Sen någon dag tillbaka så funkar inte min systers laptops (asus k73b) internetanslutning. Efter att jag kollat runt lite på den märker jag att wlan är inaktiverat, och trycker du fn + f2 och det aktiveras. När jag sedan försöker söka efter nätverk märker jag några sekunder att wlan inaktiverats igen. Försöker några gånger att aktivera, men varje gång inaktiveras den strax efter. Har försökt att diagnostisera, men datorn är inställd på finska så jag förstår inte så mycket
Ska försöka att installera ubuntu genom wubi bara för att se om det om det fortfarande är fel då, men är det nån som har något annat tips på vad jag kan göra för att lokalisera/fixa felet?
Jag skulle börja med att uppdatera drivrutiner för närverkskortet och se om det gör någon skillnad. Jag antar att vi pratar om trådlöst nätverk. Sen är det ju ett program som aktiverar/inaktiverar kortet om du kan luska ut vilket program som sköter det så skulle jag installera om det / ta bort det
jo, jag har också funderat på drivers, men får lite svårt att uppdatera nåt överhuvudtaget utan internet och på finska. men jag ska försöka kolla vad det kan vara för program