Datorn startar om i bland när jag spelar Bf3 hjälp!

Permalänk
Medlem

Datorn startar om i bland när jag spelar Bf3 hjälp!

Tjena har ett stort problem då min dator startar om när jag spelar bf3 en längre stund och fattar inget. Jag för Loggs via CpUmonitor men inget problem när jag väll loggar, Men enda sen Betan har datorn startat om kanske 2-3 gånger. Min första tanke är CPUn Men med tanke på att jag sitter på en h80 så tycker jag inte det borde vara den. Sen Andra tanken vart mitt grafikkort, Visserligen kör jag med ett SIlencio chassi vilket inte skapar något högre luftflöde men har det så stor betydelse? vid loggs ligger mitt GPU uppe i 90 grader+

Snälla hjälp mig, Vad ska jag göra?

Mvh Linus

Permalänk

låter som överhettning

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Avstängd

Kolla om det är fullt med damm i grafikkortet. Byt kylpasta men rengör först med t sprit eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusn1:

Tjena har ett stort problem då min dator startar om när jag spelar bf3 en längre stund och fattar inget. Jag för Loggs via CpUmonitor men inget problem när jag väll loggar, Men enda sen Betan har datorn startat om kanske 2-3 gånger. Min första tanke är CPUn Men med tanke på att jag sitter på en h80 så tycker jag inte det borde vara den. Sen Andra tanken vart mitt grafikkort, Visserligen kör jag med ett SIlencio chassi vilket inte skapar något högre luftflöde men har det så stor betydelse? vid loggs ligger mitt GPU uppe i 90 grader+

Snälla hjälp mig, Vad ska jag göra?

Mvh Linus

Vad har du för GPU som går över 90 C? Beror nog på att det blir så varmt, antingen stängs den av eller starta för att kyla sig...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!