Permalänk
Medlem

Collectors Edition

Halloj

Jag har planer på att köpa CE av Diablo 3 men inte förbokat ännu. Såg att webhallen hade fullt på sin förbokning men inte kollat så mycket mer än så. Var har ni förbokat era? Tanken är att jag ska kunna komma igång och spela så snabbt som möjligt och inte försenas av posten eller dylikt.

Vad tror ni förresten kommer ingå i CE? Själv hoppas jag på Diablo-relaterade saker men känner på mig att det kommer säkert vara besudlat av WoW och SC2.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Förbokade på cdon. Jag blir förbannad om det innehåller massa trams som inte har med diablo att göra. Jag spelar inte WoW så om man får en jävla pet till WoW så kommer jag gå i taket

Jag litar dock inte på att cdon kan leverera i tid så jag kommer köpa en digital kopia också så man är försäkrad om att kunna spela på releasedagen.

Permalänk
Medlem

Bättre och vänta på vad CE faktiskt kommer innehålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crille90:

Bättre och vänta på vad CE faktiskt kommer innehålla.

Går alltid att avboka senare.

Permalänk
Medlem

hoppas det innehåller nån cool staty eller liknande, blir matchande till min svarta drake.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag bokade på komplett för att dom var billiga. Ärligt talat så litar jag inte fullt ut på att komplett ger mig spelet på releasedagen men jag var slö och missade att boka det på webhallen så nu är det bara att hålla tummarna.

Innehållet i CE blir säkert bra, jag bokade både Wrath of the Lick King och Wings of liberty CE innan innehållet utannonserades och Blizzard gjorde mig inte besviken. Jag postade förresten en bild på WotLK innehållet här #8816005 notera även hur jag försökte trolla andra forumiter genom att 'råka' avslöja min CD key (den är photoshopad)

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jag spelar inte WoW så om man får en jävla pet till WoW så kommer jag gå i taket

Sälj dyrt till en wow spelare/samlare

OT lyckades klämma in min beställning på webhallen. Dom har inte svikit mig ännu på förbokningar.
Lite surt är det ju att man inte har någon aning om vad man betalat för ännu ><

Permalänk
Medlem

Har förhandsbeställt en CE på webbhallen. Det blir antagligen så att de får in fler att sälja längre fram. Det var ju inte direkt brist på WoW CE i alla fall.

Mitt gamla D2 CE är åtminstone numrerat så man vet hur många som gjordes.

Permalänk
Medlem

Har bokat både ett CE och vanligt bokat på Webbhallen, visar det sig att det är skit i CE:t kan du få ta mitt istället

Permalänk
Medlem

Det här innehåller collectors edition

"The Diablo 3 Collector’s Edition will come with the following items: Artbook, Soundtrack, Behind the Scenes DVD, Diablo 3 Aesthetic Artifacts, World of Warcraft Fetish Shaman Companion, StarCraft 2 Battle.net Portraits, Soulstone USB Drive.
The USB drive will come with Diablo 2 pre-installed on it, giving you access to the classic game that we’ve all grown to love. Little is known about the “Aesthetic Artifacts”, but I assume it’s just a couple of items to change your character’s armor looks (kind of like Transmogrification in World of Warcraft)."

Det innehåller också en diablo-skalle

http://www.d3sanc.com/diablo-3/blizzcon-2011-diablo-box-art-c...

Permalänk

Ser sjukt mäktigt ut. Den vita boxen påminner om en choklad-pralin

http://www.svenskadiablo.se/2011/10/21/diablo-3-collectors-ed...

Permalänk

När tror ni webhallen får in nya CE paket? Blir det ett litet tag innan spelet släpps eller efter eller är det helt kört?

Permalänk
Medlem

Vad tog webhallen för Collectors?

Blir 950 på komplett med deras svindyra frakt Sen vill man gärna ta PF så man kan avboka om annat dyker upp.

Permalänk
Medlem

995 på webhallen tror jag

Permalänk

Frågan är om man inte skulle chansa och beställa CE på CDON.se istället för webhallen, inte så kul att inte kunna lira spelet när det släpps och istället lira det några dagar/veckor efter.

Permalänk

Jävlar, 1000 fucking spänn.
Typ 600 kr för dom grejerna.
Visst älskar jag Diablo, men kom IGEN.

Permalänk
Medlem

Jag kör nog på standardutgåvan + Book of Cain istället, känns som man får mer för pengarna då, speciellt då jag inte lirar WoW eller SC2.

Book of Cain of Awsome; http://www.amazon.com/Diablo-III-Book-Cain-Deckard/dp/1608870... , verkar lovande

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

hade man fått tex större inventory + större stasch så hade jag kunnat köpa CE men då man inte får några fördelar ingame så blir det vanliga utgåvan beställde från webhallen för nån månad sedan , ska bli kul och se om dom klarar att leverera 1 dag innan release så man kan börja spela direkt, ser egentligen ingen anledning till att låta alla personer ha spelet installerat om det ändå inte går att logga in förens release.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Hjälpsam

CE på Komplett, beställde till pickuppoint.

Skallen + USB är värt det. Resten skiter jag nästan i

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Det enda jag skulle vilja ha är in-game grejerna.
Men det brukar man inte kunna fixa.

Permalänk
Medlem

H*lvete vad dyr CE var :S Hade hoppats på max 700-800 pix och inte tusenlappen.
Bokade på CDON då Webhallen var fullbokad.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast

Det kommer inte kosta 1000kr vid release, Blizzard har inte släppt några prisuppgifter än. SC2 var också listad som 1000kr innan strax före release. men när det väl släpptes kostade det 799ish(om jag minns rätt).

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Vem hade tackat nej till dubbla vingar i Collectors Edition? http://www.svenskadiablo.se/2011/11/14/shadow-power-ger-dig-v...

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade på Komplett för 799kr. Supernice! Längtar som fan ;D

Permalänk
Medlem

Är förvirrad, varför kostar det pengar att BOKA spelet? Bokar man inte spelet för att betala när det väl släpps? :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

Är förvirrad, varför kostar det pengar att BOKA spelet? Bokar man inte spelet för att betala när det väl släpps? :s

Det kostar inte att förboka, utan man bokar och det priset är det man får betala när det släpps

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det kostar inte att förboka, utan man bokar och det priset är det man får betala när det släpps

Fast jag kommer ju in till kassan osv när jag trycker på Boka, de ja tyckte va lite konstigt ;o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

Fast jag kommer ju in till kassan osv när jag trycker på Boka, de ja tyckte va lite konstigt ;o

Ja självklart. Det är där man avslutar ordern. De drar inget från ditt kort förän paketet skickas eller så betalar du när du får paketet om du kör med postförskott el liknande. Som alltid.

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Halloj

Jag har planer på att köpa CE av Diablo 3 men inte förbokat ännu. Såg att webhallen hade fullt på sin förbokning men inte kollat så mycket mer än så. Var har ni förbokat era? Tanken är att jag ska kunna komma igång och spela så snabbt som möjligt och inte försenas av posten eller dylikt.

Vad tror ni förresten kommer ingå i CE? Själv hoppas jag på Diablo-relaterade saker men känner på mig att det kommer säkert vara besudlat av WoW och SC2.

Gör som jag gjort, gå in på närmaste GAME butik och boka, det är ett tips.

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.