Samlingstråd, 13:37-erbjudanden från Komplett

Permalänk
Medlem

Min disk har fortf inte kommit fram, skickades i fredags. Tydligen kan det ta upp till 10 dagar! Man börjar undra hur det kan ta så lång tid för Svenska posten att skicka ett brev. Hela det roliga med köpet känns borta när det tar så lång tid att få varan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Min disk har fortf inte kommit fram, skickades i fredags. Tydligen kan det ta upp till 10 dagar! Man börjar undra hur det kan ta så lång tid för Svenska posten att skicka ett brev. Hela det roliga med köpet känns borta när det tar så lång tid att få varan.

Svenska posten har inga problem att leverera brev över natten inom större delen av Sverige.
Det måste vara komplett som använder någon form av ekonomitjänst som drar ut på tiden.
Kanske de samlar på hög i Norge innan det går iväg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Svenska posten har inga problem att leverera brev över natten inom större delen av Sverige.
Det måste vara komplett som använder någon form av ekonomitjänst som drar ut på tiden.
Kanske de samlar på hög i Norge innan det går iväg?

Det måste vara så, jag har själv jobbat på Poståkeriet i två år och krängt ut paket. Vanliga företagspaket levereras dagen efter om posten hämtat/fått in dom innan 16:00.

Nej fy, ska inte stressa så mycket nästa gång så jag inte hinner läsa igenom frankeringsalternativen.

Permalänk

Boot-tiden gick från 5:30 till 40 sek. Mycket nöjd.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

har nu installerat min disk och nyinstallerat w7 efter alla uppdateringar...
har bara 25g ledigt nu? win7p ska väll inte ta 35g !

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Skrivet av Bulan75:

Har 30gb ledigt själv. OS + Skype ligger på C:

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Enligt microsoft så behövs 20G ledigt utrymme för 64 bit OS ....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Enligt microsoft så behövs 20G ledigt utrymme för 64 bit OS ....

Det är innan uppdateringar

Har problem på min laptop också, windows blir bara större och större, snart dubbla.
Det tänkte man ju inte på när man partitionerade..

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Som vanligt så är det ju inte 60 gig du kan utnyttja på disken ... efter omräkning hamnar det närmare 50 gig ... vilket betyder att din windowsinstall tog drygt 25 gig, fullt normalt! Detta är ju en av orsakerna till att alla vill ha en större, och därmed dyrare, ssd

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Man skulle ha hafft en 128G men det gick inte att låta bli för 499... och den är snabb o bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Man skulle ha hafft en 128G men det gick inte att låta bli för 499... och den är snabb o bra

Jag håller med dig ... gick inte att låta bli, hämtade ut min m4 idag ... jag skall själv byta "ner" mig från min 80 gig G2 ... tror jag klarar mig bra med en lite mindre, men snabbare disk!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Snabb är den fick min att läsa i 510Mb/sec effter uppdatering

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Boot-tiden gick från 5:30 till 40 sek. Mycket nöjd.

5:30 är oerhört, låter som du har glömt å städa garderoben, då snitt tid för min gamla Samsung F1 gick just över 1min

Skrivet av Bulan75:

Skrivet av Son of Qwerty:

Har 30gb ledigt själv. OS + Skype ligger på C:

8½GB ren installation
Beräknad mängd vid färdig patchad installation 14GB

Skrivet av xinux:

Det är innan uppdateringar
Har problem på min laptop också, windows blir bara större och större, snart dubbla.
Det tänkte man ju inte på när man partitionerade..

WinSXS, W7 kör med "länkar" å dessa tar upp aktuell data på disk, även fast det är en länk (genväg)
Microsoft är väl medvetna om att W7 ökar bara i storlek varefter man installerar/avinstallerar program/patcher.
Dock har dom sagt att det går inte skapa program som ska rensa bort gamla länkar å därav så återstår det enbart ominstallation då WinSXS
tar för mycket plats.... *Mycket dåligt gjort av M$*

Skrivet av Bulan75:

Snabb är den fick min att läsa i 510Mb/sec effter uppdatering

Jepp C300 var morgondagens budget prestanda SSD
Å M4 är dagens, att skriv är sämre gör absolut inget då OS gör så få skrivningar.

Sambon fick M4 i sin bärbara.
Från index rating 3,2 för HDD till 7,8 är en markant skillnad
Uppstart - då bit över 3m, nu just över 40s

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Minska pagefilen (tar upp 1,5 x ram på disken) och stäng av hibernate (1 x ram).
Kolla här under "Free up extra drive space".
Har min pagefil på 1000MB min/max. Fungerar antagligen lika bra med 200MB eller ingen alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Som vanligt så är det ju inte 60 gig du kan utnyttja på disken ... efter omräkning hamnar det närmare 50 gig ... vilket betyder att din windowsinstall tog drygt 25 gig, fullt normalt! Detta är ju en av orsakerna till att alla vill ha en större, och därmed dyrare, ssd

Det där stämmer inte, man kan använda 60 utav 64gb.

Dessutom har jag windows och bc2 på SSD'n och jag har ändå 30gb ledigt.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Ni som köpte kompletts ssd, hade den senaste firewire installerad? 0009?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

Nej, min m4 64 GB hade firmware i version 0002... Mycket enkelt och smidigt att uppgradera dock.

Permalänk
Skrivet av Bulan75:

något galet är det för nu har jag bara 24G ledigt.... bara os och Win mappen är på 16G fattar ingentig vart tar resten vägen saknas ca 20G

Visa dolda filer och bocka ur "Dölj skyddade operativsystemfiler" i "Mappalternativ".

Permalänk

ska hämta min ikväll. Dock slog det mig att jag "bara" har sata2, men detta är väl inget som kommer strypa prestandan märkbart? eller?

Har min win7 på en 5år gammal 160gb hitatchi.. så bör ju märka skillnad iallfall

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Albinfiskare:

ska hämta min ikväll. Dock slog det mig att jag "bara" har sata2, men detta är väl inget som kommer strypa prestandan märkbart? eller?

Har min win7 på en 5år gammal 160gb hitatchi.. så bör ju märka skillnad iallfall

Det är access tiden man är ute efter först och främst, och den påverkas inte av det.
Enda man förlorar är topspeed vilket du nästan aldrig använder för "Daily uses"

Kommer bli enorm skillnad ifrån din snigeldisk som jag inte trodde fanns i datorer längre ;>

Permalänk
Skrivet av definition:

Det är access tiden man är ute efter först och främst, och den påverkas inte av det.
Enda man förlorar är topspeed vilket du nästan aldrig använder för "Daily uses"

Kommer bli enorm skillnad ifrån din snigeldisk som jag inte trodde fanns i datorer längre ;>

Jag vet!

Köpte en WB 500gb som ersättare i maj men har inte orkat sätta mig med det sen dess.. men nu ska det bli andra bullar!

Trodde btw att paketet var tomt när jag hämtade det, skiten väger ju ingenting!

Något jag bör tänka på innan installation?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Inte fått min disk än *snyft*. Gissar att någon postenanställd sitter hemma och bygger in den i sin lootade dator. Ringde Komplett som skickar en ny, riktigt bra service då dom lika gärna hade kunnat be mig att dra åt skogen. Ska bli kul att få den till slut.

Jag har tre olika ställen att sätta den, frågan är var det ger mest prestanda.

1. I min stationära där jag redan har en G2 80gb
2. HTPC med knackade disk
3. Laptop 1.8ghz dual core med minne på 667mHz

Det lutar åt HTPC:n

Permalänk
Medlem

Har inte fått min än, vafan är det för fel, posten eller komplett ? mejlade en "arg lapp" får se vad man får för svar

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ygd3n:

Har inte fått min än, vafan är det för fel, posten eller komplett ? mejlade en "arg lapp" får se vad man får för svar

Vilket fraktsätt har du vald?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Fick min igår, bra frakt där Komplett! Ironiskt att det går snabbare att beställa ifrån Hong Kong än Norge..

Permalänk
Medlem

Är ju rätt logiskt att något gått fel då
Tvivlar på du suttit flera veckor och bara väntat utan att höra av dig till dom.

Isåfall cudos för det hade nog ingen annan gjort ;>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Fick min igår, bra frakt där Komplett! Ironiskt att det går snabbare att beställa ifrån Hong Kong än Norge..

Norge är ju ändå den sista sovjetstaten. Och absolut det sämsta landet i Europa för lastbilstransporter, tätt följt av Storbritannien. Schweiz är ingen höjdare heller. Kineser är effektiva, det är inte norrmän.

Permalänk
Medlem

Vad är det för ett scam erbjudande ni har på Z-906? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=624032

den finns till ett vanligt pris ute på nätet för 2600 kr ink frakt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Burks:

Vad är det för ett scam erbjudande ni har på Z-906? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=624032

den finns till ett vanligt pris ute på nätet för 2600 kr ink frakt

Vet inte exakt vad du menar för erbjudande men det var nedsatt till omkring 2.2 nyss under deras live-rea, möjligtvis har priset blivit fel efteråt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Vet inte exakt vad du menar för erbjudande men det var nedsatt till omkring 2.2 nyss under deras live-rea, möjligtvis har priset blivit fel efteråt.

den kostade 2.2 exlusive frakt. på andra sidor kan man få den för 2.6 inklusive frakt utan rea.