Permalänk

Har inte själv använt mig av deras chatt support, min rekommendation är att man istället använder sig av deras vanliga support, som jag skrev ovan har jag visserligen inte använt denna vid jul men de gånger jag har gjort det har jag fått snabba svar som sagt.

Lita inte blint på det som står på CDON´s sida om er order, har varit med ett par gånger att sakerna skickats trots att det fortfarande står att så inte skett.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

jag fick info om att min paket var skickat i helgen. Kollade med posten idag "nej allt som är gjort är en fraktsedel", paketet har inte lämnats ännu..

Well great.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltemus:

jag fick info om att min paket var skickat i helgen. Kollade med posten idag "nej allt som är gjort är en fraktsedel", paketet har inte lämnats ännu..

Well great.

Samma för mig. Enligt CDON så skickades det i fredags, men när jag kollar mitt kollinr på postens hemsida så står det bara "9 dec kl 16:51 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen".

Permalänk
Medlem

När får ni in Windows 7 (http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_windows_7_home_premium... ) ?
Ni har bäst pris men snart orkar jag inte vänta längre :/

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Nätagg: Corsair GS700w | Moderkort: Asus P8Z68 V-Pro Gen 3 | Processor: 2500k | Grafikkort: Asus GTX580 DCII | Ram: Corsair Vengeance 16gb (4x4gb) CL9 1600Mhz | SSD: Intel 320 120gb |HDD: 500GB Samsung Spinpoint F3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Citerar en medlem och skriver det här också:

"
CDON säljer 2tb hårddiskar för 899kr!!! Med SWECNOV rabattkoden blir priset 764kr! Riktigt prisvärt får jag säga.

http://cdon.se/hemelektronik/seagate..._64mb-14924397
http://cdon.se/hemelektronik/2.0tb_s..._32mb-13149303
"

Köpte seagaten
Hoppas den kommer innan jul!

Tack för tipset! Jag beställde precis en likadan. Började bli trött på att hela tiden frigöra plats på min 1TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

Står att mitt paket också är i jönköping.

Fick mina komponenter idag!
Sitter och skriver från nya datorn... yeah
Nu väntar jag bara på att hårddiskarna ska komma!

Permalänk
Medlem

Beställde i5 2500k, moderkort och minnen idag, till att börja med är dom nästan billigast i sverige på samtliga produkter, och sedan med 15%rabatten blev det snuskigt billigt. Om allt går igenom som det ska är jag äckligt nöjd.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Nu har det hänt grejer! Nu är mitt paket i Jönköping! Puhh.. Tur!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Nu ligger mitt paket på Ica Maxi.

Hur är CDON när det gäller öppet köp? Jag har beställt en dator som jag är lite osäker på. Jag har inte sett den live nämligen (Velade som fanken när det gäller 17 vs 15 tum). Tänkte mest om man packar upp och slår på den, eller om allt bytetsrätt redan är körd då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltemus:

Nu ligger mitt paket på Ica Maxi.

Hur är CDON när det gäller öppet köp? Jag har beställt en dator som jag är lite osäker på. Jag har inte sett den live nämligen (Velade som fanken när det gäller 17 vs 15 tum). Tänkte mest om man packar upp och slår på den, eller om allt bytetsrätt redan är körd då.

När du handlar på internet har alla affärer 14 dagars ångerrätt enligt svensk lag. Du har rätt att inspektera varan, och då givetvis även packa upp den.
Om du skickar tillbaka den på ångerrätt måste du från en del affärer betala frakten tillbaka till de.

Permalänk

Har ni på CDON något lager med datorkomponenter eller beställer ni in dem efter att en kund har gjort en beställning?
Annars förstår jag inte hur en order kan ha statusen "Varorna packas" i flera dagar.

Permalänk

+1, förvisso la jag min order igår morgon men man är ju van med inet:s snabba hantering! Skulle gärna få hem mina prylar innan helgen :>

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Beställde i5 2500k, moderkort och minnen idag, till att börja med är dom nästan billigast i sverige på samtliga produkter, och sedan med 15%rabatten blev det snuskigt billigt. Om allt går igenom som det ska är jag äckligt nöjd.

Haha, jag med.. Fast en i7 2600k..

Verkar som man får vänta lite å prylarna dock...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Citerar en medlem och skriver det här också:

"
CDON säljer 2tb hårddiskar för 899kr!!! Med SWECNOV rabattkoden blir priset 764kr! Riktigt prisvärt får jag säga.

http://cdon.se/hemelektronik/seagate..._64mb-14924397
http://cdon.se/hemelektronik/2.0tb_s..._32mb-13149303
"

Köpte seagaten
Hoppas den kommer innan jul!

Tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Nu sitter jag här med min gigantiska GT780. Verkar fräck, över förväntan faktiskt. Ska testa den i några dagar för att se om storleken fungerar, den är verkligen enorm.

dum fråga dock: Om jag rycker skyddsplasten runt skärm+tagentbordet är det också OK. Tänkte mest om jag vill lämna tillbaka den, svårt att testa tagentbordet annars.

Permalänk
Medlem

La ordern i söndags. Står att de packas... saknar inets leveranstid. hoppas verkligen att dom kommer innan helgen!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

gathor: Packas kan betyda att det tar 5 dagar, jag skulle inte ropa hej förens jag har ett kollinummer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

La ordern i söndags. Står att de packas... saknar inets leveranstid. hoppas verkligen att dom kommer innan helgen!!

Skickades från m.sweclockers.com

jag beställde i söndags med ... men som sagt, när det blev en tusenlapp billigare än billigaste på prisjakt (om man räknade på allt på en butik) så får man bara nöjd ändå ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltemus:

gathor: Packas kan betyda att det tar 5 dagar, jag skulle inte ropa hej förens jag har ett kollinummer

fast det står att varorna ska skickas inom ett dygn när det står "varorna packas" ....

"Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag."

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

fast det står att varorna ska skickas inom ett dygn när det står "varorna packas" ....

"Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag."

Står på deras hemsida att det är extra 1-2 dagar nu pga många ordrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fizzdan: Min dator packades i 4 dagar. Jag försöker inte göra dig besviken.

Vad tror ni, kan jag retunera datorn även om jag skulle rycka skyddplasten runt tangentbordet? Det känns som jag ska spara den, men jag vill nog kunna testa tangentbordet rejält innan, just nu får jag slå hårt för att tangenterna ska ta.

Permalänk
Medlem

Själv beställde man i torsdags och står fortfarande att det packas... Fast det stog iofs att det skulle ta några extra dagar men extra veckor är jag fan inte beredd på att vänta :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltemus:

Fizzdan: Min dator packades i 4 dagar. Jag försöker inte göra dig besviken.

Vad tror ni, kan jag retunera datorn även om jag skulle rycka skyddplasten runt tangentbordet? Det känns som jag ska spara den, men jag vill nog kunna testa tangentbordet rejält innan, just nu får jag slå hårt för att tangenterna ska ta.

Du borde kunna ta bort plasten. Så länge du inte skadar datorn ska ångerrätten gälla.

Permalänk

Även jag beställde i torsdags och det står packas :/

Permalänk
Medlem

om ni beställde på i helgen så !BORDE! ni få på fredag. Det fick jag i alla fall

Permalänk
Medlem

Måste få ge lite beröm, mina senaste 2 beställningar har vart från CDON, först ett GTX 580 för skit bra pris. Nu vart det gott och blandat för totalt 3900:- jämförde hos en konkurrent till er där jag brukar handla, 4900:- Så 1000:- billigare här. Får jag bara grejorna i skaplig tid och de är hela, så är jag lite kär i cdon!

Visa signatur

ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 |i7 12700K | Kingston Fury 32GB DDR4 3600MHz
Gigabyte RTX 3080ti gaming oc |EK-AIO 360 | Seasonic Focus plus 750W |
Samsung 970 EVO m.2 1TB | Samsung SSD EVO 860 1TB | Fractal Design R6 | Logitech G15 Keyboard | Sennheiser PC 350|

Permalänk
Hedersmedlem

Vad händer på ert lager egentligen? Min Galaxy Nexus kom in till lagret i torsdags och den har fortfarande inte lämnat era lokaler? Har fått mitt trackingnummer men efter det har det inte hänt något alls.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maltemus:

gathor: Packas kan betyda att det tar 5 dagar, jag skulle inte ropa hej förens jag har ett kollinummer

När jag beställde på cdon fick jag inte ens något kollinummer endast ett sms när paket var framme vilket tog 2 dagar.

Permalänk
Skrivet av Proxann:

När jag beställde på cdon fick jag inte ens något kollinummer endast ett sms när paket var framme vilket tog 2 dagar.

Uppdaterades ditt status på ordern på CDON.se? För jag har haft problem med att få sms när jag får paket av nån konstig anledning.

Permalänk
Medlem

La order i helgen på hårddisk och nu sitter den i datorn. Supernöjd!

Visa signatur

Macbook pro 13" :)