BF3 har jävlats med mig sedan dag 1 den släpptes, Black screen problem.

Permalänk

BF3 har jävlats med mig sedan dag 1 den släpptes, Black screen problem.

Om ni ser denna klipp så liknar den min situation, fast för mig så sker black screen endast när jag spelar, inte under laddning för ny karta, bara under stridens hetta.
http://www.youtube.com/watch?v=AotSG8BKD_0

Min dator ser ut så här. Dator: GTX 570, Stealth x Stream 2 700W, Intelcore SB 2500K, Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart, Gigabyte moderkort GA-P67A-UD3-B3, 4GB kingstonramminne(tror, men 4 GB ram har jag).

Kollade som sagt på nvidias undersökning om datorn är bra och dom ansåg det.

När jag är inne på en spelrunda så är CPU-Användingen på 70-75% <--- Är detta ok eller hemskt för dator som skapar problemet för mig?

Jag har uppdaterat det senaste från nvidias hemsida för grafikkorter över 15 gånger.

Vad ska jag göra? Har haft bf3 sedan dag 1 som den släpptes och har spelat till lvl 9!!! Katastrof!

Tack i förhand. Mvh Styckarn

Permalänk
Medlem

Är grafikkortet överklockat av dig eller fabrik kanske? Isf testa sänk frekvenserna till orginal.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk

Har inte överklockat och vet inte hur man gör en. Hur sänker man frekvensen?

Permalänk

Någon som kanske kan hjälpa mig? Ingen som känner igen detta problem?

Permalänk

Vad har du mer testat förutom att "uppdaterat det senaste från nvidias hemsida för grafikkorter över 15 gånger" ?

Du har givetvis testat att ex. ominstallera windows ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Nej, men försvinner inte allt som man har sparat? foto, dokument etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styckaren:

Om ni ser denna klipp så liknar den min situation, fast för mig så sker black screen endast när jag spelar, inte under laddning för ny karta, bara under stridens hetta.
http://www.youtube.com/watch?v=AotSG8BKD_0

Min dator ser ut så här. Dator: GTX 570, Stealth x Stream 2 700W, Intelcore SB 2500K, Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart, Gigabyte moderkort GA-P67A-UD3-B3, 4GB kingstonramminne(tror, men 4 GB ram har jag).

Kollade som sagt på nvidias undersökning om datorn är bra och dom ansåg det.

När jag är inne på en spelrunda så är CPU-Användingen på 70-75% <--- Är detta ok eller hemskt för dator som skapar problemet för mig?

Jag har uppdaterat det senaste från nvidias hemsida för grafikkorter över 15 gånger.

Vad ska jag göra? Har haft bf3 sedan dag 1 som den släpptes och har spelat till lvl 9!!! Katastrof!

Tack i förhand. Mvh Styckarn

Vad händer om du kör furmark?

http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk

mrfisse ---> Vad menar du? Laddade ner det. Men vet inte vad jag ska göra med den mer.

Permalänk
Skrivet av Styckaren:

mrfisse ---> Vad menar du? Laddade ner det. Men vet inte vad jag ska göra med den mer.

Ps det står att man måste betala för det.

Permalänk

Såg när jag blev utslängd igen att ett litet fönster kom och stod att grafikkortet GTX 570 har slutat att fungera och har återställt. Jaha. Vad ska detta betyda?

Permalänk
Medlem

Det finns en tråd som är klistrad (tror jag?) där det är massa lösningar på olika problem i Battlefield 3, jag löste mitt problem genom att gå in på origins inställningar och sen tabben "I spelet" och kryssade sedan ur "Aktivera origin i spelet", höjde dessutom volten med 0.05 volt med MSI afterburner, dock har jag ett 560ti OC.

Många har även problem med det integrerade ljudkortet, testa att av aktivera ditt integrerade ljudkort och spela och se ifall det hänger sig ändå.

Edit: vet dock inte varför det står att din drivrutin har slutat fungera, jag hade samma ett tag innan BF3 kom ut i olika spel, lämnade in mitt kort och fick ett nytt då Gigabyte tydligen hittade ett fel på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styckaren:

Såg när jag blev utslängd igen att ett litet fönster kom och stod att grafikkortet GTX 570 har slutat att fungera och har återställt. Jaha. Vad ska detta betyda?

Var länge sen med ett nvidia kort. Men kan betyda flera saker och en är ditt graffe inte orkar med helt enkelt (kan bero på många saker, t.ex nvidias snålhet på ström fronten).

Sen vore det bra att veta exakt vilket grafikkort det är och inte bara 570.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

GIGABYTE, NVIDIA GEFORCE GTX 570¨
GV-N570OC-131

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Styckaren:

vet inte hur man gör en.

där har du problemet
du får nog läsa på lite om datorer och hur dom funkar
ju mer du kan om datorer desto större är chansen att BF3 funkar utan problem.

surt men så är det.
BF3 fungerar sällan på standard datorer
det måste till optimeringar

eller så skiter du i att läsa på utan läser här
i ditt fall så är det nog grafikkortet som behöver mer ström
eller så är det nätagget som det är fel på.

blåskärmar i BF3 beror alltid på att grafikkorten inte får tillräckligt med ström för den klocken dom körs i
antingen sänker man klocken eller ökar volten
funkar inte det så kan det vara nätagget som inte levererar tillräckligt med ström och då får man byta ut det mot ett kraftigare.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

ok, vart laddar man ner? Tänker du på BIOS?

Permalänk

Grafikkortet får för lite ström för klocken du kör det i.... Har du inte överklockat, så ta kontakt med de du köpte det av

Permalänk

Mmattias --> Ok vad kan dom hjälpa mig då? Fixa något speciellt eller rekommendera något som bör köpas? Ps jag valde delarna själv som kanske är bra att nämna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styckaren:

Mmattias --> Ok vad kan dom hjälpa mig då? Fixa något speciellt eller rekommendera något som bör köpas? Ps jag valde delarna själv som kanske är bra att nämna.

Om jag var du skulle jag tanka hem MSI afterburn.
Väl där inne höjer du spänningen med 0.05 volt ungefär.
Testa SMÅ siffror, hög spänning tar kål på grafikkortet.
Om problemet uppstår pga att klockningen är instabil ska detta fixa problemet.

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

där har du problemet
du får nog läsa på lite om datorer och hur dom funkar
ju mer du kan om datorer desto större är chansen att BF3 funkar utan problem.

surt men så är det.
BF3 fungerar sällan på standard datorer
det måste till optimeringar

eller så skiter du i att läsa på utan läser här
i ditt fall så är det nog grafikkortet som behöver mer ström
eller så är det nätagget som det är fel på.

blåskärmar i BF3 beror alltid på att grafikkorten inte får tillräckligt med ström för den klocken dom körs i
antingen sänker man klocken eller ökar volten
funkar inte det så kan det vara nätagget som inte levererar tillräckligt med ström och då får man byta ut det mot ett kraftigare.

Kan säga att spelet funkat både i betan och i fullversionen på gamla drivers utan problem:) Dock är det nya nu. Men har inte fixat och trixat alls med datorn, för spelet ska funka.

Sen är inte nvidias grafikorts strömfaser tillräckligt dimensionerade för prestandan (vissa tillverkare har som tur är fixat det).

Är väll bara på siba datorer.....

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kolla första sidan i "Problemtråden" (som för övrigt skulle haft klister, tycker jag)

Finns inte lösningen på första sidan så gå till nästa! etc

Tråden har hjälp jättemånga (me to)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

där har du problemet
du får nog läsa på lite om datorer och hur dom funkar
ju mer du kan om datorer desto större är chansen att BF3 funkar utan problem.

surt men så är det.
BF3 fungerar sällan på standard datorer
det måste till optimeringar

eller så skiter du i att läsa på utan läser här
i ditt fall så är det nog grafikkortet som behöver mer ström
eller så är det nätagget som det är fel på.

blåskärmar i BF3 beror alltid på att grafikkorten inte får tillräckligt med ström för den klocken dom körs i
antingen sänker man klocken eller ökar volten
funkar inte det så kan det vara nätagget som inte levererar tillräckligt med ström och då får man byta ut det mot ett kraftigare.

Vadå blåskärmar i BF3 beror ALLTID på att korten inte får tillräckligt med ström?
Kan vara en jävla massa andra saker. Hårdvarukonflikt, defekt hårdvara (vanligt med minnen som är kassa) eller helt enkelt ett defekt eller överhettande grafikkort. Jag gissar på det sistnämnda. Ska f.ö inte vara något problem att köra ett 570 på en 700 watts PSU.

Till OP
Du laddar hem Furmark, det är gratis var såg du att det skulle kosta något? Iaf du installerar det som vilket program som helst. Sen kör du igång det. Tryck sedan på den stora knappen "BURN-IN test". Låt det gå i 15-20 minuter och se vad som händer. Där står information på skärmen slår "temp" i 99 grader kan du stänga av det för då slår värmespärren in ändå och kortet klockar ner sig/sänker spänningen. Fungerar det i furmark kan vi anta att det inte är datorn det är fel på utan snarare något lokalt problem med just BF3.
Nu tror jag visserligen inte det kommer klara Furmark men inte fel att se om det är grafikkortet som är problemet.

Sen kan du även testa Intel Burn Test
http://downloads.guru3d.com/IntelBurnTest-v2.3-download-2047....
Samma sak där, dra hem, installera.
Under Threads kan du välja 8 då jag misstänker att du kör med Hyperthreading aktiverat. Vilket f.ö är känt att kunna strula i BF3. Det kan du stänga av i BIOS om du så önskar.
Stress Level sätter du på maximum och trycker sedan på start. Låt den köra sina 5 rundor och se om allt är som det ska. Datorn kommer bli riktigt seg när du kör programmet och det tar lite tid att gå igenom de 5 rundorna. Skulle något vara galet så kommer programmet berätta det för dig.
Tror dock inte det ska vara några problem med IBT då du inte överklockat något antar jag?
Förresten även kolla om du har ställt in dina minnen till rätt volt i Bios, många minnen ska ha 1.65v (mina kingston minnen ska iaf ha det) och det är sällan Bios lyckas ställa detta rätt per default utan kör dem runt 1.4 istället. Nu kör vi inte samma plattform visserligen men antar att det fortfarande är så. Där kan jag ha fel dock.

Återkom med resultat.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk

Hade problem i början av lanseringen; spelet frös, till följe av ett "brrr"-ljud och sedan svart bild och därefter krasch till desktop. Ps. Under stridens hetta må jag tillägga, som du.

Lösning?

Bios flash.

Vet ej om du har testat det, men det funkade absolut för mig. Tar ca 2 minuter att genomföra, starta om datorn och voila!

Pss. Orkar inte läsa igenom hela tråden, så om detta redan har tagits upp, så ignorera denna post.

Permalänk
Skrivet av Styckaren:

Om ni ser denna klipp så liknar den min situation, fast för mig så sker black screen endast när jag spelar, inte under laddning för ny karta, bara under stridens hetta.
http://www.youtube.com/watch?v=AotSG8BKD_0

Min dator ser ut så här. Dator: GTX 570, Stealth x Stream 2 700W, Intelcore SB 2500K, Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart, Gigabyte moderkort GA-P67A-UD3-B3, 4GB kingstonramminne(tror, men 4 GB ram har jag).

Kollade som sagt på nvidias undersökning om datorn är bra och dom ansåg det.

När jag är inne på en spelrunda så är CPU-Användingen på 70-75% <--- Är detta ok eller hemskt för dator som skapar problemet för mig?

Jag har uppdaterat det senaste från nvidias hemsida för grafikkorter över 15 gånger.

Vad ska jag göra? Har haft bf3 sedan dag 1 som den släpptes och har spelat till lvl 9!!! Katastrof!

Tack i förhand. Mvh Styckarn

Killen som snacka i klippet gjorde mig ruskigt irriterad, typisk bortskämd som vill få sin klubba när den ska serveras...annars grinar han, kanske skulle tänka med? Bocka i lediga servrar, uppdatera drivers till sin "hårdvara"(lägger en mille på en dell). Han skummar igenom de som ligger på 70? ping, trofan han blir black.
Uj, klarade 2/3 av klippet sedan blev det godmode för mig.

On-topic: Det är inte bara graffet och BF3 som skall uppdateras! Mitt och många andras problem har föregåtts av lynniga ljuddrivrutiner, gamla DX tillökningar och "fel" hårdvara. Uppdatera ALLT, även styrkontrollers, nätverk osv.
Det hjälpte mig och tre till(vänner).

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av mrfisse:

Under Threads kan du välja 8 då jag misstänker att du kör med Hyperthreading aktiverat. Vilket f.ö är känt att kunna strula i BF3. Det kan du stänga av i BIOS om du så önskar.

Om jag tolkar "Intelcore SB 2500K" rätt så är det en i5 2500k vilket inte har HT. Ja, det strulade i början av releasen iaf för mig på min i7 2600k så jag fick stänga av HT i mitt bios men nu sen nån patch tillbaka funkar det utmärkt på, iaf för mig. Sen hur HT problemet visade sig kunde man känna av vid kraftig stuttering http://www.qbasix.com/BF3%20perf%20graph.JPG

till ts problemet så har du provat stänga ner origin när du väl börjar komma in på en server?
En bra sak, eller flera bra saker med Msi Afterburner förutom att man kan ändra prestandan är att man kan får upp info om temperatur, minnesanvändning, gpu belastning osv...
"show in on-screen display" http://i40.tinypic.com/1zflgy1.png

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Om jag tolkar "Intelcore SB 2500K" rätt så är det en i5 2500k vilket inte har HT. Ja, det strulade i början av releasen iaf för mig på min i7 2600k så jag fick stänga av HT i mitt bios men nu sen nån patch tillbaka funkar det utmärkt på, iaf för mig. Sen hur HT problemet visade sig kunde man känna av vid kraftig stuttering http://www.qbasix.com/BF3%20perf%20graph.JPG

till ts problemet så har du provat stänga ner origin när du väl börjar komma in på en server?
En bra sak, eller flera bra saker med Msi Afterburner förutom att man kan ändra prestandan är att man kan får upp info om temperatur, minnesanvändning, gpu belastning osv...
"show in on-screen display" http://i40.tinypic.com/1zflgy1.png

Hoppsan my bad, trodde 2500k hade HT. Afterburnen är bra men det hade nog bara varit förvirrande i detta läget skulle jag tro. Spelar du f.ö med OSD i afterburner igång? Snacka om immersion killer

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Kan inte det här vara relaterat till portöppning och upnp-services? Stäng av upnp i routern och i services samt öppna de rekommenderade portarna bör bf3.

Har du inte koll på hur så sök på forumet eller PMa mig så kan jag hjälpa med det.

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304