Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Är du helt säker? Köper man det på Origin vill den säkert att du startar det därifrån som BF3.

--------------
Jag vet att de uttryckligen sagt att spelet skall gå att köras via deras egna installer utan origin.

Källa:

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=574007

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

--------------
Jag vet att de uttryckligen sagt att spelet skall gå att köras via deras egna installer utan origin.

Källa:

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=574007

tack för info! Nu känns livet lite lättare att leva igen!

Nu är bara frågan om man ska ta Standard Edition eller Digital Deluxe Edition.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

-----------------
Det är lugnt, samma fråga kommer ställas igen af icke google-ninjas;)
Jag delar din motvilja mot origin.
De har postat detta hundratals ggr på forumet, stammisarna tröttnade till sist och gjorde lite sura trådstarter

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Någon som vet när betan slutar idag?

Imorgon verkar den sluta..

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Digital Deluxe ger dig fordon och annat smått o gått och minst 1 item värd 1mill credits. Tog mig ca 10timmar för att få 9k i spelet så det är ju alltid välkommet. Tror dock att den är "no-trade"

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

tjo, det är såhär att jag bokade star wars på webhallen inc pre-access och har aktiverat koden men jag avbeställde de nu för såg att det fanns buddy-pack och tänkte köpa med min kompis, hur blir det med pre-access då? någon som har koll?

Permalänk
Medlem

Varför är alla så negativa mot Origin?

Permalänk
Skrivet av Skudd:

tjo, det är såhär att jag bokade star wars på webhallen inc pre-access och har aktiverat koden men jag avbeställde de nu för såg att det fanns buddy-pack och tänkte köpa med min kompis, hur blir det med pre-access då? någon som har koll?

Det gäller väl detsamma som när du beställer till dig själv, dock står det tydligt att koderna är begränsade och det är först till kvarn som gäller. Såhär sent kan man nog inte vänta sig mer än nån dags early access.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Digital Deluxe ger dig fordon och annat smått o gått och minst 1 item värd 1mill credits. Tog mig ca 10timmar för att få 9k i spelet så det är ju alltid välkommet. Tror dock att den är "no-trade"

Uh va?

http://buy.swtor.com/se/

Det kan jag inte se, vilket item då?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Varför är alla så negativa mot Origin?

Lanseringen av BF3 som skedde med Origin var inte direkt smärtfri.

Server krasher, folk kunde inte få igång spelet medan det gick för andra osv. Inget man vill se igen.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Uh va?

Haha, "exclusive mouse droid". Har haft en sån på min trooper senaste veckan... ser inte så exklusiv ut. Ett uppochnedvänt margarinpaket med en radarantenn.

Däremot fick en av mina beta chars en liten schyst robot pet som ser rätt avancerad ut...

Tydligen får jag en "unice speeder at L25" (enligt webhallen där jag köpt)..... den är ju rätt värdefull.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Har de sagt nånting om av Exklusiv Collector’s Edition-butiken i spelet kommer innehålla för nått?

Liksom 1500 riksdaler är lite att ta i för CE boxen av spelet.
Dock nyfiken på vad det är för saker som går att skaffa sen ingame via butiken.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Kommer det att kosta i månaden?

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Skrivet av Gascogne:

Har de sagt nånting om av Exklusiv Collector’s Edition-butiken i spelet kommer innehålla för nått?

Liksom 1500 riksdaler är lite att ta i för CE boxen av spelet.
Dock nyfiken på vad det är för saker som går att skaffa sen ingame via butiken.

Detta får jag.. enligt WebHallen...

SW TOR Game Client bra at det ingår hehe
30 days of playing time bra det med... räcker in i januari

• Darth Malgus Statue EPIC!
• FOB Security key Safety first!
• Journal of Gnost Dural eh okej
• Cloth Galaxy Map pff, jag har GPS
• Music of TOR CD bättre än julmusik i alla fall

In game content:
Flare Gun - Shoots firework into the air kul
Training Droid - Spinning droid, hovering around the player kul
HoloDancer - Projects a dancer for limited amount of time med eller utan kledur?
HoloCam - Enables the players to take in-game screenshots kul
Mouse Droid - Pet that follows the player around ful (har en i betan9
Speeder - Unique Speeder available at level 25 EPIC!
Collector’s Store - Unique stores for the CE buyers Har säkert inget som gör nytta utan bara lulllull

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Konsolgrävare

Ska man behålla spelet eller kan man avinstallera det?
alltså kommer det vara samma client fast dom bara patchar det?
annars kan man ju lika gärna ta bort det från datorn. men om det är samma som release så är det ju alltid nice att man redan har installerat 18 gb redan

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Xquade:

Kommer det att kosta i månaden?

yep tror det. 249 kr i månaden enligt Webhallen

SWTOR 60-days subscription

plus från SWTOR sidan så står det att man får med 30 dagar speltid när man köper spelet, så tyvärr så kommer det nog kosta i månaden

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Ska man behålla spelet eller kan man avinstallera det?
alltså kommer det vara samma client fast dom bara patchar det?
annars kan man ju lika gärna ta bort det från datorn. men om det är samma som release så är det ju alltid nice att man redan har installerat 18 gb redan

Efter förra stresstesten så rekommenderade dom att man raderade den äldre klienten innan man installerade den vi haft i helgen. Å andra sidan så har jag kunnat köra betan hela tiden före efter och emellan utan reinstallation.

Vid release tänker jag nog nyinstallera oavsett om det är ett måste eller inte.... för att vara helt hundra

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

yep tror det. 249 kr i månaden enligt Webhallen

SWTOR 60-days subscription

plus från SWTOR sidan så står det att man får med 30 dagar speltid när man köper spelet, så tyvärr så kommer det nog kosta i månaden

249 för två månader så.... runt 125 i månaden

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

någon som tror att detta spel kan hållas uppe? eller kommer det bli som alla andra spel tex. RIFT,sagan om ringen, warhammer m.m.

det var många som trodde att RIFT skulle kunna hållas uppe men det kostar ju bara 5 euro just nu och inte många som spelar. sagan om ringen blev F2P och har ingen aning om hur det blev med warhammer online.

jag hoppas att SWTOR kommer bli stort och finnas kvar länge!

Så vad tror ni? kommer detta spel vara som alla andra? stort i början men sen förfalla pga WOW.

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Främling:

Efter förra stresstesten så rekommenderade dom att man raderade den äldre klienten innan man installerade den vi haft i helgen. Å andra sidan så har jag kunnat köra betan hela tiden före efter och emellan utan reinstallation.

Vid release tänker jag nog nyinstallera oavsett om det är ett måste eller inte.... för att vara helt hundra

och tack för infon, blir nog så som du säger! så man inte har några gamla filer från betan som kan göra så att riktiga spelet buggar sig :S

Skrivet av Främling:

249 för två månader så.... runt 125 i månaden

aa det var det jag menade skrev fel xD

Visa signatur

Permalänk

DarthHater är en sida från Curse som har en bra talent calculator.
Samma konto som ni har på Curse funkar där... vad man nu ska logga in för
Hoppas Curse's engagemang betyder addons framöver

http://www.darthhater.com/

Och här är WiKin...

http://www.wikiswtor.com/SWTOR_Wiki

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

någon som tror att detta spel kan hållas uppe? eller kommer det bli som alla andra spel tex. RIFT,sagan om ringen, warhammer m.m.

det var många som trodde att RIFT skulle kunna hållas uppe men det kostar ju bara 5 euro just nu och inte många som spelar. sagan om ringen blev F2P och har ingen aning om hur det blev med warhammer online.

Så vad tror ni? kommer detta spel vara som alla andra? stort i början men sen förfalla pga WOW.

Rift och warhammer Online har faktiskt många trogna spelare (har spelat båda). LOTRO har massor med spelare (har en dwarf som är med i Friskyttarna).
Sen kan jag inte förstå varför man jämt ska jämföra med WoW's siffror...
Wizard101 har över 20 miljoner spelare... där har du en wow-dräpare!
Ett spels succe bygger inte på antalet spelare utan på att de spelare man har är aktiva. LOTRO drar in bra med pengar till ägarna liksom många många andra mmos'.
Ska man spela ett spel bara för att det har många spelare... eller för att man tycker det är kul?
SWTOR kommer nog vara kvar ett bra tag med tanke på hur mycket BioWare satsat. BioWare kommer nog att käna storkovan även om det "bara" blir några få miljoner spelare. Dom har redan sålt 8000000 exemplar! Multiplicera med priset.... så har dom nog snart fått tillbaka utvecklingskostnaden... hehe.
Jag har i över 2 år spelat Darkfall... som har 2 servrar.... som mest var vi kanske 20000 spelare i hela världen.... men det är det bästa pc spel jag någonsin har och förmodligen någonsin kommer att spela... trots att vi inte var så många.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

och tack för infon, blir nog så som du säger! så man inte har några gamla filer från betan som kan göra så att riktiga spelet buggar sig :S

aa det var det jag menade skrev fel xD

Prexis. Dom sa de,t att visst... behåll gamla insten.... men kvarliggande filer kan ställa till det

Officiellt svar på deras forum:

"You may have to re-download the game client, but we are hopeful you will not have to. This will be confirmed after the upcoming Beta Testing Weekend."

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sjukt besviken på swtor.. ingen som helst känsla. dom har satsat allt på deras voice actors som iofs är grymt duktiga, men verkar ha glömt resten av spelet.

efter 10 år på mmorpg-scenen antar jag att det är dags att sluta leta efter ett nytt daoc eller ao GW2 är mitt sista hopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Uh va?

VIP Lounge ticket till vissa "cantinas". Kostar 1mille för icke deluxe/collectors. Finns vendors i VIP loungen med förhoppningsvis trevliga grejer till salu

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Detta får jag.. enligt WebHallen...
Collector’s Store - Unique stores for the CE buyers
Har säkert inget som gör nytta utan bara lulllull

Det är precis den saken jag vill veta mer om vad man kan köpa på Unique store om man har CE boxen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Säger du att Lotro floppat eller dött bara för det är F2P? De tjänar ju mer pengar nu och all content är densamma som i ett P2P spel.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

f2p spel brukar ju dra till sig en hel del nuub scrubs iaf.

Och kommer SWTOR finnas kvar länge? ingen aning. Jag gillade det, men det finns några wow fanboys som inte gillar det heller.
Men seriöst... Att jämföra RIFT med SWTOR är bara sjukt, för Rift spelar inte ens i samma liga.
Rift är nog det sämsta MMOt jag lirat. även fast jag har 2-3 lvl 50 i det.
Vet inte hur jag stod ut. Spelade det bara för att jag inte hade något annat o lira.

Kommer spela SWTOR på releasedagen och kommer troligtvis fortsätta spela det. lite beroende på hur endgame är ofc.
Är lite tidigt att prata om det.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Främling:

SWTOR kommer nog vara kvar ett bra tag med tanke på hur mycket BioWare satsat. BioWare kommer nog att käna storkovan även om det "bara" blir några få miljoner spelare. Dom har redan sålt 8000000 exemplar! Multiplicera med priset.... så har dom nog snart fått tillbaka utvecklingskostnaden...

Nog för att dem kommer få tillbaka utvecklingskostnaden, men det dem tjänar på dem förbokningarna räcker nog inte på långa vägar.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att av det jag spela nu under helgen så överträffade det mina förväntningar, vet ju dock inte hur det kommer bli med endgame. Men story och inlevelsen man får under lvlandet var för mig helt fantastisk, har aldrig någonsin haft så kul att köra solo i ett MMO, och gruppspelet var bra det med även om jag inte fick prova på den aspekten så mycket som jag egentligen hade velat göra. Men det är nog mitt eget fel då jag blev så hårt tagen av storyin i class questsen, så för dom som inte fick testat det vill jag rekomendera detta spelet starkt när det kommer även om ni bara kör det solo som typ ett singleplayer kommer ni inte bli besvikna skulle jag tro.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //