Permalänk
Citat:

CDON måste verkligen vara den absolut sämsta nätbutik som jag har beställt något ifrån!
Sega, svarar inte på mail och har inget telefonnummer för snabb kontakt! För att inte tala om supportchatten som är icke-existerande!

stämmer rätt bra....

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktickiller-:

stämmer rätt bra....

Blev ett starkt jävla minus för dem på prisjakt som aldrig kommer att ändras..

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Nej, fick kolli id i söndags fast går inte att spåra .

Jaa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

CDON måste verkligen vara den absolut sämsta nätbutik som jag har beställt något ifrån!
Sega, svarar inte på mail och har inget telefonnummer för snabb kontakt! För att inte tala om supportchatten som är icke-existerande!

För mig har de svarat oftast samma dag via mejl och kundsupporten har varit bra, jag har inte behövt vänta mer en någon minut de 3-4 gångerna jag varit i kontakt i chatten där.
Sen kan det ju bero lite på hur kundens fråga är, seriös eller inte, osvarbar eller inte.

Permalänk

Garanti

Jag lämnade in en mus (G500) för reparation i mitten av oktober och väntar fortfarande på den.
Är det att förvänta att det ska ta sån tid med en reklamerad vara på CDON?

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Samma här!

Skrivet av Kiddy:

Nej, fick kolli id i söndags fast går inte att spåra .

Skrivet av Daniel87:

Jag fick kollinr i lördagskväll och kan fortfarande inte spåra det via postens hemsida. Ska man vara orolig då? :S

Väntar på Steelseries headset som det va kampanj på.

Skrivet av shadowjolt:

Jag väntar på mitt Siberia headset också som det var kampanj på och kan inte heller spåra det nu, men tror inte att det är något problem.

Jag väntar på samma. Kan det vara att de har sjabblat till det med kollinr, eller att de helt enkelt inte har postat det än?
Om jag inte får headsetet idag kommer jag inte kunna hämta ut det förrän efter nyår... Och då är det väl tillbakaskickat av utlämningsstället?

Permalänk
Skrivet av traeskapa:

Jag väntar på samma. Kan det vara att de har sjabblat till det med kollinr, eller att de helt enkelt inte har postat det än?
Om jag inte får headsetet idag kommer jag inte kunna hämta ut det förrän efter nyår... Och då är det väl tillbakaskickat av utlämningsstället?

Kan inte heller jag spåra mitt headset...

Är inte säker på hur det fungerar rent generellt men här hos mig är jag nästan hundra på att de håller paket i två veckor innan de skickas tillbaka.

Permalänk
Medlem

Bor i Huddinge och får mina saker dagen efter beställning.
Så sent som igår kl 20 så la jag en order på lite filmer.
Fick bekräftelsen nästan direkt med kolli.
Och idag 03.43 var paketet i stockholm.
Så snabbare leverans får man verkligen leta efter.

Kanske just swecklockers rabatten som avslöjar er?
Menar. Dom kanske prioriterar icke rabatterade köp först?
Låter dock orimligt.. Eller så har ni otur

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Bor i Huddinge och får mina saker dagen efter beställning.
Så sent som igår kl 20 så la jag en order på lite filmer.
Fick bekräftelsen nästan direkt med kolli.
Och idag 03.43 var paketet i stockholm.
Så snabbare leverans får man verkligen leta efter.

Kanske just swecklockers rabatten som avslöjar er?
Menar. Dom kanske prioriterar icke rabatterade köp först?
Låter dock orimligt.. Eller så har ni otur

jag beställde 7 dator komponenter tillmitt första bygga som jag vill ha tills min födelsedag (imorrn) och jag beställde allting den 14dec och nu är det den 20 har fortfarnánde inte fått dom

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk

CD/DVD och komponenter är två helt olika lager , cd/dvd går fort , komponenter får vi vänta tills 2013

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

jag beställde 7 dator komponenter tillmitt första bygga som jag vill ha tills min födelsedag (imorrn) och jag beställde allting den 14dec och nu är det den 20 har fortfarnánde inte fått dom

Funderade på att beställa i7-2700K från cdon, men vet inte om jag vågar lita på deras uppskattning om leveransdagar. Att läsa sånt här hjälper inte direkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

8 dagar efter beställningen har min telefon samma status "varorna packas". Insett nu att jag knappast lär se den innan jul, sista gången jag beställer från Cdon.se. Även skickat att jag vill ta bort min beställning om den inte skickas idag, går dom inte med på det så kommer jag att skicka tillbaks den om jag får den efter jul.

Hade lika gärna kunnat köpa skiten på Elgiganten för 200:- mer o fått den direkt i handen...

/Merkkan

Permalänk

Dåligt stil om jag inte får min bärbara före jul. då det stod när jag köpten den "Levereras Före Jul". Men om den inte kommer då, borde man inte få någon form av kompensation då eller? Då den fortfarande står att den packas...

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweclock7:

Märkligt att alla 4 varor står i ett kollinr då? Borde ha fått ett kollinr med chassit och ett med 3 varor då.

Tror min stod samma, allt skickades dock i ett enda paket... var inget litet heller.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

det har stått på postens hemsida när jag skriver in mitt kolli-id sedan 04,44 imorse *Stockholm, sorterad* varför har dom inte skickat varorna eller finns den att plocka ut? ahr inte fått någon avi i brevlådan men det brukar ju ta en dag extra.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Om det inte handlar om minichassien har jag aldrig fått komponenter tillsammans med ett vanligt chassie, hos någon ÅF i hela Sverige. Har det packats så måste det vara någon helt utan erfarenhet som jag ser det. Att din ytterkartong höll på att flyga upp förstår jag, med 15-20kg chassiekartong i ytterligare en yttre kartong som garanterat inte är gjort för de vikterna. Tejp eller ej. För att inte tala om risken med att de mindre komponenterna krossas av lådan, om de låg utan extra, egen kartong.

Jag vill faktiskt hålla med dig att det måste ha varit någon helt utan erfarenhet som packade mina varor. Skrev tidigare i tråden om det, att inget fattades och dessutom inga skador på mina komponenter kändes som ett mirakel.

Chassit jag beställde var FD Define R 3, dvs inget minichassie

Jag har ALDRIG varit så orolig i samband med montering av dator som den här gången. Tänker INTE utsätta mig för nåt liknande i framtiden och kommer ALDRIG mer att beställa datorkomponenter ifrån CDON oavsett pris de lockar med....

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcesHigh6:

Kan inte heller jag spåra mitt headset...

Är inte säker på hur det fungerar rent generellt men här hos mig är jag nästan hundra på att de håller paket i två veckor innan de skickas tillbaka.

Får det inte idag....:(
Beställde också en rakapparat på electroworld i måndags, den är skickad men jag får inga träffa med kollinummret där heller. Kanske är posten som strular?

Permalänk

skriv omdöme på prisjakt så kansk fler inte mer går på detta skitsnack

Visa signatur

Permalänk

Jag har handlat från butiker som Dustin, El-Giganten, Discshop, Komplett, Spelbutiken, Spel Lyan, Web Hallen, Ginza och av alla dessa är jag minst nöjd med Spelbutiken, kommer aldrig handla från dom igen. Kollar man vad folk tycker om just Spelbutiken så har de fått väldigt bra kritik något jag inte kan förstå. CDON har jag bara bra erfarenheter ifrån (förutom då hur de har valt att leverera datorkomponenter som jag skrev i mitt tidigare inlägg). Jag har haft med CDON´s kundtjänst att göra vid ett par tillfällen och tycker de har skött allt väldigt snabbt och smidigt. En gång fick jag helt fel film (hade beställt BattleStar Galactica men fick istället Star Trek, kontaktade CDON och de fixade så att jag till slut fick rätt pryl och kunde skicka tillbaks den felaktiga). Av alla de butiker som jag använt mig av har jag nog handlat mest från CDON och så länge de fortsätter i samma stil kommer jag inte ha några som helst problem med att beställa från dom (datorkomponenter däremot är jag inte lika säker på som sagt).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

2011-12-17 Varorna packas

:/ Trodde ändå att det skulle skickas igår, eller åtminstone idag, men icke.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk

Tack för paketet! Det går smidigare och smidigare med mina leveranser vilket uppskattas!

Visa signatur

9800X3D | RTX 4090 Strix OC | 64 GB RAM | 10 TB M.2 SSD | 39GS95QE 39" OLED + en massa RGB för extra FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweclock7:

Märkligt att alla 4 varor står i ett kollinr då? Borde ha fått ett kollinr med chassit och ett med 3 varor då.

Skrivet av draxen:

Och hur kan du veta det ?

Jag fick i alla fall chassi och 5 andra komponenter/kartonger i samma paket. Vikten var 20.7 kg och kartongen "proffsigt" packad.....dvs, stora kartongen med samtliga varor var halvöppen, det saknades tejp på ena sidan av kartongen. Var tvungen kolla så mina varor inte ramlade ur kartongen på väg till bilen...

Slutsats.....packningen tog 5 dagar i mitt fall och man skulle kunna tro det berodde på att tejpen tog slut men de var ändå snälla att skicka mitt paket eftersom väntan på nya tejprullar tog längre tig än beräknat.....

Jag har då alltid fått chassit som ett paket och sen alla komponenter packade i en mindre låda...

Permalänk
Medlem

Det här var fan sista gången jag beställde från CDON. Jag beställde två trådlösa nätverkskort, ett till mig själv och ett till brorsan i julklapp. Vad ser jag när jag öppnar paketet? Jo de har bara skickat ETT kort fast det klart och tydligt står "Antal: 2" på kvittot.

Nu såg jag dessutom att kortet inte finns i lager längre. Great!

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: PowerColor RX 9070 XT Reaper | Ssd: Kingston Fury Renegade 500GB, Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitor: Dell Alienware AW2723DF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweclock7:

Fick mitt chassi packat i en stor kartong tillsammans med övriga komponenter.
Tomrum utfyllt med luftkuddar.
Riktigt bra packat faktiskt.

Skrivet av FireFox:

Tyvärr måste de nog tumma på något för att hålla priserna så låga.
Nog svårt att få lägsta pris, snabb leverans, gratis frakt och hög service på samma gång.

Permalänk

När man frågar kundtjänst vad som händer så får man standard svar som igentligen är en stor lögn... det är de värsta,,dem har ingen aning om något när det gäller komponenter!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Frågan är om de verkligen har hela sortimentet på eget lager.
Misstänker de beställer från leverantör eftersom en del får vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktickiller-:

När man frågar kundtjänst vad som händer så får man standard svar som igentligen är en stor lögn... det är de värsta,,dem har ingen aning om något när det gäller komponenter!!

Visst ska dom vara pålästa men det är inte en PC-butik direkt men det håller väl på att bli nästan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Frågan är om de verkligen har hela sortimentet på eget lager.
Misstänker de beställer från leverantör eftersom en del får vänta.

Sätter mitt vänstra lillfinger på att det är så.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATL:

Jo tack jag var på dem redan i torsdags. Men supporten vägrar nästan svara på frågor angående leverans. Har haft som minst 4 timmar väntan på svar från supporten de 5 meddelande jag skickat till dem. Det ända de svarade på av 5 frågor var att jag inte kunde ändra i min order för den packas redan.

Idag på eftermiddagen skickade de paketet. Eftersom de säger 1-3 dagars leverans tid på varor i lager och jag inte bor i norrland. Så är sex dagar innan de skickar iväg paketet väldigt uselt även om de har hög belastning.

okej, tråkigt att höra.. Jag hade nog bara otrolig tur.. men nu är det dock posten som segar med mitt paket...

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk

Beställde den 14, idag är det den 20 och det packas fortfarande. Min beställning var ETT litet ljudkort, hur svårt kan det vara att packa det och tar det 6 dagar att packa ett ljudkort ? Detta är faktiskt det sämsta jag vart med om.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean