Permalänk

la min order på ett gtx 580 kort tidigt på måndagen, fortfarande packas,beställde en mus från dustin samma tid,fick den igår... lite drygt

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk

Beställde minnen, chassi, moderkort, kylning och en 2500k från cdon i söndags samtidigt som jag beställde ett gtx 580 matrix och ett nätagg hos webhallen. Webhallens varor kom imorse medans det står att mina varor packas hos cdon. Rätt besviken men så länge jag får mina saker innan helgen är jag nöjd.

Visa signatur

MSI Z68-GD65 Gen3| Intel Core i5 2500K@4.4ghz| 8GB Corsair Vengeance Blue| Corsair 650D| Corsair GS 800| Asus GTX 580 Matrix Platinum @ 920ghz| Corsair H100

Permalänk
Medlem

Jag beställde förra veckan på onsdag morgon, jag fick mitt idag.

Permalänk

Bra erfarenhet av CDON hittills. Använde SWECNOV-koden och genom den fick mitt paket 2500 kr billigare än Inet. Leveranstiden var det inget fel på heller. Skickade iväg beställningen fredag kväll 9/12 och var framme i morse tisdag 13/12. Alla komponenter (komplett datorpaket) var också packade i en inte alltför stor låda så det blev inte särskilt bökigt att hämta den ifrån närmaste mataffär.

10/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

jag beställde i söndags med ... men som sagt, när det blev en tusenlapp billigare än billigaste på prisjakt (om man räknade på allt på en butik) så får man bara nöjd ändå ....

Fick kolli nr imorse. såg att mina prylar redan är i sthlm. så jag får dom idag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Hej,

Varför har ni tagit bort asus transformer prime ifrån er sida?

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 7 5700X3D | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | GeForce RTX 4070 Dual OC 12G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Fick kolli nr imorse. såg att mina prylar redan är i sthlm. så jag får dom idag

Gött! Inte för att det är nån panik, men f-n va jobbigt det är att vänta...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renevatio:

Leveranstiden var det inget fel på heller. Skickade iväg beställningen fredag kväll 9/12 och var framme i morse tisdag 13/12.

Tur du har! Beställde i måndags och dom har inte ens packat mina varor än även om alla delar finns på lager. Ser ut som om jag får den tidigast måndag om dom inte skickar den idag (7 dagars leverans). Fick mitt paket från Inet idag som jag beställde samtidigt. Var sugen på bygga ihop datorn i helg och inte nästa vecka.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Citerar en medlem och skriver det här också:

"
CDON säljer 2tb hårddiskar för 899kr!!! Med SWECNOV rabattkoden blir priset 764kr! Riktigt prisvärt får jag säga.

http://cdon.se/hemelektronik/seagate..._64mb-14924397
http://cdon.se/hemelektronik/2.0tb_s..._32mb-13149303
"

Köpte seagaten
Hoppas den kommer innan jul!

Tack för tipset blev en seagate och en bok...

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem

Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag.

= Bullshit!

Inom en arbetsdag? knappast... 3 dagar har gått sedan ordern ändrade status till "Varorna Packas"... Mycket besviken...
Men ja.. kan väl inte förvänta sig Inets superbra Service, Leveranstid.

Usch för den uselt informerade kundservicen.. Lång väntetid och när man väl får snacka med någon så blir man bara ombedd att skicka ett mail istället... De kan inget whatsoever om hemelektronik och ändå sitter de på hemelektronik supporten.. vilket knappast är någon support egentligen.. Kunde lika bra bara satt ut en mail-adress... istället för att låta en sitta o vänta på sin tur i 15 min...

Nääee jävligt fina priser men om det e sånt bök att leverera hur kommer det vara om en produkt behöver service eller skulle vara DOA....

Tummen ner hitintills... Får väl se om det ens kommer denna veckan.. gör det inte det så avbeställs mina ordrar iaf..

Permalänk
Hedersmedlem

Min telefon kom visst med Posten, rakt i lådan idag! Höll på att bli tokig när det inte uppdaterades på Postens hemsida.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Fick precis meddelande om att min beställning finns att hämta, återstår att se hur de paketerat det men än så länge är jag nöjd, sparade över tusen kronor tack vare rabatten (och då hade de ändå de bästa priserna utan denna).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Nääee jävligt fina priser men om det e sånt bök att leverera hur kommer det vara om en produkt behöver service eller skulle vara DOA....

Då tar det 5 månader. (Talar av egen erfarenhet)

EDIT: Är efter 16 nu så gissar på att mina chanser att dom packar och skickar idag är borta. Surt att man ska behöva vänta 7 dagar på paket man beställer på en måndag. Hade jag vetat det innan hade jag inte varit dumsnål och beställt från CDON pga priset. Nästa gång ska jag nog hålla mig till Inet, då hade jag haft resten av sakerna här redan idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håller med !

Kommer INTE att rekommendera CDON till någon av mina vänner....det är inte kul att under flera dagar upptäcka att mina varor packas......

Skrivet av Pimpim666:

Då tar det 5 månader. (Talar av egen erfarenhet)

EDIT: Är efter 16 nu så gissar på att mina chanser att dom packar och skickar idag är borta. Surt att man ska behöva vänta 7 dagar på paket man beställer på en måndag. Hade jag vetat det innan hade jag inte varit dumsnål och beställt från CDON pga priset. Nästa gång ska jag nog hålla mig till Inet, då hade jag haft resten av sakerna här redan idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Varorna packas
Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag.

= Bullshit!

Inom en arbetsdag? knappast... 3 dagar har gått sedan ordern ändrade status till "Varorna Packas"... Mycket besviken...
Men ja.. kan väl inte förvänta sig Inets superbra Service, Leveranstid.

Usch för den uselt informerade kundservicen.. Lång väntetid och när man väl får snacka med någon så blir man bara ombedd att skicka ett mail istället... De kan inget whatsoever om hemelektronik och ändå sitter de på hemelektronik supporten.. vilket knappast är någon support egentligen.. Kunde lika bra bara satt ut en mail-adress... istället för att låta en sitta o vänta på sin tur i 15 min...

Tummen ner hitintills... Får väl se om det ens kommer denna veckan.. gör det inte det så avbeställs mina ordrar iaf..

Står på hemsidan också att de har överbelastning på lagret och kan ta 1-3 dar extra eller något liknande.

Jag hade tur o fick mitt idag! Jag är nöjd! Dags o bygga ihop datorn nr 2

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

De borde lägga till en statusuppdatering som säger "Paketet väntar på att skickas" eller nåt annat som ger tydligare besked än "Varorna packas", som ju antyder att varan inte ens packats än. Stått så för den tredje dagen nu, men hoppas på att paketet kommer iväg imorgon så att det har nån chans att anlända innan helgen. Beställde en HDMI-kabel från Kina i torsdags, och den kom fram idag - märkligt om CDON inte kan vara snabbare än så

Det är väl troligt att de har en postlastbil som går från lagret varje eftermiddag, och att det nu samlats en lång kö med paket som inte har fått plats än så länge.

Permalänk
Medlem

Går man ut och kör diverse julkampanjer, diverse rabatt koder etc.....dessutom så här nära inför jul så får man vara förberedd att det kommer ovanligt många beställningar.

CDON är ju inget garage företag...får man verkligen hoppas !!

Det håller INTE att varje dag uppdatera info med följande text !!!!

"Vi har för närvarande väldigt hög belastning på våra lager vilket resulterar i något längre leveranstider, beställningar kan dröja 1-2 dagar längre än angivet på hemsidan. Vi arbetar så fort vi kan för att komma ikapp."

Det står faktiskt följande när jag klickade på en del av tillgängliga artiklar......
LEVERANS FÖRE JUL.......Lagervara. Beställ senast 21/12 kl 10:30
Norrland 20/12 kl 10:30

Hur många av er tror verkligen på att beställningar gjorda 21-a december kommer fram innan jul ???!!!

Det har jag svårt att tro idag när mina varor packats nu i 4 dagar !!!

Permalänk
Medlem

Tips, Gå igenom prylarna noga när ni får dom xD

1: Processorn var inte öppnad, men kanterna på processorn var slitna. vet inte ifall de händer då o då??
eller ifall det ska vara så, minns inte att min andra i7 hade såna kanter.

2: Ramminnet, förpackningen var sprucken, kollade extra noga på den, såg ut o ha varit i en annan dator innen =/ stod inget om beganat?

3: Moderkortets förpackning hade ingen försegling? Ifall det stavas så. dock tror jag inte att mitt förra moderkort var förseglat heller.. men men

Såg ganska hela ut, dock såg det ut som att moderkortet hade nå gega på baksidan.

Orkar inte bråka om att få det utbytt, men ifall skiten inte fungerar då jävlar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av draxen:

Går man ut och kör diverse julkampanjer, diverse rabatt koder etc.....dessutom så här nära inför jul så får man vara förberedd att det kommer ovanligt många beställningar.

CDON är ju inget garage företag...får man verkligen hoppas !!

Det håller INTE att varje dag uppdatera info med följande text !!!!

"Vi har för närvarande väldigt hög belastning på våra lager vilket resulterar i något längre leveranstider, beställningar kan dröja 1-2 dagar längre än angivet på hemsidan. Vi arbetar så fort vi kan för att komma ikapp."

Det står faktiskt följande när jag klickade på en del av tillgängliga artiklar......
LEVERANS FÖRE JUL.......Lagervara. Beställ senast 21/12 kl 10:30
Norrland 20/12 kl 10:30

Hur många av er tror verkligen på att beställningar gjorda 21-a december kommer fram innan jul ???!!!

Det har jag svårt att tro idag när mina varor packats nu i 4 dagar !!!

Om dom skickar min vara i morgon så kommer det kräva att man beställer den 13e December om man vill ha den lagom till jul. Med andra ord tror jag inte dom kommer lyckas.

Tråkigt att sånt här händer under julen. Dålig planering och förmodligen någon ny i ledningen som saknar erfarenhet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

1: Processorn var inte öppnad, men kanterna på processorn var slitna. vet inte ifall de händer då o då??

2: Ramminnet, förpackningen var sprucken, kollade extra noga på den, såg ut o ha varit i en annan dator innen =/ stod inget om beganat?

3: Moderkortets förpackning hade ingen försegling? Ifall det stavas så. dock tror jag inte att mitt förra moderkort var förseglat heller.. men men

Såg ganska hela ut, dock såg det ut som att moderkortet hade nå gega på baksidan.

2. hade förpackningen varit i en annan dator?
3. har för mig att dom aldrig är förseglade.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Jag väntar fortfarande sen i måndagsmorse på mitt kollinummer, dem måste ha ett riktigt stort lager eller riktigt sega människor som går o plockar där, 3 dagar för att skicka ett paket, jag förstår inte de, jag jobbar på tools lager o hade vi haft så sega leveranser så hade vi kursat för länge sen!!!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

2. hade förpackningen varit i en annan dator?
3. har för mig att dom aldrig är förseglade.

2: menade att ram minnet hade varit i en annan dator

3: jo hade också för mig det.

Ok testade att starta upp datorn med processor, ram, moderkort samt nätagg inlaggt. Startade upp fint

TUMMEN UPP FÖR FUNGERANDE PRYLAR XD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ähh. varför gnäller folk på leveranstid ... är det billigt så måste det sparas in nånstans .. och billiga kan man knappast kalla Inet (som alla jämför med) ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Var samma här förutom för minnen... Såg ut som processorn hade rullat runt i kartongen, osäker om moderkortsförpackningen ska vara förseglad men min var heller inte. Än så länge funkar allt så inga problem här

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Vilka moderkort har ni grabbar köpt? Har själv beställt ett Asus MAXIMUS IV GENE-Z och vore kul att höra hur förpackning osv. var isåfall

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Hedersmedlem

Ska bygga två nya arbetsstationer. Efter inrådan av en polare så beställde vi ena hälften av grejorna från Dustin och andra hälften från CDON. Dustin levererade inom 20 timmar (beställde efter 16.00 28/11). Nu är Dustin extremt snabba. Men CDON har fortfarande inte skickat våra grejor, trots att det handlar om lagervaror.

Har själv bara erfarenhet av CDON från böcker och skivor, vilket alltid fungerat utmärkt. Men det här med datorgrejor alltså..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Vilka moderkort har ni grabbar köpt? Har själv beställt ett Asus MAXIMUS IV GENE-Z och vore kul att höra hur förpackning osv. var isåfall

Förpackningen är faktiskt ganska bra. De fyller ut lådan men liksom luftkuddar typ så de inte ska ta skada. Inte haft något problem/fraktskador

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att förklara detta med koderna. Vad funkar och vad funkar inte? När och hur?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

Någon som har lust att förklara detta med koderna. Vad funkar och vad funkar inte? När och hur?

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/ Tycker sidan förklarar rätt bra.

15% gäller varorna som listas, 5% gäller på alla komponenter

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Som det är nu får du 15% rabatt på komponenterna precis under själva texten (ca 220 st), denna rabatt gäller dock bara en gång och man kan beställa max 5 st komponenter med den, koden som gäller är SWECNOV och den gäller till och med 20/12-2011

De erbjuder även 5% på alla andra komponenter med koden SWEC1112, denna kod går dock inte att kombinera med koden ovan, utan jag rekommenderar att du lägger två olika beställningar i så fall. CDON har även fri frakt när man beställer över 600 kr och de erbjuder även gratis frakt över 100 kr för studenter med mecenat kort, denna gäller en gång i veckan (har jag för mig).

Man kan bara använda en kod åt gången, jag har för mig att fri frakt över 600 kr alltid gäller men är inte hundra på det.

Visa signatur

Jack of all trades