Permalänk
Medlem

Bra program för att rita vattenblock ?

nån som har nått att rekomendera ? ..

Permalänk
Medlem

SolidWorks

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

cad.. om man kan det...

edit: sen det dära med att rita ett vattenblock.. beror på om du ska göra en ritning eller en 3d bild av det.. om du ska göra en ritning så tror jag inte att sw har så stor chans mot cad men om du ska göra en 3d bild så tror jag att sw är bättre för det.

Permalänk
Avstängd

waco: den där var fet....tar det lång tida att lära sig göra sånna där och vikket program tycker du är bra? vilket är den bilden gjord i?

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

Det tar rätt så lång tid att lära sig det.. jag är inte självlärd på det så jag vet inte hur lång tid det tar.. det är autocad 2002 med det är typ samma princip som alla andra cad.

Axzell: sw är det typ samma som cad? eller du kanske inte hållit på med cad? men är sw svårt att lära sig? har sett att man kan göra lite snyggare grejjer i sw.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waco
Det tar rätt så lång tid att lära sig det.. jag är inte självlärd på det så jag vet inte hur lång tid det tar.. det är autocad 2002 med det är typ samma princip som alla andra cad.

Axzell: sw är det typ samma som cad? eller du kanske inte hållit på med cad? men är sw svårt att lära sig? har sett att man kan göra lite snyggare grejjer i sw.

sw är skitlätt att lära sig och man kan göra det mesta med det, autocad blir man ju deprimerad av....:D

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Medlem

Ja du kan ju testa den där gratis versionen av 3d studio max , den heter något annat men kika www.discreet.com

Annars så har du väl maya som också finns som gratis version
www.aliaswavefront.com

Visa signatur

[b]/* May the source be with you... */[/b]

Permalänk
Medlem

jag gör mina ritningar i autocad 2002, och kör sedan över dem till mastercam 9 för att skapa ett cncprogram som jag sedan skickar till en abene tnc850 maskin på jobbet = fett vattenblock.

är självlärd i autocad och det har väldigt stor potensial, hjälpen som finns i programmet täcker som gott som allt, underbart är det.

Visa signatur

Den enda sanningen är att det inte finns några andra sanningar.

Permalänk
Medlem

solidworks äger. ritade cad i 2 veckor med det på IKEA. Jag som gjort lite av dem underliga ritningarna som existerar på IKEA.

Permalänk
Medlem

Autocad 2002 äger!

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.