Permalänk

Uppgradering för Battlefileld 3?

Köpte nyligen Battlefield 3, och har nu försökt få det att fungera någorlunda, men det är i princip "ospelbart" även på det lägsta inställningarna.
Kör både MW3 och Bad Company 2 på de högre inställningarna.

Operativsystem: Windows 7 32bit
Processor: Q9550 2.83GHz
Moderkort: Nvidia 780i
Grafikkort: 2x 9800gtx+ SLI
Nätaggregat: Corsair TX750w

Har själv funderat på om det kan vara grafikkorten som är "out of date" eller om jag kanske behöver uppgradera processor, men vad vet jag.

vad tror ni?

Tack på förhand

Permalänk

Egentligen borde du byta ut det mesta, för om du byter ut grafikkorten, så lär prollen flaska. Du lär dessutom behöver mer RAM, och då behöver du Windows 64 bitars.

EDIT: Å andra sidan, när jag tänker efter, har jag för mig att ett 9800 var minimum för lägsta inställningar, om du har två borde du iaf få 30+ fps i bf på lägsta. Kan vara fel någonstans, komponenter som är gamla kanske?

Permalänk

BF3 äter ram. 64 bit windows med 4 gb ram och lite overklockning på CPU borde ge dig 50-60 FPS på lägsta.

Edit: BF3 äter även en hel del VRAM, de 512 MB som 9800GTX+ har är inte tillräckligt tyvärr. Så nytt grafikkort är väll att föredra med

Permalänk
Medlem

o då vill man byta moderkort. o då vill man byta de o de o de o de. sen vill man byta chassi o i det ha bra fläktar.
haha life sucks

Permalänk
Skrivet av carll:

o då vill man byta moderkort. o då vill man byta de o de o de o de. sen vill man byta chassi o i det ha bra fläktar.
haha life sucks

Datorer är bland det dyraste man kan hålla på med! (om vi bortser från annat krafs)

Permalänk
Medlem

Processorn kan du säker klocka till 3.6 ghz utan större ansträngning, kolla ifall det hjälper!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]

Permalänk
Medlem

Har du 4 GB RAM? Annars bör du skaffa det eller 6 eller 8, kostar ju ändå tuggummi.

Jag kör en Q9400 och ett 5850 och det går hur bra som helst så tycker ditt system borde orka helt OK ^^ Dock på W7-64

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Entusiast

Klocka processorn, köp ett 460/560 eller motsvarande AMD grafikkort och installera 64bit Windows om du inte redan har det så bör väl iaf Medium med sjysst fps vara inom räckhåll!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av TentacleSpam:

Egentligen borde du byta ut det mesta, för om du byter ut grafikkorten, så lär prollen flaska. Du lär dessutom behöver mer RAM, och då behöver du Windows 64 bitars.

EDIT: Å andra sidan, när jag tänker efter, har jag för mig att ett 9800 var minimum för lägsta inställningar, om du har två borde du iaf få 30+ fps i bf på lägsta. Kan vara fel någonstans, komponenter som är gamla kanske?

Bort med okunskapen, prollen flaskar definitivt inte. In med mer RAM, ett GTX560 eller 6950 sen är saken biff. Men visst, lite överklockning på prollen är aldrig fel.
Min q9550 körs på 3.4 ghz med ett 6950 och 60-80 FPS i BF3 med allt på HIGH.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Har du 4 GB RAM? Annars bör du skaffa det eller 6 eller 8, kostar ju ändå tuggummi.

Jag kör en Q9400 och ett 5850 och det går hur bra som helst så tycker ditt system borde orka helt OK ^^ Dock på W7-64

Inte om det är ddr2, 8gb kostar ca. 800kr, nästan lika mycket som ett begagnat HD 5850

Permalänk
Medlem

Battlefileld 3? Nytt spel? he-he

Permalänk
Skrivet av carll:

haha life sucks

Vill och vill, man blir illa tvungen för att kunna spela ordentligt:P

Skrivet av acckee:

Battlefileld 3? Nytt spel? he-he

Woops!

Permalänk
Skrivet av Asteroid:

Bort med okunskapen, prollen flaskar definitivt inte. In med mer RAM, ett GTX560 eller 6950 sen är saken biff. Men visst, lite överklockning på prollen är aldrig fel.
Min q9550 körs på 3.4 ghz med ett 6950 och 60-80 FPS i BF3 med allt på HIGH.

Aj förlåt. Jag tänkte fel! Trodde att q9550 var en dualcore, har inte hållit på så mycket med quads på 775 sockeln, sorry