Permalänk
Medlem

Symbolen för leverans innan jul verkar vara borttagen för all elektronik.

Musik/Film/Böcker finns den kvar.

Permalänk

Fråga 2011-12-20 09:56

Hejsan! jag undrar varför min bärbara dator står fortfarande att den packas? beställde den i Lördags. Och det står att den ska bli levererad innan jul och det var därför jag beställde den. så jag undrar vad det är som tar tid?

Svar 2011-12-20 16:04
Hej Anna,

tack för att du kontaktade oss.

Din order håller just nu på att packas och kommer att skickas från oss så snabbt som möjligt. När försändelsen skickas från vårt lager får du ett mail med information om att ordern är på väg, samt brev-id eller kolli-id för spårning av leveransen via www.posten.se

Fråga 2011-12-20 17:47
Det har stått så i 3 dagar nu...

Svar 2011-12-20 18:22
Hej igen Anna,

Vi har för närvarande väldigt hög belastning på våra lager vilket resulterar i något längre leveranstider, beställningar kan dröja 1-2 dagar längre än angivet på hemsidan. Vi ber om ursäkt för detta och arbetar så fort vi kan för att komma ikapp

Vad säger man?

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av annamattias:

Fråga 2011-12-20 09:56

Hejsan! jag undrar varför min bärbara dator står fortfarande att den packas? beställde den i Lördags. Och det står att den ska bli levererad innan jul och det var därför jag beställde den. så jag undrar vad det är som tar tid?

Svar 2011-12-20 16:04
Hej Anna,

tack för att du kontaktade oss.

Din order håller just nu på att packas och kommer att skickas från oss så snabbt som möjligt. När försändelsen skickas från vårt lager får du ett mail med information om att ordern är på väg, samt brev-id eller kolli-id för spårning av leveransen via www.posten.se

Fråga 2011-12-20 17:47
Det har stått så i 3 dagar nu...

Svar 2011-12-20 18:22
Hej igen Anna,

Vi har för närvarande väldigt hög belastning på våra lager vilket resulterar i något längre leveranstider, beställningar kan dröja 1-2 dagar längre än angivet på hemsidan. Vi ber om ursäkt för detta och arbetar så fort vi kan för att komma ikapp

Vad säger man?

Fast det har ju bara gått två dagar.
Vänta tills imorgon kväll så ser du om det gått iväg.

Permalänk

Nu har den blivit POSTAD

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem

Någon som fått sitt SteelSeries Siberia V2 Fullsize eller kan söka på sitt kollinr?
Posten:
"Störningsinformation: Vi har förseningar i vår paketdistribution. Vi jobbar intensivt för att kunna leverera paketen och beklagar eventuella förseningar"

Permalänk
Medlem

Tack för leveransen, det gick verkligen fort, jag har väll kanske haft lite tur jämfört med andra här.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Vill man vara riktigt riktigt ful så beställer man från flera ställen samtidigt, den som levererar först får grejerna köpta,
de som är sega får se sina försändelser returnerade, efter man låtit dom ligga hos posten så länge som möjligt

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

Tjabba - e de nån som vet vad de vinnande bidragen till CDON´s senaste tävling var?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Någon som fått sitt SteelSeries Siberia V2 Fullsize eller kan söka på sitt kollinr?
Posten:
"Störningsinformation: Vi har förseningar i vår paketdistribution. Vi jobbar intensivt för att kunna leverera paketen och beklagar eventuella förseningar"

Ja, min har blivit sorterad 2ggr så den lär dyka upp imorgon eftermiddag som tidigast.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Heh, kolla deras kommentarer på prisjakt. Klarar de inte trycket ska de nog inte skapa en sweclockers-kampanj vid jul.

Att de sen svarar på all kritik med
"Hej,
Jag har skickat ett personligt meddelande till dig."
är inte direkt positivt.

Permalänk

Nu finns även CDON.com här!

CDON.com brukar inte förknippas med Datorer & Datortillbehör, då vi är betydligt större på andra områden,
dock har vi gjort ett antal satsningar på Hemelektronik fronten, som gör att vi är att
räkna med.

NOT

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk

Sista gången jag köpte från CDON.COM!!!!!!!!

Varning!!!

CDON är helt värdelösa!!! Beställde komponenter för 12 tkr som skulle bli släktens gemensamma julklapp till min bror. Jag tog på mig att göra denna beställning vilket just nu känns väldigt obekvämt.

Jag la min order den 9 december!!! och först idag kom en försändelse (11 dgr senare). Tror ni att allt var med? Nej, varor för över 4 tkr saknas och ordern är inte registrerad som delleverans vilket betyder att det inte kommer mer. Dock har jag fått betalat för alla varorna. Stor varning för detta!!! Även om vi får rabatt hos dem blir det ju inte så billigt när de snor 30% av pengarna man betalar. Det finns heller ingen att kontakt angående detta, förutom en chat på "mina sidor" där det sitter en person och skriver diverse klyshor som "CDON värderar dig som kund och jobbar för att leverera dina varor". Efter att ha fått 6 svar på chatten som antingen varit standardiserade svar eller innehållit direkta lögner, återstår bara en polisanmälan för stöld.

Jag vill varna andra från att handla på CDON.COM.

/R

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Smygaren:

Okej.... på CDONS hemsida står det att sista leveransen till norrland (där jag bor) är idag kl 10.30....jag fick nyss ett mail att mitt paket vart postad vid 19.23....?

Samma här, beställde i Söndags och alldeles nyss gick den från "Packas" till "Postad".. Under all jävla kritik.
Får jag inte paketet på fredag så hämtar jag inte ut det utan åker och köper samma vara lokalt.
Returfrakt samt eventuella avgifter får dom stå för då dom inte hållt vad dom lovat annars blir det K-O anmälan.

Permalänk
Avstängd

Det står att sista DAG är idag för norrland

Permalänk
Medlem
Skrivet av rille_iller:

Varning!!!

CDON är helt värdelösa!!! Beställde komponenter för 12 tkr som skulle bli släktens gemensamma julklapp till min bror. Jag tog på mig att göra denna beställning vilket just nu känns väldigt obekvämt.

Jag la min order den 9 december!!! och först idag kom en försändelse (11 dgr senare). Tror ni att allt var med? Nej, varor för över 4 tkr saknas och ordern är inte registrerad som delleverans vilket betyder att det inte kommer mer. Dock har jag fått betalat för alla varorna. Stor varning för detta!!! Även om vi får rabatt hos dem blir det ju inte så billigt när de snor 30% av pengarna man betalar. Det finns heller ingen att kontakt angående detta, förutom en chat på "mina sidor" där det sitter en person och skriver diverse klyshor som "CDON värderar dig som kund och jobbar för att leverera dina varor". Efter att ha fått 6 svar på chatten som antingen varit standardiserade svar eller innehållit direkta lögner, återstår bara en polisanmälan för stöld.

Jag vill varna andra från att handla på CDON.COM.

/R

Vänta några dagar, min polare som beställde delar till ny dator hade också problem med att han bara fick delar av leveransen och det var inte reggat som delleverans. Men resten dök upp någon dag senare. CDON har inget vidare bra rutiner märker man, fungerar för gemena man, men jämfört med inet och komplett har dom långt kvar.

Permalänk
Skrivet av lunkas:

Chassit skickas som "ensamt paket"

Det stämde bra det. Det var fractal designs originalkartong med rejäla frigolitblock på sidorna, inga problem där.

Det andra paketet med cpu, gpu och minnen var rejält igentejpat med cdon-tejp och luftpåsar inuti.

Permalänk
Medlem

2011-12-17 Postad

RAHOOO

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Fick även jag mitt paket postat idag. 8 dagar för att packa ett litet paket...

/Merkkan

Permalänk
Skrivet av sweloop64:

Vill man vara riktigt riktigt ful så beställer man från flera ställen samtidigt, den som levererar först får grejerna köpta,
de som är sega får se sina försändelser returnerade, efter man låtit dom ligga hos posten så länge som möjligt

Ja så kan man ju alltid göra om man är villig att betala extra för du tror väl inte på fullaste allvar att frakten tillbaka är något de står för=)?

"Tror ni att allt var med? Nej, varor för över 4 tkr saknas och ordern är inte registrerad som delleverans vilket betyder att det inte kommer mer."

Kolla på fakturan som medföljde, står där levereras separat så kommer dessa varor att komma senare, skit i vad som står på deras sida då denna inte alltid är att lita på, fakturan visar vad som har levererats och vad som är kvar att leverera.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Skrivet av sweloop64:

Jag köpte från 7 ställen, bästa priset finns ju på lite olika ställen, 15 % på cdon blev ju 1200kr i rabatt.
Beställde 16/12

19/12 - 24.se(hdmi-kabel) i postlådan.
19/12 - JME-data, 2 artiklar framme.
19/12 - Inet, 3 artiklar framme.

20/12 - Webhallen 4 av 6 artiklar framme.
20/12 - CDON, 4 artiklar framme.
20/12 - Komplett, 3 artiklar framme.

? - Netonnet, (G500 mus), ej framme.

Permalänk
Skrivet av CorranHorn:

Ja så kan man ju alltid göra om man är villig att betala extra för du tror väl inte på fullaste allvar att frakten tillbaka är något de står för=)?

Är en fråga om principer...
Men visst, vissa föredrar att knyta näven i fickan och muttra lite för sig själva, för att veckan efter glömt det hela och går på samma mina igen

Nog om det...

Inga butiker det går bra för har det lätt under julrushen, destå större attraktion en butik har destå värre blir det, allra helst ifall man missbedömt hur attraktiv ens butik är. Lärdom kommer säkerligen dras då resultatet inte blir bra för någon part.

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Skrivet av Haglund:

When in doubt, always look up the correct details on the manufacturer's web site.

Thanks for the input BUT this doesn't help if they have describe the item incorrectly
t ex They were actually selling the older steel series model with no mic...and at 249 kronor I did suspect this was the case.
My question was forwarded to the specific department who gave me the wrong info.
There was still stock showing of these V2's at the time or I would've bought them for my other son if the info was correct

I did reply stating that I thought the picture they were showing was misleading as it showed the model With the microphone and may result in a lot of people returnig them.
It wasn't until the next day I got an apology saying these did in fact have the mic so wer indeed the V2 version.
Correct product description OR at least Tillverkare num would eliminate this problem....Yes with the tillverkare number I could check it on the manufacturers website as you kindly suggested and have a solid case to send back the product if it was wrong.

BUT THIS IS TTO MUCH TROUBLE FOR CDON , or so it seems
Not having good customer care is how companies go down when times are hard...good prices aren't everything and trust is easily lost...even now in the forums it seems like a good few people are being let down on delivery.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Ja, min har blivit sorterad 2ggr så den lär dyka upp imorgon eftermiddag som tidigast.

Fick ett SMS precis nu av CDON! Att paketet är inlämnat till posten och är på väg till mig

Permalänk

[QUOTE="SUMITOMO;11743103"]Fick mitt chassi packat i en stor kartong tillsammans med övriga komponenter.
Tomrum utfyllt med luftkuddar.
Riktigt bra packat faktiskt.

Skrivet av lunkas:

Jag har då alltid fått chassit som ett paket och sen alla komponenter packade i en mindre låda...

Skrivet av draxen:

Jag vill faktiskt hålla med dig att det måste ha varit någon helt utan erfarenhet som packade mina varor. Skrev tidigare i tråden om det, att inget fattades och dessutom inga skador på mina komponenter kändes som ett mirakel.

Chassit jag beställde var FD Define R 3, dvs inget minichassie

Jag har ALDRIG varit så orolig i samband med montering av dator som den här gången. Tänker INTE utsätta mig för nåt liknande i framtiden och kommer ALDRIG mer att beställa datorkomponenter ifrån CDON oavsett pris de lockar med....

Verkar vara lite olika packningsprocedurer beroende på vem som packar, då kanske man hade tur att arcen stod separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Fick ett SMS precis nu av CDON! Att paketet är inlämnat till posten och är på väg till mig

Yes, jag med! Verkar dock som det är posten som haft strul med SMS avisering. Paketet sorterades redan för några timmar sedan i Malmö
Hoppas få den imorgon!

Permalänk
Skrivet av Kiddy:

Yes, jag med! Verkar dock som det är posten som haft strul med SMS avisering. Paketet sorterades redan för några timmar sedan i Malmö
Hoppas få den imorgon!

Det vore onekligen fint! Fick SMS jag också

Permalänk

Steelseries Siberia rean som cdon hade var det för V2?
För SvEngland skrev att det var första versionen????

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Skrivet av shadowjolt:

jag skickade dem en email och dem sa att headset inte hade en mic däför tänkte jag att dem måste vara första versionen som inte hade nån mic och beskrivningen och bilden var faktisk fel.
Should I stick to english

Permalänk
Skrivet av shadowjolt:

Tydligen var det något missförstånd i det fallet. I vilket fall var det V2 ja

Permalänk
Skrivet av AcesHigh6:

Tydligen var det något missförstånd i det fallet. I vilket fall var det V2 ja

Härligt

Någon som fått sitt kollid att fungera nu?
Jag tror att det inte fungerar eftersom det kanske inte har postats ännu men cdon försöker bara luras så att man skyller på posten för förseningar eller?

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415