[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Drog in den igår samt flashade nytt modem och det flyter på bra.

Gör bara en backup på din nuvarande rom så kan du gå tillbaka till den på bara någon minut om du inte skulle trivas.

Är den Custom eller kommer den ifrån Samsung, med tillhörande original-program och annat skräp? Och ändrar den nåt med kernel?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

det går tydligen att installera ICS på S2an nu som är semi officiell från samsung
nån som har koll på det och har testat?

vågar man bråka med en ny firmware eller ska man vänta?

info
http://www.technetinfo.in/mobile/mobile-software/i9100xxkp8-a...

Det är inget officiellt med den releasen överhuvudtaget, stort missförstånd som spridits överallt på nätet. Den är ju signerad, men det är något helt annat och det är ju de flesta läckta test-releaser, det gör den inte stabilare eller bättre.
De flesta stöter på en hel del problem med denna, har du tur så funkar det du behöver, men räkna med problem. Är du van att ofta flasha alpha/beta-romar och tycker det är kul att greja med sånt här så är det säkert kul att testa, men i så fall hade du nog inte frågat i den här tråden
Här finns en del kommentarer om den:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1421269

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Är den Custom eller kommer den ifrån Samsung, med tillhörande original-program och annat skräp? Och ändrar den nåt med kernel?

Den är helt ren, bara cwm och superuser som hänger på i installationen

EDIT

Ska bara lägga till att det är den här jag har använt, den är utan touchwiz och sånt där skräp

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1410400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keh:

Vilket skal/gummi skydd rekomenderar ni som har den?, har tänkt inköpa displayskydd från netonnet till att börja med. Jag har den vita modellen.

Va försiktig när du köper skal till den vita, många skal färgar av sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Va försiktig när du köper skal till den vita, många skal färgar av sig.

Hittade ett genomskinligt gummiskydd på netonnet. är det de hårda skalen som färgar sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

ICS CM9 med senaste nightlyn för 4e Januari

börjar redan gillart!

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

börjar redan gillart!

Nigthly är det knappast ännu, det är "This is a experimental Build of the current state of CyanogenMod 9 for the Samsung Galaxy S II."

Tyckte inte den funkade nog bra för att köras dagligen, inte lika snabb/smooth som cm9 på SGS1'an heller.

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Nigthly är det knappast ännu, det är "This is a experimental Build of the current state of CyanogenMod 9 for the Samsung Galaxy S II."

Tyckte inte den funkade nog bra för att köras dagligen, inte lika snabb/smooth som cm9 på SGS1'an heller.

kört den sen dem kom strax innan årskiftet när code fixade RIL hyffsat så man kunde andvända micen så man kunde snacka i telefonen, kör den daily nu utan problem typ bara än så länge så är det min telenor app som inte funkar men den kan jag leva utan endå

Visa signatur

[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Keh:

Vilket skal/gummi skydd rekomenderar ni som har den?, har tänkt inköpa displayskydd från netonnet till att börja med. Jag har den vita modellen.

displayskydd behövs inte
kika här så förstår du

lyssna även hur hårt han slår med nyckeln

ett fullt mobilskydd rekomenderar inte jag
jag vet flera som har fått problem med GPS signalen när dom kör med plastskydd.
antennen på baksidan störs.

kör helt rent
det är ju en S2a med Gorilla glas

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av teejee:

Det är inget officiellt med den releasen överhuvudtaget,

alright
jag skippar den då den fortfarande har det gamla UIt
om man nu inte kör med CyanogenMod9 eller vad den heter men då snackar vi handknacka och trix.
för omständgt

nån som vet när den officiella ICSen kommer ut så man kan uppdatera direkt från mobilen utan en massa lull lull?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nothingtoxic:

http://i43.tinypic.com/6hmio3.png

http://i42.tinypic.com/9sdmdz.png

börjar redan gillart!

coolt
du har inte lust att posta en guide hur man fixar in den ?
kör man genom Odin eller Clockworkmod?
(har en Rootad S2a )

sen funkar väl inte kameran va?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

coolt
du har inte lust att posta en guide hur man fixar in den ?
kör man genom Odin eller Clockworkmod?
(har en Rootad S2a )

sen funkar väl inte kameran va?

flashas in med CWM står på XDA forumet hur man gör, går inte att göra fel ifall man gör som det står, min kamera funkar vad jag vet tagit några kort osv för att testa, kom en ny build idag, verkar komma en dagligen osv

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

kört den sen dem kom strax innan årskiftet när code fixade RIL hyffsat så man kunde andvända micen så man kunde snacka i telefonen, kör den daily nu utan problem typ bara än så länge så är det min telenor app som inte funkar men den kan jag leva utan endå

Jämfört med SGS1 versionen var den inte nåt vidare, men utvecklingen går sjukt fort på SGS2'an. I synnerhet sedan samsungs senaste "läckta" rom som innehöll lösningar på vissa allvarliga buggar

Gillar tajmingen på hur dom "råkar" läcka lol

Permalänk

Jämfört med SGS1 versionen var den inte nåt vidare, men utvecklingen går sjukt fort på SGS2'an. I synnerhet sedan samsungs senaste "läckta" rom som innehöll lösningar på vissa allvarliga buggar

Gillar tajmingen på hur dom "råkar" läcka lol

cm9 har ju varit ute sen redan förra året, dock kunda man ju inte prata då personen i andra änden inte hörde då micken inte var aktiv än, sen så har ju Samsung sabbat koden tydligen så codeworkx måste ju jobba järnet bara för att fixa trasig kod osv

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nothingtoxic:

flashas in med CWM står på XDA forumet hur man gör

ok då kör vi

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

ok rullar nu med ICS på S2an
inga problem att flasha om genom Odin

nu till problemet
Clockworkmod är borta
betyder det att jag måstet roota om mobilen?

vill ju gärna installera CM9 när man ändå är igång

hur gör jag nu?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

ROOT????????

vilken fil rootar ni med?
kom igen

rootade med gamla filen men nu står mobilen bara och låter med varningtriangeln utan att gå igång
som sagt
mycket fix trix och lull lull helvete för att få igång ICS med CM9

90% står inte hur man ska göra utan det får man gissa sig till
som vanligt

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

ROOT????????

vilken fil rootar ni med?
kom igen

rootade med gamla filen men nu står mobilen bara och låter med varningtriangeln utan att gå igång
som sagt
mycket fix trix och lull lull helvete för att få igång ICS med CM9

90% står inte hur man ska göra utan det får man gissa sig till
som vanligt

du kan ju inte ha CyanogeonMod isf eftersom den flashas med CWM... då det är det jag kör med så antagligen har du väll lyckats få in den icke officiella samsung ICS rommen och då även tappar root -_^

tyckte det var skit lätt att följa, ladda ner filerna, lägg dom på det inbyggda sd kortert, starta om i recovery, flasha CM9, flasha gapps och face unlocker, wipe och reboot och sen var min telefon fit for fight med CWM etc etc

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

löste sig
hittade tråden hur man rootar med nya ICSen
CWM tillbaka så nu är det bara in med CM9

tack ändå

edit: får jag ordning på det här så fixar jag en n00b guide
jag tror det behövs

så där ja up and running!

första intrycken.
(jag har inte hunnit längre än bilderna så det finns lite kvar att ställa in)

SNYGGT som fan!

Snabbt! (alla små ryck som fanns med gamla Android är borta helt)
svårt att förklara men skärmen känns tyngre i rörelserna och mindre känslig.
mer bestämda rörelser på nåt vänster.

Det Känns som det kommer direkt från Samsung delvis helt original och inte en mod.

dom små hjälprutorna ni ser på bilden är ju nytt och jag tror dom skulle behövts även på det gamla operativsystemet.

Grymt!
frågan är nu om man äns behöver den officiella ICSen när den kommer
jag tvivlar på det när väl CM9 modden utvecklas helt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

löste sig
hittade tråden hur man rootar med nya ICSen
CWM tillbaka så nu är det bara in med CM9

tack ändå

edit: får jag ordning på det här så fixar jag en n00b guide
jag tror det behövs

så där ja up and running!
http://privat.bahnhof.se/wb192876/Screenshot_2012-01-05-23-01...

http://privat.bahnhof.se/wb192876/Screenshot_2012-01-05-23-04...

första intrycken.
(jag har inte hunnit längre än bilderna så det finns lite kvar att ställa in)

SNYGGT som fan!

Snabbt! (alla små ryck som fanns med gamla Android är borta helt)
svårt att förklara men skärmen känns tyngre i rörelserna och mindre känslig.
mer bestämda rörelser på nåt vänster.

Det Känns som det kommer direkt från Samsung delvis helt original och inte en mod.

dom små hjälprutorna ni ser på bilden är ju nytt och jag tror dom skulle behövts även på det gamla operativsystemet.

Grymt!
frågan är nu om man äns behöver den officiella ICSen när den kommer
jag tvivlar på det när väl CM9 modden utvecklas helt

Den Officiella kommer innehålla touchwiz som enligt mig förstör hela ICS upplevelsen så det är ingen ide att ens tänka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

displayskydd behövs inte
kika här så förstår du
http://www.youtube.com/watch?v=YkR0yQm8pGw

lyssna även hur hårt han slår med nyckeln

ett fullt mobilskydd rekomenderar inte jag
jag vet flera som har fått problem med GPS signalen när dom kör med plastskydd.
antennen på baksidan störs.

kör helt rent
det är ju en S2a med Gorilla glas

Alla material som är hårdare än glaset kommer att repa det utan problem, ett sandkorn av fel typ i fickan kan totalt pajja glaset. Mjukare material som stål etc repar inte glaset.

Edit: http://anythingbutipod.com/2009/04/glass-screen-durability-te...
samt http://en.wikipedia.org/wiki/Mohs_scale_of_mineral_hardness

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

cm9 har ju varit ute sen redan förra året, dock kunda man ju inte prata då personen i andra änden inte hörde då micken inte var aktiv än, sen så har ju Samsung sabbat koden tydligen så codeworkx måste ju jobba järnet bara för att fixa trasig kod osv

Jo jag vet, dom fick dock en hel del hjälp på traven av senaste läckan(KP8 var det väl). Det var iom. det dom gjorde buildsen public.

Sedan förra året? 5 dagar sen? CM9 för SGS1 har vart publik sedan slutet av november förra året, den har kommit lite längre.

Har du en SGS1 också eller? För när jag jämför cm9 på sgs1'an med sgs2'an senast så var klart bättre på SGS1'an. Men kommer såklart prova CM9 på sgs2'an igen, men tyckte inte den va bra nog för att köra som daglig än(får ju min dos av ICS på sgs1'an också)

Har dom börjat lägga till cm settings i sgs2 builden än? Alltså powerwidget, osv.

Dessa alltså:

Permalänk

Jo jag vet, dom fick dock en hel del hjälp på traven av senaste läckan(KP8 var det väl). Det var iom. det dom gjorde buildsen public.

Sedan förra året? 5 dagar sen? CM9 för SGS1 har vart publik sedan slutet av november förra året, den har kommit lite längre.

Har du en SGS1 också eller? För när jag jämför cm9 på sgs1'an med sgs2'an senast så var klart bättre på SGS1'an. Men kommer såklart prova CM9 på sgs2'an igen, men tyckte inte den va bra nog för att köra som daglig än(får ju min dos av ICS på sgs1'an också)

Har dom börjat lägga till cm settings i sgs2 builden än? Alltså powerwidget, osv.

Dessa alltså:
http://i919.photobucket.com/albums/ad33/thereal_twisted/Scree...

http://i919.photobucket.com/albums/ad33/thereal_twisted/Scree...

har inte SGS1, har 4e Januari updaten, så har nog inte powerwidget än isf om den inte kom i 5-6e Januari updaten

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

har inte SGS1, har 4e Januari updaten, så har nog inte powerwidget än isf om den inte kom i 5-6e Januari updaten

Power widget fanns inte sist jag provade, men det kommer säkert snart. Rent generellt är ju ICS grymt bra, skulle sannolikt kört cm9 om jag inte hade sgs1'an som körde det. Kan exprimentera med det på den ist så sgs2'an är någorlunda stabil

Permalänk
Medlem

Hur långt i utvecklingen har CM9 kommit?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Hur långt i utvecklingen har CM9 kommit?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1393412

Permalänk
Medlem

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta.
Jag har köpte en SGS2 svart. Min tjej köpte vit.
Jag öppnade min direkt. Lekte med den i några dagar sedan öppnade hon sin och satte igång den.
När vi är i mörker så sänker ljusstyrkan sig på bägge telefonerna. Min visar sig då vara gulare och "prickig". Man kan väl beskriva det som att man ser pixlarna eller något lättare på min. Det är som ett textil lager ligger bakom allt och det syns tydligt då man skrollar och mönstret står stilla. Tex när man googlar med telefonen då bakrunden är vit så syns det extra mycket.

Om ni orkar så sänk ljusstyrkan maximalt och sen ta bort automatisk ljusreglering och kolla ifall ni märker en skillnad.

Är det så att dessa två telefoner har helt olika displayer?
Är min en äldre och sämre variant?
Kan det vara måndags exemplar?
Fel i mjukvara?

Någon som kanske har märkt det eller varit med om liknande?

Tacksam för alla svar då försäljaren vägra byta ut min telefon och vill istället skicka den på en resa till norrland där de kommer hålla den som gisslan i 3 veckor. Jag har ju f*r fan precis köpt telefonen och vill ju såklart ha och leka med den nu och börja med att skicka iväg den....

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkFuzi:

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta.
Jag har köpte en SGS2 svart. Min tjej köpte vit.
Jag öppnade min direkt. Lekte med den i några dagar sedan öppnade hon sin och satte igång den.
När vi är i mörker så sänker ljusstyrkan sig på bägge telefonerna. Min visar sig då vara gulare och "prickig". Man kan väl beskriva det som att man ser pixlarna eller något lättare på min. Det är som ett textil lager ligger bakom allt och det syns tydligt då man skrollar och mönstret står stilla. Tex när man googlar med telefonen då bakrunden är vit så syns det extra mycket.

Om ni orkar så sänk ljusstyrkan maximalt och sen ta bort automatisk ljusreglering och kolla ifall ni märker en skillnad.

Är det så att dessa två telefoner har helt olika displayer?
Är min en äldre och sämre variant?
Kan det vara måndags exemplar?
Fel i mjukvara?

Någon som kanske har märkt det eller varit med om liknande?

Tacksam för alla svar då försäljaren vägra byta ut min telefon och vill istället skicka den på en resa till norrland där de kommer hålla den som gisslan i 3 veckor. Jag har ju f*r fan precis köpt telefonen och vill ju såklart ha och leka med den nu och börja med att skicka iväg den....

Kollat inställningar>display>displayläge så att båda står på standard, eller ja så att båda har samma inställning ?

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zentix:

Kollat inställningar>display>displayläge så att båda står på standard, eller ja så att båda har samma inställning ?

Jodå bägge har exakt samma inställningar på exakt allt. Jag har trippel kollat detta....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har väntat på min S2a i 16 dagar nu, pga lagerbrist över hela europa typ. Men jag får den till ett väldigt bra pris 3900. Dock undrar jag om jag ska annullera beställningen och vänta/köpa någon annan telefon. Då har jag 4000:-. kan man få något bättre, för de pengarna dvs? Vad skulle ni gjort? Kan säga att det troligtvis kommer dröja ett ta till då Samsung sa att de skulle skicka leveransen till butiken (SwedenMobile/SMA) vecka 2, och man han har fårr mail om att de inte fick det pga att samsung hade problem. Tack.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l