Logitech MX500/700 VS MS explorer 3.0

Permalänk
Medlem

Logitech MX500/700 VS MS explorer 3.0

Hej alla!

Jag vet inte vilken av dessa möss jag ska köpa.
Vad tycker Ni?!
Jag gillar Logitech för deras kvalitet och garantier, ogillar deras MouseWare.

Microsofts möss vet jag inte så mycket om.

Snälla hjälp mig välja.

Priset har ingen roll...jag vill ha den bästa musen för att spela CS med flera.

Tack

Visa signatur

Mozart Tx Luxury Black Water Edition - i7 920@4.2Ghz - 2x Nvidia 295 GTX SLI (295@650/1450/1100 Ek Vattenblock + Asus 295 GTX) -Rampage 2 Extreme - Corsair 6Gig DDr3 1600Mhz - Ocz Vertex Ssd 60Gig

Permalänk

*suck*
Ta och kolla igenom redan befintliga trådar.

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk
Hedersmedlem

Ja som sagt, använd gärna sökfunktionen då dessa trådar kommer upp dagligen.

Megadeath: Ok det finns en hel del trådar om detta men sucka behöver vi väl inte göra

Permalänk
Medlem

enligt logitech är båda lika bra, enda skillnaden är att 700 är trådlös, och 500 har en tråd.

ska nog själv köpa e 700

http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=...

Permalänk
Medlem

Angående mouseware, detta skrev jag i en annan tråd:

Citat:

Enklaste och bästa sättet tills Logitech släpper nya drivare:
-Avinstallera eventuell mousware
-Ladda ner och packa upp de senaste drivrutinerna med något zip-program och installera de genom enhetshanteraren så att inte mouseware installeras samtidigt
-Dubbelklicka på rätt .reg-fil som finns i zipfilen på http://www.gamingeye.com/hardvara/nyheter/nyhet.eye?id=15857&...
-Starta om efter du lagt in .reg-filen.

Då kan du använda alla knappar som "mouse1, mouse2 osv, precis som det ska va, utom de 3 små knapparna ovanpå, men det funkar ändå, 5st knappar + scroll räcker långt.

Funkar prima för mig iaf. Lika många knappar som IE 3.0 funkar då iaf...
MX500 är billigare och med sladd. MX700 är mkt dyrare fast utan sladd och väger en del. Är du en hängiven gamer välj inte MX700 då den är rätt tung och kan enligt folk på forumet flippa om man drar den för fort. Men spelar du med måtta och har pengar satsa på MX700...
M$ funkar oxå men den känns lite plastig.. smaksak. MX-serien har iof dubbelt så hög upplösning som IE 3.0 (800 och 400) men man märker ingen jätteskillnad direkt.

Edit: Fixade länken.

Permalänk
Medlem

men 700 är ju jätte tung
man vill ju inte ha en tung mus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M33P
Angående mouseware, detta skrev jag i en annan tråd:

Funkar prima för mig iaf. Lika många knappar som IE 3.0 funkar då iaf...
MX500 är billigare och med sladd. MX700 är mkt dyrare fast utan sladd och väger en del. Är du en hängiven gamer välj inte MX700 då den är rätt tung och kan enligt folk på forumet flippa om man drar den för fort. Men spelar du med måtta och har pengar satsa på MX700...
M$ funkar oxå men den känns lite plastig.. smaksak. MX-serien har iof dubbelt så hög upplösning som IE 3.0 (800 och 400) men man märker ingen jätteskillnad direkt.

Edit: Fixade länken.

Har själv en MX700 och den funkar primprima. Det med att den ska flippa ur när man drar den fort har jag då inte märkt..kör Q3, UT2k3 och CS. Inte i ett spel har jag märkt av detta. Men tung är den Fast jag tycker inte det är så nedrans farligt. Man vänjer sig efter ett tag.
500 och 700 är nästan samma mus, fast 700 måste då laddas efter ett tag men om man laddar den fullt när man får den så kan iaf jag spela i, ja...äh, vetefan. Men en dag kan jag nog spela innan den börjar lysa rött.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Enklaste och bästa sättet tills Logitech släpper nya drivare:
-Avinstallera eventuell mousware
-Ladda ner och packa upp de senaste drivrutinerna med något zip-program och installera de genom enhetshanteraren så att inte mouseware installeras samtidigt
-Dubbelklicka på rätt .reg-fil som finns i zipfilen på http://www.gamingeye.com/hardvara/n...caa6d9ae3a7dece
-Starta om efter du lagt in .reg-filen.

Då kan du använda alla knappar som "mouse1, mouse2 osv, precis som det ska va, utom de 3 små knapparna ovanpå, men det funkar ändå, 5st knappar + scroll räcker långt."

Var hittar man .zip drivrutiner? Det finns ju bara .exe.. ?

/daniel

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Bullen: Först tankar du ner de riktiga drivrutinerna men istället för att dubbelklicka på de och installera trycker du höger musknapp och extraherar någonstans. Detta funkar med Winrar iaf, vet inte hur det är med Winzip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M33P
Bullen: Först tankar du ner de riktiga drivrutinerna men istället för att dubbelklicka på de och installera trycker du höger musknapp och extraherar någonstans. Detta funkar med Winrar iaf, vet inte hur det är med Winzip.

Ok. Tänkte nog det var nåt sånt. Tack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köp en mx500/Dual optical! MS är ju så plastiga!

Och länge leve sladden! Släng alla trådlösa möss i ett syrabad och skicka det till månen eller nåt.
Har en mx700, och den loopar inte direkt men den är seg i reaktionerna, om man drar snabbt ser man at bilden kommer efter. Helt omöjlig att spela med, i alla fall CS. Det är som om man körde D3d i CS 1.0 med detonator 6.50 och ett TNT2 eller nåt.

Den gamla optiska buggen är tillbaka också, tänk er bara när man kommer ut i tporten på aztec och precis när man ska blåsa skallen av CTn över yard så tittar man i skyn och gör en 720.
Trevligt värre.

Den är dessutom alldeles för tung, men det visste jag i alla fall innan jag köpte den. Var dum nog att ta en mx700 i stället för en mx500 bara för att mx700 fanns i lager, ville ha den på DH.
Dock så är mx700 den bästa trådlösa mus jag testat...

Och jag har prövat olika Mouseware, rena installationer och buggfixar så det känns som det faktiskt är musen som suger.
Men spelar man inte så seriöst är den väl helt okej..
Aldrig mer trådlöst för mej!

Visa signatur

Asus p8p67pro | i5 2500k | 2x4gb XMS3 | GTX780 DCII | Samsung s23a700D | Samsung 830 128GB | MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyZtikal
Köp en mx500/Dual optical! MS är ju så plastiga!

Och länge leve sladden! Släng alla trådlösa möss i ett syrabad och skicka det till månen eller nåt.
Har en mx700, och den loopar inte direkt men den är seg i reaktionerna, om man drar snabbt ser man at bilden kommer efter. Helt omöjlig att spela med, i alla fall CS. Det är som om man körde D3d i CS 1.0 med detonator 6.50 och ett TNT2 eller nåt.

Den gamla optiska buggen är tillbaka också, tänk er bara när man kommer ut i tporten på aztec och precis när man ska blåsa skallen av CTn över yard så tittar man i skyn och gör en 720.
Trevligt värre.

Den är dessutom alldeles för tung, men det visste jag i alla fall innan jag köpte den. Var dum nog att ta en mx700 i stället för en mx500 bara för att mx700 fanns i lager, ville ha den på DH.
Dock så är mx700 den bästa trådlösa mus jag testat...

Och jag har prövat olika Mouseware, rena installationer och buggfixar så det känns som det faktiskt är musen som suger.
Men spelar man inte så seriöst är den väl helt okej..
Aldrig mer trådlöst för mej!

Antingen är det du som fått en defekt mus eller jag som haft en förbannad tur för jag märker _ingenting_ av det du skriver. Spelar själv CS rätt flitigt och den har _aldrig_ gjort en 720 (?). Det kvittar hur nedrans snabbt jag drar den för den buggar ändå inte. Jag spelar ganska seriöst och jag hade hemma båda 500 och 700 innan jag valde just 700 för jag tyckte den kändes bäst och brorsan min valde 500:an.
Alltid trådlöst för mig!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Min MX500 är jättetrevlig....

... men kvaliteten är inge vidare.

Först var högra musknappen jätteseg, men dey försvann efter lite cs spelade
Men nu har vänstra knappen flippat, den klickar "två" gånger ibland, eller det låter så iaf. Störande som fan.

Sen en annan sak: MX500an är _liten_ om man jämför med MS 3.0an , har du stor hand tror jag du föredrar MS musen.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick just min MX700, har lirat lite med den, och skillnaden är enorm jämfört med min MS Intellimouse Optical 1.0.. jag undrar just varför

Hittils har den fungerat mycket bra.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har nyligen köpt en Intellimouse Explorer 3 och kan inte säga nått annat än att jag är väldigt nöjd med den. Har provat många logitech möss och är själv en anhängare av 3-knappars pilot men tyckte helt klart att Intellimousen satt bäst i handen +att det var omöjligt att trycka "brevid" knappen,,, detta fenomen gillar jag inte med min polares dual optical,,, när man ska trycka av så trycker man brevid knappen,, störande.. Känns bättre när knapparna går ända ut tilll kanten. Jävligt smooth är den också,, har inte lyckats få den att flippa ur en enda gång trots att jag försökt..

Köp Intellimousen är mitt råd men vilken du än väljer så tror jag du kommer att bli väldigt nöjd. Dessa möss tillhör ju "top of the line" från båda tillverkarna..

Det är min åsikt iaf...

Ha det

/S

Visa signatur

AMD AthlonXP @200x10, 512MB HyperX@cas2, Abit NF7-S 2.0, Maxtor 120gb 7,2krpm, Geforce 3 Ti200@Ti500++, Samsung 48X brännare, Aopen HQ08, 1mbit internetlina

Permalänk
Medlem

min mx700 funkar prima.

ska du köpa mus ska det vara nya mx serien, klart bäst, och mer knappar skadar aldrig(använder framåt/bakåt knapparna väldigt OFTA på mx700)

myztikal dålig mus? byt?

Permalänk
Medlem

hey behöver lite råd angående jul.....
vilken av logitechs möss är bäst att ha för spel och sånt?
Mouseman Dual optical, MX300 lr MX500?

och om ni vet nån sida där de testar mx300 och 500 och jämför dem så är jag tacksam om ni ger mig den!

Permalänk
Hedersmedlem

MX300 och MX500 är samma mus, bara det att MX500 har fler knappar och är har en annorlunda form.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

mx serien är väldigt stabil. tekniskt äger den väl både ms musen och dual optical.. men det handlar väl mest om känsla för man märker nog inte särskilt stor skillnad i prestanda

(men vad vet jag..har inte testat nån av dom förrutom mx700 som funkar prima:P ingen delay på trådlös, kan köra på spegel när man surfar(ej testat i spel)men battriet är lite sådär..räcker väl ungefär 1dag spelande, nästan så man borde byta bara för man är lat och inte orkar ladda den:P 10min i laddarn och den räcker minst nån timmar till)

Permalänk
Medlem

och då går frågan automatisk över till:
vilken är skönast? mx300 lr mx500?
då om man tänker på stor/liten hand

Permalänk
Medlem

M33P: Jag testade precis att göra som du sa angående drivisarna men det funkar fortfarande inte som det ska?
Jag avinstallerade mouseware+ allt som hade med logitech att göra
Packade upp senaste mouseware med winrar och installerade endast drivisarna och körde sedan reg filen. Rebootade som sig bör men det funkar fortfarande kasst. Startade Q3 och där kan jag bara assigna ena tumknappen som button4 då men den andra tumknappen går inte att assigna?
Testade att starta UT och där känner spelet inte av ngn av tumknapparna?
När man kör utan mouseware så kan man väl heller inte assigna en tangent till ngn av knapparna eller? Hur i helsicke är det tänkt att man ska få sina binds att funka med denna dumma mus Tacka vet jag min Boomslang men den skulle ju prompt gå sönder efter 2 1/2 års ivrigt spelande.
Ngn som har ett tips?

Permalänk
Medlem

Glitch, konstigt det funkade perfa för mig och en massa andra men det e din turdag, nya drivrutiner har kommit ut som fixar alla problem Testa de, funkar oxå för mig

Permalänk
Medlem

regel nummer 1:: Gamers, akta er för trådlösa möss, då dom är sämre i FPSspel, och det blir krångligare på LAN.

regel nummer 2:: Köp inte billigt skit som tex A4Tech, och Dexxa.

tack för mej.

Permalänk
Medlem

regel nummer 1:kolla upp fakta(pez kanske..)
mx700 har inga problem alls(möjligtvis en liten har inte testat min ordentligt, men märker inga fördröjningar i spel). bara dom äldre som har det

Permalänk
Medlem

min IntelliMouse Wireless explorer hade iallafall mkt fördröjning i spel.
men egna erfarenheter kanske inte räknas som fakta?`

btw tråkigt med personliga påhopp...

Permalänk
Medlem

menade inte som personligt påhopp men faktum är att du säger att alla trådlösa är dåliga.. så är inte falet, speciellt inte med dom nya musarna som kommer. den nya mx700 och en trådlös mus från microsoft(med blåtand teknik) tror jag är dom enda som funkar bra fast var nått fel på musen(m$) har jag för mig att jag läste i ett test..

finns säkert flera som funkar mycket bra, men att säga att man ska akta sig för trådlöst är fel.

om du ska köpa trådlös:
kolla om det finns recensioner på den
ta hem/testa i butiken om den hänger med

edit:fixa till texten lite
btw du kan ha rätt det där om lan..kommer bli kul om man drar på dh eller liknande och alla har trådlösa^_-

Permalänk
Medlem

sådär! nu har jag köpt en mx500, men jag kommer inte att kunna använda den förns på julafton..... (fick pengar av far för att gå och köpa den)

Valde jag rätt? Jag litar inte ännu på trådlösa möss, så jag valde mx500.
Min kompis kommer att få mx300 i julklapp, och vi ska jämföra dem senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pez
regel nummer 1:: Gamers, akta er för trådlösa möss, då dom är sämre i FPSspel, och det blir krångligare på LAN.

regel nummer 2:: Köp inte billigt skit som tex A4Tech, och Dexxa.

tack för mej.

Tror min a4tech mus som jag haft i fyra år blev lite sårad där. Den funkar bra men den ska väl bli utbytt snart.

Permalänk
Medlem

Jag förstår att folk är skeptiska mot trådlösa möss men faktum är att min Mx700 känns fan så mycket rappare än alla möss jag ägt tidigare, inklusive tråd-möss. Logitech har helt klart löst fördröjnings-problemet.

Permalänk
Medlem

nu har jag lyckats övertyga min kompis om att han ska önska MX500 i julklapp!

Men hey, vad är det jag hör!
Är MX700 den bästa musen som finns, även fast den är trådlös?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har bara en invändning mot min fina MX700, som jag fick betala 400:- för (hjälpte en brud med en dator, så hon betalade hälften), nämligen att den är tung, och den är rätt tung. SKa köpa en MX500 idag, tjejen som jag byggde dator åt vill ha denna, så hon betalar min MX500.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future