Permalänk
Medlem
Skrivet av z@mbie:

Nån som lyckats få igång spelet efter update???????????

Svart skärm eller ingen start alls?

Håller på att ladda ner allt igen, tur som fan att man gick från 8mbit till 24 nyligen...

Permalänk

såg att de fixat lite med joystick också, min joystick fungerar inte öht i spelet, kan inte ens ställa in knapparna för den ingame. Vet någon om de har löst de här problemet?

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk

Hann spela 1½ match. Fick "Battlefield 3 har slutat att fungera" vid första uppstart och sedan under andra matchen. Hade inte dessa problem alls i helgen. Började komma igår och fortsätter idag.

Permalänk

Lite sent för mig. Tappat intresset helt och hållet för BF3. Väntad sedan release på någon fix för dessa kraschar, gjort en hel del för att få det att funka men det har inte. Riktigt tråkigt men dom har fått sina pengar iaf, så dom bör nöja sig.

- Installerat om alla drivrutiner
- Klockat ner grafikkortet rejält
- Stängt av inbyggda ljudkortet/realtek via BIOS
- Installerat om BF3 x 2 times
- Fixat med/updaterad Punkbuster
- Köpt ny sidfläkt
- Suttit några timmar om dagen och försökt felsöka detta\läsa på olika forum om dessa "lösningar"
- Installerad och avinstallerad olika nvidia drivers för att hitta någon som funkade, gått igenom ca 10 st nu.

Permalänk
Avstängd

Är det fel på patchen?? kan några verifiera att den fungerar? Det här verkar ju lyckat! Dock inte förvånad!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Är det fel på patchen?? kan några verifiera att den fungerar? Det här verkar ju lyckat! Dock inte förvånad!

Räcker det inte att läsa tråden?

Permalänk

Verkar fungera smärtfritt för mig nu men om det nu ska vara sådant gnäll om vapnens skada och obalans så ta för fan och ta bort alla vapen utom ett standard vapen som alla får köra med så är vi av med gnället.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Är du på riktigt? Hur ofta dör man inte av SCAR-noobs? Det är i stil med F2000 vad gäller OP. Ska engineer ha ett assault rifle-klassat vapen OCH RPG? Det låter som att du älskar obalans. Annars håller jag med om allt du sa.

Jag har typ ALDRIG dött av Scar, däremot F2000 dör jag av ofta

Jag syftade på G3 nerfen hur som helst, men strunt samma dom är båda nerfade nu så dom är useless båda två bara glömma och gå vidare

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

För mig verkar det fungera bra. Har tidigare fått krascher ofta, hinner ofta inte ens spela klart en hel match. Annars händer det ofta vid rundans slut eller när nästa ska till att börja.

Idag har jag kört några timmar utan ett enda stopp!

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Dock.. allt detta borde ha varit fixat vid LAUNCH.. alla vet att dom släppte spelet ALLDELES för tidigt..

Vem bryr sig, alla spel behöver patchas förr eller senare.

Gillar Squad-förbättringarna. Men varför låter inte Dice oss att skapa egna squads?

Permalänk
Skrivet av The Vulture:

Vem bryr sig, alla spel behöver patchas förr eller senare.

Jag bryr mig och jag antar att alla som har haft problem med att spela sina KÖPTA SPEL, bryr sig rätt mycket. Fixa en riktigt beta tidigare så man kan fixa dom problem som kommer upp istället för att låta folk spela beta några veckor innan release då det är försent att göra några förändringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Fail
Decreased the maximum damage and maximum range of the G3 and SCAR-H 7.62mm weapons.

Win
Added console command “UI.DrawEnable” to hide UI for screenshots / videos
You should no longer spawn too close to enemies in TDM

EPISK WIN
Increased the damage of Helicopter Miniguns, AA guns, and Jet Cannons against infantry
Reduced the physics impact of AA guns and Jet Cannons, players under attack from these weapons should no longer lose control.
Reduced the damage from FIM-92 and SA-18 IGLA missiles against aircraft.
Reduced the damage .50cal weapons do against Helicopters.

Dock.. allt detta borde ha varit fixat vid LAUNCH.. alla vet att dom släppte spelet ALLDELES för tidigt..

Hur hade du tänkt att det skulle vara fixat vid release?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

Jag bryr mig och jag antar att alla som har haft problem med att spela sina KÖPTA SPEL, bryr sig rätt mycket. Fixa en riktigt beta tidigare så man kan fixa dom problem som kommer upp istället för att låta folk spela beta några veckor innan release då det är försent att göra några förändringar.

Ja, det är trist att det är såhär, men det säger ju en del om problematiken med spelutveckling, och kanske mest för PC. Många har inga som helst problem medan andra kan inte ens få igång det.
Det går inte riktigt att säga att det är ett nytt fenomen då jag kommer ihåg att spel från 90-talet också hade problem och fick patchar.

Jag är lite besviken över att det inte kom med IRNV- och TL-fix. Antar att det behövs mer tid för att få en bra genomtänkt balans i det, liksom i mortar och övriga vapen/fordon...
Blir nog att fortsätta ta det ganska lugnt med BF3 tills nästa patch kommer (två, tre veckor?) för det är rätt trist när dom flesta springer runt med F2000 med IRNV numera.

Permalänk

Min polare får fortfarande game disconnected: Timed out. Och han har försökt allting, inklusive att ta bort UPNP. Riktigt trist att patchen inte gjorde något åt problemet ...

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem

Jaha denna patch var ju helt värdelös precis som väntat.

Spelade tre rundor nyss, crashade 4 gånger. Disconnect timeout 2 ggr.

Inget av värde är fixat.

Förstår inte varför Dice aldrig kan fixa det som behöver fixas när det postas hundratals trådar om alla problem som existerar och beöver fixas. Men nej då går dem o fixar ett gäng saker som ingen bryr sig om.
Den omtalade Tactical light fixen, den kom aldrig. Nerfat stingers, dem var redan värdelösa från början. Wow säger jag.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Drog igång BF3 för ett lir:

*"BF3 har slutat fungera" i början precis som vanligt...
*väl ingame lirade jag 3 matcher Caspian Border utan problem.
*Körde med Scar:en utan att märka av förändringen.
*Blev dödad av G3:an och den gjorde fortfarande ont.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Avstängd

Räknade med att jag skulle lira BF3 som en jävla tok, men det blev aldrig av ... detta spelet känns verkligen inte färdigt. Väntar något halvår till innan jag börjar spela.

Permalänk
Skrivet av z@mbie:

Battlelog funkar inte efter patch update... spelet startar inte!!

Precis samma här. Trodde meningen med en patch var att det skulle bli stabilare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

Jaha denna patch var ju helt värdelös precis som väntat.

Spelade tre rundor nyss, crashade 4 gånger. Disconnect timeout 2 ggr.

Inget av värde är fixat.

Förstår inte varför Dice aldrig kan fixa det som behöver fixas när det postas hundratals trådar om alla problem som existerar och beöver fixas. Men nej då går dem o fixar ett gäng saker som ingen bryr sig om.
Den omtalade Tactical light fixen, den kom aldrig. Nerfat stingers, dem var redan värdelösa från början. Wow säger jag.

Jag tror Dice jobbar för fulla muggar för att göra sina spelare nöjda, och kan inte ta allt på en och samma gång, de gör det säkert i omgångar och skickar iväg detta nu för att tillfredställa en del av publiken. Sedan tror jag inte DICE anställda sitter och kolla alla forum och dess trådar utan de kollar det som rapporteras under buggar på battleloggen. Förstår inte er som säger att detta släpp är en beta, har inte märkt några större fel alls. har lite mer än 75 spelade timmar och har blivit utkastad en endaste gång.

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Avstängd

Är det nån som vet hur man sätter attack/defend som SL nu? Q verkar inte funka för det längre.

Stealth buff för C4? innan patch la jag alltid 3 på en tank för att vara säker på att den dör nu la jag en i baken på en T90 mer hann jag inte för han körde iväg och jag sprängde hela tanken, rätt säker på att han var oskadad eller har jag fel?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Bra att flygplanskanonen gör mer skada på infanteri. Har inte dödat en enda gubbe från flygplan tror jag trots att jag dykt ner och pepprat i typ 10 sekunder mot en enda soldat.

Men dåligt om man inte längre kan skjuta ner ett flygplan med en stinger längre. Då är det ju omöjligt att få ner ett flygplan med en engineer.

Hur ofta är det bara en engineer? På en 64p Caspian så brukar det ju finnas ca 20st engineers i varje lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Är Scar ett noob vapen?

Du har 20 skott och det flaxar hejvillt om du håller in avtryckarn, ett skott i taget ska det skjuta och då är det väll inget NOOB vapen??

(Varför ska alla hålla på med det löjliga uttrycket nOOb egentligen,du är en noob för du använder det och det, du dödade tre med en m9 pistol---NOOOOOBBB för det öööööhhhh vaaa????)

Låter som att du inte spelar hardcore eller så tycker du inte att SCAR är ett vapen för noobs som använder det som sekundärt vapen när det tar för lång tid att ladda sin RPG. Det är oftast så jag dör, först en misslyckad RPG, sedan en SCAR spray. Visst är noob-uttrycket uttjatat men det finns en anledning till att man använder det fortfarande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pixelroom:

Förstår inte er som säger att detta släpp är en beta, har inte märkt några större fel alls. har lite mer än 75 spelade timmar och har blivit utkastad en endaste gång.

Kul att det funkar bra för dig men kolla runt både här på swec och battlelog forumet, enormt många som har problem.
Sen är det en produkt som inte är färdig, självklara saker som ping och voip saknas och squad systemet är helt trasigt. Så nog liknar detta spel mer en beta än ett riktigt spel.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag har typ ALDRIG dött av Scar, däremot F2000 dör jag av ofta

Jag syftade på G3 nerfen hur som helst, men strunt samma dom är båda nerfade nu så dom är useless båda två bara glömma och gå vidare

Grattis, med det uttalandet kan jag bara gissa på du spelar softcore Rush på en tysk eller fransk server och slaktar noobs, och när du väl dör är det pga. IRNV F2000.

Permalänk

Till dom som inte kan logga in på servers efter patchen. Jag bytte webläsare från Explorer 9 till Chrome och det verkar som att Chrome loggar in på servers precis som innan patch. Kanske kan hjälpa någon av er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Dina 3första skott sitter ändå alltid på mål så man är död direkt.
Scar var för op, nuff said.

Ok,pistolerna är ju oxå op,kolla deras skada,m9:an skadar ju 30 mot scars 34,va tycker du om det?
Titta bara på magnumen 50 i skada;-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Det har fungerat 100% innan för mig, nu uppdaterade jag och fasnar på "Loading Level"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Så fortfarande 4 man squads..

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

Lite sent för mig. Tappat intresset helt och hållet för BF3. Väntad sedan release på någon fix för dessa kraschar, gjort en hel del för att få det att funka men det har inte. Riktigt tråkigt men dom har fått sina pengar iaf, så dom bör nöja sig.

- Installerat om alla drivrutiner
- Klockat ner grafikkortet rejält
- Stängt av inbyggda ljudkortet/realtek via BIOS
- Installerat om BF3 x 2 times
- Fixat med/updaterad Punkbuster
- Köpt ny sidfläkt
- Suttit några timmar om dagen och försökt felsöka detta\läsa på olika forum om dessa "lösningar"
- Installerad och avinstallerad olika nvidia drivers för att hitta någon som funkade, gått igenom ca 10 st nu.

Föreslår en ren och skär ominstallation av ditt operativsystem.

Permalänk
Medlem

Jahopp inga fler squads, det var ju dåligt, är största problemet för att lira ihop.