Vart kan man köpa SWTOR som download?

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa SWTOR som download?

Jag skulle vilja köpa SWTOR som download, har hittat det på Origin men där står det "tillfälligt slutsåld" (??)
Nån som har nått tips vart man kan köpa det som download?

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

randyrun köpte jag hos

Permalänk
Medlem

cjs-cdkeys.com köpte jag på, du får cd key, sen får du ju ladda hem från swtor's hemsida.

Permalänk
Medlem

G2play köpte jag hos. Beställde i fredags lch fick nyckeln igår

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opticz:

cjs-cdkeys.com köpte jag på, du får cd key, sen får du ju ladda hem från swtor's hemsida.

Kan man lita på den sidan?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Jubileumsmästare
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Digital nedladdning för PC Origin PC Download
illfälligt slutsåld Nytt lager kommer snart

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem

Köpte min på Randyrun, fick cdkeyn ca 5 minuter efter jag betalat.

Visa signatur

Stationär: Q9550 @ 3777.5MHz, ATI Radeon HD5850 1GB, Asus P5Q SE, 4Gb DDR2 PC6400 Corsair XMS2, Corsair 550W, Thermaltake TRUE + 3 Noctua NF-P12, Antec 300 med fläktar, 1x 640Gb WD black och nån random DVD-läsare me lightscribe

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.

En del sidor känns lite "ovissa", inget jag skulle vilja lämna ut mitt visa kort till.
Men det är intressant att det är "slutsålt" på origin... hur säljer man slut på en digital kopia?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alecz156:

Va det visa kort som gällde eller kan man betala direkt från banken?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alecz156:

www.randyrun.se eller .com, kanske samma sida?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är samma företag ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Va det visa kort som gällde eller kan man betala direkt från banken?

Man kunde använda VISA via moneybookers. Vet icke om man kan via bank dock :/

[edit]
Payment method:
Please choose the desired payment method for your order.

EU Bank Transfer

Moneybookers

Credit card [Moneybookers]

EBETALNING [Moneybookers]

Cash

paysafecard
10% Fee

PayPal

Visa signatur

Stationär: Q9550 @ 3777.5MHz, ATI Radeon HD5850 1GB, Asus P5Q SE, 4Gb DDR2 PC6400 Corsair XMS2, Corsair 550W, Thermaltake TRUE + 3 Noctua NF-P12, Antec 300 med fläktar, 1x 640Gb WD black och nån random DVD-läsare me lightscribe

Permalänk
Medlem

Visste man inte skulle lita på dessa skumma sidor, beställde en swtor cdkey, pengarna drogs från mitt e-kort, fick sedan ett email att de ville ha en scan av mitt pass?!

WHAT?!

Kontaktade deras support och om jag ville ha min cdkey så var jag tvungen att vika mig, eller hur!!! Bad om pengarna tillbaka annars skulle jag kontakta snuten.

VARNING för randyrun!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad valde du för betalningsmetod?
Aldrig haft några problem med kreditkort på randyrun och har handlat där flertalet gånger men då verifierar man sig med CVS-koden.
Vad är e-kort för ngt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vad valde du för betalningsmetod?
Aldrig haft några problem med kreditkort på randyrun och har handlat där flertalet gånger men då verifierar man sig med CVS-koden.
Vad är e-kort för ngt?

E-kort är en tjänst Swedbank har, man loggar in och genererar ett virtuelt VISA kort för engångs betalning.

Surt som fan nu när man ville lira då man är ledig hela dag :S

Visa signatur

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Mr Mack:

Digital nedladdning för PC Origin PC Download
illfälligt slutsåld Nytt lager kommer snart

Aha, där ser man. Kollade aldrig iom jag visste att Origin sålde spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

E-kort är en tjänst Swedbank har, man loggar in och genererar ett virtuelt VISA kort för engångs betalning.

Surt som fan nu när man ville lira då man är ledig hela dag :S

Använd ett vanligt kort istället om du nu vägrar skicka en bild på ditt pass för verifiering. Det funkar hur bra som helst eller så får du ge dig ut på stan och handla i butik

Permalänk
Medlem

Det är väldigt vanligt på cd-key sidor eller digital försäljning av gamecards/timecodes att de frågar efter en scan/foto av ID/Pass som försäkran om att du verkligen är du. Detta på grund av att du inte kan returnera dessa koder lika lätt och "begagnat"-marknaden är lite dryg.

För paranoida eller för folk som inte gillar att lägga ut sitt pass/ID till ett företag, gör inte det för det finns ingen som tvingar dig. Jag är själv inte orolig, jag har lämnat ut mitt till flertal sidor. Bla Evetimecode, ShatteredCrystal och g2play. Köp via Origin ifall du vill slippa. Där är det lite dyrare men fungerar. Handlade just SWTOR på g2play och de ber om foto på ID om du anses som "Hög-risk" t.ex. olika namn på kreditkort och beställning, annan IP än du brukar ha och diverse andra "risker" som är till för att reducera risken för att du ska bli drabbad av att någon beställer koder åt dig som du inte kan returnera.

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk
Medlem

Som sagt vanligt debit/creditkort funkar fint hos randyrun utan ngt krav på bilder på pass. Verkar vara e-kort som de har problem med att verifiera och därför kräver bild också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Visste man inte skulle lita på dessa skumma sidor, beställde en swtor cdkey, pengarna drogs från mitt e-kort, fick sedan ett email att de ville ha en scan av mitt pass?!

WHAT?!

Kontaktade deras support och om jag ville ha min cdkey så var jag tvungen att vika mig, eller hur!!! Bad om pengarna tillbaka annars skulle jag kontakta snuten.

VARNING för randyrun!

Det är ingen scam, många utlänska företag kräver det mot utlänska kunder.

Permalänk
Medlem

Så ni accepterar att eran pass scanning är ute på vift? Aja, vi är som sagt alla olika. Ang e-kort, bara jag som kallar det så, men egentligen så är det ett VISA kort för engångs betalning.

Få bli Webhallen för mig del, peace.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera offgamers, alltid fungerat för mig. 100 kr billigare än via orgin, och koden kommer direkt.

Permalänk
Medlem

http://www.gamecards.eu/games/goods/166

eller offgamers...

dessa 2 sidor brukar vara overall biligast jag hittat

både timecards och inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Så ni accepterar att eran pass scanning är ute på vift? Aja, vi är som sagt alla olika. Ang e-kort, bara jag som kallar det så, men egentligen så är det ett VISA kort för engångs betalning.

Få bli Webhallen för mig del, peace.

Nej därför använder jag ett riktigt kreditkort för då behöver man inte skicka massa bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej därför använder jag ett riktigt kreditkort för då behöver man inte skicka massa bilder.

Kan du läsa eller? Igen med samma argument?

/sigh

Visa signatur

Permalänk
Medlem

varför använder folk äns kreditkort längre när paypal är ett lysande alternativ för er som spelar online

köpa gamecards/spel med hjälp av paypal är 90% säkert

köper man från sidor där dom tar paypal (oftast tar inte bra sidor vanlig CC alls utan kör bara western union // paypal och andra inhemska sidor.

som tex kunde man köpa BF3 på offgamers (russian edition med language changer) för 250kr detta var limited edition...

jag spelar wow och jag tror jag aldrig betalat över 180kr för ett 60dagars kort då jag snokar runt mellan 4-5 sidor och kollar vart bästa priset är just nu.....

köpte för någon dag sen starcraft2 åt lillebror för 150kr... men som sagt alla dom bästa sidorna går med på paypal.. dock så brukar dom ringa upp en och fråga lite info om det man beställt men hej... dom betalar ju telefonsamtalet mestadels så det är det värt....

att använda det rena kreditkortet på sidor skulle jag ALDRIG göra då det är nästan som att skjuta sig själv i benet... skaffa paypal tar 10min och sitt med era kreditkort mycket säkrare...

glömde tillägga att det inte är farligt att igentligen använda CC OM du vet att sidan är säker som tex. blizzard.. men samtidigt varför använda när man inte måste?

Permalänk
Medlem

Ähh. Det är ingen fara att använda kreditkort på nätet. Det har jag gjort sen 95 utan problem.
Tycker paypal är omständigt att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ähh. Det är ingen fara att använda kreditkort på nätet. Det har jag gjort sen 95 utan problem.
Tycker paypal är omständigt att använda.

att säga de inte är någon fara är att vara väldigt blåögd.......

rather be safe then sorry just saying....

Permalänk
Medlem

Använd vad du vill. Jag fortsätter med kort för det är enklast.