Jag har redan tidigare i den här tråden länkat jämförelser där man ser att SGS2 har högre grafikprestanda än iPhone4s. Är det något fel på mina länkar ? Om du menar att iPhone på något mystiskt sett har högre spelprestanda trots lägre grafikprestanda så är det ett rätt djärvt påstående, normalt sett så brukar folk t.ex. inte hävda att ett långsammare grafikkort med sämre grafikprestanda ger bättre spelprestanda t.ex. Så om du vill ha nån trovärdighet och inte bara uppfattas som en "Jag håller på Apple in i döden"-fan, så är det dags att börja länka nu. Youtubeklipp, recensioner, grafiktester etc. som underbygger dina märkliga uppfattningar.
SGS2 har inte högre prestanda. De är väldigt lika i native upplösning i detta benchmark men generellt sett är SGX 543MP2 en bättre moderna krets. Den använder en unified shader arkitektur som dagens "riktiga" GPU:er medan MALI-400 fortfarande bygger på den äldre modellen med separata vertex och pixel/fragment enheter. Det ger bättre möjlighet att utnyttja processorn effektivt.
Och i slutändan är det hur effektivt den används. Där kommer Apple alltid har ett försprång eftersom de har så begränsa mängd hårdvara att utveckla för jämfört med Android.
Bara se på den gamla slöa iPhone 4. Den har en i dagens mått väldigt klen prestanda men trots det går det att köra sjukt snygga spel på det och har gått att göra länge.