Samsung trollar Apple-användare i ny reklamfilm för Galaxy S II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

En del jag har pratat med tycker den är matt och färglös,,lustigt hur folk tycker olika

Ja, det stämmer väl att jämfört med de AMOLED-skärmar jag sett så är Iphone 4 och 4S ”matt och färglös”.
Vad har de som tycker det har för referenser när de säger så om Iphone? Har de någonsin suttit framför en ”riktig” skärm som varit ordentligt kalibrerad?

Sen handlar det inte bara om tyckande. Det går ju att kalibrera saker och helst ska man ju lite på kalibratorn mer än vad man själv tycker.

Sen vet jag att Iphone 4 har undermättade färger till skillnad från för Galaxy S2 som har övermättade:

”The image and picture quality on the iPhone 4 are very good across the board, including text, icons, and menu graphics. In the important category of images, pictures and photographs from external sources, whether they be from digital cameras or web content, are rendered quite well, except that the LCD panel is weak in color saturation – much more on that below. The calibration is very good and the images and photos are rendered relatively artifact free, including the critical rescaling function that is needed to fit images, photos and web content onto the native 960x640 resolution of the display.”

http://www.displaymate.com/iPhone_4_ShootOut.htm

Nu är det inte skärmen på Galaxy S2:an (utan den första) som man snackar om här, men ändå:

”Other than the over saturated colors due to a Color Gamut that is too large and the issues mentioned under Color Depth and Granularity above, the Galaxy S delivers very good picture quality that is relatively free of artifacts. The PenTile arrangement of the OLEDs has only two sub-pixels per pixel instead of the usual three, so it sometimes appears more pixilated than its stated resolution implies – it’s excellent for photographic images but is noticeably degraded for colored (red, blue and magenta) text and graphics. In fact, the Galaxy S only has a combined total of 0.38 Million Red and Blue sub-pixels, whereas the iPhone 4 has 1.23 Million, more than three times as many.”

http://www.displaymate.com/Galaxy_S_ShootOut.htm

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Du frågar ju om han har några belägg för påståendet. Han skriver ju att han gillar den bättre, så om han inte ljuger om vad han tycker är väl det ett ganska starkt belägg......

Men för bövelen. Så man behöver alltså inte baka upp sina påståenden med mer än att ”jag tycker så”?
Jösses. Ja, då är det lika bra att stänga alla diskussionsforum som sagt. Alla har ändå rätt i sitt eget huvud så vad än vetenskapen visar spelar ingen roll.

Det finns alltså ingen substans (mer än den subjektiva) bakom färglära och ej heller någon mening med att köpa en skärm med god färgåtergivning eller någon mening med alla de tillverkare som gör kalibratorer? Allt är ju ändå subjektivt.

Alltså, jag vet att allt är subjektivt, men ändå kan man ju komma överens om att någonting (överlag och enligt de flesta som är insatta i ett ämne) anses vara mer rätt än något annat. Håller du inte med?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Själv är jag inte så intresserad av att använda telefonen som ”USB-minne”. Gör inte det med den Android jag har heller.
Använder knappt USB-minne någonsin. Finns bättre sätt att flytta filer nuförtiden. Direkt över Internet via Dropbox exempelvis.

Sen går det att lösa detta med att komma åt filerna på sin Ipone, exempelvis med rätt program på datorn.

Men visst, jag kan se varför vissa ser detta som en bra grej.

Jag har främst använt möjligheten att titta på mkv-filer i videospelaren, FLAC osv i musikspelaren. Jag tycker det är skönt att bara flytta filer dit jag vill i datorns utforskare/finder och veta att de fungerar oavsett format.

Har inte använt telefonen så mycket som USB-minne, fast det har hänt.

Det var ett bra exempel.

Men förstår också varför Apple tycker att man ska köra med enbart deras API då det även finns fördelar med att strama åt den biten. Mindre appstrul för kunder vid Ios-uppdateringar då allt är ”native” exempelvis, plus att det (i alla fall teoretiskt) borde bli säkrare. Jag tror Apple har valt att strama åt API:erna för att de tror att fördelarna överväger nackdelarna.

Ja, ju mindre API:er man låter utvecklarna skriva mot, desto säkrare blir det ju eftersom det blir färre parametrar att hålla koll på. Personligen ser jag det dock gärna att mycket är tillgängligt så jag själv får avgöra om jag vill installera appar som använder vissa API:er eller inte. Det är ju trots allt enklare att hålla koll på programmen på en Android-telefon än på vanliga datorer då man enkelt kan se vilka rättigheter apparna har.

Vad menar du med ”full integrering”?

Att de helt ersätter det medföljande tangentbordet i alla instanser och aldrig behöver något kringarbete när man använder dem.

Har du bra exempel på något widget du tycker är användbart? Tycker inte det är så fantastiskt på Androiden. Ios upplägg funkar bra, man måst ändå ”in i” appen för att kunna göra något vettigt känns det som.

Själv tycker jag det ser bra ut i Ios. Känner inget behov av att pilla med just utseendet.
Men visst, återigen jag förstår att vissa bryr sig om det. Men vi är överens om att det är väldigt få?

Sammanfattningar av vad som händer på sociala medier, sammanställning av rss-flöden, tv-tablåer, kalender osv är saker jag använt och tyckt om. Generellt sett handlar det väl om att få överskådlig information. Sedan gillar jag t ex en så enkel sak som fotoram, så man kan ha foton osv framme utan att behöva ha det som hela bakgrunden.

Jag gillar också möjligheten att konfigurera utseendet och har gjort det en hel del. Olika typer av scrollningar på hemskärmen, möjlighet att byta ut knappar och annat, olika typer av app drawers osv. Det går t ex att få det att se ut som iOS om man föredrar det.

En gång på ett år har jag behövt Flash på Iphone och det var på en hemsida vars Flash-element lika bra kunde gjorts utan det. Flash är inget vidare på en mobil enhet, det får du väl ändå hålla med om? Men visst, det är en fördela att kunna ha det om man vill. Men inte heller någon stor nackdel i dagsläget utan.

Det jag finner att jag använder det mest till är att många nyhetssajter har egna videospelare och att de nästan alltid är i Flash. Är gammal kampsportare och följer mycket MMA och där är det mycket videointervjuer som man behöver det för. Det är ju utifrån ens behov, fast jag tycker som vanligt att det är bäst om jag själv får göra valet än att tillverkaren gör det åt mig.

Jag hade dock varit nöjd om HTML5 spritts bättre.

Ja, och jag förstår också varför Apple gjort som de gjort i vissa lägen. Framförallt med Flash, och API:erna.

Jag känner mig inte alls påhoppad. Tack för ditt svar och din ödmjukhet!

Ja, det är inte svårt att lista ut varför Apple valt som de gjort. Som synes föredrar jag det annorlunda, men det är därför det finns olika system och tillverkare och man får ju hitta det som passar en själv bäst. Ordet 'bra' och dess böjningar är ju ett helt subjektivt ord så man kan ju inte generellt säga att någon telefon är bäst.

Nu är det dock hög tid för lite sömn!

Permalänk
Medlem

jag kommer alldrig köpa en till Iphone känner mig så jävla lurad av apple !
äger en iphone4 just nu , och allt ska kosta ..... skit mobil!!! go to hell apple !

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Om samsung är bäst varför kommer dom då inte på nåt eget istället för att använda Android som alla andra..

Android är inte som Ios, det är inte "ett android" utan snarare en grund som tillåter oändligt antal varianter. Om du tittar på en Sony Ericsson en LG och en Samsung där alla har android 2.3 så ser samtliga totalt olika ut, olika menyer, sätt att fungera etc.

Tänk dig android mer som ett målarredskap - ju nyare version ju bättre redskap, men själva målningarna blir inte likadana bara för att man använder sig utav samma redskap. Det är lite det som lockar mer advancerade mobil användare, att själva kunna göra sin egen "målning" i form utav Custom ROM.

Framförallt att ha friheten att byta ut allt du inte tycker om, och då menar vi allt. Inte bara musikspelare/menyer/sms funktioner etc. Du kan förändra hur själva telefonen beter sig beroende på dina preferenser.

Framförallt så går det liksom till datorn att få tag i allt du vill gratis, Office, Spel, High-End GPS etc.

Ps. Håller inte med citatet btw, Inget företag är "bäst" det finns bara bra och dåliga produkter.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Tack, den vettigaste kommentaren jag läst här.

Haha, kul att någon uppskattade det!

Skrivet av hejdaniel:

Tack
Vad skulle hända om samsung skulle sluta sälja till apple? Då skulle alla "fjortisar" behöva ett nytt mobilmärke som alla måste ha.

Då skulle samsung bli fattiga som bolag, eftersom apple har massa teknik som dom utvecklat och inte vill tillverka själva som får samsung göra detta åt apple så slipper apple lägga ut pengar på nya fabriker för tillverkning av sådant samtidigt som samsung tjänar pengar på det. Samsung får alltså inte använda det som apple vill att dom skall tillverka.

Skulle det rent hypotetiskt stanna av så skulle nog inga konkurrenter ha så mycket kul att "slåss" om, så det skulle nog ha en eller fler negativa påföljder av att "vi fjortisar" (som du kallar det) inte få någon iphone, t.ex att du inte skulle få så kul smartphone själv att kunna ta del utav eftersom konkurrenten är låg om man skulle ta bort iphone, tyvärr.

Måste dock erkänna att jag inte är direkt van att se fjotisar med iphones (är nog för dyrt för dessa individer?), fast om det är så så lär väl föräldrarna pungat ut pengar på det och då får man väl hoppas att dom har koll på sina ungar!

Fast vad är det för fel på vilka människor som äger en iphone förresten? Vad är det för fördomar?

Skrivet av oi-bastard:

äger en iphone4 just nu , och allt ska kosta ..... skit mobil!!! go to hell apple !

Gör inte det då!
Vad är det du menar med att "allt ska kosta" ?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Android är inte som Ios, det är inte "ett android" utan snarare en grund som tillåter oändligt antal varianter. Om du tittar på en Sony Ericsson en LG och en Samsung där alla har android 2.3 så ser samtliga totalt olika ut, olika menyer, sätt att fungera etc.

Tänk dig android mer som ett målarredskap - ju nyare version ju bättre redskap, men själva målningarna blir inte likadana bara för att man använder sig utav samma redskap. Det är lite det som lockar mer advancerade mobil användare, att själva kunna göra sin egen "målning" i form utav Custom ROM.

Framförallt att ha friheten att byta ut allt du inte tycker om, och då menar vi allt. Inte bara musikspelare/menyer/sms funktioner etc. Du kan förändra hur själva telefonen beter sig beroende på dina preferenser.

Framförallt så går det liksom till datorn att få tag i allt du vill gratis, Office, Spel, High-End GPS etc.

Ps. Håller inte med citatet btw, Inget företag är "bäst" det finns bara bra och dåliga produkter.

Och ofta köper folk iphone för att kunna jailbreaka och göra det custom där med, går att göra i princip allt där också. Fast förstår inte vad du menar med "vi", pratar du för flera, leder du en android-sekt kanske?

Ps. Ha lite humor!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Läste att I-phone kostar ca 1200 :- i komponenter/tillverkning etc vilket betyder ett 500-procentigt prispåslag, give or take.

Fullständigt sinnessjukt.

Apples nya VD Tim Cook tjänar 400.000.000 kronor (fyrahundra miljoner) om året så de behöver alla pengar de kan få.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Minneskretsar..Öppna upp en Iphone och kolla märket på minnena

Samsung säljer minnen varje gång en iphone säljs.Utan samsung inga iphones...Utan iphone så säljer samsung mindre kretsar helt enkelt

Ser ut som att detta håller på att förändras och den enda som förlorar på det är Samsung.

http://www.idg.se/2.1085/1.418012/apple-flyttar-tillverkning-bort-fran-samsung

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bud_bundy:

Grymt rolig reklamfilm, dock känns s2an lite gammal och jämföra med.

kung som kung
det spelar ingen roll om S2an börjar bli gammal den har ju inget motstånd.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Vafan körde han på dig OCH tog din telefon? Vilken jävla deuche -.-

Nja antar att den flög ut ur fickan när jag blev påkörd vilket kanske inte är någon jätteskräll. Att mitt fokus inte var att hitta mobiltelefonen berodde nog på att jag låg lätt kvaddad och blodig på gatan. ^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Haha så lycklig jag blev av den här reklamfilmen. "I could never get a Samsung, I'm Creative" Känner man igen genomsnittet av Apple användare i den kommentaren eller? Helt underbart!

Personligen skiter jag ett stort stycke i hur vidare Mobiltelefoner är lika varandra och patentintrång osv.
BARA skiten fungerar som den ska och man inte behöver höra av sig till någon hjärndöd support.

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk
Medlem

Samsung: win

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Nog för att kampanjen när S2 släpptes, den med äppelmos, var lite fyndig och rolig, men det här var riktigt riktigt uselt. För mig så är Samsung numera inget annat än ett företag som spelar på andras framgångar genom att kopiera. Och nu verkar det som att dom även försöker kopiera Apples fans.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Man kan byta tangentbord med full integrering.

Det är ju det absolut viktigaste i mitt köp av mobiler

Skrivet av Evil Peter:

Man har möjligheten att välja om man vill kunna se Flash när man surfar.

Passa på att njut, det försvinner även till Andriod, kanske redan när Android 4.0 kommer, Adobe har skrotat flash för mobila enheter sedan förra vecka och går samma linje som Apple och satsar på html5 istället.

Skrivet av oi-bastard:

Vad är det du påstår är gratis till alla andra? Säger du appar så är det för det första inte Apple du ska gnälla på, utan tillverkaren av appen som INTE är Apple (då Apples egna appar t.o.m är gratis), även till Android kostar de

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

för att spela upp media utan att konvertera till sämre format (du kan spela upp nästan alla video- och ljudformat) osv.

Detta går ju utmärkt även på iOS, och har gått att göra länge. App:ar som AVPlayerHD spelar upp så gått som allt utan att du behöver konvertera. Bara dra och släppa filen i iTunes eller föra över filen via FTP om du hellre vill göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exteron:

Det är ju det absolut viktigaste i mitt köp av mobiler

Är du sarkastisk så åstadkommer du inget annat än att visa att du inte kan föra en vettig diskussion och inte ens förstår vad vi pratade om. Han ville ha exempel på saker som inte fungerar i iOS pga begränsningar och jag gav honom några. Att tro att varje anledning måste vara den viktigaste punkten med att ha en telefon är störtlöjligt.

Däremot är det bra att kunna byta för de bästa tredjepartstangentbord som finns slår alla stock-varianter till alla plattformar. Iofs köpte Samsung Swype-licenser till alla sina telefoner (eller om det var alla i Galaxy-serien) så de hade fler val direkt, fast jag föredrar Swiftkey X.

Skrivet av Exteron:

Passa på att njut, det försvinner även till Andriod, kanske redan när Android 4.0 kommer, Adobe har skrotat flash för mobila enheter sedan förra vecka och går samma linje som Apple och satsar på html5 istället.

Nej, det försvinner inte alls. Adobe slutar videreutveckla Flash-appen men den funktionalitet som finns nu kommer finnas kvar.

Skrivet av S_Z:

Detta går ju utmärkt även på iOS, och har gått att göra länge. App:ar som AVPlayerHD spelar upp så gått som allt utan att du behöver konvertera. Bara dra och släppa filen i iTunes eller föra över filen via FTP om du hellre vill göra det.

Det är bra. Som jag skrev i mitt inlägg ville jag gärna veta när jag inte hade uppdaterad info. Det blev heller inte att överföra speciellt mycket till iP4:an jag hade då jag avskydde att använda iTunes och kollade inte upp så mycket alternativ då jag hade en SGS samtidigt (där behöver man bara utforskaren). Det verkar inte finnas någon tillverkare som gör ett bra synkprogram för datorer. Har testat sådan mjukvara från Sony-Ericsson, Nokia, Samsung och Apple och allt har varit dåligt i mina ögon.

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Haha, kul att någon uppskattade det!

Då skulle samsung bli fattiga som bolag, eftersom apple har massa teknik som dom utvecklat och inte vill tillverka själva som får samsung göra detta åt apple så slipper apple lägga ut pengar på nya fabriker för tillverkning av sådant samtidigt som samsung tjänar pengar på det. Samsung får alltså inte använda det som apple vill att dom skall tillverka.

Skulle det rent hypotetiskt stanna av så skulle nog inga konkurrenter ha så mycket kul att "slåss" om, så det skulle nog ha en eller fler negativa påföljder av att "vi fjortisar" (som du kallar det) inte få någon iphone, t.ex att du inte skulle få så kul smartphone själv att kunna ta del utav eftersom konkurrenten är låg om man skulle ta bort iphone, tyvärr.

Måste dock erkänna att jag inte är direkt van att se fjotisar med iphones (är nog för dyrt för dessa individer?), fast om det är så så lär väl föräldrarna pungat ut pengar på det och då får man väl hoppas att dom har koll på sina ungar!

Fast vad är det för fel på vilka människor som äger en iphone förresten? Vad är det för fördomar?

Gör inte det då!
Vad är det du menar med att "allt ska kosta" ?

Jag sa "fjortisar" mer på skämt, men här där jag bor så måste man ha en iphone för att vara inne/med dom andra "coola" som har en iphone. Menade inte att förolämpa dig, alla får tycka olika men här har alla som måste vara som alla andra en iphone.

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Apples nya VD Tim Cook tjänar 400.000.000 kronor (fyrahundra miljoner) om året så de behöver alla pengar de kan få.

Tim Cook fick motsvarande 400 miljoner USD i preferensaktier när han tillträdde som VD, hälften av dessa får han vid utgången av 2016 och resterande under 2021. När han jobbade som COO fick han 800 000 USD i lön, 5 miljoner USD i bonus samt ett antal miljoner i aktier (s.k restricted stock). Vad hans lön som VD för Apple är han har jag inte sett till dags datum, men borde framgå av nästa årsredovisning eller 8K.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Tim Cook fick motsvarande 400 miljoner USD i preferensaktier när han tillträdde som VD, hälften av dessa får han vid utgången av 2016 och resterande under 2021. När han jobbade som COO fick han 800 000 USD i lön, 5 miljoner USD i bonus samt ett antal miljoner i aktier (s.k restricted stock). Vad hans lön som VD för Apple är han har jag inte sett till dags datum, men borde framgå av nästa årsredovisning eller 8K.

Läste här bara att han får 59,1 miljoner dollar i lön vilket ger dryga 400 miljoner kronor.

http://www.idg.se/2.1085/1.417111/it-branschens-hogst-betalda...

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Och ofta köper folk iphone för att kunna jailbreaka och göra det custom där med, går att göra i princip allt där också. Fast förstår inte vad du menar med "vi", pratar du för flera, leder du en android-sekt kanske?

Ps. Ha lite humor!

var nog lite trött när jag skrev det där. Skall såklart stå "jag"

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Läste här bara att han får 59,1 miljoner dollar i lön vilket ger dryga 400 miljoner kronor.

http://www.idg.se/2.1085/1.417111/it-branschens-hogst-betalda...

IDG:s redovisning är rätt missvisande.. Lönen som Tim Cook fick för 2010 består till stor del, som jag skrev ovan, av aktier som tillfaller honom när företaget uppnår visa lönsamhetsmål.

Permalänk
Medlem

hahaha, fick mig ett gott skratt där

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejdaniel:

Jag sa "fjortisar" mer på skämt, men här där jag bor så måste man ha en iphone för att vara inne/med dom andra "coola" som har en iphone. Menade inte att förolämpa dig, alla får tycka olika men här har alla som måste vara som alla andra en iphone.

Ingen fara, jag förstår precis vad du menar, men du har helt rätt attityd i alla fall (att alla får tycka olika), det gillar jag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe så jäkla bra reklam!!

Ser att både star-affinity och S_Z är inne och försvarar sina revir, ska försöka hålla mig ifrån den nivån denna gången

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Ett argument som inte längre håller är att Samsung skulle vara dålig kvalité och plastig osv osv, Well see for your self:

/mvh soyd

Permalänk
Medlem

Skönt att se reklam som faktiskt har rätt.
Apple=skräp
Samsung=trevligt
Dagens sanning.
Mer sanning åt folket!

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soyd:

Ett argument som inte längre håller är att Samsung skulle vara dålig kvalité och plastig osv osv, Well see for your self:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=elKxgs...

/mvh soyd

Vad har kvalité med att tappa nått i marken? Telefoner är väl inte tänkt att man ska tappa i backen, samma sak som men en bärbar dator. Finns telefoner som är tåliga och gjorda för att kvaddas och det finns bärbara datorer som även är gjort för tuffa tag. Kan vi lika gärna börja kasta surfplattor i backen för att se hur dom håller och för att avgöra vilken kvalité det är på dom. Kanske vi kan börja krocka bilar också, en Fiat kanske blir mindre bucklig än en Ferrari när man krockar i 50. Måste ju betyda att det är bättre kvalla på en Fiat? eller?

Så det där resonemanget köper jag inte, har både hållit i en 4S och S2a.

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Att Apple valde att "hoppa över" 4G beror ju helt enkelt på att de inte anser tekniken färdig för att fungera i deras telefoner - än! Till skillnad från andra utvecklare ser ju Apple till att utveckla allt till 100% innan man ger sig in i segmentet. Och är man då beroende av andra aktörer så det är ju *självklart* att Apple väntar tills allt fungerar klockrent).

Kan passa på att säga att iphonen var VÄLDIGT dåligt optimerad redan för 3G. Apple är duktiga på att göra produkter med bra gränssnitt och enkelhet för användaren, men telecom klarar de inte av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcedEarth:

Vad har kvalité med att tappa nått i marken? Telefoner är väl inte tänkt att man ska tappa i backen, samma sak som men en bärbar dator. Finns telefoner som är tåliga och gjorda för att kvaddas och det finns bärbara datorer som även är gjort för tuffa tag. Kan vi lika gärna börja kasta surfplattor i backen för att se hur dom håller och för att avgöra vilken kvalité det är på dom. Kanske vi kan börja krocka bilar också, en Fiat kanske blir mindre bucklig än en Ferrari när man krockar i 50. Måste ju betyda att det är bättre kvalla på en Fiat? eller?

Så det där resonemanget köper jag inte, har både hållit i en 4S och S2a.

Att tappa den i marken är en oerhört vanlig olycka hos mobiltelefoner så det hör definitivt till helhetskvaliteten att se till att den har ett grundläggande skydd mot det. Telefoner som är gjorda för tålighet är inte skapade för att folk tappar telefoner ibland utan för särskilt skadebenägna miljöer och användande. Det är därför inte ett relevant argument mot att en vanlig telefon bör tänka på hållbarheten till viss del.

Som du argumenterar låter det som att du inte tycker en Ferarri behöver ha något inbyggt skydd mot att krocka eftersom det finns andra bilsorter som fokuserar hårdare på säkerhet. Självklart är dock även en Ferarri designad med en viss krocksäkerhet i åtanke.