Permalänk

Problem med AMD

Hej, har nylingen köpt en dator som jag tänkte pilla ihop men det visade sej ganska snabbt att något var fel när jag satte ihop den och skulle sätta igång den så Bippade den hela tiden och det är bara svart på skärmen.

Som sagt, Datorn sätts på fläktarna snurrar och alla lampor och liknande lyser men på skärmen syns ingen ( ingen signal ) och den piper hela tiden
Piiiiiiiiiip piiiiiiiiiip piiiiiiiiiiip osv. oavbrutet.

Det är en Phenom x4 64 processor,
Hårddisk som funkar 100%
DDR2 ram 1 gb funkar
Ati Radeon X1550 hyper memory funkar
och slutligen ett Nätagergat på 400w
som också fungerar då det testades i min andra dator.

Det ända som inte är testat är moderkortet och processor då det inte finns möjlighet.

Tack på förhand ifall ni kan hjälpa.

Permalänk
Medlem

Vad är det för moderkort?

Permalänk
Medlem

Hur jordad var du när du byggde ihop datorn?

Permalänk

Moderkortet är ett MS-7304, jag var jordad men man börjar undra hur det var innan ja köpte den ??
Har ni nån fundering på vad som kan vara felet ??

Permalänk
Medlem

pipen är jue felkoder från moderkortet .. googla vad de betyder ... säkert fel på minne eller processorn ... om det inte är något som inte är isatt korrekt ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Är det en gammal Fujitsu så är det riska att moderkortet är paj. Deras "ekologiska" moderkort håller inget vidare.

Permalänk

Jag har också börjat misstänka moderkortet.
Kan ingen hjälpa mej med tolkningen av pipandet ??