Repor på alla nya grejor nuförtiden...

Permalänk
Medlem

Repor på alla nya grejor nuförtiden...

Hej!

Visste inte vad jag skulle posta detta men måste skriva av mig lite. Är det någon mer än jag som upplever att alla nya datorprylar nuförtiden har någon skavank eller repa. Har på senaste tiden köpt: Moderkort = repor i kylflänsar, grafikkort = repor i plast och logga, processorkylare = repor i plasten och nytt chassi repor i sidoplåten. Jag kanske är överdrivet noggrann med mina grejer men tycker ändå någonstans att man ska kunna förvänta sig grejer som är top notch och inte repade. Vet att det inte är hela världen men tycker ändå det är störigt.

Hur upplever ni andra det? Är det sånt man får vara beredd på?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

testa köpa nytt ^^

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem

Det är helt nya grejer jag pratar om, det som är grejen

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Haha, jag satt och tänkte på precis samma sak! T.o.m mitt Mecenat-kort hade repor på sig när jag fick det
Enda produkt som har varit 100% felfritt som jag har köpt i år är mitt Apple-tangentbord...

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, jag satt och tänkte på precis samma sak! T.o.m mitt Mecenat-kort hade repor på sig när jag fick det
Enda produkt som har varit 100% felfritt som jag har köpt i år är mitt Apple-tangentbord...

Ja vissa grejer förvånas jag över hur dom lyckas repa på fabrik. Som min nya cpu kylare som var bland det mes välförpackade jag sett med skyddsplast på skyddsplast. Men det har väl gjorts innan det packats ner kan jag tro. Glömde nämna mitt Corsair AX850 nätagg som kom i en skumgummiklädd vacker låda i en plastpåse och dessutom en tygpåse. Även det hade små repor. Måste väl gå fort i fabrikerna antar jag, det är då repningarna sker.

Mvh J

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jaxione:

Ja vissa grejer förvånas jag över hur dom lyckas repa på fabrik. Som min nya cpu kylare som var bland det mes välförpackade jag sett med skyddsplast på skyddsplast. Men det har väl gjorts innan det packats ner kan jag tro. Glömde nämna mitt Corsair AX850 nätagg som kom i en skumgummiklädd vacker låda i en plastpåse och dessutom en tygpåse. Även det hade små repor. Måste väl gå fort i fabrikerna antar jag, det är då repningarna sker.

Mvh J

Vissa butiker är duktiga på att packa ner "demovaror" så förpackningen ser obruten ut. Finns tom en del butiker som har såna klistermärken och tejp för att lura folk.
Tänk på alla varor som returneras till tex cdon. Sen går du in på deras "fyndhörna" med demo/beg varor. Inte en chans att det representerar alla varor som har blivit returnerade av kund.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

du har säkert rätt i det men samtidigt så kan man ju tänka såhär, saker får ju repor med tiden endå, så länge det inte är något major så
spelar det noll roll om man frågar mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

du har säkert rätt i det men samtidigt så kan man ju tänka såhär, saker får ju repor med tiden endå, så länge det inte är något major så
spelar det noll roll om man frågar mig

När jag köper en bil vill jag ju inte att stenskotten skall ingå...

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

jo men sen har en bil lite mer återförsäljnings värde än ett chassi också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

jo men sen har en bil lite mer återförsäljnings värde än ett chassi också

Jo mne om man skall gå i dina tankebanor kan man väl dra ner kvalitén på vissa saker också för "det kommer ju ändå gå sönder någon gång".

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

det är klart det är tråkigt med ej fulländade produkter! något annat menar jag självklart inte.
Men mitt budskap var väl att spelar det verkligen så stor roll om man har nån liten repa här eller där? ingen är perfekt (inte ens tillverkare) och om du ska ha ett 100 % perfekt chassi kommer du få byta ganska regelbundet
Det finns självklart inget bra svar och frågan är subjektiv

Ps anser du att dom borde skrota dom produkter som får små repor ?

Permalänk
Medlem

Jag tycker alla mina grejjer har varit fina från fabrik

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av scoorch:

När jag köper en bil vill jag ju inte att stenskotten skall ingå...

Nä men de göms lätt av alla sliprepor som de som polerar ihjäl lacken gör

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det skiljer sig mycket från person till person hur mkt man stör sig på repor och sånt på nya grejer också. Jag själv är väldigt noggrann med mina saker så jag vill inte ha repor på på dom redan när jag packar upp dom. Iallafall inte på väl synliga ställen. Sen dom jag råkar göra själv är en annan sak

Men det verkar vara en omöjlighet att få något helt repfritt nuförtiden så man får väl sänka sin standard.

Mvh J

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag håller helt med dig jaxione, själv så hade jag några små repor på undersidan av chassit när jag fick det, men orkar man göra en stor deal av det och skicka efter ett nytt hos cdon ? inte jag iaf ^^

Permalänk
Skrivet av Gulanka:

det är klart det är tråkigt med ej fulländade produkter! något annat menar jag självklart inte.
Men mitt budskap var väl att spelar det verkligen så stor roll om man har nån liten repa här eller där? ingen är perfekt (inte ens tillverkare) och om du ska ha ett 100 % perfekt chassi kommer du få byta ganska regelbundet
Det finns självklart inget bra svar och frågan är subjektiv

Ps anser du att dom borde skrota dom produkter som får små repor ?

Om produkten inte är felfri ska tillverkaren/återförsäljaren inte låtsas att den är det, utan bör sälja den till nedsatt pris. Är fabrikerna så dåliga på att varsamma om sina produkter så ska de kanske se över sina fabriker istället för att skylla på att ingen är perfekt.

Fast känns mer som om det är återförsäljaren som återpackat en reklamerad vara.

Själv köpte jag ett andra gtx 560 ti för några månader sen. Nästan hela Asus loggan var avslagen. eftersom kortet fungerar som det ska, och man inte ser grafikkorten speciellt ofta så brydde jag mig inte direkt, men fortfarande lite irriterande.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |