The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk

Kan inte direkt kolla igenom hela tråden, så : När kan man installera spelet ? Har en DVD-kopia i datorn men kan installera då det inte är släppt än Antar att det är som CoD, runt 8 imorgon bitti ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glucifer:

Jag kom precis på att ett av mina grafikkort täcker upp 4 av mina Sata portar vilket betyder att jag inte har min dvd-läsare ikopplad! :/
Hur fungerar det med Greenmangaming.com? Tankar du ner spelet via dem eller steam och har de pre-download?

Det kanske rent av går att spela redan i natt?

Ja, du köper en nyckel från green och aktiverar koden i steam och laddar ner det från steam.
Ja, det bör gå att lira till natten.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk

hade kanske tänkt att införskaffa mig detta spelet. dock har jag inte förstått om det är fortsättningen på en serie spel, eller om det går lika bra att köra det utan att ha kört något spel innan. någon som kan förklara hur de är?

Permalänk
Medlem

Härligt att man får 25 fps i 1080p med riggen i sign, kunde ju hoppats på bättre optimering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glucifer:

Jag kom precis på att ett av mina grafikkort täcker upp 4 av mina Sata portar vilket betyder att jag inte har min dvd-läsare ikopplad! :/
Hur fungerar det med Greenmangaming.com? Tankar du ner spelet via dem eller steam och har de pre-download?

Det kanske rent av går att spela redan i natt?

Du påminnde mig precis om att jag faktiskt inte ens har en dvd-läsare på min dator och jag har beställt på webhallen. Men det borde väl gå att aktivera cd-keyn via Steam. Bibliotek/Lägg till spel/Aktivera en produkt på Steam...

Permalänk
Medlem
Skrivet av unstoppable:

hade kanske tänkt att införskaffa mig detta spelet. dock har jag inte förstått om det är fortsättningen på en serie spel, eller om det går lika bra att köra det utan att ha kört något spel innan. någon som kan förklara hur de är?

Det är ingen fortsättning på ett tidigare spel utan ett stand alone spel i "The elders scroll" serien.

Så det e lungt.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av M rosenberg:

Härligt att man får 25 fps i 1080p med riggen i sign, kunde ju hoppats på bättre optimering.

Är ju som sagt en bugg, som flera här pratat om. Kommer komma en patch, var likadant vid Fallout Vegas.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av M rosenberg:

Härligt att man får 25 fps i 1080p med riggen i sign, kunde ju hoppats på bättre optimering.

Spelet kanske inte gillar CF?

Permalänk
Medlem
Skrivet av M rosenberg:

Härligt att man får 25 fps i 1080p med riggen i sign, kunde ju hoppats på bättre optimering.

ska tydligen vara FPS buggar, folk kommer inte över 20 fps :/

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Allright, kom upp i 500 KB/s från norrbaggarna iaf, får rulla där så länge

Jävlar, rent ut sagt, vilken skillnad det blev!
Fick runt 150 kB/s från Sweden, från Norway får jag 1.5 MB/s. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 964c2:

Nån mer än jag som inte fått sitt spel från Webbhallen idag trots att det står att det skickades igår?

Har ju sett fram mot att få det idag och så är det tomt i brevlådan....faaaaan!

Mailade webhallen om det då min beställning låg kvar som under behandling i närapå 2 dygn efter betalning. Dock är det packat och klart och skickat så det ska komma i brevlådan imorgon för oss alla.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Spelet kanske inte gillar CF?

Tur att jag inte köpt det än...väntar tills eventuella problem med CF är lösta, orkar inte bråka med cfg tweaks och RadeonPro. Vill ha out-of-the-box stöd.
Har du RP kan du testa att tvinga AFR profil och se om fpsen ökar?
Patch 1.1 imorgon löser väl kanske en del av problemen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Om ni har ATI/AMD se till att inte köra annat skräp i bakgunden, live messenger eller webbläsare...
Tippar också på att detta är en bugg med fpsen, tror inte heller spelet har cfstöd (än) så för de som kan kan ju testa utan. Har man 6990 så kan man ju köra något tredjepartsprog för att avaktivera andra kärnan, ev kanske det går genom att avaktivera i enhetshanteraren? kommer ej ihåg då det sista dubbelgpukortet jag hade var 4870x2 men då fanns alternativet i CCC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Ouch, texturerna ser lika crappiga ut som jag väntade mig. Nåväl, kul för alla 360ägare att spelet rymms på en dvd iallafall.

Tänkte samma sak. Får väl se om Qarl gör en texturepack till Skyrim med.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Tänkte samma sak. Får väl se om Qarl gör en texturepack till Skyrim med.

Tror man kan njuta av spelet ändå, lär ju ta sin lilla tid med nya texturer...

Permalänk
Skrivet av unstoppable:

hade kanske tänkt att införskaffa mig detta spelet. dock har jag inte förstått om det är fortsättningen på en serie spel, eller om det går lika bra att köra det utan att ha kört något spel innan. någon som kan förklara hur de är?

Varför skulle du inte kunna spela Skyrim för att du inte kört dom tidigare? Ingen gör väl ett spel så man inte kan spela det om man inte spelat dom fyra tidigare spelen i samma serie.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loaded1mbimage:

Varför skulle du inte kunna spela Skyrim för att du inte kört dom tidigare? Ingen gör väl ett spel så man inte kan spela det om man inte spelat dom fyra tidigare spelen i samma serie.

Jag tror han menar STORY och inte själva "jag kan inte installera spelet för jag har inte installerat de föregående".

Vissa spel är inte roliga att hoppa in mitt i storyn, liksom spelar du Bioshock 2 innan du spelat Bioshock 1 så blir det inte alls kul, eftersom du missar så pass mycket av storyn.

Permalänk

sitter på en e8400 och med 8 gig ram och ett 4870, kör på auto läge high i 1080p och det flyter på klart bättre än väntat!

Permalänk
Medlem

Razor-piraterna hann först.

Permalänk
Medlem

FML fick inte spendera 7 timmar idag med Skyrim så jag måste vänta tills imorgon. Fick inte spelet men min klasskamrat fick

Permalänk
Skrivet av antono:

FML fick inte spendera 7 timmar idag med Skyrim så jag måste vänta tills imorgon. Fick inte spelet men min klasskamrat fick

Går inte spela retail-versionen ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av skFriberg:

Går inte spela retail-versionen ändå

Jo, australiensisk VPN och köra en dag tidigare.

Permalänk
Skrivet av antono:

Jo, australiensisk VPN och köra en dag tidigare.

Ska presis starta det nu.

Visa signatur

.........

Permalänk
Medlem

Går betydligt snabbare på norrbaggarnas steamserver, någon länk till en bra VPN så jag kan bränna igång spelet direkt sen?

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Åh kom igen, securevpn.me har stängt registreringar nu. Antar att det blev för högt tryck på deras servrar. Antar att man får vänta tills inatt då

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Faaaan.... inget Skyrim i lådan. Det enda som höll mig levande på jobbet i dag var att det borde ligga i lådan när man kom hem :-(. jag får psykbryt aaarrgg...

Permalänk
Medlem

Tänkte höra om det går att få tag på reviewsen på pdf eller annat sätt så man kan ladda hem och läsa? Sitter nämligen bakom en lite halvtråkig proxy fram tills midnatt (kommer inte in på siter som är registrerade som "game").

Permalänk

Blir att gå upp tidigt i morgon så man hinner spela lite innan skolan börjar.

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Game is on runt 22, verkar det som .. för mig iaf.
Vi hörs om en vecka eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Game is on runt 22, verkar det som .. för mig iaf.
Vi hörs om en vecka eller så.

Steam säger om runt 6 timmar för mig.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!