Samsung trollar Apple-användare i ny reklamfilm för Galaxy S II

Permalänk
Medlem

Kom just att tänka på den här :D. Hittade inte orginalvideon dock

Visa signatur

Citera för svar ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejdaniel:

Kan någon berätta för mig lite mer ingående vad dom menar med "Trots att Samsung är en av Apples viktigaste leverantörer och Apple i sin tur en av Samsungs största kunder"

Minneskretsar..Öppna upp en Iphone och kolla märket på minnena

Samsung säljer minnen varje gång en iphone säljs.Utan samsung inga iphones...Utan iphone så säljer samsung mindre kretsar helt enkelt

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Den har dock inte samma funktion som på Android och så mycket dom har kopierat så är det bara bra att apple ger tillbaka!

Så funktionen för notifikationsfältet på iphone är INTE att visa notifikationer som sms, nya mail och facebook-notifikationer? Om du får ett sms så kan du alltså inte dra ned rullistan för att se det?

lol, iphones notifikationsfällt är taget direkt från android, ganska uppenbart. Jag kan dock inte komma på något som google tagit från iOS direkt? apple börjar ju gråta så fort någon annan tillverkare släpper en produkt med touch-funktion så man kan j lätt tro att apple kommit på myclet själva på grund av alla deras stämningsförsök. Dock tar apple sina idéer från andra företag och gör dem bättre och marknadsför nåt magiskt bra. Touchmobiler var ju inget nytt direkt, men apple får ju allt de gör att framstå som revulotionerande...

Om vi snackar om att ge igen... Om google betedde sig på samma sätt som apple så skulle inte iphone funnits kvar... Apple stämmer företag hej villt men det är inte alls lika många som stämmer tillbaka. Google hade väl kunnat få igenom enhel del stämningar mot apple enkelt... Dock strider det väl lite mot deras egna prinsiper.

Permalänk

Tack
Vad skulle hända om samsung skulle sluta sälja till apple? Då skulle alla "fjortisar" behöva ett nytt mobilmärke som alla måste ha.

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Det räcker nog med om jag förklarar vad en liknelse är för dig. Vad jag skrev till den andra postaren är varför folk, skämtsamt, liknar det vid en religion och varför det han skrev kring Android inte stämde överens med den anledningen.

Jag törs sätta pengar på att ingen faktiskt tror att det är en religion, eller att du verkligen tror att någon tror det.

Bibeln är full av liknelser...och Sweclockers är full av Samsung-fanboys tydligen, så vad är skillnaden?

Skrivet av hejdaniel:

Samsung har inte tagit några idéer ifrån apple, apple är bara rädd för att förlora kunder när andra går ut med att det faktiskt finns andra/bättre produkter. Idéerna har funnits innan apple började med smartphone och pekdator. Men jag håller med dig, hur skulle mobilerna se ut ifall inte skaparna hade kokurnans.

Samsung HAR tagit idéer från Apple, men jag är fullt med dig om att Apple inte var först med smartphones eller pekmobiler, men de har gjort dem bättre än föregångaren och var absolut först med surfplattor

Skrivet av fermia:

Om man ser reaktionerna från alla apple fanboys här så lyckades nog samsung med det dom ville nämligen reta crapple fanboys lol

Man behöver inte vara fanboy för att reagera på att Samsung beter sig urbota dumt på sandlådenivå, det är inte första gången de gör det heller, det stämde t.ex Apple för att vilja ha ett köpstopp på iPhone 4S innan den var släppt och de visste inte ett smack om den i det läget då en domstol i USA hade förbjudit Samsung att få se prototyperna av den, så på vilka grunder skulle de stämma dem? De ville bara göra en motprestation för att Apple lyckats stoppa Galaxy S och deras tab i Tyskland och Holland, skitlöjligt, försvarar dock inte Apple på något vis, de är oxå förbannat löjliga i vissa av deras stämningar, de är på sandlådenivå båda två emellanåt...men det ska bli intressant att se hur de andra ska lösa platsbaserade tjänster framöver

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Åsa-Nisse:

Läste att I-phone kostar ca 1200 :- i komponenter/tillverkning etc vilket betyder ett 500-procentigt prispåslag, give or take.

Fullständigt sinnessjukt.

Utvecklingskostnader och ALLT annat övrigt är inte relevant då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exteron:

Bibeln är full av liknelser...och Sweclockers är full av Samsung-fanboys tydligen, så vad är skillnaden?

Det är redan förklarat. Har du inget mer att tillföra är det bättre att låta det vara än att komma med en massa irrelevant trams.

Permalänk

Skitkul reklam jag gillar sådana här "in your face" reklam, men låt mig gissa alla Apple fanatiker blir skitsura, tycker man om Apple så får man inte ha ett sinne för humor, "å nej man får inte skämta om Apple men de får skämta om alla andra"

Som sagt jag har inget emot Apples produkter förutom priset, jag stör mig mest på fansen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

+1
Tycker Apple kör med ett jäkla bakåtsträvande och sätter tyvär käppar i hjulen för mycket utveckling både hårdvara och mjukvara för dom har så passa stor kundkrets.

AnandTech verkar inte hålla med dig riktigt:

”Apple has somehow managed to get a lot of the mainstream press to believe it doesn't care about specs and that it competes entirely based on user experience. Simply looking at the facts tell us a different story entirely:”

http://www.anandtech.com/show/4971/apple-iphone-4s-review-att...

Skrivet av Tomhas:

Personligen anser jag amoled displayen mycket bättre. Bättre färgåtergivning och strömsnålare.

På vilket sätt är färgåtergivningen bättre på en AMOLED-skärm och har du några belägg för det påståendet?
Enligt mina ögon och folk jag snackat med som jobbar med retusch så är färgerna på Samusng Galaxy S2 övermättade. De ser ut som en färgglad serietidning. Bättre på iPhone där.

Skrivet av zorkis:

Apple borde snarare ses som onda eftersom de censurerar allting och låser så att allting de säljer ska vara endast deras överprisade saker.

Nämen, ojdå. Censurerar och låser de allting?
Kan inte du berätta för mig vad det är för fantastiskt jag får ta del av med min Android-telefon som jag inte kan göra med min iPhone, för jag begriper det inte.

Skrivet av Defeat^:

Ja för det är ju apple som tillverkar den skärmen, jätte duktigt och innovativt av dem!! (nej det är LG som har tagit fram och tillverkat retina-skärmen, apple har bara valt den och satt in den....

Så är det väl med de flesta avancerade tekniska prylar? Komponenterna i dem kommer från olika tillverkare.

Skrivet av Defeat^:

Jag är trött på allt apple-hype. Apple tillverkar varken skärm, processor eller gpu själv i sina iphones. Deras telefoner hänger sig och apparna hänger sig betydligt oftare än vad de gör på android-lurar. Jag äger både en iphone 4s och en ipad 2, har ägt flera androider innan.

Jag är trött på allt ”Apple gör ingenting själva”- snack.
Apple har tagit fram Ios, det är väl en rätt ordentlig bedrift? Med Mac OS X är de den enda datorttillverkare som säljer ett ”eget” operativsystem med sina datorer. Apple är absolut inte perfekt, men att inte se vad de lyckas med och gör bra är att köra huvudet i sanden.

Hänger sig telefonerna och apparna? Alltså, jag har haft min Iphone 4 sen augusti 2010 och jag kan inte minnas att den hängt sig en enda gång. Jo, kanske en gång förresten, men jag är inte säker. Appar hänger sig betydligt oftare än på Android? Vilket universum lever du i? För mig är det precis tvärtom (har dock en Andorid-lur som är bra mycket billigare än iPhone 4, så inte rättvist att jämföra) och dessutom så är det mer om sig och kring sig med dialogrutor med möjligheter att skicka in buggrapporter. I Ios stänger säg bara appen när den kraschar, sen är det inte mer med det. Bara kör igång den igen. Sen tycker jag inte det är så ofta apparna kraschar.

Skrivet av Defeat^:

Jag skulle vilja säja att iphonen är en dyr telefon, androider är smartphones. En ipad är en surfplatta, en android-platta är en dator. IOS är så ngt ifrån funktionellt och avancerat som det kan bli, på både gott och ont. I början kännde jag mig fortfarande fruktansvärt instängd, och dét gör jag fortfarande till viss del. Trotts att jag visste det innan blev jag både besviken och förvånad "en lista med ikoner, är det allt som iOS består av?". Sammtidigt finns ju inte så många funktioner så allt känns logiskt och snabbt.

Själv fattar jag inte vad det är som är så instängt med Ios jämfört med Android. Till det jag vill göra (och de allra flesta skulle jag tro) räcker det och blir över.
Känner mig inte på något sätt mer fri med Android-telefonen. Tycker också det går snabbt och smidigt att navigera i IOS, framförallt med ”gestures” på Ipad som komed med Ios 5 (5.0.1 för första Ipad).

Skrivet av Defeat^:

Skriver just nu på iPaden och något jag stör mig på är att man inte lan sätta markören mitt i ett ord. Skriver jag "heksan" och vill ändra det till "hejsan" så försöker jag pricka "j'et", vilket gör att markören hamnar framför ordet, sedan för man pressa flera gånger för att markören sla hamna efter rdét så man kan ta bort heöa ordet och skriva om dét. Det är fan lättare att hantera text på en android-telefon med en liten 3.2" skärm...

Gött att du sågar något innan du tagit reda på hur det fungerar. Såg att du info om föstoringsglaset. Varför är det ologiskt med det? Du kan ju också flyta markören till en plats genom att ”peka” där, men det blir så klart inte lika precist.

Skrivet av Defeat^:

jag vill dock hävda att folk som köper iPad saknar intelligens.... man kan ju för fan inte göra ett piss med den? inte ladda ned torrents eller föra över filer via varken minneskort eller usb? köpte min billigt av en kompis, annars hade jag haft kvar min asus transformer som åtminstone gick att skriva på och som kunde ersätta netbooken...

Tack för att du tycker att jag saknar intelligens. Det känns bra att veta.
Men du som smartare menar alltså att man inte kan göra ett piss med den för att man inte kan ladda ned torrents eller överföra filer till minneskort eller USB?
Är det att ”göra” saker tycker du? Tillåt mig småle. Och ta mig för pannan.

Skrivet av hejdaniel:

Samsung har inte tagit några idéer ifrån apple, apple är bara rädd för att förlora kunder när andra går ut med att det faktiskt finns andra/bättre produkter. Idéerna har funnits innan apple började med smartphone och pekdator. Men jag håller med dig, hur skulle mobilerna se ut ifall inte skaparna hade kokurnans.

Det där är knepigt, för om det bara handlar om vem fick idén först så är det väldigt svårt att visa vem som verkligen var först. Därför kan man egentligen lägga ned diskussionen om vem som var först. Mer intressant om vem som gör något bra och varför.

Skrivet av SideWinder86:

Tycker min S2 har bättre skärm är Iphone 4G när jag tittade och jämförde dom i butiken....Sg2 har bättre svarta och djup i sin skärm df valde jag den...och den är större och lättare :P...och ja bättre helt enkelt ;D

Alltså, jag antar att du inte jobbar med bilder och skärmkalibrering? Som sagt så är färgerna övermättade på SG2 – ser ut som en Kalle Anka-serie med uppskruvade färger. Men gillar man det så, visst. Men att säga att skärmen generellt är ”bättre”, det är som att säga att McDonalds har den bästa maten. Visst, det kanske är så för dig, men det känns inte som det är någon vars åsikt man bör ta på allvar när det gäller mat.

Edit:
Vill tillägga att AMOLED ger mycket bra svärta, men som sagt, färgerna är ”off”. Fast gillar man det så…

Edit igen: Sen kan man ju säga att färger är ytterst subjektivt (men vad är inte det?) så vad som är ”bäst” går inte att fastställa. Jag tycker att en svartvit skärm har bäst färgåtergivning, för att min gärna så bra på att återge färg, så den knäcker alla färgskärmar! Nä, förlåt. Är trött…

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Defeat^:

Så funktionen för notifikationsfältet på iphone är INTE att visa notifikationer som sms, nya mail och facebook-notifikationer? Om du får ett sms så kan du alltså inte dra ned rullistan för att se det?

lol, iphones notifikationsfällt är taget direkt från android, ganska uppenbart. Jag kan dock inte komma på något som google tagit från iOS direkt? apple börjar ju gråta så fort någon annan tillverkare släpper en produkt med touch-funktion så man kan j lätt tro att apple kommit på myclet själva på grund av alla deras stämningsförsök. Dock tar apple sina idéer från andra företag och gör dem bättre och marknadsför nåt magiskt bra. Touchmobiler var ju inget nytt direkt, men apple får ju allt de gör att framstå som revulotionerande...

Om vi snackar om att ge igen... Om google betedde sig på samma sätt som apple så skulle inte iphone funnits kvar... Apple stämmer företag hej villt men det är inte alls lika många som stämmer tillbaka. Google hade väl kunnat få igenom enhel del stämningar mot apple enkelt... Dock strider det väl lite mot deras egna prinsiper.

Stämmer en del i det du säger men tycker ändå att appel har kommit på det mästa helt själv till sina telefoner, och tycker inte att dom har kopierat så mycket från andra förutom de du sa om notifikationsfälltet det kan jag hålla med om att dom har kopierat från Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Bla bla bla apple är bäst bla bla bla

Fick du ont i hjärtat eller?

Tomhas tycker PERSONLIGEN att amoled displayen är mycket bättre. Det är väl belägg nog eller får folk inte ha åsikter enligt dig? Sjukt :S

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk

Är det nu jag ska skriva
SYMBIAN FTW!!!! ?

Visa signatur

Miditower Antec Three Hundred | OCZ ModXStream Pro 500W | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Noctua NH-D14 | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Corsair 8GB Value Select DDR3 1333MHz | Intel Core i5 2500 3,3GHz | 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | ASRock P67 Extreme 6 REV B3
Lur: Samsung Galaxy S II

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoozyMusic:

Är det nu jag ska skriva
SYMBIAN FTW!!!! ?

Ja ingen direkt tillgång till framebuffern vad roligt stenåldrat OS som är *host* kul att koda till -_-

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Oddsen för att nästa mobil blir en Samsung ökade precis med typ 700%.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk

Vill tillägga att AMOLED ger mycket bra svärta, men som sagt, färgerna är ”off”. Fast gillar man det så…

Förstår inte vad du menar.. det är ju android.. det är ju bara kalibrera om färgerna..

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Fick du ont i hjärtat eller?

Tomhas tycker PERSONLIGEN att amoled displayen är mycket bättre. Det är väl belägg nog eller får folk inte ha åsikter enligt dig? Sjukt :S

Nej, jag fick inte ont i hjärtat. Blir bara trött på allt obalanserat man läser.
Om du tolkar det jag skrev som ”bla bla bla Apple är bäst” så läser du lika obalanserat som de inlägg jag citerade.
Försöker bara balanserar bara upp lite av några av de ensidiga Apple-bashar-kommentarerna.

Jag skrev ju att han så klart fick tycka att skärmen var ”bäst”, men förklarade att folk som sysslar med färg på skärmar (retusch) antagligen inte lär hålla med honom. Vad är det som är sjukt med det?

Sen är det ju så att om man inte ska kunna snacka om saker som är subjektiva så är det inte många diskussioner som kommer fortsätta. Allt här i världen tolkas subjektivt av varje individ, så då är det lika bra vi lägger ned att diskutera här och nu antar jag? Stäng ned internet vet jag!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Förstår inte vad du menar.. det är ju android.. det är ju bara kalibrera om färgerna..

Aha, man kan det alltså? Cool.
Men sen har ju en skärm ändå vissa förutsättningar som inte går att ändra på med kalibrering. Fast det vore intressant att testa kalibrera Galaxy S2 och se hur det blir.

Skrivet av Lösbonde:

Oddsen för att nästa mobil blir en Samsung ökade precis med typ 700%.

På grund av reklamfilmen?

Skrivet av cyzed:

+1 Samsung är bäst?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Klockren video.

Apple idioter sitter ju och köar dagar utanför affären pga av något rykte.
Sen ska dom köpa något och vet inte ens vad det är.

http://www.theonion.com/video/apple-introduces-revolutionary-...

Samsung har nog mycket bättre telefoner med 4G.

Permalänk
Medlem

Kan inte du berätta för mig vad det är för fantastiskt jag får ta del av med min Android-telefon som jag inte kan göra med min iPhone, för jag begriper det inte.

Då jag hoppas att din fråga är seriös kan jag ge några exempel, även om jag inte är den du skrev till. Har inte haft en iPhone själv sedan jag sålde 4:an förra året efter att ha haft den och SGS samtidigt, så påpeka gärna om något ändrats och jag missat det.

Med Android kan du överföra vilka filer som helst till telefonen. Det kan användas för att utnyttja telefonens minne i allmänhet, för att spela upp media utan att konvertera till sämre format (du kan spela upp nästan alla video- och ljudformat) osv. Man har också bra koll på filerna genom ett öppet filsystem.

Det finns inte lika mycket begränsningar på tillgång av API:er hos Android. T ex så går det inte att ha en fullt fungerande automatisk nummerupplysare i iOS.

Man kan byta tangentbord med full integrering.

Man kan byta launcher helt och få bra variation på hur systemet ser ut och beter sig. Anpassningen fortsätter såklart med widgets.

Man har möjligheten att välja om man vill kunna se Flash när man surfar.

Listan går vidare men det är iaf några exempel på saker som Apple skulle kunna ha med, men valt att inte göra det. Detta är menat som ett rent informativt inlägg om något du undrade så du behöver inte känna dig påhoppad eller liknande, ifall du skulle vara benägen att göra det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hejdaniel:

Kan någon berätta för mig lite mer ingående vad dom menar med "Trots att Samsung är en av Apples viktigaste leverantörer och Apple i sin tur en av Samsungs största kunder"

Skrivet av fermia:

Minneskretsar..Öppna upp en Iphone och kolla märket på minnena

Samsung säljer minnen varje gång en iphone säljs.Utan samsung inga iphones...Utan iphone så säljer samsung mindre kretsar helt enkelt

Det är mer än så, det var Samsungs processorer som satt i iPhone 3/3GS, sen när Apple gjorde sina egna A4/A5 så tillverkar Samsung dem åt Apple, men det är Apples arkitektur, så Samsung får inte använda dem själva

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Halldin:

Inte för att jag kan kommentera validiteten i det här påståendet, men jag har läst att notificationbar/center fanns till den första jailbreakade iPhone-utgåvan.

Om det stämmer så säger jag bara ägd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Klockren video.

Samma sak vilken lur det än är, du vet ju inte vad en ny Samsung är innan den finns att köpa, vet inte vart du ville komma, åk till Asien så får du se en Samsung-kö

Permalänk
Inaktiv

Aha, man kan det alltså? Cool.
Men sen har ju en skärm ändå vissa förutsättningar som inte går att ändra på med kalibrering. Fast det vore intressant att testa kalibrera Galaxy S2 och se hur det blir.

På grund av reklamfilmen?

+1 Samsung är bäst?

Om samsung är bäst varför kommer dom då inte på nåt eget istället för att använda Android som alla andra..

Permalänk
Medlem

Nej, jag fick inte ont i hjärtat. Blir bara trött på allt obalanserat man läser.
Om du tolkar det jag skrev som ”bla bla bla Apple är bäst” så läser du lika obalanserat som de inlägg jag citerade.
Försöker bara balanserar bara upp lite av några av de ensidiga Apple-bashar-kommentarerna.

Jag skrev ju att han så klart fick tycka att skärmen var ”bäst”, men förklarade att folk som sysslar med färg på skärmar (retusch) antagligen inte lär hålla med honom. Vad är det som är sjukt med det?

Sen är det ju så att om man inte ska kunna snacka om saker som är subjektiva så är det inte många diskussioner som kommer fortsätta. Allt här i världen tolkas subjektivt av varje individ, så då är det lika bra vi lägger ned att diskutera här och nu antar jag? Stäng ned internet vet jag!

Ursprungligen inskrivet av Tomhas
Personligen anser jag amoled displayen mycket bättre. Bättre färgåtergivning och strömsnålare.

star-affinity
På vilket sätt är färgåtergivningen bättre på en AMOLED-skärm och har du några belägg för det påståendet?
Enligt mina ögon och folk jag snackat med som jobbar med retusch så är färgerna på Samusng Galaxy S2 övermättade. De ser ut som en färgglad serietidning. Bättre på iPhone där.

Du frågar ju om han har några belägg för påståendet. Han skriver ju att han gillar den bättre, så om han inte ljuger om vad han tycker är väl det ett ganska starkt belägg......

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Om det stämmer så säger jag bara ägd

Jag kan dock inte hitta någon information som stödjer hans uttalande. Med tanke på att ganska många sagt att Apple tagit det från iOS så borde det kommit fram i många diskussioner, och därmed vara väldigt lätt att hitta via Google. Det finns med andra ord ingen anledning att tro på det.

Sedan är det inte bara notifikationslisten som funnits hos andra. Massor av nyheter i iOS 5 har funnits tidigare hos Android, Windows Phone eller BlackBerry, vilket är enkelt att hitta med en enkel sökning. Det är dock helt okej. Alla tillverkare tittar på varandra och det ska de göra för det är så man får den bästa utvecklingen. Det enda vi inte behöver är okunniga personer som hävdar att någon av tillverkarna inte kopierar de andra och startar dumma konversationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Citat:

......

En del jag har pratat med tycker den är matt och färglös,,lustigt hur folk tycker olika

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Klockren video.

Klart att de vet vad det är då produkten vanligen redan är lanserad och visad för allmänheten. De har ju förvisso inte provat produkten i fråga än, men det finns ju faktiskt folk som köper andra märkens produkter utan att ha testat dem först.

Sen är det bara sorgligt att du länkar till den där videon. Du verkar rätt inskränkt.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

+1 Samsung är bäst?

Haha, nej vet inte alls hur Samsungs telefoner är. Men gillade deras reklamfilm

Visa signatur

Windows 10
MG279Q triple screen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

En del jag har pratat med tycker den är matt och färglös,,lustigt hur folk tycker olika

Citerade star-affinity där....

Visa signatur

Windows 10
MG279Q triple screen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Då jag hoppas att din fråga är seriös kan jag ge några exempel, även om jag inte är den du skrev till. Har inte haft en iPhone själv sedan jag sålde 4:an förra året efter att ha haft den och SGS samtidigt, så påpeka gärna om något ändrats och jag missat det.

Det var absolut seriöst, tack för att du svarar.

Skrivet av Evil Peter:

Med Android kan du överföra vilka filer som helst till telefonen. Det kan användas för att utnyttja telefonens minne i allmänhet, för att spela upp media utan att konvertera till sämre format (du kan spela upp nästan alla video- och ljudformat) osv. Man har också bra koll på filerna genom ett öppet filsystem.

Själv är jag inte så intresserad av att använda telefonen som ”USB-minne”. Gör inte det med den Android jag har heller.
Använder knappt USB-minne någonsin. Finns bättre sätt att flytta filer nuförtiden. Direkt över Internet via Dropbox exempelvis.

Sen går det att lösa detta med att komma åt filerna på sin Ipone, exempelvis med rätt program på datorn.

Men visst, jag kan se varför vissa ser detta som en bra grej.

Skrivet av Evil Peter:

Det finns inte lika mycket begränsningar på tillgång av API:er hos Android. T ex så går det inte att ha en fullt fungerande automatisk nummerupplysare i iOS.

Det var ett bra exempel.

Men förstår också varför Apple tycker att man ska köra med enbart deras API då det även finns fördelar med att strama åt den biten. Mindre appstrul för kunder vid Ios-uppdateringar då allt är ”native” exempelvis, plus att det (i alla fall teoretiskt) borde bli säkrare. Jag tror Apple har valt att strama åt API:erna för att de tror att fördelarna överväger nackdelarna.

Skrivet av Evil Peter:

Man kan byta tangentbord med full integrering.

Vad menar du med ”full integrering”?

Skrivet av Evil Peter:

Man kan byta launcher helt och få bra variation på hur systemet ser ut och beter sig. Anpassningen fortsätter såklart med widgets.

Har du bra exempel på något widget du tycker är användbart? Tycker inte det är så fantastiskt på Androiden. Ios upplägg funkar bra, man måst ändå ”in i” appen för att kunna göra något vettigt känns det som.

Själv tycker jag det ser bra ut i Ios. Känner inget behov av att pilla med just utseendet.
Men visst, återigen jag förstår att vissa bryr sig om det. Men vi är överens om att det är väldigt få?

Skrivet av Evil Peter:

Man har möjligheten att välja om man vill kunna se Flash när man surfar.

En gång på ett år har jag behövt Flash på Iphone och det var på en hemsida vars Flash-element lika bra kunde gjorts utan det. Flash är inget vidare på en mobil enhet, det får du väl ändå hålla med om? Men visst, det är en fördela att kunna ha det om man vill. Men inte heller någon stor nackdel i dagsläget utan.

Skrivet av Evil Peter:

Listan går vidare men det är iaf några exempel på saker som Apple skulle kunna ha med, men valt att inte göra det. Detta är menat som ett rent informativt inlägg om något du undrade så du behöver inte känna dig påhoppad eller liknande, ifall du skulle vara benägen att göra det.

Ja, och jag förstår också varför Apple gjort som de gjort i vissa lägen. Framförallt med Flash, och API:erna.

Jag känner mig inte alls påhoppad. Tack för ditt svar och din ödmjukhet!

Visa signatur