[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av xitele810:

när kommer nya kartan in?

Skrivet av widL:

Lan skulle fixa det från jobbet när han får tid och möjlighet. Jag har inte möjlighet att fixa det från jobbet själv.

Har kollat av och till sedan imorse men RB verkar inte ha installerat det ännu? Har inte valmöjligheten att lägga till kartorna eller via vårt interface att själv applicera uppdateringen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

bra, nu är chatten förminskad och flyttad, sätt lite fart nu swec

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kalle@anka:

bra, nu är chatten förminskad och flyttad, sätt lite fart nu swec

Kanske vi kan läsa posten ovanför din också? Var det inte du som var så negativ ang SweC förresten?

Jag kommer att kolla ung var 30 min om vår RSP gett oss filerna/kartorna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Skrivet av Lan:

Kanske vi kan läsa posten ovanför din också? Var det inte du som var så negativ ang SweC förresten?

Jag kommer att kolla ung var 30 min om vår RSP gett oss filerna/kartorna.

du kan väll skicka mejl/ringa till dom, men dom kanske har så många servrar så dom inte hinner med?

det finns mkt som skulle behöva förbätras på eran server men folket som spelar på den gör det värt att spela endå

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jag TROR att jag har fixat kartorna nu. Startade precis om servern utan förvarning (ursäkt till de tre spelarna som spelade ) och lade in de fyra nya kartorna först i rotationen.

Vi borde nu köra Strike at Karkand - någon som kan bekräfta?

Permalänk

hittar inte ens servern längre

så nu, och ja den kör karkand nu

dock så har nåt ändrats på den

Visa signatur

Permalänk

Det funkar bra nu

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kalle@anka:

hittar inte ens servern längre

så nu, och ja den kör karkand nu

dock så har nåt ändrats på den

Tack.

Du får gärna vara lite mer specifik ang. vad som har ändrats. Det enda vi har ändrat är antalet tickets, och de enda "fixarna" i R12 är stabilitetsfixar.

Permalänk

jag var tvungen att klicka ur ranked för at hitta den, förut gick det att ha den i kryssad

ställer samma fråga här då som i chatten, en e5200 vs g840 blir det någon skilnad

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kalle@anka:

jag var tvungen att klicka ur ranked för at hitta den, förut gick det att ha den i kryssad

ställer samma fråga här då som i chatten, en e5200 vs g840 blir det någon skilnad

Jag hittar den utan problem med "ranked" ikryssad.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kalle@anka:

Intressant. Det kan ha att göra med att vi har ändrat antal tickets, men jag trodde inte att DICE hade förbjudit det (än). Är servern unranked nu, eller kan det vara en bugg? Sparas dina stats efter matchen?

Edit: Bortse från detta? Se Hiltons inlägg ovan.

Permalänk

jag hittar den med ranked nu medm tilfälig bugg kanske

e5200 vs g840?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade samma grej, kunde först inte hitta den med ranked i klickat, klicka bort så hitta jag, sen kunde man klicka i det igen och hitta den.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Hedersmedlem

Har ni tagit bort Karg island?

Visa signatur

Meow

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kinekin:

Har ni tagit bort Karg island?

Märkligt, den var faktiskt borta. Inte avsiktligt borttagen men nu är den tillbaka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer ni ändra till hardcore mode?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TimMy2003:

Kommer ni ändra till hardcore mode?

Nej, se FAQ i andra inlägget i denna tråd.

Permalänk
Medlem

Men f*n, här ska man spela och så kan jag inte logga in på Origin

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Stigoberg är mycket otrevlig i chatten på servern. kolla loggen 18;41, mvh vetebullen

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAD:

Men f*n, här ska man spela och så kan jag inte logga in på Origin

Funkar inte för mig heller.

Permalänk
Medlem

https://www.facebook.com/battlefield

We're aware of the issues accessing Origin. We’re investigating the cause, and will provide updates ASAP. Thanks for your patience.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Boss302:

https://www.facebook.com/battlefield

We're aware of the issues accessing Origin. We’re investigating the cause, and will provide updates ASAP. Thanks for your patience.

Litet tips som vi märk är att det går i vissa fall joina en server och starta spelet via battlelog, det kan dock ta lite tid så man låter den bara stå och tugga.

Får man dock upp felmeddelandet från origin att man har fel användarnamn eller lösen så verkar det dock inte fungera.

Visa signatur
Permalänk

Förstår inte riktigt resonemanget med serverns roll. Ni säger att den inte gör så bra reklam för sweclockers om den är låst för medlemmar, därmed är det ju väldigt uppenbart att den är till för att göra reklam för eran verksamhet. Reklam ska väl ingå i ett företags budget.

Ni som donerar... allt är personliga val och denna kritik handlar inte om er.
Förstår om man är Swec fanboy och därmed donerar bara för att spela på en server med namnet swec eller vilken orsak man nu än har.

Swec själva bedömer ju i alla recensioner om hur prisvärt allting man köper är. Varför betala för nånting när man inte får någon som helst fördel av det. Då kan man lika gärna utnyttja alla de gratis servrar som finns att spela på eller tom bilda en grupp människor som delar på kostnaderna för en egen server och få tex förtur i kön till servern.

Undrar hur swec recension skulle se ut ifall de recenserade sig själva i detta fall. Tror inte de skulle få fem stjärnor av fem.
Förmåner Noll
Kostnad Utgifter totalt bekostat från frivilliga medlemmar.
Prisvärt Noll

Vet att jag kan utnyttja servern utan att betala men det är inte det jag vill diskutera.
Har inte läst alla sidor av forumet och vet inte om denna kritik är helt ute och cyklar.
Detta är mina åsikter idag, tycker jag fel? Kom med konstruktiv kritik och förklara så jag förstår så kanske jag ändrar mig.
Och FRAMFÖRALLT missförstå mig inte nu, Jag tycker väldigt mycket om swec recensioner och artiklar. Fredagspanelen är nästan kultförklarad för min del.

Hur detta utvecklar sig är riktigt spännande.

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Kingston Fury Renegade M.2 2TB | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk

Kalle - har du missat att servern inte drivs av Sweclockers, utan av privatpersoner som kör servern i Sweclockers namn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalleable:

Förstår inte riktigt resonemanget med serverns roll. Ni säger att den inte gör så bra reklam för sweclockers om den är låst för medlemmar, därmed är det ju väldigt uppenbart att den är till för att göra reklam för eran verksamhet. Reklam ska väl ingå i ett företags budget.

Förstår om man är Swec fanboy och därmed donerar bara för att spela på en server med namnet swec eller vilken orsak man nu än har.

Swec själva bedömer ju i alla recensioner om hur prisvärt allting man köper är. Varför betala för nånting när man inte får någon som helst fördel av det. Då kan man lika gärna utnyttja alla de gratis servrar som finns att spela på eller tom bilda en grupp människor som delar på kostnaderna för en egen server och få tex förtur i kön till servern.

Undrar hur swec recension skulle se ut ifall de recenserade sig själva i detta fall. Tror inte de skulle få fem stjärnor av fem.
Förmåner Noll
Prisvärt Noll

Vet att jag kan utnyttja servern utan att betala men det är inte det jag vill diskutera.
Har inte läst alla sidor av forumet och vet inte om denna kritik är helt ute och cyklar.
Detta är mina åsikter idag, tycker jag fel? Kom med konstruktiv kritik och förklara så jag förstår så kanske jag ändrar mig.
Och FRAMFÖRALLT missförstå mig inte nu, Jag tycker väldigt mycket om swec recensioner och artiklar. Fredagspanelen är nästan kultförklarad för min del.

Säger som ovanstående sweclockers har inget ansvar, utan det är privatpersoner som driver den och bidra gör man för servern inte bara ska vara kvar, utan också för fler servrar ska komma upp (om dom vill satsa på det).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalleable:

Förmåner Noll
Prisvärt Noll

Jag begriper inte va du dillar om överhuvudtaget?

Permalänk
Skrivet av gastromax:

Kalle - har du missat att servern inte drivs av Sweclockers, utan av privatpersoner som kör servern i Sweclockers namn?

Som jag skrev i mitt inlägg så har jag inte läst alla sidor. Men om det endast drivs av privatpersoner i deras egna intresse så ber jag om ursäkt för min bristfälliga tid för att ta reda på all fakta först. Och därmed är ju mitt argument helt ute o cyklar precis som jag också skrev.

Tack för hjälpen och tillrättavisandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Kingston Fury Renegade M.2 2TB | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Säger som ovanstående sweclockers har inget ansvar, utan det är privatpersoner som driver den och bidra gör man för servern inte bara ska vara kvar, utan också för fler servrar ska komma upp (om dom vill satsa på det).

Blev redan tillrättavisad av samma ovanstående vilket jag har svarat på. Hänvisar till detta svar.

men tack för ditt svar.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Jag begriper inte va du dillar om överhuvudtaget?

Finner inget som du tillför med ditt inlägg.
Förklara konstruktivt så kan du få svar.

tack

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalleable:

Som jag skrev i mitt inlägg så har jag inte läst alla sidor. Men om det endast drivs av privatpersoner i deras egna intresse så ber jag om ursäkt för min bristfälliga tid för att ta reda på all fakta först. Och därmed är ju mitt argument helt ute o cyklar precis som jag också skrev.

Tack för hjälpen och tillrättavisandet.

Skrivet av Kalleable:

Blev redan tillrättavisad av samma ovanstående vilket jag har svarat på. Hänvisar till detta svar.

men tack för ditt svar.

Skrivet av Kalleable:

Finner inget som du tillför med ditt inlägg.
Förklara konstruktivt så kan du få svar.

tack

Använd gärna "citera flera"-funktionen, istället för att skriva flera inlägg efter varandra.

Det är jag som är initiativtagare för den här servern, och driver den tíllsammans med ett gäng moderatorer och några andra utvalda admins. Jag har fått tillåtelse att använda "SweClockers" i namnet, utöver det har redaktionen inget med servern att göra.

Jag tror att folk donerar för att de har hittat en server de gillar, och för att de har möjlighet att påverka serverns regler, kartor osv.