Samlingstråd, 13:37-erbjudanden från Komplett

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Burks:

den kostade 2.2 exlusive frakt. på andra sidor kan man få den för 2.6 inklusive frakt utan rea.

..Och? Det är fortfarande en prissänkning och om du inte väljer det allra dyraste fraktalternativet av någon anledning så är det ju fortfarande billigare än övriga aktörer.
Hade det varit över marknadspris som hos de butiker som försöker plocka typ 3500 och ända upp till 5000 för varan i fråga så hade du haft en poäng men det var det ju verkligen inte.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Moderator

*rensat tråd från ca 20 OT inlägg*

Jag kan ta bort än fler men nöjer mig med att säga - håll er till ämnet, det är fantastiskt trevligt att ni hjälper folk som får problem men skapa gärna en separat frågetråd och lite support, ok?

Skrivet av SUMITOMO:

Fetaste Off-topic tråden detta blivit.
Tråden handlar om kompletts erbjudande, inte firmware, benchmarks, installationsproblem.

Kan ingen moderator styra upp det lite?

Skrivet av Kardizz:

tack! satt precis och tänkte samma sak, jag vill läsa om komplett's erbjudanden osv, inte om om massa mjukvara ^^

Hjälper ju lite att trycka på anmälansknappen istället för att hoppas på att vi ser det av ren slump, vet ni hur många nya poster som skrivs per dag?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Norge är ju ändå den sista sovjetstaten. Och absolut det sämsta landet i Europa för lastbilstransporter, tätt följt av Storbritannien. Schweiz är ingen höjdare heller. Kineser är effektiva, det är inte norrmän.

Även Grekland är riktigt dåliga (tullar på utomstående transportörer).

Sitter och funderar på om jag ska sälja disken eller använda den i ett senare bygge..

Permalänk
Medlem

När annonserar dom nästa? Trodde det var en gång i månaden :/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zaptoit:

När annonserar dom nästa? Trodde det var en gång i månaden :/

Har inte varit så regelbundet eller frekvent som varje månad. De annonserar den nog när de själva har lust helt enkelt.
Om de bryr sig om attityderna vissa har här omkring så skulle det inte förvåna mig om de slutar upp med dem helt dock.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

En ny 1337-vecka verkar ha startat. Borde förhoppningsvis följas av ett special erbjudande.

(Håller tummarna)

http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=3631&kampanjebanner=fron...

Permalänk
Skrivet av Lan:

*rensat tråd från ca 20 OT inlägg*

Jag kan ta bort än fler men nöjer mig med att säga - håll er till ämnet, det är fantastiskt trevligt att ni hjälper folk som får problem men skapa gärna en separat frågetråd och lite support, ok?

Hjälper ju lite att trycka på anmälansknappen istället för att hoppas på att vi ser det av ren slump, vet ni hur många nya poster som skrivs per dag?

Hur ska vi veta det? Upplys oss gärna...

Visa signatur

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Permalänk
Skrivet av Stoffe_89:

Hur ska vi veta det? Upplys oss gärna...

Jag skulle gissa på ungefär 40 000 000 000 000. Det är väldigt många poster. Och vi vet också att det brukar blir fler i slutändan än vad vi först har beräknat.

Permalänk
Medlem

Brukar 1337-erbjudande förgås av en 1337-vecka?

Permalänk
Avstängd

bara massa skit erbjudande

Permalänk
Medlem
Skrivet av toffex9:

Brukar 1337-erbjudande förgås av en 1337-vecka?

Jag vill minnas att det gör det. Dock har det varit många 1337-veckor utan special 1337-erbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jag vill minnas att det gör det. Dock har det varit många 1337-veckor utan special 1337-erbjudande.

Då får vi väl hoppas på något bra då....

Permalänk
Medlem
Skrivet av toffex9:

Då får vi väl hoppas på något bra då....

HDD halva priset
http://www.komplett.se/k/kl.aspx?mfr=&bn=10096&sortBy=p&sortO...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Känns som att erbjudanden på deras 1337 veckor endast slår sina konkurrenter knappt då Komplett oftast har mycket dyrare priser till att börja med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kromgol:

Känns som att erbjudanden på deras 1337 veckor endast slår sina konkurrenter knappt då Komplett oftast har mycket dyrare priser till att börja med.

Kompletts fördel är att dom har stora lager så det man behöver oftast finns inne, samt att dom har ett ganska brett sortiment.
Om man inte är märkesbunden, så har dom oftast bra pris på en produkt från en viss tillverkare i taget.
Tex. ena veckan bra pris på XFX grafik, nästa på HIS, nästa på Powercolor osv.
Men eftersom Prisjakt finns så justerar de andra handlarna sina priser ganska fort.

Men deras styrka är lagersaldot som är enormt, jämfört med småhandlarna.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Kompletts fördel är att dom har stora lager så det man behöver oftast finns inne, samt att dom har ett ganska brett sortiment.
Om man inte är märkesbunden, så har dom oftast bra pris på en produkt från en viss tillverkare i taget.
Tex. ena veckan bra pris på XFX grafik, nästa på HIS, nästa på Powercolor osv.
Men eftersom Prisjakt finns så justerar de andra handlarna sina priser ganska fort.

Men deras styrka är lagersaldot som är enormt, jämfört med småhandlarna.

Jodå, det är ju inget litet företag precis. Men då jag inte köper saker varje vecka så kunde jag inte bry mig mindre om leveranstiderna egentligen om det är stor skillnad på priset så i det fallet föredrar jag t.ex. CDON eller Inet framför dem, även om nu Inet inte är så speciellt billiga heller.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte har blivit för stora tycker deras priser var bättre förr.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kromgol:

Jodå, det är ju inget litet företag precis. Men då jag inte köper saker varje vecka så kunde jag inte bry mig mindre om leveranstiderna egentligen om det är stor skillnad på priset så i det fallet föredrar jag t.ex. CDON eller Inet framför dem, även om nu Inet inte är så speciellt billiga heller.

Jag bryr mig mycket om leveranstiderna, när jag har bestämt mig för en uppgradering, så vill jag ha delarna på en gång.
Jag hatar att se att posten håller ett paket för länge på någon terninal, när man paketsöker.
CDON har ju långa leveranstider, iallafall på DVD skivor som dom påstår finns i lager, men dom redovisar inte alltid vems lager det gäller.
Tur att man bor i bebyggda trakter så man kan åka till butik ibland, även om det kan vara lite dyrare....
Alina i Uppsala är bra, där kan man i vissa fall hänvisa till en annan butik och få det priset om det inte diffar för mycket.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri

Permalänk
Medlem

Jag väljer i 8 fall utav 10 Komplett på grund utav hämtbutiken - det ger en bra mycket större känsla av mervärde att bara kunna få leveransen till en faktiskt butik och hämta ut det dagen (oftast, lager etc) efter.

Affärsmodellen med hämtbutiker måste vara väldigt lönsam då både Webhallen och Inet nu börjar etablera butiker i här i Stockholm.
Det enda jag önskar från Komplett är väl egentligen att vässa en aning på priserna, i dagsläget händer det ju att man beställer från Inet med fri frakt om skillnaden är stor nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Jag väljer i 8 fall utav 10 Komplett på grund utav hämtbutiken - det ger en bra mycket större känsla av mervärde att bara kunna få leveransen till en faktiskt butik och hämta ut det dagen (oftast, lager etc) efter.

Affärsmodellen med hämtbutiker måste vara väldigt lönsam då både Webhallen och Inet nu börjar etablera butiker i här i Stockholm.
Det enda jag önskar från Komplett är väl egentligen att vässa en aning på priserna, i dagsläget händer det ju att man beställer från Inet med fri frakt om skillnaden är stor nog.

Jag tycker att det är fånigt av dem att lägga på en fraktkostnad för att hämta på pickup-pointen. Dessutom ligger den dåligt till med bil jämfört med de som ligger lite grann utanför stan (som tex webhallen i solna sen x antal år)

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Då var det dags igen!

http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=7901

Blir det Billdozer CPU, moderkort, eller både och?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Då var det dags igen!

Blir det både och för en bra pänning är det ju väldigt intressant om nu cdon fortsätter att dra ut på leveransen ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stealthbomb:

Då var det dags igen!

Äsch, satan. Nu blev man sugen...

Det får allt vara ett bra pris

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Hm... Det var inte så spännande då man faktiskt kan se vad det är om man är lite uppmärksam.

Visa signatur

CCNA | MCTS | MCITP | MCSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jiiniasu:

Hm... Det var inte så spännande då man faktiskt kan se vad det är om man är lite uppmärksam.

Om nu de inte bara tagit FX bilden eller buntar det med annat?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jiiniasu:

Menar du FX ikonen eller har du sett på ett annat ställe? Enligt ikonen borde det vara en Black Edition Bulldozer processor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Om nu de inte bara tagit FX bilden eller buntar det med annat?

Skrivet av Marcusk:

Menar du FX ikonen eller har du sett på ett annat ställe? Enligt ikonen borde det vara en Black Edition Bulldozer processor.

Nej, jag menar att man kan se det aktuella erbjudandet med pris och allt. Dock ska jag inte förstöra spänningen.

Visa signatur

CCNA | MCTS | MCITP | MCSA

Permalänk

Meh, FX... Hade hellre tagit en Fusion :/ Menmen, man ska inte klaga på såna här specialerbjudanden, man får helt enkelt vara glad att dom gör något över huvudtaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jiiniasu:

Nej, jag menar att man kan se det aktuella erbjudandet med pris och allt. Dock ska jag inte förstöra spänningen.

Hur då? någon efter kod som man lägger till på länken eller?

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Shit vad taggad jag blev när jag såg att den här tråden var aktiv igen, den omedelbara besvikelsen när jag insåg att det gällde moderkort/CPU är en annan femma

Skickades från m.sweclockers.com