iPhone 4S vs Samsung Galaxy Nexus vs Samsung Galaxy S2

Permalänk
Skrivet av mull54:

Jag har faktiskt Speedmod kernal(Lag fix, EXT2) och custom ROM installerad så jag vet att man kan göra det riktigt mycket bättre en vad den var från början. Problemet är väl att alla lite mer avancerade spel laggar, och det är ju väldigt tråkigt.

Lägg in CM7, så ska du få se på prestandaökning..

Dock inte enormt mkt i spel, där räcker inte SGS1'an hela vägen fram. DungeonDefenders tex.och mer avancerade lir går inget vidare på SGS1'an

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst 20+ recensioner om Galaxy Nexus, Galaxy II och Iphone 4S har jag bestämt mig för att satsa på Nexus. Främst för att jag gillar att fixa med inställningar och vill ha en riktigt bra skärm. ICS verkar vara ett riktigt härligt OS då det erbjuder bra mycket mer frihet än iOS 5.

Därutöver är Nexus den Android-smartphone som först kommer få ta del av nya uppdateringar. Den har även en "ren" version av ICS vilket alltid är skönt.

Att den är förhållandevis stor och har halvtaskig kamera är ingenting som berör mig. Batterikapaciteten har jag läst mycket gott/ont om men den verkar åtminstone hålla från morgon till kväll vid vanlig användning.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Efter att ha läst 20+ recensioner om Galaxy Nexus, Galaxy II och Iphone 4S har jag bestämt mig för att satsa på Nexus. Främst för att jag gillar att fixa med inställningar och vill ha en riktigt bra skärm. ICS verkar vara ett riktigt härligt OS då det erbjuder bra mycket mer frihet än iOS 5.

Därutöver är Nexus den Android-smartphone som först kommer få ta del av nya uppdateringar. Den har även en "ren" version av ICS vilket alltid är skönt.

Att den är förhållandevis stor och har halvtaskig kamera är ingenting som berör mig. Batterikapaciteten har jag läst mycket gott/ont om men den verkar åtminstone hålla från morgon till kväll vid vanlig användning.

Vad menas med "ren version av ICS"? Vad är skillnaden mellan "ren och inte ren"?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mull54:

Vad menas med "ren version av ICS"? Vad är skillnaden mellan "ren och inte ren"?

En ren är en utan grejer som tillverkare lägger in ex HTC sense osv det brukar gå segare för uppdateringar att komma också på telefoner med orent android.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ontopic:
Jag har en Iphone 4s, har hadft Iphone 4 o Iphone 3 serien tillika, även IOS baserade ipad, ipod osv sov .. Kort o gott nog med erfarenhet.
Jag har ett antal androidbaserade lurar, tablets o MP's tillika .. O min inneboende apple fanboy tackade för sig i samband med att Galaxy S2 kom.. Tvärdog när NOTE kom.. Jag kan helt enkelt inte längre motivera mig själv att inhandla apple-produkter i samma kategorier över android, då jag anser att prestandan/kr ligger i Android's favör. speciellt nu när android market verkligen tagit fart.

OFFTOPIC:

Skrivet av Magnus72:

Nej det finns mycket mer spel till IOS dessutom så släpps IOS spelen 3-6 månader senare till Android om ens alls. Eller ska vi ta exempel om att kommande Battlefield 3 kommer enbart till IOS och ej till Android? Det är ju det som är så tragiskt med Android att många spel inte kommer överhuvudtaget. Det märks att utvecklarna prioriterar IOS framför Android tyvärr.

Den trenden blir det nog ett ganska tvunget avbrott på. att DICE är idiotiska nog att göra det valet i dagsläget förvånar, jag menar det är ju som så att 700,000 androidlurar aktiveras dagligen .. Man kan och FÅR inte förbise det i dagsläget, det gör folk förbannade och det kommer beslutsfattarna snart att inse, det faktum att det säljs mer androidlurar än IOS-baserade dito just nu borde ju vara nog .. Men jag skulle gissa på att det handlar om utveklingsverktyg till IOS som en del av beslutet, alternativt har Apple pungat ut miljarder..

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av mull54:

Företag som t.ex Samsung och HTC kommer bloata ICS med touchwiz och HTC sense etc etc + massor av bloatware generellt ..
En ren ICS installation är de absolut grundläggande apparna och gränssnittet som ICS kom med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Ontopic:
Jag har en Iphone 4s, har hadft Iphone 4 o Iphone 3 serien tillika, även IOS baserade ipad, ipod osv sov .. Kort o gott nog med erfarenhet.
Jag har ett antal androidbaserade lurar, tablets o MP's tillika .. O min inneboende apple fanboy tackade för sig i samband med att Galaxy S2 kom.. Tvärdog när NOTE kom.. Jag kan helt enkelt inte längre motivera mig själv att inhandla apple-produkter i samma kategorier över android, då jag anser att prestandan/kr ligger i Android's favör. speciellt nu när android market verkligen tagit fart.

OFFTOPIC:

Den trenden blir det nog ett ganska tvunget avbrott på. att DICE är idiotiska nog att göra det valet i dagsläget förvånar, jag menar det är ju som så att 700,000 androidlurar aktiveras dagligen .. Man kan och FÅR inte förbise det i dagsläget, det gör folk förbannade och det kommer beslutsfattarna snart att inse, det faktum att det säljs mer androidlurar än IOS-baserade dito just nu borde ju vara nog .. Men jag skulle gissa på att det handlar om utveklingsverktyg till IOS som en del av beslutet, alternativt har Apple pungat ut miljarder..

Just det här argumentet med att det snart blir ändring då det säljs fler Androidtelefoner har man hört (bland annat av många här på Sweclockers) enda sen Android gick om i marknadsdelar. Fortfarande har det inte hänt.

Det viktiga för utvecklare är ju inte vilket ekosystem som har störst maknadsandelar utan vilken som ger bäst lönsamhet. Fortfarande drar utvecklare generellt sätt in mycket mer pengar på iOS än på Android, det finns flertalet undersökningar som visar detta.

Sannolikt är det ju många som köper/får en billig Android som inte laddar ner många appar.

Kom även ihåg att till iOS enheter hör ju även iPod touch och iPads så den potentiella marknaden för utvecklarna är större än enbart andelen sålda iPhones.

Sen tror jag när det gäller just spel att mjuk/hårdvarufragmenteringen definitivt är till Androids nackdel, bland annat Epic Games har sagt att de tycker Google skulle bli mer "onda" och styra sitt ekosystem hårdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Just det här argumentet med att det snart blir ändring då det säljs fler Androidtelefoner har man hört (bland annat av många här på Sweclockers) enda sen Android gick om i marknadsdelar. Fortfarande har det inte hänt.

Det viktiga för utvecklare är ju inte vilket ekosystem som har störst maknadsandelar utan vilken som ger bäst lönsamhet. Fortfarande drar utvecklare generellt sätt in mycket mer pengar på iOS än på Android, det finns flertalet undersökningar som visar detta.

Sannolikt är det ju många som köper/får en billig Android som inte laddar ner många appar.

Kom även ihåg att till iOS enheter hör ju även iPod touch och iPads så den potentiella marknaden för utvecklarna är större än enbart andelen sålda iPhones.

Sen tror jag när det gäller just spel att mjuk/hårdvarufragmenteringen definitivt är till Androids nackdel, bland annat Epic Games har sagt att de tycker Google skulle bli mer "onda" och styra sitt ekosystem hårdare.

Offtopic:

Jag hade nog inte ens tänkt på det aspektet förut, men generellt sett stämmer det nog att Iphone köpare kanske är lite mer köpkraftiga, de spenderar ju trots allt lite mer på sina produkter. Men matematiskt så är det ju även så att ju mer andelen växer för Android, desto högre kommer även köpfrekvensen att bli, så jag tycker nog att det är ett misstag att inte utveckla på båda de stora plattformarna likväl.

Sen kan jag hålla med om att bristen på standarder när det gäller produktion av androidlurar är något av en snubbeltråd, och jag förstår hur utvecklarna tänker, men samtidigt så är ju valfriheten en stötesten i android's framgång till viss del.. Så det blir ett dilemma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Offtopic:
Jag hade nog inte ens tänkt på det aspektet förut, men generellt sett stämmer det nog att Iphone köpare kanske är lite mer köpkraftiga, de spenderar ju trots allt lite mer på sina produkter. Men matematiskt så är det ju även så att ju mer andelen växer för Android, desto högre kommer även köpfrekvensen att bli, så jag tycker nog att det är ett misstag att inte utveckla på båda de stora plattformarna likväl.

Sen kan jag hålla med om att bristen på standarder när det gäller produktion av androidlurar är något av en snubbeltråd, och jag förstår hur utvecklarna tänker, men samtidigt så är ju valfriheten en stötesten i android's framgång till viss del.. Så det blir ett dilemma.

Förhoppningsvis så kommer Android att gå om Iphone i spelutvecklingen, som sagt min nästa lur blir också en Android garanterat, dock inväntar jag en Quad Core mobil såklart. Iphone 4s som jag har nu spelar alla spel extremt bra med riktigt bra framerate så hitills är jag mycket nöjd med den. Men saknar såklart Jailbreakn på den.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus72:

Förhoppningsvis så kommer Android att gå om Iphone i spelutvecklingen, som sagt min nästa lur blir också en Android garanterat, dock inväntar jag en Quad Core mobil såklart. Iphone 4s som jag har nu spelar alla spel extremt bra med riktigt bra framerate så hitills är jag mycket nöjd med den. Men saknar såklart Jailbreakn på den.

Egentligen så skulle man ta och vänta på en Quad-Core mobil som har Tegra 3 i sig. Grafiken som Tegra 3 verkar klara av är riktigt imponerande

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mull54:

Egentligen så skulle man ta och vänta på en Quad-Core mobil som har Tegra 3 i sig. Grafiken som Tegra 3 verkar klara av är riktigt imponerande

Tegra 3 har ingen imponerande GPU, den är klart långsammare än den i iPad 2: http://www.anandtech.com/show/5163/asus-eee-pad-transformer-p...

Jag är inte imponerad av nVidias satsning på kretsar för mobilmarknaden än. Förra året blev deras Tegra 2 inte långvarig på toppen och detta år lyckades de inte en slå en snart ett år gammal krets i vad som borde vara deras område (GPUn).

Skulle jag köpa en Android skulle jag vänta på nya kretsar från exempelvis Samsung istället. Jag gissar på att de kommer slå Tegra 3 på fingrarna både gällande CPU och GPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mull54:

Med Galaxy Nexus behöver du knappast oroa dig för prestandan med dagens spelutbud.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Ja rent prestandamässigt när det gäller spel är det ingen mobil GPU idag som slår den som sitter i 4s och Ipad 2, detta är även lätt att kolla på exempelvis hur en galaxy s2 lirar nya Modern Combat 3 ganska dåligt faktiskt av de klipp jag har sett. Till och med sämre än min LG Optimus 2x med Tegra 2 och bra mycket sämre än min 4s.

Exynos må vara en bra GPU på pappret men många spel laggar ju på den i verkligheten.

Visa signatur

TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Skrivet av Magnus72:

Ja rent prestandamässigt när det gäller spel är det ingen mobil GPU idag som slår den som sitter i 4s och Ipad 2, detta är även lätt att kolla på exempelvis hur en galaxy s2 lirar nya Modern Combat 3 ganska dåligt faktiskt av de klipp jag har sett. Till och med sämre än min LG Optimus 2x med Tegra 2 och bra mycket sämre än min 4s.

Exynos må vara en bra GPU på pappret men många spel laggar ju på den i verkligheten.

Det beror på dåligt optimerade spel, dom flesta spel flyter perfekt. Och den ligger alltid högst i benchmarks.

Den nya revisionen av Exynos, Exynos 4212 kommer att ligga i nivå med 4s/ipad2. Det är samma soc som sitter i SGS2 fast krympt till 32nm, och cpu@1,5Ghz, GPU@400Mhz. Har provat att klocka luren till som spec. fast lite högre på cpu och har inte hittat nåt benchmark ännu som inte gått i fps cappen vid 60fps.

Typ detta
https://market.android.com/details?id=com.rightware.tdmm2v10j...

Permalänk
Skrivet av mull54:

Här är en ganska så ren ICS build, power widgetsen i statusbaren är dock inte med i AOSP. Det är CM9 addons.

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Lol wut?//...
Batteriet laddas väl lika snabbt ~5-10min skillnad?....det har inget med telefonen att göra det är hur många MAH på batteriet och hur mycket laddar pulserar ström...min SGSII tar ca 60min att fylla sitt batteri efter har tömt det helt på energi

Din Galaxy S2 är säkert en jättebra telefon, men du kan inte ladda din Galaxy S2 på 60 minuter. Det tar minst 3 timmar att ladda batteriet från att det är helt slut, förmodligen lite mer ändå.

Permalänk
Medlem

Nu spelar inte benchmarks någon större roll då det är ren spelprestanda jag menar och där ligger 4s och Ipad 2 om vi ska dra in tables på topp när det kommer till ren framerate.

Visa signatur

Permalänk

Kör inte på en iOS, det är för ditt eget bästa. Apple produkter över huvudtaget är inget att ha!

Permalänk
Medlem

Jag är mycket nöjd med min Nexus. Blir bara mer och mer nöjd för varje dag. En sak att betänka är storleken. Även om en iPhone och en Nexus är liknande tjocka så är skillnaden på ytterdimensionerna stor. Nexusen är en stor telefon. Sätter man på en OtterBox Commuter som jag har blir den ännu större.

Permalänk
Medlem

Vem vill ha en "stor" telefon idag, den ska ju vara liten och smidig och fylld med teknik?

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Jo ska du lira spel så ska du garanterat ha en Iphone 4s, Android prioriteras inte överhuvudtaget när det kommer till spel från EA, Gameloft osv. Kommer alltid i andra hand.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av 0p:

Vem vill ha en "stor" telefon idag, den ska ju vara liten och smidig och fylld med teknik?

Det är ju bara att kolla vilken som är mest teknik-fylld.
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2048031&view=c

Och här på SweC gillar folk att modda och hålla på, därför blir Android ett självklart tips.(då iPhone är minst sagt begränsat)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Synd bara att Sg2 fortfarande är så dyr med abbonemang, samma pris som Iphone 4s

Sitter och kollar mobiler med 12 månaders bindning, sgs2 är ju dyrare än 4s med alla 12 mån abbonemang typ.
Borde ju vara mycket billigare eftersom mobilen är billigare att köpa löst.

Funderar nu på en iphone 4 32gb för 895 kontant och telia flex small 349:- 12 mån, 1400 billigare än sgs2 och typ 1200 billigare än 4s 16gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

Kör inte på en iOS, det är för ditt eget bästa. Apple produkter över huvudtaget är inget att ha!

Skitsnack, "ditt eget bästa" - det är väl upp till honom själv att avgöra.

Och jag har kört med olika Apple saker i flera år, supernöjd med dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus72:

Jo ska du lira spel så ska du garanterat ha en Iphone 4s, Android prioriteras inte överhuvudtaget när det kommer till spel från EA, Gameloft osv. Kommer alltid i andra hand.

Nej, det finns ju verkligen inte några android-spel från Gameloft alls:
http://www.gameloft.com/download-games/android-games/

I stort sett alla stora speltillverkare utvecklar för android och iOS parallellt nu, frågan är väl snarast om de skall inkludera WP7 med. Så vitt jag vet så finns det endast ett spelhus (Epic) som dissar android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Nej, det finns ju verkligen inte några android-spel från Gameloft alls:
http://www.gameloft.com/download-games/android-games/

I stort sett alla stora speltillverkare utvecklar för android och iOS parallellt nu, frågan är väl snarast om de skall inkludera WP7 med. Så vitt jag vet så finns det endast ett spelhus (Epic) som dissar android.

Ja, de flesta spelen kommer även till Android men de utvecklas ofta till iOS först och släpps senare till Android. Finns massor med exempel på det.

Och det finns fortfarande de som hittills bara släppt sina spel till iOS som exempelvis Epic games och id Software som bara släppt sina spel till iOS än så länge (och Magnus72 nämnt andra, kommande battlefield 3 spelet tex).

Så här säger utvecklarna för nyligen släppta Football Manager 2012 Handheld som också bara satsar på iOS än så länge:

Citat:

Sports Interactive is the latest developer to claim Android's fragmented state makes supporting the platform too difficult a task.

As such, studio manager Miles Jacobson has claimed the disjointed nature of the platform has ruled out any appearance of the firm's Football Manager franchise any time soon.

Basically, with everyone making their own version of Android it makes it really really hard [to guarantee that it works universally]

Länk: http://www.pocketgamer.biz/r/PG.Biz/Sports+Interactive+news/n...

Oldskool, ingen säger att det inte finns spel på Android och för de flesta spelar det säkerligen ingen roll men att de båda plattformarna är på samma nivå än vad gäller spel som du verkar vilja påstå stämmer inte, finns massor med bevis på det om man läser på lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Oldskool, ingen säger att det inte finns spel på Android och för de flesta spelar det säkerligen ingen roll men att de båda plattformarna är på samma nivå än vad gäller spel som du verkar vilja påstå stämmer inte, finns massor med bevis på det om man läser på lite.

Äsch de allra flesta större spelen kommer till bägge plattformarna. Några spel kommer endast till iOS, några endast till android. (Exempel - Grave Defense - Spectral Souls - robo defense- Apparatus- X Construction - Myth Defense - Townsmen 6)

Om man verkligen gillar att spela så finns det ju bara en seriös mobil idag som erbjuder en riktigt bra upplevelse. Jag pratar naturligtvis om Xperia Play, den enda som har ett bra gränssnitt genom sina PS-knappar.

För ett år sedan så hade iPhone en stor fördel när det gällde spel, idag kan jag väl hålla med om att det finns en (liten) fördel kvar, men det är inte riktigt som för ett år sen. Ledtiden för ett större spelprojekt är rätt lång för övrigt, så det tar en viss tid innan saker förändras sig inom det här området. Men för den genomsnittliga användaren så tror jag inte skillnaden i tillgång till spel är någon större faktor, med tanke på att det ju ändå finns kul spel inom alla möjliga genrer även för android. Däremot så är det väl fortfarande lite magert för WP7 vad gäller spelutbud, eller vad tycker du..

Skrivet av S_Z:

men att de båda plattformarna är på samma nivå än vad gäller spel som du verkar vilja påstå stämmer inte, finns massor med bevis på det om man läser på lite.

Tja jag har alltså aldrig sagt att plattformarna är på exakt samma nivå men skillnaden är så liten att den spelar ingen roll längre för en stor majoritet användare.. Av alla större iOS spel finns en klar majoritet som androidversioner också, det kanske du kan hålla med om...

Själv kör jag android av en mängd helt andra skäl, bland annat så bara älskar jag skärmen i min Galaxy S2 - Storleken, färgerna mm är rätt sköna när jag spelar (vilket i och för sig inte gör så ofta).
Det är lite lustigt att Apple har blivit "stora" när det gäller mobila spel, med tanke på att de aldrig prioriterat spelprestanda på sina Macar tidigare. Jag hoppas att de på motsvarande sätt gör en liten satsning på spelprestanda för iMac, MBP mm.

Permalänk
Medlem

Tycker iphone 4s, inte för stor inte för liten, och han en väldigt simpel och snygg design. Nexusen enligt mig tycker jag är otroligt ful och jag tycker att S2:an är för stor för att ens ha i fickan... Annars är S2:an riktigt snygg också... Dessutom kan du ju jailbreaka din iphone 4s (fast det har ju inte kommit men det kommer!) och få alla spel gratis... Har hört att man kan göra det på android (roota tror jag ) men det är så avancerat... Skärmen på S2:an är riktigt bra men den gillar verkligen fingeravtryck, testade den i affärn och man kunde skriva in sitt namn med hjälp av fingeravtrycken... Ja, jag har en telefon med amoled skärm.. (samsung s8000 jet... vet att den suger hårt och den har touchwiz, och det gör det ju bara sämre så om sgs2 ska få touchwiz då är SGS2 inget att ha...)

Det här är då vad jag tycker

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Vet inte om du har bestämt dig än, men jag stod inför ett liknande val (dock SGS2 vs Galaxy Nexus). Jag beställde SGS2 i fredags då jag lade märke till dels den dåliga batteritiden på galaxy nexus och även att SGS2 har en bättre kamera. Jag beställde även ett större batteri till SGS2:an samtidigt, jag får för mig att dagens telefoner inte håller så länge utan att behöva laddas. (sitter med en Nokia N95 just nu).