Dra ethernetkabel till modem/router, in-ut-in

Permalänk
Medlem

Dra ethernetkabel till modem/router, in-ut-in

Ja, nu med en dator på ingång behöver jag en lite mer stabilare anslutning, när jag lirar mitt ps3 är signalen på 54% här uppe på övervåningen vilket leder till att det ofta bryts.
Så jag fick en idé att borra ett hål fönsterkarmen, dra ethernetkabeln igenom hålet och längst med fasaden och in till modemet där mitt modem/router finns. Hållet fyller jag igen med silikon.

Så, är det något jag behöver tänka på? Någon som löst det på liknande sett? Detta är en tillfällig lösning för ca 6 månader.

Tacksam för svar!

Permalänk

kör på bara!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

Om det är en tillfällig lösning, varför ska du borra och göra permanent skada? Finns det någon anledning till varför du inte bara kan dra en kabel genom huset längs lister och så vidare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hnarn:

Om det är en tillfällig lösning, varför ska du borra och göra permanent skada? Finns det någon anledning till varför du inte bara kan dra en kabel genom huset längs lister och så vidare?

Jo, det har jag också tänkt på men att dra kabel är tyvärr inte aktuellt, för långt avstånd. Däremot sökte jag runt lite och fann kanske en annan lösning på mitt problem.

D-Link DHP-307AV Powerline Kit

Någon som har erfarenhet av dessa?

Permalänk
Skrivet av doccia:

Jo, det har jag också tänkt på men att dra kabel är tyvärr inte aktuellt, för långt avstånd. Däremot sökte jag runt lite och fann kanske en annan lösning på mitt problem.

D-Link DHP-307AV Powerline Kit

Någon som har erfarenhet av dessa?

Finns en egen tråd om just detta: Nätverk via elnätet 2010

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Svanto:

Finns en egen tråd om just detta: Nätverk via elnätet 2010

Tackar!