iPhone 4S vs Samsung Galaxy Nexus vs Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag har redan tidigare i den här tråden länkat jämförelser där man ser att SGS2 har högre grafikprestanda än iPhone4s. Är det något fel på mina länkar ? Om du menar att iPhone på något mystiskt sett har högre spelprestanda trots lägre grafikprestanda så är det ett rätt djärvt påstående, normalt sett så brukar folk t.ex. inte hävda att ett långsammare grafikkort med sämre grafikprestanda ger bättre spelprestanda t.ex. Så om du vill ha nån trovärdighet och inte bara uppfattas som en "Jag håller på Apple in i döden"-fan, så är det dags att börja länka nu. Youtubeklipp, recensioner, grafiktester etc. som underbygger dina märkliga uppfattningar.

SGS2 har inte högre prestanda. De är väldigt lika i native upplösning i detta benchmark men generellt sett är SGX 543MP2 en bättre moderna krets. Den använder en unified shader arkitektur som dagens "riktiga" GPU:er medan MALI-400 fortfarande bygger på den äldre modellen med separata vertex och pixel/fragment enheter. Det ger bättre möjlighet att utnyttja processorn effektivt.

Och i slutändan är det hur effektivt den används. Där kommer Apple alltid har ett försprång eftersom de har så begränsa mängd hårdvara att utveckla för jämfört med Android.

Bara se på den gamla slöa iPhone 4. Den har en i dagens mått väldigt klen prestanda men trots det går det att köra sjukt snygga spel på det och har gått att göra länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

SGS2 har inte högre prestanda. De är väldigt lika i native upplösning i detta benchmark men generellt sett är SGX 543MP2 en bättre moderna krets. Den använder en unified shader arkitektur som dagens "riktiga" GPU:er medan MALI-400 fortfarande bygger på den äldre modellen med separata vertex och pixel/fragment enheter. Det ger bättre möjlighet att utnyttja processorn effektivt.

Och i slutändan är det hur effektivt den används. Där kommer Apple alltid har ett försprång eftersom de har så begränsa mängd hårdvara att utveckla för jämfört med Android.

Bara se på den gamla slöa iPhone 4. Den har en i dagens mått väldigt klen prestanda men trots det går det att köra sjukt snygga spel på det och har gått att göra länge.

Här har vi någon som vet vad han pratar om! Man hör alldeles för mycket skit här i vanliga fall...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Om det hade stämt att skillnader i arkitektur hade spelat sådan roll, så hade detta såklart märkts i tester / benchmarks. Då Mali400 gör så bra ifrån sig i de tester jag länkad i den här tråden, faller ditt argument.

Skrivet av S_Z:

Det är ett väldigt svepande påstående. I vissa fall stämmer det, i andra fall stämmer det inte. Vad som spelar roll är verklig prestanda, och i det racet har Apple tappat, från att ha varit klar etta när 3gs lanserades till att ligga steget efter.

Skrivet av S_Z:

Japp i slutändan är det ju det som spelar roll. Jag hade nog hellre köpt en ip4 än en ip4s idag trots att ip4s har en mycket starkare grafikkrets. Men det finns snygga spel till android med.

Slutligen noterar jag att du i alla fall inte verkar ha några invändingar mot att Mali400 är snabbare än Tegra2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Om det hade stämt att skillnader i arkitektur hade spelat sådan roll, så hade detta såklart märkts i tester / benchmarks. Då Mali400 gör så bra ifrån sig i de tester jag länkad i den här tråden, faller ditt argument.

För det första, varför tror du att nVidia/ATI gått över till unified shaders för sina GPU:er?

För det andra så har vi bara ett enda benchmark att jämföra med mellan iPhone 4S och SGS2. Inga Androidkretsar har unfiied shaders mig veterligen.

Unified shaders ger inte heller garanterat bättre resultat om utnyttjandet av pixel/vertex shaders i spelet passar kretsen. Men om så inte är fallet så kan den ena bli en flaskhals medan andra delen idlar. Fördelen med en unified shader arkitekt är ju att man kan utnyttja kraften där den behövs mest, mer flexibel alltså.

Hur balansen är mellan vertex/pixelshaders användandet i just glbechmark har jag ingen aning om.

Skrivet av Oldskool:

Det är ett väldigt svepande påstående. I vissa fall stämmer det, i andra fall stämmer det inte. Vad som spelar roll är verklig prestanda, och i det racet har Apple tappat, från att ha varit klar etta när 3gs lanserades till att ligga steget efter.

Vet inte riktigt vad du syftar på här. Hårdvarumässigt var aldrig 3GS:en var aldrig snabbast. Och skulle ligga efter menar du?

Skrivet av Oldskool:

Slutligen noterar jag att du i alla fall inte verkar ha några invändingar mot att Mali400 är snabbare än Tegra2.

Ja, tekniskt sätt är Mali400 definitivt än kraftfullare GPU än den i Tegra 2. Dock undrar jag om nVidias roll kan spela in hur pass bra vissa spel är optimerat för deras krets. På PC marknaden är de duktiga på att locka till sig utvecklare och optimera spelen för deras just kretsar. För mobilplattformen har det ju sin Tegra Zone men vet inte i vilken utsträckning spelen optimeras för Tegra.

Permalänk
Medlem

Yes S_Z är spot on när det gäller Tegra 2. Just optimeringen är riktigt bra och därav presterar ej MALI bättre än Tegra 2 i spel. Visst att det ska vara en starkare krets vilket dock inte märks i spel. Båda kretsarna är som sagt ingen Unified shader krets.

Även Non Tegra spel flyter på riktigt bra på LG Optimus 2x och detta med stock rom 2.3. Annan rom gör bara mobilen ännu snabbare. SGS2 är som sagt inget snabbare än LG Optimus 2x i precis spelprestanda.

Jo jag har mitt egna testklipp här på Modern Combat 3 med LG Optimus 2x: http://www.youtube.com/watch?v=LlsIwzOLjRA

Och här har du SGS2: http://www.youtube.com/watch?v=H4-Ed-0csO8&feature=related

Men av alla klipp jag har sett med SGS jämfört med LG Optimus 2x så är det ingen högre framerate i spelet på just SGS2:an.

Sen får man komma ihåg att spelet lirar i högre upplösning på Iphone 4s än SGS2 och likförbannat så flyter spelet på bättre på Iphone 4s.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Skrivet av Magnus72:

Jo men det roliga är ändå att Mali 400 är inte snabbare än Tegra 2 i spel Vad säger du om det då? Sen att den ligger efter rejält med Power VR SGX 543 MP2 i Iphone 4s i ren spelprestanda är en annan sak.

Youtube videos säger mer än du tror speciellt jämför videos. Sen har jag själv provat diverse spel på SGS2 som min polare har så jag vet vad jag pratar om.

Så du menar att alla spel då är ooptimerade? Modern Combat 3 flyter då inget bättre på SGS2 än LG Optimus 2x och där inkluderad flera spel och att skylla på dålig optimering är bara pinsamt. Klart det har att göra med Exynos MALI 400 GPU:n att spel inte flyter något bättre än Tegra 2.

Jag säger att du yrar och har inte en susning vad du pratar om, källa google.com.

Modern combat 3 lär aldrig gå under 60fps(stock sgs2 är cappad där), O2x är cappad vid 75fps.

Prova ett krävande spel ist.

Skrivet av S_Z:

Ja, tekniskt sätt är Mali400 definitivt än kraftfullare GPU än den i Tegra 2. Dock undrar jag om nVidias roll kan spela in hur pass bra vissa spel är optimerat för deras krets. På PC marknaden är de duktiga på att locka till sig utvecklare och optimera spelen för deras just kretsar. För mobilplattformen har det ju sin Tegra Zone men vet inte i vilken utsträckning spelen optimeras för Tegra.

SGX5xx har unified shaders, likaså tegra 2/3. Det behövs dock inte i mobila enheter ännu(det ger ingen ökad prestanda). Nästa generation Mali kommer med unified shaders dock.

Tegra spelen går utmärkt att lira om man bara lurar spelet att tro att man har tegra 2(Mha. Chainfire3D) Lirat flera på min SGS1 och även på SGS2'an. Det är inget annat är ful-låst för att funka med tegra bara.

Enda gången tegra 2 får högre fps är i gamla openGL ES 1.1 test där SGS2 stoppar vid 60 FPS cappen och tegra först vid 75FPS.

Jag har hittills inte stött på nåt benchmark som inte går i 60Fps cappen på S2'an(med viss överklock då)

Permalänk
Medlem

Hur påläst är du? Modern Combat 3 är bland de mest krävande spelen idag. Vilket spel anser du är mer krävande idag?

Jag har provat alla "krävande" 3D spel som finns till Android på LG Optimus 2x. Har du ens lirat igenom Modern Combat 3 förresten? Det kommer ännu mer krävande banor framöver jämfört med den första.

Sen är inte Tegra 2 unified heller.

Visa signatur

TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk

bättre spelprestanda är väll ja upp till de som utvecklar och inte telefonen i sig. Har en sgs2 och är grymt nöjd sen att man kan lira gta3 enbart på den är ju lite coolt offtopic

Permalänk
Medlem

Javisst är det nice att kunna lira GTA 3 på den, håller med Försöker bara förklara att även fast MALI GPU`n ser bra ut på pappret så presterar den inget bättre än Tegra 2 i just spel, men men denna diskussion leder ej någonvart även fast jag la upp ett jämförelseklipp så så får man höra att Modern Combat 3 är inte det mest krävande idag, aja så kan det gå

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mull54:

Jag vet precis hur bra Samsungs Super AMOLED skärm är för jag har ju SGS1 själv. Den skärmen är enligt mig den bästa skärmen på marknaden idag. Men som sagt så vill jag ha lite förnyelse

Tycker du gör helt rätt! ta en 4s. Har själv en SGS2 nu men kommer gå tillbaka till Iphone igen.

Mvh Robert

Visa signatur

Dator: MB: MSI Z77 MPOWER, CPU: i7 3770K kyls av Antec Kühler H2O 620, GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC, HD: Plextor 256gb M5P samt Plextor 128gb M3P, RAM: Corsair 16gb cl8 1600Mhz Vengeance, Nätagg: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär

NAS: Qnap TS-469L

Permalänk
Medlem

Helt rätt, välj Iphone 4s då prestandan är top notch. Den har faktiskt kan man säga SLI, två fysiska SGX 543 GPU'er. Klart det snabbaste som finns idag i mobil väg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus72:

Helt rätt, välj Iphone 4s då prestandan är top notch. Den har faktiskt kan man säga SLI, två fysiska SGX 543 GPU'er. Klart det snabbaste som finns idag i mobil väg.

Nej det kan man inte säga. Det man kan säga är att det sitter en dubbelkärning SGX543MP2 GPU i Apple A5.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag meddelar senare under veckan vilken mobil det blev Det lytar mot en iPhone 4S dock.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Inaktiv

Varför inte vänta 4 månader då iphone 5 kommer? det är väl onödigt att köpa sig "bakåt" i tiden med tanke på att iphone 5 kommer "snart" eller????

Permalänk
Medlem

P-Nilz jo men om du dock läser Anandtechs´s genomgång av GPU´n så säger det att det är två fysiska GPU:er då den är så pass stor. Men lättare att säga att det är en dubbelkärnig dom du säger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

SGX5xx har unified shaders, likaså tegra 2/3. Det behövs dock inte i mobila enheter ännu(det ger ingen ökad prestanda). Nästa generation Mali kommer med unified shaders dock.

Ah, helt sant att SGX5xx har unified shaders. Varken Tegra 2 eller Tegra 3 har det dock.

Att det inte ger mer prestanda kan du ju inte säga rakt av. Visst, vinsten lär knappast vara lika stor som för PC marknaden eftersom mobilspelen än så länge generellt sett inte är så avancerade än (finns ju undantag). För de flesta spelen fungerar säkerligen balansen mellan vertex och pixelshaders enheter i Tegra 2/MALI-400 fint.

Sen för att det inte skall bli något missförstånd med vad jag menar, en krets med separata enheter för vertex och pixel shader kan ju absolut vara snabbare än en krets med unified shaders. Det handlar ju endast om att effektivt utnyttja hårdvaran. För två kretsar med liknande råkraft har ju den med unified shaders den fördelen av att bättre kunna utnyttja hårdvara för olika typer av belastning.

Skrivet av thereal_twisted:

Tegra spelen går utmärkt att lira om man bara lurar spelet att tro att man har tegra 2(Mha. Chainfire3D) Lirat flera på min SGS1 och även på SGS2'an. Det är inget annat är ful-låst för att funka med tegra bara.

Sånt är jäkligt fult tycker jag.

Skrivet av Magnus72:

P-Nilz jo men om du dock läser Anandtechs´s genomgång av GPU´n så säger det att det är två fysiska GPU:er då den är så pass stor. Men lättare att säga att det är en dubbelkärnig dom du säger.

Ja, fast dessa två kärnorna ligger ju fortfarande på samma krets så man slipper ju de problemen SLI/Crossfire har.

Permalänk
Konsolgrävare

Så vad skulle ni gjort i min plats? just nu har jag en iPhone 3GS och kommer skaffa en Android telefon, frågar är vilken!
Just nu har jag 3 st mobiler som jag har i tanke:

• Samsung Galaxy sII

• Samsung Galaxy SIII(vänta tills den kommer ut)

• Samsung Galaxy Nexus

Jag bryr mig inte alls om kameran, tar aldrig foton eller filmar något.
Jag kommer spela mycket på mobilen.
jag kommer se på mycket film.
Jag kommer lyssna på mycket musik.
jag vill ha någorlunda bra batteritid.

Så vad rekommenderar ni att jag ska skaffa?

TACK!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Så vad skulle ni gjort i min plats? just nu har jag en iPhone 3GS och kommer skaffa en Android telefon, frågar är vilken!

• Samsung Galaxy sII

• Samsung Galaxy Nexus

TACK!

Jag skulle ha sagt att du ska vänta på SGSIII. Men om du verkligen vill ha en mobil nu så tycker jag du borde köpa Nexus'en

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Avstängd

själv går mitt abonnemang ut nu i slutet av månaden och ska förnya det.. Blir förmodligen en samsung nexus

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av mull54:

Jag skulle ha sagt att du ska vänta på SGSIII. Men om du verkligen vill ha en mobil nu så tycker jag du borde köpa Nexus'en

jag har inte så bråttom då får det väll bli SGSIII. hoppas på att den har quad core som vissa sidor säger. jag undrar om den kommer ha 720p skärm också

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Skrivet av Magnus72:

Hur påläst är du? Modern Combat 3 är bland de mest krävande spelen idag. Vilket spel anser du är mer krävande idag?

Jag har provat alla "krävande" 3D spel som finns till Android på LG Optimus 2x. Har du ens lirat igenom Modern Combat 3 förresten? Det kommer ännu mer krävande banor framöver jämfört med den första.

Sen är inte Tegra 2 unified heller.

Du verkar verkligen tro på det där själv, Dungeon Defendes är ett krävande spel.

Du säger att Tegra 2 är snabbare, den samlade expertisen/alla tester säger tvärt om. Du kan ju inte förvänta dig att jag ska hålla med dig då liksom när din källa är att du tycker att det flyter på bättre.

Skrivet av S_Z:

Ah, helt sant att SGX5xx har unified shaders. Varken Tegra 2 eller Tegra 3 har det dock.

Att det inte ger mer prestanda kan du ju inte säga rakt av. Visst, vinsten lär knappast vara lika stor som för PC marknaden eftersom mobilspelen än så länge generellt sett inte är så avancerade än (finns ju undantag). För de flesta spelen fungerar säkerligen balansen mellan vertex och pixelshaders enheter i Tegra 2/MALI-400 fint.

Sen för att det inte skall bli något missförstånd med vad jag menar, en krets med separata enheter för vertex och pixel shader kan ju absolut vara snabbare än en krets med unified shaders. Det handlar ju endast om att effektivt utnyttja hårdvaran. För två kretsar med liknande råkraft har ju den med unified shaders den fördelen av att bättre kunna utnyttja hårdvara för olika typer av belastning.

Stämmer bra det är jag som yrar(skyller på felaktig info på nätet), tegra 2/3 har inte unified shaders.

Precis, i dagsläget ger unified shaders inget extra då spelen inte är nog tunga ännu och andra saker flaskar. Minnesbandbredden sätter oftast stop först i mobila enheter, i synnerhet på tegra 2 som har enkel 32bits minnesbus.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ni som skall köpa nytt skall vänta två dagar så att vi får se nyhetern på CES nu på måndag - onsdag. Sedan vet ni hur marknaden ser ut ett tag framöver.
Jag rekommenderar er att titta på
1) Verklig prestanda såsom mätt i benchmarkstester
2) Recensioner på trovärdiga siter såsom Anandtech, Engadget.
3) Kläm lite själv på telefonen innan ni köper den.
* Lyssna inte på självutnämnda experter som tycker att "Telefon X är alltid bäääääst för telefon X är alltid bäääst för att allting är så optimerat på den". Om saker och ting är optimerade så syns det på benchmarkstesterna.
* Lyssna inte på självutnämnda experter som vill att ni skall köpa en mobil bara för att chippet har en viss egenskap eller att CPUn har en viss arkitektur eller sånt. Om man har gjort en bra lösning som ger bra prestanda så synd det i benchmarkstesterna.
För övrigt anser jag crApple är en religion, inte ett företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag tycker att ni som skall köpa nytt skall vänta två dagar så att vi får se nyhetern på CES nu på måndag - onsdag. Sedan vet ni hur marknaden ser ut ett tag framöver.
Jag rekommenderar er att titta på
1) Verklig prestanda såsom mätt i benchmarkstester
2) Recensioner på trovärdiga siter såsom Anandtech, Engadget.
3) Kläm lite själv på telefonen innan ni köper den.
* Lyssna inte på självutnämnda experter som tycker att "Telefon X är alltid bäääääst för telefon X är alltid bäääst för att allting är så optimerat på den". Om saker och ting är optimerade så syns det på benchmarkstesterna.
* Lyssna inte på självutnämnda experter som vill att ni skall köpa en mobil bara för att chippet har en viss egenskap eller att CPUn har en viss arkitektur eller sånt. Om man har gjort en bra lösning som ger bra prestanda så synd det i benchmarkstesterna.
För övrigt anser jag crApple är en religion, inte ett företag.

Snälla kan du inte undvika att använda sådana ord, andra tråden på kort tid du drar in sånt snack. Ger ingenting till diskussionen utan bara provocerade. Jag tror de flesta som läser mobilforumet vet vad du tycker om Apple.

Annars håller jag med det du säger. Man skall ju definitivt inte köpa någon enbart från vad man läser på dessa (eller några andra) forum utan verkligen fundera på var som är viktigt för än själv, vilket OS som passar en bäst och läsa ordentliga tester. Gillar man teknik skall man som sagt definitivt läsa Anandtechs recensioner, de går in i minsta detalj

Permalänk
Medlem

Har du lirat igenom hela Modern Combat 3 innan du yttrar dig om vilket som är det mest krävande? Jag har spelat Dungeon Defenders ja men har du spelat igenon MC3 alla banor där de blir mer krävande längre fram? Du kan nog dra in ett spel till som är rätt så krävande faktiskt och det är Monster Madness som också använder UE3 grafikmotorn.

Skulle nog säga att Modern Combat 3 ligger i topp när det gäller grafikintensiva och krävande spel.

Angående Tegra 2 så flyter spelen på bra på Tegra 2 och då på LG Optimus 2x utan någon speciell custom rom eller så vilket skulle göra den ännu snabbare såklart med överklockning. Men i stock så inga större problem med ens dagens spel för mobiltelefoner. Men som jag sa förut benchmarks är benchmarks och spel är spel. Har LG Optimus 2x bra framerate i spel då är inte Tegra 2 så dålig som du tror då den har en jämn och fin framerate.

Men nu behöver jag inte bry mig så mycket om Tegra 2 då jag har en Iphone 4s som jag lirar på. Dessutom har Dungeon Defenders bra framerate på LG Optimus 2x.

Modern Combat 2 SGS2 :http://www.youtube.com/watch?v=PAN9LBnrxq0&feature=related

Samma bana jag lirar på LG Optimus 2x ungefär samma ställe: http://www.youtube.com/watch?v=ymFq7N6ENGg

Flyter på bättre på LG Optimus 2x med Tegra 2 än MALI GPU:n då det laggare på SGS2 på precis samma ställe.

Ska jag kanske filma Dungen Defenders Second Wave också för dig hur det flyter galant?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

jag har inte så bråttom då får det väll bli SGSIII. hoppas på att den har quad core som vissa sidor säger. jag undrar om den kommer ha 720p skärm också

När kommer SGS3? Det borde väl va ett tag kvar tills den kommer.

720p skärm lär det bli, quadcore blir det knappast. Samsung verkar gå rätt väg och satsa på mindre tillverkningsteknik och nyare arkitekturer. Exynos 4220 är inte att leka med, det är samma som i SGS2 fast 32nm och cpu@1,5Ghz, gpu@400Mhz.

Men dom brukar ju slå på stort när det kommer till en ny Galaxy lur, så man kan ju alltid hoppas på Exynos 5250, Cortex A15 dualcore mm .. woohoo.

http://www.sweclockers.com/nyhet/14792-samsung-exynos-5250-fa...

Permalänk
Skrivet av Magnus72:

Har du lirat igenom hela Modern Combat 3 innan du yttrar dig om vilket som är det mest krävande?

Modern Combat 2 SGS2 :http://www.youtube.com/watch?v=PAN9LBnrxq0&feature=related

Samma bana jag lirar på LG Optimus 2x ungefär samma ställe: http://www.youtube.com/watch?v=ymFq7N6ENGg

Flyter på bättre på LG Optimus 2x med Tegra 2 än MALI GPU:n då det laggare på SGS2 på precis samma ställe.

Ska jag kanske filma Dungen Defenders Second Wave också för dig hur det flyter galant?

Nej jag har inte spelat hela MC3, orkar inte spela på mobilen så mkt. Lirar mini squadron däremot

GTA3 är ganska tungt, prova det.

Om du kollar video beskrivningen på youtube filmen så står det "I am playing tegra, hd and mini games on the galaxy s2." Med andra ord kör han med chainfire 3D för att spelen ska funka på SGS2, alltså tegra "emulering" på sgs2. MC2 Flyter ju fint på min SGS1 tom.

Du får gärna visa nåt test där man kan se FPS'en, det skulle ju vara ganska revolutionerande om den samlade expertisen/samtliga tester/hela android communityt har missat att tegra 2 är snabbare i praktiken. Du borde isf skriva en artikel om det och skicka till alla dom stora siterna som testar lurar.

Under tiden kan du ju testa lite benchmarks som Nenamark 2..(går i fps cappen @60fps)
https://market.android.com/details?id=se.nena.nenamark2

Och Basemark ES 2.0 Taiji Free, (går också i fps cap @60fps, finns tyvärr inget tyngre benchmark såvitt jag vet)
https://market.android.com/details?id=com.rightware.tdmm2v10j...

Körde båda på standardklock(1,2Ghz)

Permalänk
Medlem

Njae det är sant jag har lirat en hel del på mobilen men orkar inte lira så mycket heller längre Det är inte direkt den optimala spelplatformen trots allt. Får ju min PS Vita imorgon så

Jag har ju själv optimerat min LG Optimus 2x och pillat en hel del med den dock fortfarande stock rom. Så spel flyter på alldeles ypperligt på den

Sorry om jag låter lite för tjurig Twizted det var inte min mening men Tegra 2 GPU´n är inte så tokig, troligtvis så kör åtminstone LG med någon bra drivrutin för den eftersom spel funkar så pass bra på telefon

Jag är ju van att optimera osv då jag även har en XPS M1730 som är tweakad rejält, gillar att försöka få ut så mycket prestanda som möjligt ur även sämre hårdvara och det brukar jag lyckas med. Tyvärr går ju inte Iphone 4s att tweaka lika mycket men det behövs ju inte då det är Top Notch prestanda i den.

Ska bli intressant att se Quad Core mobilerna när de kommer, om Samsung blir först eller HTC. Gillar dock inte HTC så isåfall om Samsung blir den första får det bli en sådan då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Galaxy Nexus vs. Optimus LTE ( LG Nitro )

Två 720p skärmar med över 300PPI , LG har sin AH-IPS skärm och Samsung med sin Super AMOLED.

Läs gärna testet här http://www.gsmarena.com/720p_screen_shootout-review-705.php

IPS tries to fix the viewing angle problems of typical LCDs and the 4.5" AH-IPS display on the Optimus LTE is one of the best we've seen. You can look at it at extreme angles and image remains basically unchanged. There's a slight shift of color depending on the angle, but contrast remains unaffected.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

• Samsung Galaxy sII

• Samsung Galaxy Nexus

TACK!

Galaxy Note passar in i dina krav.
5,3" - 2500 mAh - Exynos 4212 1,4 Ghz (Mali 400 MP4 (quad core) (snabbaste i spel på mobil väg just nu) - klarar 1080P galant (förrutom de med hög bitrate ex +25Mbits) - Stylus penna.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av XPerion:

Galaxy Note passar in i dina krav.
5,3" - 2500 mAh - Exynos 4212 1,4 Ghz (Mali 400 MP4 (quad core) (snabbaste i spel på mobil väg just nu) - klarar 1080P galant (förrutom de med hög bitrate ex +25Mbits) - Stylus penna.

Det får nog bli den hört att det är den bästa mobilen på marknaden just nu tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur