Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Jag älskar T-54an. Roligaste tanken att spela. Full fräs (mobilitet på medium är allt), liten och platt, svårt att träffa och tål rätt mycket. Kompisen körde E-50 men sålde den. Tråkig och slö. Kör 54 istället.
Problemet med JT är att den är som en ladugårdsvägg och man skjuter ner den rätt snabbt på rätt ställen. Den står som en hög och fin måltavla, bara väntandes på att bli nerskjuten.

Jag kör E-100 själv så jag är kanske träffad också?
Jag tycker bara att alla som kör tyskt i tron att deras stridsvagnar (läs tigern) ska äga upp allt som finns, bara för att det är tyskt, har varit lite väl gnälliga.

Något måste den dock ha. Om du står mot någon av de andra tier10 kommer du aldrig vinna i nuvarande IS-4. Om den inte får mer HP/armor så måste de ta bort weakspots isf helt, alternativt ge den en 600mm tactical nuke.

Is-4an kommer nog få en fin armor buff några mm på varje sida då den riktiga har 180 sidor 200 front driver hatch 240! och baken 120.
Och den kommer nog få runt 2400 - 2600 hp då den ska vara "typ damage soak".

T-54an är riktigt kul men det är även e-50n imo att ramma bort 50% på en t-54 är riktigt kul. ;D
Sen Pattonen har jag inte provat än, Men den ser också rolig ut att köra.

Ang 600mm nuke gief sturm tiger derp gun 360mm "Herp-Derp!".

Random note här att säga "herp derp" i general eller ingame chatten eller någon annan mod övervakad tråd kan få dig chat bannad sen om du gör det igen får du en 3dagars ban. En polare provade...

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Avstängd

Jag har inte spelat sen i våras, blev så trött på world of artillery. Men hur går det med den ryska updaten? har den kommit eller kommer den snart? måste in och köpa en kv-3 om den är på gång så jag får den gratis sloten.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Yay, T30 i garaget. <3
Next up:
Grinda credits för IS-7, KV-3, Tiger, Panther, Jagdtiger, T34.
Grinda exp för T-54, Object 212, T28, GW Panther, M12.
Sigh...

...

Åter till HOMM6.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag har inte spelat sen i våras, blev så trött på world of artillery. Men hur går det med den ryska updaten? har den kommit eller kommer den snart? måste in och köpa en kv-3 om den är på gång så jag får den gratis sloten.

Först kommer 7.0 (ganska snart)

Sen kommer 7.1 med franska tanks som kommer i slutet av 2011

7.2 blir nog ryska, vilket verkar bli 2012 (även fast de tidigare sa 2011)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte Wargaming har hållit fast på nåt releasedatum... Allt bara blir försenat. Men ja, det är så det är sagt. 7.0 är kosmetiska uppgraderingar (som ska komma nu nån gång), sen 7.1 med franska tanks och T34 ersättningen lite flummigt satt i november/december och 7.2 tidigt nästa år.

Permalänk
Medlem

http://overlord-wot.blogspot.com/

"Damage per round for 8,8 cm KwK 43 L/71 and 8,8 cm PaK 43 L/71 guns will be increased to 240"
Lite kärlek till Tiger H.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaaela:

http://overlord-wot.blogspot.com/

"Damage per round for 8,8 cm KwK 43 L/71 and 8,8 cm PaK 43 L/71 guns will be increased to 240"
Lite kärlek till Tiger H.

Förutom att dom sänker RoF så det blir samma dps i slutändan. Ändringen kommer göra väldigt lite.
Dessutom så höjer dom effektivitet på sluttande armour, vilket inte direkt hjälper Tiger...

Permalänk

Någon här som äger/ägt en E75?
Skulle vilja ha lite råd.

Är ca 80k exp från den i min KT.
Samlar även free xp. Hoppas få runt 70-100.

Tänkte som följande:
1. Turret (freexp)
2. Top engine (freexp)
3. 128mm
4. Suspension

Övrigt är upplåst sedan KTn.
Nått övrigt att tänka på?
Spelstil långt igrån KTn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Någon här som äger/ägt en E75?
Skulle vilja ha lite råd.

Är ca 80k exp från den i min KT.
Samlar även free xp. Hoppas få runt 70-100.

Tänkte som följande:
1. Turret (freexp)
2. Top engine (freexp)
3. 128mm
4. Suspension

Övrigt är upplåst sedan KTn.
Nått övrigt att tänka på?
Spelstil långt igrån KTn?

Skickades från m.sweclockers.com

Låter bra som du tänkt men tänk på att utan 128an blir du en ganska klen e-75 och tror du behöver suspension före turret? ;o
10.5an är ganska klen och att köra länge med den blir segt.
Suspension - > Turret -> 128 och Ta motorn sist, Går snabbt med 128an.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av jonathan82:

Någon här som äger/ägt en E75?
Skulle vilja ha lite råd.

Är ca 80k exp från den i min KT.
Samlar även free xp. Hoppas få runt 70-100.

Tänkte som följande:
1. Turret (freexp)
2. Top engine (freexp)
3. 128mm
4. Suspension

Övrigt är upplåst sedan KTn.
Nått övrigt att tänka på?
Spelstil långt igrån KTn?

Skickades från m.sweclockers.com

Följ Sabers råd så blir det en hyvens tank på noll tid (jag kör en själv)

Permalänk
Skrivet av Saber:

Låter bra som du tänkt men tänk på att utan 128an blir du en ganska klen e-75 och tror du behöver suspension före turret? ;o
10.5an är ganska klen och att köra länge med den blir segt.
Suspension - > Turret -> 128 och Ta motorn sist, Går snabbt med 128an.

Tack för rådet. Hade tänk köpa 600k suspension så funkar det.

Anledning till att motorn är först.
Grundar sig på att visst folk gnäller över att e75an är "slugish" utan den. (tänker mest på de officiella forumen)

Annars håller jag med dig.
128 är för e75an som den
Långa 105an är för KTn.

För övrigt söker jag gärna lite nordbor att spela med.
PMa mig gärna. Eller skriv självklart här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av tiger7925:

Följ Sabers råd så blir det en hyvens tank på noll tid (jag kör en själv)

Jasså? En E75 du oxå?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jonathan82:

Jasså? En E75 du oxå?

Skickades från m.sweclockers.com

japp och jag är helt klart nöjd med den nu när man har allt. jag har kört den så pass länge nu så jag ska bara ha kash till att köpa E-100

Permalänk
Skrivet av tiger7925:

japp och jag är helt klart nöjd med den nu när man har allt. jag har kört den så pass länge nu så jag ska bara ha kash till att köpa E-100

Trevligt. Hur brukar du spela med den?
Sniper eller brawl. Eller båda?

Jag kör ändå hyfsat varierat med KTn.
Oftast ganska offensivt, oftast framgångsrikt.
Det viktiga är bara att hela tiden vinkla fronten och hålla flankerna fri.
Så inte papp-sidorna blir beskutna.
Naturligtvis mer deffensivt i high tier matcher. (vilket jag brukar hamna i ca 3/4 av gångerna)

Ser verkligen fram emot E75an.
Är egentligen bara 10k xp ifrån nu.

Men då jag avkyr stock tanks så blir det å spara free xpn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min t-44 älskar att explodera, till och med om jag använder wet rack.

Någon som vet hur man kan unvika det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Min t-44 älskar att explodera, till och med om jag använder wet rack.

Någon som vet hur man kan unvika det?

Finns inte så mycket man kan göra åt det, bästa är att undvika att bli träffad.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Min t-44 älskar att explodera, till och med om jag använder wet rack.

Någon som vet hur man kan unvika det?

Ja herre gud vad man blir rack:ad.
Bästa sättet är som Gascogne säger.. eller ännu bättre sätt att undvika 44-ammorack... köp en 54

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger7925:

japp och jag är helt klart nöjd med den nu när man har allt. jag har kört den så pass länge nu så jag ska bara ha kash till att köpa E-100

Att gå från e-75 till e-100 är som att gå från sniper till hagel med slugg (utan penetrations styrka).
Men annars var e-100 ganska fin på nära håll är det lätt att weakspot aima med den och man gör "pow" skada men på långt håll så får man ha tur med sina träffar.
Bara för att nämna dess guld kulor är inte värda priset dem har extremt hög pen men inte funktionen som gör apcr mer awsum än ap. Då i spelet finns det något som kallas normalization -10grader eller ngt vinkel med ap / apcr. Heat har inte den funktionen och bouncar ofta på vinklad pansar.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Att gå från e-75 till e-100 är som att gå från sniper till hagel med slugg (utan penetrations styrka).
Men annars var e-100 ganska fin på nära håll är det lätt att weakspot aima med den och man gör "pow" skada men på långt håll så får man ha tur med sina träffar.
Bara för att nämna dess guld kulor är inte värda priset dem har extremt hög pen men inte funktionen som gör apcr mer awsum än ap. Då i spelet finns det något som kallas normalization -10grader eller ngt vinkel med ap / apcr. Heat har inte den funktionen och bouncar ofta på vinklad pansar.

Hur funkar det där med normalization?
Har läst en del men aldrig fått någon riktig klarhet.
Finns det någon skala att titta på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jonathan82:

Trevligt. Hur brukar du spela med den?
Sniper eller brawl. Eller båda?

Jag kör ändå hyfsat varierat med KTn.
Oftast ganska offensivt, oftast framgångsrikt.
Det viktiga är bara att hela tiden vinkla fronten och hålla flankerna fri.
Så inte papp-sidorna blir beskutna.
Naturligtvis mer deffensivt i high tier matcher. (vilket jag brukar hamna i ca 3/4 av gångerna)

Ser verkligen fram emot E75an.
Är egentligen bara 10k xp ifrån nu.

Men då jag avkyr stock tanks så blir det å spara free xpn.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör mycket med snip med min E-75 eller rusar fram i en grupp. men ser jag att jag möter tanks där jag kan slå ut varje tank på 2 skott så kan man lätt få gud komplex och dö istället för att att döda hahaha

Permalänk
Skrivet av Saber:

Att gå från e-75 till e-100 är som att gå från sniper till hagel med slugg (utan penetrations styrka).
Men annars var e-100 ganska fin på nära håll är det lätt att weakspot aima med den och man gör "pow" skada men på långt håll så får man ha tur med sina träffar.
Bara för att nämna dess guld kulor är inte värda priset dem har extremt hög pen men inte funktionen som gör apcr mer awsum än ap. Då i spelet finns det något som kallas normalization -10grader eller ngt vinkel med ap / apcr. Heat har inte den funktionen och bouncar ofta på vinklad pansar.

Då kan man ju lägga pengarna på ryska tanks och vänta och se om de ska göra några ändringar på E-100 kanonen

Permalänk
Medlem

Fan, jag har tröttnat lite på WoT nu alltså!!
I och för sig har jag lirat det rätt intensivt i snart 15 månader så det var väl dags.

WoT, vi ses frampå vårkanten.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Hur funkar det där med normalization?
Har läst en del men aldrig fått någon riktig klarhet.
Finns det någon skala att titta på?

Skickades från m.sweclockers.com

Shell Normalization

When a shell hits armor, and if it does not bounce/ricochet, it will dig in and try to penetrate at a 90 degree angle. Typically, it only increases the angle of attack by about 10 degrees.

Skrivet av tiger7925:

Då kan man ju lägga pengarna på ryska tanks och vänta och se om de ska göra några ändringar på E-100 kanonen

Hoppas att dem byter ut HEAT mot APCR skulle vara en fin change men dom skulle behöva sänka pen lite då på guld.
Ap pen är ok så länge man är inom "weakspot" aim range.
Annars är ju pansaren fin på e-100, Den har ju också dem gudomliga kjolarna som absorberar arty skada ganska fint.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Ja herre gud vad man blir rack:ad.
Bästa sättet är som Gascogne säger.. eller ännu bättre sätt att undvika 44-ammorack... köp en 54

Såg att t-44 skulle få ny kanon också, hoppas de gör den lite tåligare också fram till t54

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Såg att t-44 skulle få ny kanon också, hoppas de gör den lite tåligare också fram till t54

Den kommer få 100mm LB-1 som T-54an har.
Lite mindre rof än t-54an men låter fint ändå.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Trevligt. Hur brukar du spela med den?
Sniper eller brawl. Eller båda?

Jag kör ändå hyfsat varierat med KTn.
Oftast ganska offensivt, oftast framgångsrikt.
Det viktiga är bara att hela tiden vinkla fronten och hålla flankerna fri.
Så inte papp-sidorna blir beskutna.
Naturligtvis mer deffensivt i high tier matcher. (vilket jag brukar hamna i ca 3/4 av gångerna)

Ser verkligen fram emot E75an.
Är egentligen bara 10k xp ifrån nu.

Men då jag avkyr stock tanks så blir det å spara free xpn.

Skickades från m.sweclockers.com

Har kört en E-75 ett bra tag nu faktiskt och jag gillar den skarpt! Väldigt lik KT (en KT på steroider som de brukar kalla den) i spelstil. Har låst upp E-100 men den spelstilen passar inte riktigt mig så jag har faktiskt stannat på E-75 och startat med andra träd istället.
Ska väl tillägga det också att jag tog engine före 12.8an då jag tyckte man kom lite sent in i fighterna.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk

Man börjar med en EPA-traktor med en korg med stenar att kasta och slutar med döds-stjärnan på hjul. Annars är jag inte med!

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem

Jag hade för mig att jag sett tidigare i tråden hur man bytte språk om man körde på testservern men jag hittade det inte igen. Är det någon som vet ifall jag kan byta till engelska på nya 0.7?

PS: Samma tanks som jag har på den vanliga server kom upp på testservern, har jag rätt om jag antar att inget jag gör med dem på testservern överförs till den vanliga? Så jag kan ta bort en/flera av dem för att kunna testa nya?

Permalänk

Är det någon som kör WOT öht?
Har tappat ALL lust att spela, mest då jag hatar att lira ensam i random battles.
Loggar in lite då & då och kollar ifall någon är inne i Swec kanalen utan resultat.

Posta gärna när ni kör (och vill köra i platoon) så får vi se om jag kikar in och får upp intresset igen.

Kör;

V; M7
VI; E8
VII; T20
VIII; M26 pershing
IX; M26 patton

Sparar (eller snarare, skaffar en anledning att köpa guld för att converta) till M24.

Permalänk

Kopiera över filerna i mappen \res\text\LC_MESSAGES från din vanliga WoT installation till testversionens dito. Skriv dock inte över filerna ingame_gui.mo och dialogs.mo.

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/65810-temporary...