Permalänk
Skrivet av weyne:

Asså vafan, så jävla sugen att köpa från CDOn men man blir ju lite avskräckt när man läser det här.
En fråga, ni som har köpt era grejer har väl fått dem efter ett tag?
Att vänta är väl inget större problem, bara man inte blir blåst .

Som jag skrev en igårkväll. Jag beställde grejer natten till Måndag, de kom fram idag.
Kan tänka mig att de värsta problemen skedde med ordrarna under julruschen.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Att man blir blåst finns det nog ingen större risk för, visst har det hänt att dem har tabbat sig några gånger men jag tror att dem gärna försöker ställa saker tillrätta då det sker. Sena leveranser kan man förvänta sig men inte helt och hållet uteblivna.
Har du bråttom med grejerna så beställ någon annanstans, kostar kanske lite mer men det går i de flesta fallen snabbare än hos CDON.

Skrivet av anderssonx:

Som jag skrev en igårkväll. Jag beställde grejer natten till Måndag, de kom fram idag.
Kan tänka mig att de värsta problemen skedde med ordrarna under julruschen.

Tack för svar, blir att beställa idag då, priserna är ju riktigt bra

Visa signatur

Nej

Permalänk
Skrivet av weyne:

Tack för svar, blir att beställa idag då, priserna är ju riktigt bra

Ja de är ju det! Håller tummarna för att du har lika bra tur med din order som mig!

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Killar och Tjejer

Som ni säkert märkt så har jag tagit ett litet steg tillbaka för att kunna fokusera och lösa problemen som uppstått framförallt under
julen på bla. vårt lager med leveranser som tyvärr dröjt som bara den för många av er.

Vill börja med att be om ursäkt till er alla och framförallt ska ni veta att det är oerhört frustrerande att fallera på ett steg i beställning som man själv inte kan påverka men som är oerhört viktigt. Vi har jobbat oerhört mycket för att ta CDON in i komponentträsket och jag tycker att vi har lyckats bra, men jag kände speciellt nu att vi behövde göra något för att kunna
lägga in nästa växel för att riktigt kunna tävla med de stora och ta den åtråvärde första platsen som årets datorbutik.

För er som kund kommer det ske två stora förändringar så snart som implementeringen är klar och det är dagen efter leveranser
och utökning av sortimentet ifrån dagens hundratal produkter till uppemot 3 000 nya och fräscha produkter och där även vår nya gaming dator lineup kommer att skötas ifrån. Helt enkelt ett lager dedikerat för komponenter.

Jag vill också passa på att önska er en god fortsättning på det nya året och att vi ändå kan få fortsatt förtroende i vår strävan
efter att bli er val som datorbutiken nr1 i Sverige och Norden.

Mvh Edin

PS. Andreas svara på era specifika frågor i forumet och PM!

Hur gick det egentligen med den nya funktionen att kunna kombinera flera rabattkoder på en och samma beställning som du Edin lovande skulle bli klart under hösten 2011 :S? Finns det något nytt datum när denna så efterlängtade funktion kan tas i bruk?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderssonx:

Som jag skrev en igårkväll. Jag beställde grejer natten till Måndag, de kom fram idag.
Kan tänka mig att de värsta problemen skedde med ordrarna under julruschen.

Skrivet av weyne:

Tack för svar, blir att beställa idag då, priserna är ju riktigt bra

Men, ni kan inte bedöma hur bra en webbutik är på om de lyckas leverera en order dagen därpå, det är ju standard idag så det är ju inte bedrift. Det ni ska ta hänsyn till är ju hur de hanterar situationerna där något går snett, som ändring av order, när varan inte finns i lager eller garantiärenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Men, ni kan inte bedöma hur bra en webbutik är på om de lyckas leverera en order dagen därpå, det är ju standard idag så det är ju inte bedrift. Det ni ska ta hänsyn till är ju hur de hanterar situationerna där något går snett, som ändring av order, när varan inte finns i lager eller garantiärenden.

Precis!
Folk ser 99 av 100 "billigt som möjligt" thats it.
Men inte hur "problemen" fixas, eller hur kundtjänsten/supporten är.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

JAAAAAAAAAA mitt paket kom nu, 4 arbetsdagar tog det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Precis!
Folk ser 99 av 100 "billigt som möjligt" thats it.
Men inte hur "problemen" fixas, eller hur kundtjänsten/supporten är.

Tyvärr är det så, stör mig på alla som delar ut 10-poängare på prisjakt för att de fick det de beställde när de skulle, man delar inte ut en 10:a till en webbutik om man inte haft minst 2-3 ärenden med deras support tycker jag. Låga betyg kan man få ge redan efter ett ärende om det är tillräckligt dåligt skött däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Precis!
Folk ser 99 av 100 "billigt som möjligt" thats it.
Men inte hur "problemen" fixas, eller hur kundtjänsten/supporten är.

Ja det var ju därför jag frågade, de verkar ju trots allt lösa problemen efter ett tag.
Och priset är viktigt ja.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av weyne:

Ja det var ju därför jag frågade, de verkar ju trots allt lösa problemen efter ett tag.
Och priset är viktigt ja.

t.ex mitt första och sista support ärende hos cdon - 5v.
Medans t.ex inet och jme ligger på runt 3-5 arbetsdagar dom gånger jag behövt deras hjälp.

Betalar hellre ett par kronor mer för att veta att service/support/kundtjänst fungerar som den ska.
Och inte som cdon att du får 1 svar per dag så säg att du för en diskuss med dom och inget blir klargjort på ett svar så tickar dagarna iväg galet fort.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

t.ex mitt första och sista support ärende hos cdon - 5v.
Medans t.ex inet och jme ligger på runt 3-5 arbetsdagar dom gånger jag behövt deras hjälp.

Betalar hellre ett par kronor mer för att veta att service/support/kundtjänst fungerar som den ska.
Och inte som cdon att du får 1 svar per dag så säg att du för en diskuss med dom och inget blir klargjort på ett svar så tickar dagarna iväg galet fort.

Ja det är klart om jag hade pengarna hade jag köpt någon annan stans.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av weyne:

Ja det är klart om jag hade pengarna hade jag köpt någon annan stans.

visst är det så.
trist bara när man hamnar mellan två stolar och man har betala x antal tusen för komponenter.
För min del var det lugnt då jag hade reservdelar liggandes, men 5v för någon annan som blir utan dator är nog inte lika kul.

Brukar tänka att priset speglar vad du får, lågt pris då tummar dom på något annat.
Cdon, värdelös kundhantering,inget telefon nr att ringa för snabbare kontakt osv.
Sen att dom nämner att dom utökar sortimentet med 3.000 nya prylar av olika slag medans som inte ens kan hålla vettiga tider med nuvarande grejer eller att saker och ting skapar irritation hos många.

EDIT: Personligen anser jag som i många fall här att man kan ringa till dom när man ser att mailen inte fungerar riktigt,blir lätt missuppfattat när man ska förklara sig skriftligt och allting tar tid.
Snabbare att slå en pling, prata med en person och reda ut.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

t.ex mitt första och sista support ärende hos cdon - 5v.
Medans t.ex inet och jme ligger på runt 3-5 arbetsdagar dom gånger jag behövt deras hjälp.

Betalar hellre ett par kronor mer för att veta att service/support/kundtjänst fungerar som den ska.
Och inte som cdon att du får 1 svar per dag så säg att du för en diskuss med dom och inget blir klargjort på ett svar så tickar dagarna iväg galet fort.

Grejen är att om du beställer från Inet betalar du inte ett par kronor mer utan tusentals kronor mer. Min senaste beställning från CDON sparade jag runt 20% på och det var bara med 5% rabatten.
Beställer själv det mesta från CDON pga priset men samtidigt förlorar man bra support, så det är ett svårt val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sealarn:

Grejen är att om du beställer från Inet betalar du inte ett par kronor mer utan tusentals kronor mer. Min senaste beställning från CDON sparade jag runt 20% på och det var bara med 5% rabatten.
Beställer själv det mesta från CDON pga priset men samtidigt förlorar man bra support, så det är ett svårt val.

tusentals har jag svårt att tro på.
Men visst ger det x antal kronor.

det är mer ett uttryck att säga ett par kronor.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

tusentals har jag svårt att tro på.
Men visst ger det x antal kronor.

det är mer ett uttryck att säga ett par kronor.

La han en beställning på en hel burk som kanske gick på 10000kr och sparade 20%, så har han alltså sparat 2000kr. Alltså (tusentals kronor).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

La han en beställning på en hel burk som kanske gick på 10000kr och sparade 20%, så har han alltså sparat 2000kr. Alltså (tusentals kronor).

sant som sagt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag beställde en skärm från CDON i måndags eftermiddag (runt 14.00) och det gick kanon, jag fick min orderbekräftelse och pengarna drogs från kontot.
Problemet är dock att den inte verkar lämnat lagret än (har inte fått någon bekräftelse på mailen som enligt dom ska skickas)... Jag tycker att drygt 3 arbetsdagar ska räcka för att packa och skicka en skärm...
Jag har skickat in en fråga om statusen på min order, ska bli riktigt intressant att se om det hänt något.

Har den inte ens lämnat lagret så blir det nog sista beställningen från CDON för min del.

Tydligen så hade skärmen tagit slut hos leverantören (trots att det stod att den fanns i lager vid beställning), och jag skulle alltså få vänta på att den skulle komma in i lager igen...
Den är nu avbeställd och har lagt en order på dustinhome istället, fan att jag inte gjorde det direkt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

visst är det så.
trist bara när man hamnar mellan två stolar och man har betala x antal tusen för komponenter.
För min del var det lugnt då jag hade reservdelar liggandes, men 5v för någon annan som blir utan dator är nog inte lika kul.

Brukar tänka att priset speglar vad du får, lågt pris då tummar dom på något annat.
Cdon, värdelös kundhantering,inget telefon nr att ringa för snabbare kontakt osv.
Sen att dom nämner att dom utökar sortimentet med 3.000 nya prylar av olika slag medans som inte ens kan hålla vettiga tider med nuvarande grejer eller att saker och ting skapar irritation hos många.

EDIT: Personligen anser jag som i många fall här att man kan ringa till dom när man ser att mailen inte fungerar riktigt,blir lätt missuppfattat när man ska förklara sig skriftligt och allting tar tid.
Snabbare att slå en pling, prata med en person och reda ut.

har varit utan dator i 4v nu och börjar bli jäkligt trött på min bärbara.
Därför tycker jag att det är värt att eventuellt få vänta några dagar hellra an att behöva vänta ännu längre för att ens ha råd.
Fan, man skulle ha mer pengar
EDIT. äh vafan, nu har de inte 2500k i lager

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

Någon som vet om posten jobbar imorgon också, det är ju röd dag? För annars måste jag vänta ännu en helg på mina komponenter.... :/

Visa signatur

| corsair carbide 300R | | core i5 2500K @ 4.5GHz | noctua nh-u12p se2 | gigabyte z68X-ud3h-b3.
| asus geforce 560ti top. | corsair vengeance 8gb. | XFX 550w core edition. |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weezyy:

Någon som vet om posten jobbar imorgon också, det är ju röd dag? För annars måste jag vänta ännu en helg på mina komponenter.... :/

jobbar troligtvis inte

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

jobbar troligtvis inte

Fick nämligen ett mail där det stog att mitt paket var skickat, och att det skulle ta 1-2 dagar i onsdags. Hoppas att jag inte får vänta tills måndag...

Visa signatur

| corsair carbide 300R | | core i5 2500K @ 4.5GHz | noctua nh-u12p se2 | gigabyte z68X-ud3h-b3.
| asus geforce 560ti top. | corsair vengeance 8gb. | XFX 550w core edition. |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weezyy:

Fick nämligen ett mail där det stog att mitt paket var skickat, och att det skulle ta 1-2 dagar i onsdags. Hoppas att jag inte får vänta tills måndag...

Har det inte kommit idag kommer det inte förrän måndag.

Permalänk
Medlem

Inte den bästa webbshopen direkt. Beställde 1/1, alla komponenter i lager 1-3 lev tid. Kollade under veckan och fortfarande samma.

Kollade idag fyra arbetsdagar senare och 5 av 8 komponenter jag beställt är slut. Ingen info om när det kommer åter i lager.

Hade faktiskt inte förväntat mig att det skulle vara fullt så illa.

Permalänk

Kommer äga att vänta hela helgen nu också. Exakt hela lediga tiden made hade på året gick åt att vänta på delarna, bra gjort CDON.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Hur länge kommer rean vara? Och tror ni det är någon chans att vissa datorkomponenter som tagit slut fortfarande har reducerade pris när de fyllts på igen?

Permalänk

Nog för att det är tråkigt med alla som inte fått sina prylar som de beställt så här i juletid. Men är servicen och leveransen alltid på det här viset? Att man som företag får mer jobb än man mäktar med över julen är inte helt ovanligt men för ett sådant stort företag som CDON så borde de ju dock har räknat med det. Missförstå mig inte, jag tar inte något parti, vare sig på CDONs eller någon annans sida. Men om det är så att de skött/sköter sig bra i övrigt så kan jag tycka att det riktas lite väl mycket hårda sparkar mot dom i tråden just nu. Själv lade jag en hyffsat stor order hos dom i Måndags och fick den levererad idag.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk
Medlem

Snabb leverans viktigt? Nej
Är jag 100 på att jag har rätt prylar i kundvagnen? Ja
Hur ser det ut vid garantiärende av produkten? Inte krångligt
Väger det negativa upp det låga priset? Ja, det är värt det
Då är jag beredd att lägga en beställning på Cdon. Nu i veckan skulle brorsan ha ett par hörlurar och då blev det cdon efter att på det här sättet funderat över köpet. Ett litet plus på Cdon är att de skickar små prylar med mindre värde direkt till brevlådan så man slipper åka till uthämtningsstället. Vet dock inte om posten ändrat sina rutiner i höst och att det gäller alla paket som uppfyller de kriterierna?

Permalänk

Jocke, var inte så säker på att du får rätt saker skickat. Mina tidigare erfarenheter är att dom lätt blandar ihop Sennheiser lur och sennheiser lur bland annat.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Fick mig leverans idag, efter en del arga mail om avbeställning o.s.v på onsdagskvällen så skickade dem iväg paket 22.18, landade hemma hos mig vid 11.30 dagen efter, som plåster på såren så låg det ett corsair nätagg 650w i paketet, inte illa!
Men dock lite sur fortfarande att man måste skicka x-antal mail innan det händer något på andra sidan.

Permalänk
Skrivet av Jcco:

Fick mig leverans idag, efter en del arga mail om avbeställning o.s.v på onsdagskvällen så skickade dem iväg paket 22.18, landade hemma hos mig vid 11.30 dagen efter, som plåster på såren så låg det ett corsair nätagg 650w i paketet, inte illa!
Men dock lite sur fortfarande att man måste skicka x-antal mail innan det händer något på andra sidan.

Vad hade du beställt då?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.