Trådlösa Hörlurar ~1-2k

Permalänk
Medlem

Trådlösa Hörlurar ~1-2k

Tjo!

Funderar lite på trådlösa hörlurar. Det dom ska användas till är ju spel (både till pc och Ps3),film och musik

Jag har kollat lite på Sennheiser RS180 Wireless , Sennheiser RS170 Wireless och även Logitech G930

Dock lockar ju Logitech G930 mer då det känns som dom är mer anpassad för mitt ändamål? 7.1 ljud och mic inbyggt osv.. Dock så undrar jag om den funkar till Ps3:an då den har en usb sticka? Därav att det vore trevligt med inbyggd mic.

Funkar RS 170-180 lika bra eller är de mer för musiklyssnande?

Hur är ljudet på dessa 3? Kommer man att bli besviken eller finns det krut i dom trådlösa? Vet att det är en smaksak, men bas och fylligt ljud vill man ha till musik och filmtittande iaf.

Hade tänkt att lägga ut max 2000:-

Permalänk
Medlem

Av de 3 hörlurarna så levererar RS170-180 bästa ljudkvaliten. G930 går inte att koppla till PS3. Du ska inte heller köpa marknadsföringen och tro att G930 levererar riktig 7.1, de endast simulerar det vilket nästan alltid sänker ljudkvaliten. Det finns surround hörlurar som har flera element men att ha så många små element istället för två stora sänker också ljudkvaliten.
Personligen så skulle jag gå med RS180 pga att de är öppna eller så skulle jag vänta på de nya RS220 som hittils fått väldigt bra mottagande.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk

Av egen erfarenhet så kan jag rekomendera g930, använder dom till gamlng, framförallt Bf3. Super nöjd. Dock kan jag inte tala för dom andra då jag inte har nån aning

Peace Out

Permalänk
Medlem

2 helt olika svar. Men det jag menar mest är vad som ger mest för pengarna. Att G930 inte funkar till Ps3 går ju bort helt då detta är ett krav. Då vinner ju RS180 framför dom 2 andra. Dock verkar RS220 riktigt trevlig! Blir nog att vänta på den om ingen har ett bättre förslag. Vill inte slänga ut 2k och man kan hitta ett par andra hörlurar för 1k som låter likvärdigt om ni förstår vad jag menar?

När kommer RS220 mån tro?

Nått annat märke som är "bättre"? Jag gillar tex ljudet i a-Jays Three in ear hörlurarna om det säger något om ljudbilden (är inte proffs inom detta ämne)

Permalänk
Medlem

För trådlöst finns inget bättre än Sennheisers RS-170/180 idag. Från vad man hittils fått höra om RS220 så tror jag inte att det kommer att finnas likvärdiga trådlösa hörlurar på ett tag. Enligt Sennheiser så ska de komma till salu i USA under januari men när de anländer till Sverige vet jag inte.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Ok! Tack för svaret CazeW. Speccarna såg riktigt trevliga ut av det lilla jag kunde utläsa Jag får nog helt enkelt vänta ut den och sen provlyssna på båda 2 och se..
Är trådlöst tillfredsställande eller är det mycket brus? Är det värt att satsa på trådade för dom pengarna istället eller? Det jag menar, är det enorm skillnad i ljud på trådade gentemot trådlösa för samma peng?

Permalänk
Medlem

Jag har Senheiser RS-180, du får absolut inget brus. Iaf inte från det trådlösa eller hörlurarna. Om det blir för mycket störningar så klipper den istället totalt.
Och jag tror inte du tappar någon kvalitet. Det blir ju iofs en extra omvandling osv, men inget vad jag har märkt. Ska jag "fin lyssna" så tar jag på mig dom :). Bästa hörlurarna jag haft.
Är du en riktig Audiofil och ska ha perfekt ljud så ska man nog inte ha trådlösa till att börja med. Men annars funkar dom bra.

Visa signatur

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
PS. Detta meddelande har granskats av FRA, Säpo, Polisen och NSA . (Med reservation för att ha utelämnat flertalet okända yttligare övervakare) .DS

Permalänk

Måste bara få låna tråden för en fråga, har tittat på G930, är det någon som vet vad som händer om batteriet tar slut mitt i ett spel t.ex.? Måste man sätta lurarna på laddning då eller går det att stoppa i en sladd och bara spela vidare?

Permalänk
Medlem

Att ens jämföra Sennheiser och Logitech borde väl säga det mesta? Ja du ska gå på RS180 enligt mig, inte bara för att dom är ledande inom sitt område - utan dels därför att dom lurarna du jämför med fejkar 7.1 surround vilket nästan aldrig blir bra. I din sits hade valet vart solklart, köp RS180 eller invänta RS220, dock ligger dom ju 1000:- upp över din budget som du uppgivit. Hoppas detta hjälpte

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Av de 3 hörlurarna så levererar RS170-180 bästa ljudkvaliten. G930 går inte att koppla till PS3. Du ska inte heller köpa marknadsföringen och tro att G930 levererar riktig 7.1, de endast simulerar det vilket nästan alltid sänker ljudkvaliten. Det finns surround hörlurar som har flera element men att ha så många små element istället för två stora sänker också ljudkvaliten.
Personligen så skulle jag gå med RS180 pga att de är öppna eller så skulle jag vänta på de nya RS220 som hittils fått väldigt bra mottagande.

Skrivet av SirDraco:

2 helt olika svar. Men det jag menar mest är vad som ger mest för pengarna. Att G930 inte funkar till Ps3 går ju bort helt då detta är ett krav. Då vinner ju RS180 framför dom 2 andra. Dock verkar RS220 riktigt trevlig! Blir nog att vänta på den om ingen har ett bättre förslag. Vill inte slänga ut 2k och man kan hitta ett par andra hörlurar för 1k som låter likvärdigt om ni förstår vad jag menar?

När kommer RS220 mån tro?

Nått annat märke som är "bättre"? Jag gillar tex ljudet i a-Jays Three in ear hörlurarna om det säger något om ljudbilden (är inte proffs inom detta ämne)

Skrivet av Batman:

Att ens jämföra Sennheiser och Logitech borde väl säga det mesta? Ja du ska gå på RS180 enligt mig, inte bara för att dom är ledande inom sitt område - utan dels därför att dom lurarna du jämför med fejkar 7.1 surround vilket nästan aldrig blir bra. I din sits hade valet vart solklart, köp RS180 eller invänta RS220, dock ligger dom ju 1000:- upp över din budget som du uppgivit. Hoppas detta hjälpte

http://www.google.se/search?rlz=1C1AVSA_enSE466SE466&sourceid...

Lite över budget?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Kan inte påstå att jag är en audiofil men bra ljud vill man ju ha såklart! Allt är relativt.. 1000:- hit eller dit har egentligen ingen betydelse (utan att låta skrytsam). Men däremot så vill jag ha valuta för dom där 1000:- också. Så beroende på hur pass mycket bättre rs220 är så får man väl se då om man tycker den är värd det beloppet..

Att jag tog upp Logitech är för att dels så gillar jag Logitech för i mina ögon så tillverkar bra produkter. Men den största anledningen är att den har mic inbyggd i sig eftersom det är tänk att jag ska kunna spela på playstation 3 över internet. Men jag förstod också att RS180 skulle vara bättre men jag visste bara inte riktigt hur mycket och om det skulle vara värt att betala dom extra slantarna. Men mic är ju förvisso det minsta problemet!

Kan man ha flera basenheter till RS180 eller är det bara en som gäller? Dvs flytta mellan tv och datorn i så fall?

Måste försöka ta mig till något ställe och lyssna på RS180 och se hur dom känns. Har bara sett dom i förpackning nämligen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av nollåtta:

Måste bara få låna tråden för en fråga, har tittat på G930, är det någon som vet vad som händer om batteriet tar slut mitt i ett spel t.ex.? Måste man sätta lurarna på laddning då eller går det att stoppa i en sladd och bara spela vidare?

Vad jag har förstått så ska man bara kunna plugga i och spela vidare!

Permalänk
Medlem

Japp, TS skrev ju 1-2k och RS220 ser ju att ligga på 2990:- Vad är problemet?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirDraco:

Tack för alla svar! Kan inte påstå att jag är en audiofil men bra ljud vill man ju ha såklart! Allt är relativt.. 1000:- hit eller dit har egentligen ingen betydelse (utan att låta skrytsam). Men däremot så vill jag ha valuta för dom där 1000:- också. Så beroende på hur pass mycket bättre rs220 är så får man väl se då om man tycker den är värd det beloppet..

Att jag tog upp Logitech är för att dels så gillar jag Logitech för i mina ögon så tillverkar bra produkter. Men den största anledningen är att den har mic inbyggd i sig eftersom det är tänk att jag ska kunna spela på playstation 3 över internet. Men jag förstod också att RS180 skulle vara bättre men jag visste bara inte riktigt hur mycket och om det skulle vara värt att betala dom extra slantarna. Men mic är ju förvisso det minsta problemet!

Kan man ha flera basenheter till RS180 eller är det bara en som gäller? Dvs flytta mellan tv och datorn i så fall?

Måste försöka ta mig till något ställe och lyssna på RS180 och se hur dom känns. Har bara sett dom i förpackning nämligen..

Skulle inte tro att du blir besviken med ett par Sennheiser precis. Antog att maxbudgeten var 2000 så

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ingen fara! Var ju mitt fel.. Jag som skrev 1-2k som max Men det är klart att 3000 balubas svider till och för dom pengarna så ska det ju verkligen vara skillnad som gör att man vill/måste betala extra Sen kan man ju alltid diskutera hur vidare smart det är att slänga iväg så mycket pengarna på ett par hörlurar! Så det va nog därför jag satte 1-2k som gräns

Permalänk
Skrivet av SirDraco:

Vad jag har förstått så ska man bara kunna plugga i och spela vidare!

Skrivet av nollåtta:

Måste bara få låna tråden för en fråga, har tittat på G930, är det någon som vet vad som händer om batteriet tar slut mitt i ett spel t.ex.? Måste man sätta lurarna på laddning då eller går det att stoppa i en sladd och bara spela vidare?

Japp det är bara till att stoppa i sladden när dom tutar till och spela vidare

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är aktuellt, men om du har eller känner nån som har studentkonto på Dustinhome så kostar RS220 för 2579 kronor med studentrabatten. Det gör ju det hela lite rimligare iaf.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Blir en RS180 för min del. Kollade in 220, men 6-8 timmars batteritid går fetbort.

Kan väl nämna att jag egentligen tänkt mig ett headset med mikrofon fram till nu, men insåg att jag köper hörlurar för att ljudet från BF3 tydligen "stör" de andra familjemedlemmarna. Skulle jag då skrika "SE UPP TILL HÖGER!!!" när familjen somnat är ju vitsen liksom borta, iaf tanken med ett krigfri zon. Vidare är jag inte en fullfjädrad gamer, utan har aldrig chattat tidigare, så det är väl ytterligare en aspekt. Skulle jag för mig att börja tjöta (jag har trots allt gått med i en klan...) blir det väl teamspeak via telefonen i så fall - utan sennheiser...

Visa signatur

Calloha

Permalänk
Medlem

Jag måste både bumpa och låna den här tråden då jag sitter i en skrämmande lik situation. Jag har förut haft ett par G930 som jag varit nöjd med när det kommer till gaming, musik är dock en helt annan historia. Så fort ljudvolymen gick upp en bit så ansåg jag att ljudet blev helt bedrövligt, knappt lyssningsbart. Köpte mig tillslut ett par studiohörlurar (Shure 940-E) och en hörlursförstärkare (Audintst Hud MX-1) och fick kristallklart ljud oavsett nivå.

Nu till frågan... Det vankas flytt till lägenhet och jag kommer då inhandla en soffa och för att inte störa grannarna börja använda hörlurar i soffan. Jag orkar inte med en förbannad sladd som ska ligga där jag sitter och behöver därmed ett par nya hörlurar. Har kollat runt lite och det verkar ganska klart att det är RS-180 som gäller (RS-220 är ej prisvärd enligt 90% av de omdömen jag läst, dessutom något över min budget). Kommer jag då bli besviken på ljudkvalitén i dessa lurar om jag vart mycket besviken på G930s prestation?

Hur mycket skiljer dessa lurar sig i ljudkvalité? Jag är ingen audiofil då jag inte behöver kunna utläsa exakt varje ton av varje instrument från varje ljudvåg, jag är dock allergisk mot dåligt ljud (läs tex Skullcandy, Apples gamla diskantöronsnäckor etc etc). En annan intressant sak jag lade märkte till är att RS 180s laddningsstation kan kopplas in på ett antal olika sätt, kan jag då koppla in den i min DAC istället för till mitt ljudkort? Fungerar det? Blir det bättre ljudkvalité?

Jag hoppas någon godhjärtat audiofil tar sig orken att svara på mina frågor så gott det går!