Orkar inte med BF3 längre....

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejhej231:

Haha, ska jag vara ärlig... Ljudet i BF3 suger.

Herrn måste vara full och/eller döv.

Det du hör i spelet är nog så nära verkligheten man kan komma.
(Funnits en video på youtube om hur de spelade in ljudet från en PKM, framifrån, bakifrån, på distans osv)

Permalänk
Master of Overkill

Vad har du för upplösning vad spelar du med för inställningar i BF3 samt på datorn har du OC ( Överklockat), + Inställningar i Nvidia control panel.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejhej231:

PC-speaker?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Det har inte fungerat felfritt sen release. Kraschar titt som tätt och sen senaste patchen är det katastrof.
Men det är inte bara att spelet kraschar, det är så mycket annat jävulskap i spelet jag inte orkar med.
Hade på tok för höga förväntningar inför release. Spelidén är ju bra i sig men EA/DICE leverar en påse hundskit med en massa lull lull.
Det var kul och snyggt en stund innan allt blev tröttsamt irriterande. Önskar jag kunde sälja spelet eller få pengarna tillbaka.

Funderar på att prova på COD (har inte spelat så mycket). Vilket ska man köpa?

Köp inte Cod haha jag ångrar det som fan alltså, varje person du möter springer runt med akimbo machinepistols.. du kan döda folk snabbare med det än med ett assault rifle på 1-40meters avstånd, utan hipfire perken.. helt sinnessjukt dåligt :/ och dem kommer ju inte patcha skiten heller med tanke på att dem aldrig patchade mw2... :/ uselt

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Skrivet av Fade-swe:

PC-speaker?

Haha, just vapnen tycker jag låter sämre...
Men visst, annars vad jag har hört låter väl bra.

Men visst, kanske säga att ljudet var lite väl o överdriva, men ja. TBH, inte allt hade så bra ljud ändå... Ah well!

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Skrivet av hejhej231:

Jesus! ljudet är ju bland det bästa jag hört i spel väg alla fall.....

Visa signatur

MSI Military Class // Intel Core i7-3770 @ 3.50Ghz // Nvidia GeForce GTX 770 // Corsair 16Gb RAM// Corsair HX 650W // Samsunsg SSD EVO 840// Western digital caviar black 640GB // MX518 // LG 23" IPS (236V)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalaskulan:

Cod skulle jag inte rekommendera. Det är ju precis som mw2, köp det istället och spara pengar. BF3 är det nya och att prova cod känns som att gå tillbaka 2 år i utvecklingen.

Jämför singleplayern; ljudet, hur fienderna beter sig, hur dina vapen beter sig, hur miljön påverkas av ditt agerande. CoD mw3 var inte roligt att spela när jag provat bf3 alltså.

Att gå från Bad Company till BF3 är som att spela samma spel med liite bättre grafik.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk

skrattar bara åt alla CoD hatare, så jäkla omoget om jag får säga det själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vad har du för upplösning vad spelar du med för inställningar i BF3 samt på datorn har du OC ( Överklockat), + Inställningar i Nvidia control panel.

1920 x 1080, HIGH, 16x, HBAO
Har OC grafikkort. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649963

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Var hittar du dessa inställningar? Hittar gamma under Desktop management>Desktop Color, men resten?

"My Digital Flat-Panels">"Display Color (Digital Flat-Panel)"

CCC är ju för fan helt jävla sämst! Presets är helt fucked up.

Kan få den att ändra gamma med presets men inte temp & saturation.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Locnox:

1920 x 1080, HIGH, 16x, HBAO
Har OC grafikkort. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649963

Kör inte med 16X stäng av Antiallasing alla dom och sätt allt annat på High.

Och ha på Vsync

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Här har ni en till.
Grymt jävla nöjd

En till!!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Ja CoD passar nog dig utmärkt. Stabilare och mindre lull lull.

Du får ÄVEN: Inga krångliga fordon, snipers som kan göra 720 HS!, mer clean grafik i en mer "beprövad" grafikmotor samt en härlig community

!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejhej231:

Trollsen verkar ha spridit sig till Swec...

Permalänk
Medlem

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm

Permalänk
Medlem

Har inte haft en enda krash sen senaste patchen. I första patchen kunde jag krasha om jag blev dcad från servern när jag höll på att ladda in och i förra patchen spawnade jag ibland utan siktesstrecken i mitten så att det såg ut som hc (fast det var bara att switcha vapen så kom de tillbaks). Förutom det har jag aldrig haft problem.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

En till!!

En till! Har dock råkat ur för några fler krascher efter patchen

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGamerGhost:

Är det bara jag som alldrig har haft problem med bf3?

Har inte haft några problem alls med BF3...

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Skrivet av Nirr1:

Har inte haft några problem alls med BF3...

Faktiskt, trollar jag inte.
Seriously. <_<
Lär dig respektera en åsikt och bara för den inte är som din eller alla andra, att personen " trollar. ".

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Det har inte fungerat felfritt sen release. Kraschar titt som tätt och sen senaste patchen är det katastrof.
Men det är inte bara att spelet kraschar, det är så mycket annat jävulskap i spelet jag inte orkar med.
Hade på tok för höga förväntningar inför release. Spelidén är ju bra i sig men EA/DICE leverar en påse hundskit med en massa lull lull.
Det var kul och snyggt en stund innan allt blev tröttsamt irriterande. Önskar jag kunde sälja spelet eller få pengarna tillbaka.

det låter som att du har fått ett kvitto på att du har en instabil dator

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Köp cod mw3 tkr jag väldigt kul speciellt när man kommit upp i level och fått lite mer vapen o välja på och lite perks

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

You almost got me there!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaptopGPU:

skrattar bara åt alla CoD hatare, så jäkla omoget om jag får säga det själv.

Håller med

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Körde memtest i ca 2 timmar utan errors.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Att gå från Bad Company till BF3 är som att spela samma spel med liite bättre grafik.

Och bättre animeringar, bättre grafik och fysik motor, flygplan, MYCKET bättre ljud, bättre vapenkänsla, osv osv

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Orkar inte med BF3 längre

Själv har jag inte haft några stora problem visst finns det buggar
men spelet flyter på bra för mig. Själv så sitter jag med grafikkort Asus 580 direct Cu II, CPU Sandy Bridge ie 7 2600, som jag klockat till 4.2 minnen 8 Gb, moderkort gigabyte Z68 X UD 4 B3 och det här vållar inga problem för mig
Så visst kan jag förstå er frustration över att inte kunna spela.Hoppas att för alla er som har stora problem att det går att lösa.

Permalänk
Skrivet av hejhej231:

Haha, just vapnen tycker jag låter sämre...
Men visst, annars vad jag har hört låter väl bra.

Men visst, kanske säga att ljudet var lite väl o överdriva, men ja. TBH, inte allt hade så bra ljud ändå... Ah well!

Haha va? De ända spelen som har riktigt bra vapenljud är ju BF:BC2, BF3 och MOH.

Spelade Mw3 idag...märkte att revolvern har samma ljud som USPn (tror jag det var, någon pistol) hade i Mw2. Låter så in i helvete mesigt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Köpte mw3 på g2play för 190kr så ingen huge waste of money. Funkar skitbra och är kul som fan om man är 6 pers, känns som att spela ett modernt cs

Permalänk
Medlem

Kan inte ta BF3 seriöst då bullet registration failar så jäkla hårt. Man kan springa runt hörn och sedan dö. Man kan till och med bli dödad av killen som man själv dödat 5 meter fram xD.

Permalänk
Skrivet av Locnox:

Jag tycker du nog ska testa Call of Duty: Modern Warfare 3.

Till dom som tycker man ska köpa MW2 verkar inte fatta att folk nu spelar MW3 och att det är väldigt svårt att få bra matcher i MW2 eftersom det är så få spelare.

Själv har jag sedan länge lagt ner BF3 och avinstallerat det. Synd man inte kan sälja det vidare.