Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Uppenbarligen syns det inte än! Jag har dessutom svårt att tro att en mobil ska vända Windows Phones trend.

Då har du inte så stor koll på marknadsföring och vad det gör för försäljningen. Mincrosoft har hela tiden sagt att det är tillverkarna och operatörernas jobb att marknadsföra sina telefoner, men de flesta har mer eller mindre skitit i det och kört vidare på sina Android modeller.

Nokia däremot är i nuläget mycket mer beroende av att Windows Phone lyckas och lägger därför ner väldigt mycket energi på marknadsföring av olika slag. Eftersom att Nokia Lumia 800 är den bäst säljande telefonen i Belgien just nu så måste det ju uppenbarligen lyckas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Fick min Lumia 800 igår =]

Grattis!

Vad tycker du? Är det din första WP7 telefon. Vad fick dig att välj just den du valde?

MVH

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Kommer hämta ut min SAmsung Omnia W imorgon, dock nu när jag ska ta hem Zune programmet via http://www.zune.net/sv-SE/products/software/download/default.... sp loopas jag bara runt till mina kontoinställningar, min fråga är nu då, kan jag ta hem det från en annan "lands" site och även kunna använda det?

Trodde först att det var pga av att jag inte lagt in något kreditkort, men detta är gjort nu fortfarande inte nerladdning på gång.... :/

Eller är det någon som har Zune-Swe installen?

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Nu så verkar det vara på gång på riktigt med Internet sharing HD7.

http://wmpoweruser.com/htc-hd7-getting-update-tomorrow-brings...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Har en kompis som är sugen på lumnia 800 men han är tveksam till tyska ebay och tycker netonnets skitpris är skit, så min fråga är hur står är risken på skalan 1-1000 att den kommer till oss i sverige inom en till två månader?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har en kompis som är sugen på lumnia 800 men han är tveksam till tyska ebay och tycker netonnets skitpris är skit, så min fråga är hur står är risken på skalan 1-1000 att den kommer till oss i sverige inom en till två månader?

Jag skulle heller köpa från http://handyattacke.de än från ebay.
fler tyska affärer med pris för lumia http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1014358&c=all

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Jag skulle heller köpa från http://handyattacke.de än från ebay.
fler tyska affärer med pris för lumia http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1014358&c=all

Tack för länkarna men jag tror det är handla från utlandet han ej vill utan hällre vänta på att de släpps i sverige.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Grattis!

Vad tycker du? Är det din första WP7 telefon. Vad fick dig att välj just den du valde?

MVH

Det är min första WP7:a Haft iPhone's och Android's innan.
Jag gillar den! Det är så ruskigt stilrent och enkelt. Inte hunnit göra speciellt mycket så det kommer mer.
Valde Lumia'n framförallt för kvalitétskänslan. Eftersom jag visste att jag skulle investera i en ny telefon kontant så ville jag ha en som känns gedigen. I övrigt tycker jag verkligen om designen och storleken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Kommer hämta ut min SAmsung Omnia W imorgon, dock nu när jag ska ta hem Zune programmet via http://www.zune.net/sv-SE/products/software/download/default.... sp loopas jag bara runt till mina kontoinställningar, min fråga är nu då, kan jag ta hem det från en annan "lands" site och även kunna använda det?

Trodde först att det var pga av att jag inte lagt in något kreditkort, men detta är gjort nu fortfarande inte nerladdning på gång.... :/

Jag hade samma problem. Fick tanka ned den från US eller UK sidan, minns inte exakt vilken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Jag hade samma problem igår kväll. Provade i ett par olika browsers inkl IE9, men fick samma resultat hela tiden - tillbaka till kontosidan. Dock visade det sig att när jag av en annan anledning öppnade Windows Update så fanns Zune med som en valbar komponent där så det var bara att installera den vägen. Kanske hade det funkat bättre om jag inte haft det inställt på manuell uppdatering i Update? Hur som helst så fick jag iallafall hem Zune till slut och jag fipplade inget med att byta land/köra via proxy eller så.

Och min Omnia i8350 funkar kanon så här långt. Kände inte riktigt att en Lumia 800 var värt de extra tusenlapparna den kostar.

Visa signatur

Game 9800X3D|9070XT Workstation 5950X|7900XTX Vardagsrum 3900X|6900XT
VR Crystal Light|Quest 3|Pico 4|PSVR2|Reverb G2|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av eMannen:

Jag hade samma problem igår kväll. Provade i ett par olika browsers inkl IE9, men fick samma resultat hela tiden - tillbaka till kontosidan. Dock visade det sig att när jag av en annan anledning öppnade Windows Update så fanns Zune med som en valbar komponent där så det var bara att installera den vägen. Kanske hade det funkat bättre om jag inte haft det inställt på manuell uppdatering i Update? Hur som helst så fick jag iallafall hem Zune till slut och jag fipplade inget med att byta land/köra via proxy eller så.

Och min Omnia i8350 funkar kanon så här långt. Kände inte riktigt att en Lumia 800 var värt de extra tusenlapparna den kostar.

Jag är rätt så säker att det är en bugg på den svenska Zune sidan. Det har varit så väldigt länge nu så Microsoft har väl inte så bra koll på sina internationella sidor.

Permalänk
Medlem

Första intrycket av Lumia 800 är åhhh.. vilken läcker telefon.. Har precis startat skönheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Första intrycket av Lumia 800 är åhhh.. vilken läcker telefon.. Har precis startat skönheten.

Trevligt att du gillar wp7 och Nokia. Kom den med svenska menyer?

Personligen så tror jag att Nokia kommer att lyfta WP7. Med tanke på deras marknadsföring i Europa så kommer de nog att lyckas bra.

Jag menar när kommer deadmau5 till Sverige? Jag hade gärna varit på ett sånt här event!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Trevligt att du gillar wp7 och Nokia. Kom den med svenska menyer?

Personligen så tror jag att Nokia kommer att lyfta WP7. Med tanke på deras marknadsföring i Europa så kommer de nog att lyckas bra.

Jag menar när kommer deadmau5 till Sverige? Jag hade gärna varit på ett sånt här event!!!

Den kom med svenska menyer.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En uppdatering till fars LG Optimus 7 (köpt hos Netonnet) dök upp nu. Förmodligen Wifi tethering men installerar just nu.

Edit: Ingen Internet Sharing vad jag kan se (kanske beror på Tele2?) men uppdaterades till:

OS version: 7.10.7740.16
Fimware revision number: 1.1.6.10
Hardware revision number: 1.0.0.0
Radio software version: 1.1.6.10
Radio hardware version: 0.3.5.0
Bootloader version: 1.5.1.0
Chip SOC version: 0.30.2.0

Permalänk
Medlem

Jag fick internetdelning innan den updaten till min lg optimus 7.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

SJälv fick jag en HTC Update idag till min HD7... installerar den nu.

Permalänk
Medlem

FIck inte heller internetdelning...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt om det besvarats tidigare, men jag är lite sugen på att testa på wp7. Dels för att testa allmänt, men även för att försöka börja utveckla appar på den. Klurar på hur det är med USA-telefoner? Är det bara att beställa hem därifrån? Sprint antar jag är kört för dom kör väl bara med cdma eller vad det nu heter? AT&T, funkar dom här?
Är rätt svårt att hitta några vettiga här hemma till bra pris, ganska liten marknad än så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av PippiRull:

Ber om ursäkt om det besvarats tidigare, men jag är lite sugen på att testa på wp7. Dels för att testa allmänt, men även för att försöka börja utveckla appar på den. Klurar på hur det är med USA-telefoner? Är det bara att beställa hem därifrån? Sprint antar jag är kört för dom kör väl bara med cdma eller vad det nu heter? AT&T, funkar dom här?
Är rätt svårt att hitta några vettiga här hemma till bra pris, ganska liten marknad än så länge

Du kan ju ta en titt i england och tyskland också.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du kan ju ta en titt i england och tyskland också.

Sant! Har du något tips på sidor att kolla på? Ebay som gäller eller? Är ju beggat som gäller för min del, har en sgs2 som jag inte tänkt göra mig av med ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av PippiRull:

Sant! Har du något tips på sidor att kolla på? Ebay som gäller eller? Är ju beggat som gäller för min del, har en sgs2 som jag inte tänkt göra mig av med ännu

Budget?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Ligger runt 1500:-, plus minus lite beroende på modell osv. Men vill inte lägga ut för mycket på en lek/utvecklingstelefon. Studerar fortfarande så drunknar inte i pengar direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PippiRull:

Ligger runt 1500:-, plus minus lite beroende på modell osv. Men vill inte lägga ut för mycket på en lek/utvecklingstelefon. Studerar fortfarande så drunknar inte i pengar direkt

Det här är det bästa jag hittar just nu...

http://viewitem.eim.ebay.se/HTC-MOZART-WINDOWS-7-TOUCH-SMARTP...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Då har du inte så stor koll på marknadsföring och vad det gör för försäljningen. Mincrosoft har hela tiden sagt att det är tillverkarna och operatörernas jobb att marknadsföra sina telefoner, men de flesta har mer eller mindre skitit i det och kört vidare på sina Android modeller.

Nokia däremot är i nuläget mycket mer beroende av att Windows Phone lyckas och lägger därför ner väldigt mycket energi på marknadsföring av olika slag. Eftersom att Nokia Lumia 800 är den bäst säljande telefonen i Belgien just nu så måste det ju uppenbarligen lyckas.

Nej det är klart. Men märks att Microsoft och Nokia har börjat trycka mer på marknadsföring nu. Jo men jag har svårt att tro att Belgien är en stor smartphone nation.

Lite lustigt att Microsoft har släppt sin companion app till iOS för iPad och iPhone. Varför inte släppa det till Android också?

http://www.engadget.com/2011/12/07/xbox-live-companion-apps-n...

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem

Nej det är klart. Men märks att Microsoft och Nokia har börjat trycka mer på marknadsföring nu. Jo men jag har svårt att tro att Belgien är en stor smartphone nation.

Vad är det som skulle göra Belgien annorlunda än något annat land?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem

Jag har en HTC Mozart och jag blir inte klok på om jag har Mango eller ej

kollar jag spec i mobilen så står det följande
Software: Windows Phone 7.5
Os version 7.10.7740.16

Kollar jag i Zune så står det att jag har version 7.10, men mangon ska väl vara 7.5?
Om jag inte har uppdateringen hur bär jag mig åt för att få den (utan att köra någon crack modell)

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Kanske pga landets storlek? Belgien kan väl inte stå för någon större andel i Europa. Eller?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11