[AKUT] Använder 5gb ram?

Permalänk
Medlem

[AKUT] Använder 5gb ram?

Enligt task manager använder jag nu ca 4.8gb ram

http://imageshack.us/photo/my-images/824/capturewy.png/

Inget i taskmanager äter över 3gb ram och inget spec program körs?

Kan minnena besökt kyrkogården?

Hjälp omgående!

Visa signatur

AMD 6100FX 3.8Ghz | Asus Sabertooth 990FX | Corsair Vengeance 8gb 1600MHz | A-data SP900 128GB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung spinPoint 500GB | Samsung spinPoint 320GB | Nvidia XFX Geforce GTS 450 1GB | Corsair 550W |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Varför frågetecknet? Verkar inte vara en fråga.
Gör vi om det till en fråga så kan vi inte svara på den då vi inte ser processlistan.

När och hur hände detta? Kopierade filer? Startade appilkationer/spel? Är datorn seg osv?

Permalänk

Är väl bara att kolla "processer" så är problemet löst?

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Rekordmedlem

Ju mer som används desto bättre, win 7 strävar efter att ladda ram fullt med program eller data beroende på vad du gör, det ska alltid vara fullt i ram för annars fyller det ingen funktion.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Totteasp:

Enligt task manager använder jag nu ca 4.8gb ram

http://imageshack.us/photo/my-images/824/capturewy.png/

Inget i taskmanager äter över 3gb ram och inget spec program körs?

Hjäälp omgående!

du kan juuh börja med att ladda upp en bild på fliken processer och ha som i fallande ordning där den som drar mäst minne är högst upp

Edit: kan vara att avast är igång och söker och äter upp ditt minne =P

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av mrqaffe:

Ju mer som används desto bättre, win 7 strävar efter att ladda ram fullt med program eller data beroende på vad du gör, det ska alltid vara fullt i ram för annars fyller det ingen funktion.

Ganska kul då det faktiskt ÄR 82% använt ram minne, inte cachelagrat minne.
Isf borde jag också ha 80% använt men jag har knappt 40% använt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Varför frågetecknet? Verkar inte vara en fråga.
Gör vi om det till en fråga så kan vi inte svara på den då vi inte ser processlistan.

När och hur hände detta? Kopierade filer? Startade appilkationer/spel? Är datorn seg osv?

Körde avg scan samt en installation av ett spel efter att ha ominstallerat win7 efter båda processer var färdiga stannade ram användandet på 4.8gb vilket
jag finner lustigt. Nu har jag startat om och verkar vara ok ca1.4gb ram

Skrivet av Bad Habit:

Är väl bara att kolla "processer" så är problemet löst?

Det var inte så i detta fallet då högsta process var på 129mb och neråt. Alltså något som låst sig?

Visa signatur

AMD 6100FX 3.8Ghz | Asus Sabertooth 990FX | Corsair Vengeance 8gb 1600MHz | A-data SP900 128GB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung spinPoint 500GB | Samsung spinPoint 320GB | Nvidia XFX Geforce GTS 450 1GB | Corsair 550W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

du kan juuh börja med att ladda upp en bild på fliken processer och ha som i fallande ordning där den som drar mäst minne är högst upp

Edit: kan vara att avast är igång och söker och äter upp ditt minne =P

Förstår hur du menar. Problemet verkar vara löst so far.

Visa signatur