Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men då tycker jag att du ska lägga Battlefield3 på is i 12 månader som du skrev! Om det är så att du gillar andra spel bättre. Men fattar inte varför du skapar trådar om att du vill bli bättre på BF3 när du tänker så...Men kan förstår dig, att du ville ge spelet en chans för att se om det var något för dig!!

Själv tror jag att mycket handlar om att komma in i spelet, för det är mycket som är nytt, och spelet är nytt och det tar lite tid att komma in i det, spelet har inte varit ute en månad ens och jag har inte lärt mig alla banor än, men det blir roligare för var minut! Jag har skitkul!!

Jag försöker precis som du säger komma in i spelet. Men det går mkt upp och ner, ibland vill jag slänga ut hela datorn genom fönstret efter att ha spelat BF3, ibland kan man inte sluta spela istället. Jag hade mest problem innan nvidia släppte sin nya dirvrutin. Nu har jag inte så mkt tekniska problem, blinkande kullar verkar vara borta nu. Men balansmässigt finns det lång väg att gå, ibland förstår man inte hur utvecklarna har tänkt, fattar t.ex. inte varför dom inte fixat så att tactical light inte ser ut som en strålkastare på en polishelikopter.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Var inte riktat till en individ utan till en grupp. Du behöver absolut inte känna dig träffad och du har ingen som helst anledning till att be om ursäkt. =P

Skulle du ringa konsumentverket om du bygger en dålig fågelholk med din Biltema-hammare?

Vilka skitinlägg du gör.
Jag skulle ringa Konsumentverket om deras hammare orsakade att jag skadade mig pga dåligt bygge av hammaren ja. Jag skulle inte ringa Konsumentverket om jag var dålig på att snickra. Jag tror inte du tänkte riktigt där.

Problemet är att du accepterar en felaktig produkt till fullpris. Eftersom du jämför andra produkter kan väl jag göra det också: Hade BF3 haft en lapp där det står "OBS. Spelet kan krasha utan att det är fel på din dator. Spelet kan orsaka disconnects utan att det är fel på din uppkoppling." hade du kunnat jämföra det med vilken annan produkt som helst. Skulle du acceptera att bromsarna på din nyinköpta bil till fullpris inte fungerade förens tillverkaren kommit på lösningen och ber dig komma in till verkstaden när dom väl fixat det? Du kan ju köra utan bromsar tills vidare?
Ett spel är som vilken produkt till försäljning som helst och man ska inte behöva förvänta sig att den är trasig vid köp. Du är en fruktansvärt dålig konsument när det gäller dina och våra egna rättigheter. Du är dock en drömkonsument när det gäller företag.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Hejsan Da´Russian Stallion,

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag ska börja med en ny grej nu. Ta release datumet på spelet och lägg på 12 månader. Jag köpte BC2 1 år efter att det kom ut och har inte haft några problem med det alls. Borde gjort lika dant med BF3. Då slipper man tröttna på spelet i väntan på att utvecklarna ska utveckla färdigt. Jävla idioti nu för tiden på spelmarknaden, ska de va så svårt att göra klart spelet innan man börjar sälja det?

Helt klart intressant teori!
Men tyvärr tror jag inte att den bara rör spelmarknanden. Den gäller nog för det mesta som släpps som innehåller mjukvara?
Telefoner, mediaspelare, OS...

Permalänk
Medlem

Btw det funkar bra för mig nu

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Nu börjar min xbox controller skaka och hålla på. Kan man avaktivera den ? Hittar då inget i settings. Och nej, jag vill inte behöva dra ut sladden titt som tätt.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Nu börjar min xbox controller skaka och hålla på. Kan man avaktivera den ? Hittar då inget i settings. Och nej, jag vill inte behöva dra ut sladden titt som tätt.

Edit: hittade en fix

C:\Users\[your account]\Documents\Battlefield 3\settings

Öppna PROF_SAVE_profile

GstInput.Vibration till 0

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Det ante mig att det fan var Felia som var i farten igen... Ska prova det. Tack för tipset!

Sorry för OT!

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk

underbart nu när man kan styra med musen som en vanlig människa <33333a<<3<3<3 funnit fix på blackscreen också för er med russian ni måste ändra era språkfiler i origin games > bf3 >http://download1141.mediafire.com/18gp1z42gwzg/w9tzkqid3kovxn...

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Man får ju inte BUMPA så Bump. Omstart av telia dosa fungerade. För polaren i Nyköoing

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Vi behöver lite positivt i tråden, allting går mycket bättre nu för mig sen patchen. Har väl blivit disconnectad en handfull gånger men det är acceptabelt enligt mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Man får ju inte BUMPA så Bump. Omstart av telia dosa fungerade. För polaren i Nyköoing

Bumpa en tråd som kanske är flera månader gammal eller till och med år, får man inte nej!! Men i ditt fall en halvtimme, så är det OK

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

hur uppdaterar man?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk

Jag blir DC av PB som påstår att jag har tappat en nyckel vilken j***klä nyckel vet inte om någon nyckel. Vart har man den då?

Någon annan som får sådant meddelande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Fick folket Auto Join med denna patch? Kompis har men inte jag och han sa att det inte var något skript han använde. =( + Såg aldrig en Update game i battlelog. Men kan spela iaf.

Permalänk
Medlem

Bara jag som får random fps dropps efter ett tags spelande? speciellt när man scopar in etc?
Hade inga problem innan den här patchen =/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Bara jag som får random fps dropps efter ett tags spelande? speciellt när man scopar in etc?
Hade inga problem innan den här patchen =/

Har inte märkt nått här iaf. Prestandan är samma som innan patchen. Kanske nått antivirus eller nått som spökar hos dig? Kolla i taskmanager under tiden du spelar om du ser nån process som ballar ur.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tjobbo:

Bara jag som får random fps dropps efter ett tags spelande? speciellt när man scopar in etc?
Hade inga problem innan den här patchen =/

Nej dom flesta får det, EA vet om problemet och jobbar på det.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Hedersmedlem

Vet in te om det bara är otur men alla servrar jag går in på kraschar med senaste patchen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Är "autojoin when slot available" i funktion?

Om inte, jag verkar ha problem att få igång autojoin-skriptet efter uppdateringen, någon som har en lösning?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Jag har lite annorlunda problem efter patchen:
Jag kommer oftast in i servern och kan spela den pågående mathen, men när den är slut, just när tideräkningen till nästa match räknat ned till 0 och nästa match ska börja laddas in blir skärmen svart i 80% av fallen och inget händer.
Innan patchen gick det nästan alltid att spela mer än en match i rad.

Jävligt synd också att de inte fixat till de flesta störande sakerna (flashlight, IRNV, oändlig ammo till mortar). Och varför gjorde de Stinger/igla ännu sämre mot flyg? De var redan svåra att skjuta med p.g.a. lång lock-tid och IR-flares (som alla hyfsade piloter snabbt verkar lära sig använda på rätt sätt, inte släppa ut direkt vid lock) + att de till skillnad mot rpg/smaw inte går att använda till något annat än sitt primära mål. Minskad skada på SCAR-H är dock en stor förbättring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Japp det funkade för mig med! starta om routern!!!

Tillägg: Funkar ett tag när jag startar om routern, blir dock disconnectad efter 20-30 min spelande och sedan kan jag inte joina någon server ingen (Samma felmeddelande som tidigare). Funkar dock om jag startar om routern ingen. Känns inte stabilt på något sätt, hoppas det kommer en patch snart som löser detta.

Visa signatur

Stationär 1: Define R4 | MSI B450 tomahawk max | Corsair CX650M 650W | AMD Ryzen 5 3600 @4.2 MHz (1,35V) | Be Quiet! Pure Rock 2 | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 2x8GB | Palit GeForce RTX 2060 Super Dual 8GB
Stationär 2: Phanteks Eclipse P300 Glass | Asus B450 prime plus | XFX 550W Core Edition | AMD Ryzen 5 1600 (AF) @4.0 MHz (1,35V) | Deepcool Gammaxx 400 White | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Asus GeForce GTX 1660 Super dual 6GB
Stationär 3: Zalman Neo 7 | Chieftec Super Series 650W | AMD Ryzen 3 3100 | Aerocooler Cylon 4F | Corsair vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Palit GeForce GTX 1650 Super StormX HDMI DP 4GB
Bärbar: HP Elitebook x360 830 G8
HTPC: Asus VivoMini | Intel Core i7 8550U | 8 GB | Intel UHD Graphics 620

Permalänk

Mindre skada med stinger? Det vore ok om man hade chansen att skada de som sitter i ett fordon när en sån träffar ett flyg eller heli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Är "autojoin when slot available" i funktion?

Om inte, jag verkar ha problem att få igång autojoin-skriptet efter uppdateringen, någon som har en lösning?

Verkar vara en serversetting?
Webbhallens servrar fungerar det på men inte på Gotland (igår iaf)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sca:

Är "autojoin when slot available" i funktion?

Om inte, jag verkar ha problem att få igång autojoin-skriptet efter uppdateringen, någon som har en lösning?

Skrivet av Baztard:

Verkar vara en serversetting?
Webbhallens servrar fungerar det på men inte på Gotland (igår iaf)

Köfunktionen är bara aktiverad på vissa servrar som DICE testar funktionen på. De har troligtvis valt Webhallens servrar för att det alltid är högt tryck på dem.

Permalänk
Medlem

Har någon hört rykten om datum för nästa patch?

Om det innehåller vad som sägs här (och ökar stabiliteten på spelet) så kan det bli riktigt bra :http://gamers-underground.com/action-fps/35422-article-dice-r...

De viktigaste ändringarna av de som nämns där är: Flashlight, IRNV och viktigast av allt - chatbox-ändring. Den är så groteskt stor i 720p och helt felplacerad!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fick ett tips tidigare av en i tråden att uppdatera punkbuster..
Det är nu gjort och jag blir iallafall kickad..

Punkbuster och EA är djävlarna själva..

Permalänk
Medlem

Kan de inte göra så att man kan välja om man vill vissa vem som döda vem ovanför chaten.
Själv tittar jag aldrig på den

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Mina laddningstider har blivit mycket längre nu, någon lösning?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag tycker helikoptrarna blivit sanslöst overpowerd nu! De hovrar på hög höjd och slår ut alla markfordon, högre än vad stinger/AA kan låsa på, sjukt irriterande!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Jag tycker helikoptrarna blivit sanslöst overpowerd nu! De hovrar på hög höjd och slår ut alla markfordon, högre än vad stinger/AA kan låsa på, sjukt irriterande!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja då får du skylla på dina lag kamrater som flyger, för då är det deras uppgift att ta ut dem om inte AA:t kan.:D