Permalänk

Skruvar och distanser till moderkort

Hej, har precis köpt hem lite nya delar till min dator. Jag behöll mitt gamla chassi, men köpte ett ny moderkort. Därför fick jag inte med några nya skruvar och distanser. Problemet är att de skrivarna som jag hade till det gamla moderkortet är dåliga och har inga gängor kvar. Dessutom så hade det moderkortet bara 6 distanser och det nya har 7. Så min fråga är: Kan jag använda vilka skruvar som helst och kan jag använda de gamla distanserna och lämna ett hål på moderkortet tomt?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

så länge det är samma storlek på skruvarna:) det gör inte så mkt att lämna ett hål i den nedre delan av moderkakan isf:)
Eller så köper du en ny skruvsats, kostar inte många kronor

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Ok, så det kan inte hända något med moderkortet bara för att det fattas en skruv/distans?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SimplyEvert:

Ok, så det kan inte hända något med moderkortet bara för att det fattas en skruv/distans?

Det är ok så länge du inte böjer det om du monterar nått kort eller minnen o dyl, ta det bara försiktigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimplyEvert:

Ok, så det kan inte hända något med moderkortet bara för att det fattas en skruv/distans?

Som jag skrev innan, lämna en skruv i dederkanten isf. för det blir inte lika påfrästande där för moderkakan, det snarare trycks in mot chassit i derkanten pga vikten av komponenterna kylare mm:) så det är inga problem:)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com