Permalänk
Medlem

Hemmabio för 2k?

Hej tänkte köpa en hemmabio till mitt rum och undrar om ni har något förslag ska användas till xbox 360 och film o musik och vara 5.1

Har hittat denna något att ha? http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/hemmabio/51-hemmabi...

mvh/henkow

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om hur anläggningen du länkar till presterar, men rent generellt så får man vad man betalar för. Med din budget hade jag istället satsat på ett par studiomonitorer.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan få ett nästan anständigt 2 kanalsystem för de pengarna, det där är en bluray som det kopplas högtalare till, undvik helst att kalla såna system för hembio.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ungerfär detta behövs om du ska ha en riktig hemmabio med bra återgivning,det du länkade är som sagt en bluray-spelare med högtalaranslutning dvs inte samma sak som en dedikerad 5.1 receiver.
http://www.fyndborsen.se/xtz/hogtalarpaket/80-5.1-10.16
http://www.fyndborsen.se/ljud/hemmabio-hifi/hemmabio-forstark...

Permalänk
Medlem

men behöver ingen "riktig" hemmabio ska ha den på rummet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk

Köp ett HT D355 kostar nu 1999kr på media markt. Grymt prisvärt !!

Köpte de själv igår KÖÖP

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Köp ett HT D355 kostar nu 1999kr på media markt. Grymt prisvärt !!

Köpte de själv igår KÖÖP

länka gärna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Frågan är om det inte är bättre att spara pengarna till nåt vettigt än att köpa nåt som ändå inte är nåt att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Frågan är om det inte är bättre att spara pengarna till nåt vettigt än att köpa nåt som ändå inte är nåt att ha.

men logitech systemet ja länka till då? http://www.netonnet.se/art/dator/dataljud_och_webcam/datorhog... 500w och bra recensioner på prisjakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

men logitech systemet ja länka till då? http://www.netonnet.se/art/dator/dataljud_och_webcam/datorhog... 500w och bra recensioner på prisjakt

Skickades från m.sweclockers.com

Recensioner säger inget,lyssna själv istället.
Och det är inte 500watt,skulle vara väldigt skumt för ett så billigt system.

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

länka gärna

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.datapryl.se/PartDetail.aspx?q=p:4082643

1999kr på media markt.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Recensioner säger inget,lyssna själv istället.
Och det är inte 500watt,skulle vara väldigt skumt för ett så billigt system.

Det är det visst står så på netonnet och på recensioner

Antal satelliter 5
Uteffekt per Satellit (RMS) 67 Watt
Subwoofer Ja
Uteffekt Subwoofer (RMS) 165 Watt
Total uteffekt 500 Watt
Frekvensområde Anges ej
Utgångar 2 x Digital optisk, Digital koaxial, 6-kanalig direktanslutning (3 ministereokontakter), RCA ingång, 3.5mm ingång
Fjärrkontroll Ja (trådlös)
Övrigt Kompatibel med datorer, musikspelare, tv, Blu-ray™ och dvd-spelare, spelkonsoler och andra ljudkällor med digital optisk eller digital koaxial utgång, utgång för RCA-ljud eller 3,5 mm-utgång,Nintendo Wii™ använder AV-kabeln som medföljer konsolen
Tillverkargaranti 1 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Det är det visst står så på netonnet och på recensioner

Antal satelliter 5
Uteffekt per Satellit (RMS) 67 Watt
Subwoofer Ja
Uteffekt Subwoofer (RMS) 165 Watt
Total uteffekt 500 Watt
Frekvensområde Anges ej
Utgångar 2 x Digital optisk, Digital koaxial, 6-kanalig direktanslutning (3 ministereokontakter), RCA ingång, 3.5mm ingång
Fjärrkontroll Ja (trådlös)
Övrigt Kompatibel med datorer, musikspelare, tv, Blu-ray™ och dvd-spelare, spelkonsoler och andra ljudkällor med digital optisk eller digital koaxial utgång, utgång för RCA-ljud eller 3,5 mm-utgång,Nintendo Wii™ använder AV-kabeln som medföljer konsolen
Tillverkargaranti 1 år

Tror du med all sannolikhet att det är på 500watt totalt?
För det första så speccar Logitech watten med 10% dist vilket är långt i från vad man kallar hifi,för det andra så kommer du aldrig upp i 500watt för systemet har ändå inte tillräckligt bra strömförsörjning och det kommer med stor sannolikhet bara låta förjävligt också.

Permalänk
Medlem

Problemet med billiga system är att specen är att den säger 500W. Det är inte sant, man har bara mätt effekten på EN högtalare åt gången och kommit fram till att här är det minsann 67W per kanal. Då säger vi att den pallar driva 67W/kanal när det är fem högtalare inkopplade, och alla drivs på 100%. Och en subbas på 165W. Ahmen, då mäktar ju stärkaren med 500W in alles!
Det gör det INTE! Testa att lyfta den. Min stärkare som jag har till basarna hemma är på 2*95W (8 ohm, RMS, <0.01% THD) väger 11 stadiga kg. Ditt paket väger 13 kg (enligt prisjakt) tillsammans med förstärkare OCH högtalare. Och i en förstärkare är det strömmatningen som väger.

Jag vill på intet sätt säga att det paketet är dåligt; absolut inte. Jag har inte testat systemet så jag har ingen aning om hur det presterar. Jag vill bara påpeka att man mäter på väldigt olika sätt, och alla vill få ut så mycket som möjligt ur specen.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

okej men nitt rum är 13 kvadrat sp kommer aldrig ha högsta volym

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

okej men nitt rum är 13 kvadrat sp kommer aldrig ha högsta volym

Skickades från m.sweclockers.com

Köp inte Logitech, Samsungs eller LGs högtalarpaket om du vill ha bra ljud.

Du ska alltså ha högtalarna till datorn. Vad gör du på datorn? Allt möjligt kanske? Musik, film o spel? Är du mycket baskåt, eller vill du hellre ha rent och fint ljud?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Köp inte Logitech, Samsungs eller LGs högtalarpaket om du vill ha bra ljud.

Du ska alltså ha högtalarna till datorn. Vad gör du på datorn? Allt möjligt kanske? Musik, film o spel? Är du mycket baskåt, eller vill du hellre ha rent och fint ljud?

orka inte med fler som säger att de e skit jag har inte 5k att lägga ut och måste inte ha det bästa

Skickades från m.sweclockers.com

edit de ska u
i första hand användas till xboxet o till film o i andra hand till musik

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

orka inte med fler som säger att de e skit jag har inte 5k att lägga ut och måste inte ha det bästa

Skickades från m.sweclockers.com

edit de ska u
i första hand användas till xboxet o till film o i andra hand till musik

Jag vet att din budget är 2 tusen och tänker inte gå över det som alla andra gör.

Om du ska titta mestadels på film kan det ju iof vara gött med bas och surround, då funkar nog Logitech z906. (som iof kostar 2190 kr eller liknande, så det var visst över din budget, men 200 kr kanske du kan lägga på haha nu höll jag inte vad jag lovade)

Om du ska lyssna på musik är inte Logitech ett så bra val enligt mig. Då skulle det vara bättre med ett par 2.0 stereohögtalare (finns en del för <2000 kr som duger).

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Jag vet att din budget är 2 tusen och tänker inte gå över det som alla andra gör.

Om du ska titta mestadels på film kan det ju iof vara gött med bas och surround, då funkar nog Logitech z906. (som iof kostar 2190 kr eller liknande, så det var visst över din budget, men 200 kr kanske du kan lägga på haha nu höll jag inte vad jag lovade)

Om du ska lyssna på musik är inte Logitech ett så bra val enligt mig. Då skulle det vara bättre med ett par 2.0 stereohögtalare (finns en del för <2000 kr som duger).

Vet men just nu efter laptop inköpet har jag just 2,2k liggandes och vill gärna ha surround då det största syftet är just film och spel på xboxet. för ska inte spara mer pengar till det för det nästa på listan blir en ny tv

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

Vet men just nu efter laptop inköpet har jag just 2,2k liggandes och vill gärna ha surround då det största syftet är just film och spel på xboxet. för ska inte spara mer pengar till det för det nästa på listan blir en ny tv

För spel och film kommer nog z906 duga till dig om du inte har höga krav, du får inget jättebra surroundsystem för 2000kr hur du än gör. Du kommer knappast bli lyckligare med LG hemmabiosystemet för 2000 kr heller. Netonnet har z906 för ca 2200 kr + gratis frakt!
Lycka till!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

ett tips är att köpa i omgångar. börja med 2 kanal och sedan när budgeten tillåter köpa till center,bakhögtalare och kanske även en sub och med den budgeten skulle jag nog satsa begagnat.

Permalänk

Vill du ha ett 5.1 paket för dom pengarna så kör på z906 eller z-5500 om du får tag på ett.