Permalänk
Medlem
Skrivet av simon10:

Hur f*n flyger man?

som jag gjorde var i flyget att gasa med "W"..sen för att lyfta drar man musen mot dig försiktigt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesam2k:

Finns en bra bana på CO-OP att öva på, upplåst från början!

Visst men tyvärr är det exakt samma med jets å hur ska man lära sig när dom nödvändigtvis ska ha låst tomma servrar så man inte kan träna ensam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Låste precis up Rocket Pods till flygplanen. Hur equippar jag dom?

Gå in där du väljer vapen men välj fliken jets istället. Där kan man equippa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

Vilken knapp får man fram 3d wiev eller vad man säger då du sitter i en tank ? asså så du ser hela tanken medans du kör

och om någon nybörjare ej visste kan du "spota" folk/fordon/flyg osv på Q då får du bonus om någon lagkamrat dödar denna.. även ett tips att skjuta på de där röda trianglarna fast än du inte ser en snubbe om du skjuter mot denne och din lagkamrat dödar så får du suppression bonus typ 50poäng + assist om du träffat fienden också.. sen är det ju en hel del som ej vet vad den där alarmerande saken i rush är oxå har ja märkt.. sett hundratalet ggr folk stirrar på den där alarmerande saken :S

Tryck på C så får du 3d person view

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

1. Har fått smoke på tank, men hur använder jag sådana saker?
2. Finns det något sätt att sänka rekylen på i stående, sittande läge mer än med Foregrip? T ex den där karabinen Petcheng eller Patcheng eller vad den heter...man flyger ju nästan bak så mycket rekyl det är på den ändå finns det folk som headshottar mig med den.
3. Låst upp Stinger men den verkar bara fungera på jets och helikoptrar, eller?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaddanHallon:

Gå hit: http://battlelog.battlefield.com/bf3/profile/edit/ och skriv in din tag i andra fältet utan hakar

Thanx..

Visa signatur

Dyrt skit med skit framför tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

1. Har fått smoke på tank, men hur använder jag sådana saker?
2. Finns det något sätt att sänka rekylen på i stående, sittande läge mer än med Foregrip? T ex den där karabinen Petcheng eller Patcheng eller vad den heter...man flyger ju nästan bak så mycket rekyl det är på den ändå finns det folk som headshottar mig med den.
3. Låst upp Stinger men den verkar bara fungera på jets och helikoptrar, eller?

1. Smoke/Flares används på X
3. Stinger fungerar endast mot jets/heli, och man måste låsa på target innan man skjuter.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Pinsam fråga: Just börjat testa lite Assault. Hur använder jag defibrillatorn för att "reviva" folk?

Googlat lite mer och det ser ut som att den blir unlockad när man kört ett tag om jag inte fått fel för mig.

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av fRg!!!:

Pinsam fråga: Just börjat testa lite Assault. Hur använder jag defibrillatorn för att "reviva" folk?

Du måste låsa upp den, "equippa" den och till slut byta till den ingame.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Du måste låsa upp den, "equippa" den och till slut byta till den ingame.

Yep, hittade svaret. Tack ändå!

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Förbeställde BF3 på Origin, har koden till BF3, la just in koden till Battlefield 3 Physical Warfare-pak, har man fått koden för Back to Karkand redan eller får man den först när kartan släpps?
Undrar om jag slängt ett mail jag inte borde slängt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dykis:

Förbeställde BF3 på Origin, har koden till BF3, la just in koden till Battlefield 3 Physical Warfare-pak, har man fått koden för Back to Karkand redan eller får man den först när kartan släpps?

Såvitt jag förstår det får du automatiskt Back to Karkand när det släpps då spelet i Origin rubriceras som 'Limited Edition' vilken ska inkludera Back to Karkand.

Permalänk

hur använder man ir-flares i BF3?

edit: såg att man skulle trycka X:)

Visa signatur

Stationär dator:I5 2500k 3.3GHz/ Cooler Master Hyper 212 Plus/ MSI P67A-C45 B3/MSI gtx 560 ti/ Corsair 8 gb 1600Mhz LP/ Fractal Design Core 3000/ 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ/ Samsung SSD 830 256GB/ BenQ TFT 24'' G2420HDBE/ Windows 7

Bärbar: HP ProBook 4520S/ Ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av kcobil123:

hur använder man ir-flares i BF3?

X, dock så måste du sätta på det i customize sen beroende på om det är jets eller heli

Permalänk

kan någon ge ett förslag på vilka inställningar jag borde kunna köra med datorn i sign för att få mycket ögongodis men ändå bra flyt ?? tycker att det är samma små hack hela tiden.

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Har man bara maskingevär i jets? eller hur byter jag till raketer? tryckte på alla knappar ja kunde hitta. Och hur blir man av med "spårningen" när det piper och man blir spårad, så brukade det vara att man bara skulle släppa ut smoke för att få bort det. Hur är det nu? Käns som man är körd blir nerskjuten 10 sekunder efter ja lyft.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Har man bara maskingevär i jets? eller hur byter jag till raketer? tryckte på alla knappar ja kunde hitta. Och hur blir man av med "spårningen" när det piper och man blir spårad, så brukade det vara att man bara skulle släppa ut smoke för att få bort det. Hur är det nu? Käns som man är körd blir nerskjuten 10 sekunder efter ja lyft.

I början har man bara maskingevär, du låser upp raketerna efter ett tag om du fortsätter flyga och få poäng.
Glöm inte bara att sätta på dom

När det är ett långt pip hela tiden, har någon låst på dig men inte skjutit sin raket mot dig. Du ska skicka ut dina flares när det snabba korta pipet kommer. Det gör du med knappen "X" om du inte har bytt några keybindings och har valt IR Flares (har jag för mig dom heter) till din jet/helikopter.

Permalänk
Avstängd

du låser upp misiler och flares sedan byter du till missiler med 2 när du låst upp dem och använder flares på x

Visa signatur

cooler master elite 430, i5 2500k, corsair ax 850w, gigabyte gtx 580,
1tb samsung spinpoint, asrock p67 extreme 4, corsair vengance 8gb

Permalänk
Medlem

Du måste först låsa upp flares på 400p, sedan monterar du dem på customizefliken. Sedan aktiverar du dem med X. Tänk på att inte släppa flares förrän det piper som in i h*vete. Alltså inte de första "pipen" man hör. Då har nämligen stingern/ heat seekers bara låst på dig, de har inte skjutits än. Om du då trycker för tidigt blir du ett lätt mål När du låser upp Stealth hjälper även det till för att öka motståndskraften från anti- air robotar. Raketerna låses upp ganska sent, fast de är ända ganska värdelösa för en jet.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Hej!
Låset upp CITV-station till tank för några timmar sedan, endast kört tank en gång sedan dess och då provade jag den. Som jag forstod det så skulle det vara som SOFLAM för recon, alltså man laserpinpointar ett fientligt fordon. När man gör det med SOFLAM så låser ju t ex Javelin nästan direkt på fordonen. CITV'n låser ju uppenbarligen på andra fordon, men när jag sen hoppade ur och skulle prova dra en javelin i dem så tar det lika förbannat lång tid att låsa som innan, det verkar ju inte som att det gör någon skillnad? Helt värdelös har den varit hittils i alla fall.. Någon som vet om jag fått fel för mig eller gör fel?

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av mYrAns:

Hej!
Låset upp CITV-station till tank för några timmar sedan, endast kört tank en gång sedan dess och då provade jag den. Som jag forstod det så skulle det vara som SOFLAM för recon, alltså man laserpinpointar ett fientligt fordon. När man gör det med SOFLAM så låser ju t ex Javelin nästan direkt på fordonen. CITV'n låser ju uppenbarligen på andra fordon, men när jag sen hoppade ur och skulle prova dra en javelin i dem så tar det lika förbannat lång tid att låsa som innan, det verkar ju inte som att det gör någon skillnad? Helt värdelös har den varit hittils i alla fall.. Någon som vet om jag fått fel för mig eller gör fel?

Det är tänkt att du ska låsa mål åt andra, inte dig själv

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vart på tanken ska man skjuta för att ta sönder den på ett skott?

Har testat där bak, men den går inte sönder direkt av det.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Kan man avaktivera chaten? Eller bara dölja själva rutan så den inte pluppar upp mitt i spelet och tar upp 1/4 av skärmen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det är tänkt att du ska låsa mål åt andra, inte dig själv

Ja jo, riktigt så korkad tror jag inte någon är.. Jag menar självklart att det fungerar dåligt att låsa på andra fordon.

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem

Off-topic: Varför går folk inte bara igenom alla settings före alla dumma frågor? Det måste väl gå mycket snabbare att kolla igenom settings på 2-3 minuter än att posta ett inlägg och vänta på svar?

Pacman passer er bättre.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mYrAns:

Ja jo, riktigt så korkad tror jag inte någon är.. Jag menar självklart att det fungerar dåligt att låsa på andra fordon.

du ska sitta kvar i tanken så att andra kan få in siktet snabbare, dvs det nollställs om du går ut.

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Fanns det inte ett sätt att sitta i kö för att joina fulla servers i betan? eller minns jag fel? om inte, har dem tagit bort det?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

Var går tanks sönder lättast? Ibland får man på riktiga lyckoträffar och tar 50% på ett skott medan det vanligtvis tar 25%, men vet inte hur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Vad gör man med de dogtags man tar?

När man tar en dogtag så ser de olika ut beroende på vilka spel personen har registrerade hos EA. Devs och andr ahar även egna dogtags. Under fliken "Dogtags" i Battlelog kan man kolla på alla man tagit samt editera sin egen med två olika. Man trycker på "Edit dogtag" uppe i högra hörnet. Det finns rätt mång att välja på. Man kan ju hoppas att man kommer att kunna göra egna klandogtags eller liknande nån gång.

Kösystem finns inget ännu, men många har klagat så det kommer säkert i patchen. det finns dock ett script man kan installera som köar åt en, vet inte vad Pb säger bara:

http://forum.specialattack.net/viewtopic.php?f=198&t=12215

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk

Kan man locka FPSen via kommando?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //