iPhone 4S vs Samsung Galaxy Nexus vs Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

När kommer SGS3? Det borde väl va ett tag kvar tills den kommer.

720p skärm lär det bli, quadcore blir det knappast. Samsung verkar gå rätt väg och satsa på mindre tillverkningsteknik och nyare arkitekturer. Exynos 4220 är inte att leka med, det är samma som i SGS2 fast 32nm och cpu@1,5Ghz, gpu@400Mhz.

Men dom brukar ju slå på stort när det kommer till en ny Galaxy lur, så man kan ju alltid hoppas på Exynos 5250, Cortex A15 dualcore mm .. woohoo.

http://www.sweclockers.com/nyhet/14792-samsung-exynos-5250-fa...

Exynos 4220 finns inte, utan mera 4212 är det som du skriver om och Exynos 5250 är bara till surfplattor. Kommer inte till mobiler. Det som ryktas som kommer till S3 är Exynos 4412.
http://en.wikipedia.org/wiki/Exynos

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Exynos 4220 finns inte, utan mera 4212 är det som du skriver om och Exynos 5250 är bara till surfplattor. Kommer inte till mobiler. Det som ryktas som kommer till S3 är Exynos 4412.
http://en.wikipedia.org/wiki/Exynos

Givetvis, 4212 skulle det va.

4412 är väl dock inte bekräftad av samsung alls? Alltihop kommer sig väl av att 4412 dykt upp i patchar på kernel.org.

Samsung var dock jäkligt duktiga på att inte läcka nåt om Exynos 4210, så man vet aldrig vad som dyker upp. Man hoppas ju såklart på 5250 och ser inte varför det inte skulle gå i telefoner. Strömförbrukningen borde inte va så hög då det är färre kärnor, men ännu kan man bara spekulera då vi inte har några direkta specs. att gå på.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av XPerion:

Galaxy Note passar in i dina krav.
5,3" - 2500 mAh - Exynos 4212 1,4 Ghz (Mali 400 MP4 (quad core) (snabbaste i spel på mobil väg just nu) - klarar 1080P galant (förrutom de med hög bitrate ex +25Mbits) - Stylus penna.

Skrivet av tyvar1:

Det får nog bli den hört att det är den bästa mobilen på marknaden just nu tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Kände på note idag och tyckte den var alldeles för stor, så då började jag tänka på Samsung Galaxy SII och Nexus och kollade upp dom båda på några sidor.
Vad jag kom fram till var att det ända med nexus:en som var bättre var skärmen och att den hade ICS men det kommer ju S2 också få snart så egentligen bara skärmen som är bättre. S2 hade bättre GPU, kan använda mer ram har kortläsare och dubbelt så mycket batteritid(355 min hade nexus i normalt bruk och s2:an hade 630 min i normalt bruk)

Såg idag också på SweDroid att Samsing Galaxy S2 LTE HD ska komma, en S2 med hd skärm och bättre batteri(1850mAh-batteri)

Så då är frågan ska man skaffa S2 nu eller vänta tills S2 LTE HD kommer ut?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Nu var iPhone 4S(vit) köpt

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mull54:

Nu var iPhone 4S(vit) köpt

Härligt du lär inte ångra dig

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Inaktiv

Grattis! nu kommer era mobiltelefoner att vara "omodärna" om sisådär 5 månader till 1 år från och med nu

Permalänk
Medlem

Trevligt, nu när jailbreak precis kom ut för 4S så blir det så mycket bättre givetvis! Då kan man göra allt som android-användarna annars brukar gnälla på inte finns för iOS

Skrivet av anon186265:

Grattis! nu kommer era mobiltelefoner att vara "omodärna" om sisådär 5 månader till 1 år från och med nu

Och dom med android-telefoner lär ha en omodern lur inom loppet av någom månad bara... Så vad försöker du säga här? Om något som är 6månader gammalt inom elektronik är modern efter ett halvår så är det ett stort plus enligt mig Med tanke på hur allt utvecklas så..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Omodern? Njae men bäst 3D prestanda av all telefoner vad säger du om det? Spelprestandan är top notch på Iphone 4s jämfört med Galaxy S2 eller någon annan Android lur därute

Visa signatur

TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus72:

Omodern? Njae men bäst 3D prestanda av all telefoner vad säger du om det? Spelprestandan är top notch på Iphone 4s jämfört med Galaxy S2 eller någon annan Android lur därute

dock måste man sitta med mobilen för nära ansiktet för å kunna se prestandan... 3.5" är för litet om man spelar (och kollar film)

Visa signatur

hej hej

Permalänk

iphones 3.5" är verkligen alldeles för litet, är själv van vid 5.3" just nu och när man väl provar en iphone efter det så får man nästan ta fram förstorningsglas!
kan hålla med om att ios är före android på spelsidan. men fortfarande inte värt det enligt mej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

dock måste man sitta med mobilen för nära ansiktet för å kunna se prestandan... 3.5" är för litet om man spelar (och kollar film)

Går utmärkt att strömma ut till TV'n när man spelar (då ser man prestandan;) trådlöst också givetvis!) om man nu känner att det är för litet! Att spela och titta film på 3.5" känns utmärkt även om man gärna skulle vilja ha större skärm så funkar det alltid, jag har kunnat göra det utan problem förut, men givetvis finns det bättre saker att använda om man skall använda enheten till det, saken med iphones skärm och att den är den storlek den är tror jag mest handlar om att man som användare ska kunna använda den med en hand och nå överallt. Om man skall spela/titta film mobilt så är väl en surfplatta mer rätt att ha!

Fast om man ska gå med det resonemanget så är väl 5" för litet det med.. då kan man väl lika gärna köpa något större.. eller

Visa signatur

Permalänk
Medlem

över 5" är bara löjligt.
Jag vill kunna hålla min mobil i 1 hand och styra med tummen. Inte ha det som en jädra surfplatta ;O

Förstår inte hur man kan vilja ha en klumpig jävla mobil och släpa på (Samsung note), usch.
4" är precis lagom.

Permalänk
Medlem

Tycker Iphone 4s är alldeles lagom storlek, Galaxy S2 ser ju för fan ut som en surfplatta nästan och det verkar som att mobiltillverkarna vill komma dig med deras 720p paneler. Vem fan vill ha en sån stor telefon? För mig är Iphone 4s alldeles lagom storlek för en mobil.

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Tycker ni att jag ska köpa Smsung Galaxy S2 eller vänta tills S3 kommer? har just nu en iPhone 3GS men vill verkligen ha en android lur nu!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Skrivet av Nivity:

över 5" är bara löjligt.
Jag vill kunna hålla min mobil i 1 hand och styra med tummen. Inte ha det som en jädra surfplatta ;O

Förstår inte hur man kan vilja ha en klumpig jävla mobil och släpa på (Samsung note), usch.
4" är precis lagom.

samsung note är en HYBRID-PLATTA.

Du kanske skulle se till att ta reda på fakta innan du befläckar tråden med inkompetenta inlägg.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

över 5" är bara löjligt.

4" är precis lagom.

Ja du ser.. Jag tycker precis samma sak!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skillz:

Trevligt, nu när jailbreak precis kom ut för 4S så blir det så mycket bättre givetvis! Då kan man göra allt som android-användarna annars brukar gnälla på inte finns för iOS

Och dom med android-telefoner lär ha en omodern lur inom loppet av någom månad bara... Så vad försöker du säga här? Om något som är 6månader gammalt inom elektronik är modern efter ett halvår så är det ett stort plus enligt mig Med tanke på hur allt utvecklas så..

"Så vad försöker du säga här? :D"

Om vi jämför Data industrin med Mobil "industrin" så kommer det ut kanske 10 olika mobil modeller va 6-7 månad? för data industrin tar det över 1 år och oftast mer för att ett eller två nya cpuer till exempel ska ut på marknaden. Visst nu kanske inte data och mobiler är samma sak men du för står poängen här eller hur?

Så med tanke på hur många mobiler som pungas ut så ja jag tycker att det är ganska onödigt att köpa en mobil för 4-5000+ när det kommer en ny om knappt några månader Titta på folket som gå och köper en iphone 4s nu t.ex. iphone 5 kommer ju om 1-7 månader?

och Självklart är det upp till var och en men i mina ögon så är det bortkastat med pengar (där du bör hålla med mig) :D:P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Magnus72:

Jag går hellre och köper en SSD hårddisk eller en ny tv eller varför inte en säng om så istället för en ny mobil

Det finns 3 saker man ska kunna göra med den.

1.SMS:a
2.Ringa.
3.Svara (lol )

Det är som du säger Ihone4 är fan inte dålig!! i sin klass men där tycker jag att för den prestandaden som den i övrigt (OBS ÖVRIGT) ger är det överpris på iphonen eller hur?

Men åter igen så tycker jag att det är lite onödigt att gå att köpa en mobil för 4-5000 med tanke på hur många mobiler som tillverkas :P:D

är man student så är man^^

Permalänk
Medlem

Äger en Galaxy S2. har ägt ett gäng olika iphones innan.

Nästa lur blir en Iphone igen. Det ända jag gillar med S2an är den stora skärmen och widgets.

Visa signatur

NZXT H6 Flow | Intel i7 14700KF | ASUS PRIME Z790 | 32GB 6000MHz Fury |
Seasonic Prime GX 1300W | 27" LG 27GN750-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

"Så vad försöker du säga här? :D"

Om vi jämför Data industrin med Mobil "industrin" så kommer det ut kanske 10 olika mobil modeller va 6-7 månad? för data industrin tar det över 1 år och oftast mer för att ett eller två nya cpuer till exempel ska ut på marknaden. Visst nu kanske inte data och mobiler är samma sak men du för står poängen här eller hur?

Så med tanke på hur många mobiler som pungas ut så ja jag tycker att det är ganska onödigt att köpa en mobil för 4-5000+ när det kommer en ny om knappt några månader Titta på folket som gå och köper en iphone 4s nu t.ex. iphone 5 kommer ju om 1-7 månader?

och Självklart är det upp till var och en men i mina ögon så är det bortkastat med pengar (där du bör hålla med mig) :D:P

För androidbaserade mobiler så stämmer ditt argument bra. För iPhone, nej.
Där tar det oftast 1 till 1,5år innan det kommer ut en ny..

Så minst ett halvår kvar tills nästa iPhone kommer.

Det är alltså ett problem androidanvändare får mötas med eller tja iPhone-användare som är så "smarta" och köper den senaste iphonen en månad innan en ny släpps.

Jag har aldrig känt att jag har en gammal telefon även fast jag bytt lur varje 1.5år iPhone till iPhone till iPhone då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mull54:

Jag tänkte byta ut min SGS1 mot en lite nyare och snabbare mobil då jag inte är nöjd med min nuvarande. Dom mobilerna det står mellan är:
iPhone 4S, Samsung Galaxy Nexus och Samsung Galaxy S2.

Jag tycker det hade varit lite roligt med iOS då jag aldrig har haft det förut men jag gillar verkligen Android så jag står inför ett svårt val.

SGS2 och iPhone 4S vet jag är ett säkert val men hur är det med den nya SG Nexus? Är den bättre en SGS2(Bättre kamera, snabbare, Bättre display, Bättre GPU en SGS2?)

Jag har nämligen hört att GPUn i SG Nexusen är betydligt sämre en i SGS2, stämmer det?

Jag vet att SG nexus har Android 4.0 men det kommer SGS2 också få.

Jag gick på en GN och är riktigt nöjd med det
Stor bra skärm, knapparna sitter bra

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skillz:

För androidbaserade mobiler så stämmer ditt argument bra. För iPhone, nej.
Där tar det oftast 1 till 1,5år innan det kommer ut en ny..
Så minst ett halvår kvar tills nästa iPhone kommer.
Det är alltså ett problem androidanvändare får mötas med eller tja iPhone-användare som är så "smarta" och köper den senaste iphonen en månad innan en ny släpps.
Jag har aldrig känt att jag har en gammal telefon även fast jag bytt lur varje 1.5år iPhone till iPhone till iPhone då.

"Så minst ett halvår kvar tills nästa iPhone kommer. "

Det dröjer nog mer ska du se! de vill sälja ut så mycket som möjligt på de "gammla" först

"För androidbaserade mobiler så stämmer ditt argument bra. För iPhone, nej.
Där tar det oftast 1 till 1,5år innan det kommer ut en ny.."

haha nä så sant det du säger! men ändå! tycker iphonen är lite överskattad som sakt... tittar vi på kameran ex. den nya har 5 (iphone 4s)? se vi på de andra så har dom 12 redan där spriker det nä men det finns självklart brister hos Android telefonerna också! titta ex på spelen? fan inget slår ju iphones grafik! men fortfarande dyr lur^^

Bortsett från detta jag tycker är tråkigt är att många gå runt med en Iphone eller en Dyr Android och gnäller att de inte har pengar haha

Såg också det att du skrev "Byter lur va 1.1,5 år" blir inte det dyrt? eller kör du försäkring? haha

Var kör du nu då i så fall och varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

"Så minst ett halvår kvar tills nästa iPhone kommer. "

Det dröjer nog mer ska du se! de vill sälja ut så mycket som möjligt på de "gammla" först

"För androidbaserade mobiler så stämmer ditt argument bra. För iPhone, nej.
Där tar det oftast 1 till 1,5år innan det kommer ut en ny.."

haha nä så sant det du säger! men ändå! tycker iphonen är lite överskattad som sakt... tittar vi på kameran ex. den nya har 5 (iphone 4s)? se vi på de andra så har dom 12 redan där spriker det nä men det finns självklart brister hos Android telefonerna också! titta ex på spelen? fan inget slår ju iphones grafik! men fortfarande dyr lur^^

Bortsett från detta jag tycker är tråkigt är att många gå runt med en Iphone eller en Dyr Android och gnäller att de inte har pengar haha

Såg också det att du skrev "Byter lur va 1.1,5 år" blir inte det dyrt? eller kör du försäkring? haha

Var kör du nu då i så fall och varför?

Dröjer det längre så är det inte mig emot då slipper jag känna att jag vill byta mobil snart igen Jag köpte min 4S när en kom ut, enda iphonen jag köpt olåst kontant och jag vågade göra detta köp för jag vet att alla andra iphone jag haft har sålt för ett så pass högt andrahandsvärde att man får tillbaka 60-70% av pengarna igen utan problem, till och med mer vid rätt tillfälle, så man får inte glömma att andrahandsvärdet är en viktig faktor när man köper saker, annars hade jag aldrig vågat köpa så dyra prylar! Då ditt argument annars stämmer jättebra på andra telefoner Det känns helt fel att slänga ut 6-7k på en lur om man nu vet att man inte kan få tillbaka en hel del av värdet sen när man köper en ny senare.

iphone 4 som kom ut för snart 2år sen har 5MP, den nya 4S har 8MP, dock så skall man inte hänga upp sig på megapixlar då det egentligen är irrelevant, optiken är det viktigaste med en kamera, detta vet jag då jag annars håller på med systemkameror annars och har objektiv för 20lappar och då spelar de ingen större roll vilket kamerahus man har sålänge objektivet är top-of-the-line! Eller tja, givetvis spelar också sensor-storleken in, men den är inte lika viktig vad gäller att få kvalitetsbilder! Själv har jag slutat släpa på min jättekamera sen jag skaffade mig en 4S, då bilderna är bra för vad den egentligen är, går givetvis inte att ersätta en systemkamera med den dock. Filminspelningskvalitén är riktigt bra i 4S (1080p) och går att jämföra med dyra systemkameror, dock är inspelning inte systemkamerors starka sida.. Men ändå!

Jag gav bort en Nokia N8 till tjejen för ett tag sen och den har 12mp kamera, riktigt grym kamera faktiskt, den är äldre än min telefon och har t.om bättre blixt (riktig blixt i princip. Men i vissa aspekter så är tjejen oerhört förvånad över vad kameran i 4S är kapabel till och tycker t.om den är bättre än N8an vid vissa ljusförhållanden, men annars är den bättre i N8'an helt klart, dock är den på så hög nivå nu redan att det kan ersätta kompaktkameror vilket är ändamålet för kameror i mobilen idag!

Dyrt att byta lur? Nja, kostar väl ungefär 2-3k max för mig att uppgradera då jag räknar in priset på vad jag får för min gamla lur till det, så man kan säga att det är priset jag betalar för en ny lur varje gång. Alltså inte så mycket efter att man först betalat "instegspriset" när man inte har något att uppgradera ifrån så att säga Jag lägger gärna ut dom pengarna då jag vet att prylen i sig ger mig glädje och det tycker jag är värt det, i alla fall för mig. Och eftersom det är viktigt att man mår bra här i livet så bidrar den till lite mer livskvalité eller vad man skall säga Hehe.. Bör dock påpeka att så fort det kommer ut en lur från ett annat märke som jag tycker är bättre så kommer jag köpa mig något från det märket istället, jag känner mig alltså inte som någon apple-fanboy, då man måste vara öppensinnad här i livet för att kunna ta del av det bästa för stunden! Är man inte det så är man fast med ett och samma märke alltid och det är lite tråkigt tycker jag

Jag använder det som syns i signaturen, iphone 4S 32GB som är fabriksupplåst och jailbreakad för det ger mig bäst glädje. Vad andra skall köpa brukar jag låta vara upp till dom då det är väldigt personliga åsikter vissa har om vilket märke man skall köpa!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skillz:

Dröjer det längre så är det inte mig emot då slipper jag känna att jag vill byta mobil snart igen Jag köpte min 4S när en kom ut, enda
Jag använder det som syns i signaturen, iphone 4S 32GB som är fabriksupplåst och jailbreakad för det ger mig bäst glädje. Vad andra skall köpa brukar jag låta vara upp till dom då det är väldigt personliga åsikter vissa har om vilket märke man skall köpa!

Tog bort en del annars tar det sådan plats

Om vi går tillbaks till Kameran så är jag ingen höjdare på det! du verkar kunna din grej där men det var bara en sådan där sak som vi "noobs" eller de som inte är så insatta i mobila världen säger "a fan den har 5 megapixlar mer" a du förstår grejen där va? det va därför jag tog upp det som exempel!

Självklart är det som du säger med Andrahandsvärdet! att man måste vara "smart" eller kanske som du säger "sälja vi rätt tillfälle!" gör du det brukar man få mycket tillbaks men det är få som är villiga att köpa en sketen HTC Wildefire för 2000 spän hahaha ^^ (äger också en sådan som jag kanske ska sälja men doc inte så dyrt )

haha ska du byta upp dig igen!? fan i4s kom ju för några månader sen bara

PS: såg nu i din signatur va du hade haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Tog bort en del annars tar det sådan plats

Om vi går tillbaks till Kameran så är jag ingen höjdare på det! du verkar kunna din grej där men det var bara en sådan där sak som vi "noobs" eller de som inte är så insatta i mobila världen säger "a fan den har 5 megapixlar mer" a du förstår grejen där va? det va därför jag tog upp det som exempel!

Självklart är det som du säger med Andrahandsvärdet! att man måste vara "smart" eller kanske som du säger "sälja vi rätt tillfälle!" gör du det brukar man få mycket tillbaks men det är få som är villiga att köpa en sketen HTC Wildefire för 2000 spän hahaha ^^ (äger också en sådan som jag kanske ska sälja men doc inte så dyrt )

haha ska du byta upp dig igen!? fan i4s kom ju för några månader sen bara

PS: såg nu i din signatur va du hade haha

Jamen precis, den vanliga uppfattningen bland folk är att ju fler megapixlar ju bättre kamera har man, men så är inte fallet, jag menar vi kan ta min systemkamera som ett exempel, den har 12MP, men det finns ingen kompaktkamera eller mobilkamera för den delen som kan klå den på fingrarna även om de kompaktkameror har dubbelt så många megapixlar, megapixlar ger dig bara en högupplöst bild som ger dig möjligheten att skriva ut dom på jättestora papper/affischer om man skall förklara det lite sådär enkelt för någon som inte är så insatt, sen finns det ju också andra fördelar med megapixlar, men inte i den mån att du får grymma bilder bara för att du har många megapixlar, för det är absolut inte sant!

Optiken (glaset som finns efter sensorn) är vad som ger dig en grym bild och själva storleken på sensorn, har vi en sensor som är f2.8 (vilket är vanligt bland kompakt och mobilkameror) så släpper den bara in så mycket ljus, har du en som är på f2.4 (som en 4S har) så släpper den in mer ljus, ju lägre siffra ju mer ljus kan du släppa in, och när det gäller att ta bra bilder eller filma så är en större bländare (lägre f-tal) alltid bättre.
Om du lagt märke till hur alla proffsfotografer alltid har jättestora blixtar till sina kameror så kanske du förstår hur viktigt det är med ljusinsläppet en kamera kan ta in.

Man kan jämföra det som så att när du sitter och tittar i mörkret precis efter att det varit jätteljust i rummet så ser du inte mycket alls, eller hur? Lika som puppillerna är så små när det är så ljust så krävs det att puppillerna öppnar sig för att kunna ta in mer ljus och för att kunna se något i mörkret. Precis likadant funkar bländare på en kamera (f-talet jag nämnt) - jag menar, det tar en stund innan dina puppiller blir stora nog för att kunna se i mörkret, och när puppillerna är större så har man en större yta som kan fånga upp allt tillgängligt ljus runt om kring dig och därmed ser du bättre i mörkret.
Om man nu redan är i en mörk tillvaro och sen går in någonstans där det är mörkare så ser du bättre än i det första scenariot där man först står i en ljus tillvaro, det är det som är skillnaden och även den viktigaste mellan kamerorna, hur mycket ljus den kan släppa in och också vad som gör bilderna finare/bättre snarare än megapixlar. Sen finns det givetvis andra saker som spelar in här, men ska inte komplicera allt och djupdyka in i något du antagligen bara blir förvirrad utav, men jag tror du kan förstå vad jag menar med det där

Det med att köpa en mobil för 2000:- ger dig inte mycket pengar tillbaka efter ett år, oftast som bäst 50% av värdet, om ens det, mer realistiskt är väl snarare runt 25-30% när det gäller andra märken, tyvärr. Men det handlar mer om att det man köpt just då var en billig pryl och därför inte något i toppklass. Så man får oftast vad man betalar för, gäller dock inte allt, men oftast!

Haha, nej jag ska inte byta upp mig än på ett tag! Säger bara att när det dyker upp något som jag vet är bättre än det jag har så kommer jag nog ta mig en närmare titt på det, design är också viktigt för mig då man ändå ska titta på prylen man har varje dag i ungefär ett år.. Så man vill liksom inte ha en design man vet att man tröttnar på. Det gäller alltså vad jag tycker när jag ska skaffa mig något

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skillz:

Det med att köpa en mobil för 2000:- ger dig inte mycket pengar tillbaka efter ett år, oftast som bäst 50% av värdet, om ens det, mer realistiskt är väl snarare runt 25-30% när det gäller andra märken, tyvärr. Men det handlar mer om att det man köpt just då var en billig pryl och därför inte något i toppklass. Så man får oftast vad man betalar för, gäller dock inte allt, men oftast!

Haha, nej jag ska inte byta upp mig än på ett tag! Säger bara att när det dyker upp något som jag vet är bättre än det jag har så kommer jag nog ta mig en närmare titt på det, design är också viktigt för mig då man ändå ska titta på prylen man har varje dag i ungefär ett år.. Så man vill liksom inte ha en design man vet att man tröttnar på. Det gäller alltså vad jag tycker när jag ska skaffa mig något

"Det med att köpa en mobil för 2000:- ger dig inte mycket pengar tillbaka efter ett år, oftast som bäst 50% av värdet"

Tror du missförstod mig där! jag tänker sälja min mobil inte köpa en för 2000 men sen är det också som du säger (håller med dig på många av dina synpunkter) att ex. man får oftast vad man är redo att betala för det samma gäller Data,säng,tv, m.m.

Så om vi säger att jag vill köpa HTC incredbl. S är det något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

"Det med att köpa en mobil för 2000:- ger dig inte mycket pengar tillbaka efter ett år, oftast som bäst 50% av värdet"

Tror du missförstod mig där! jag tänker sälja min mobil inte köpa en för 2000 men sen är det också som du säger (håller med dig på många av dina synpunkter) att ex. man får oftast vad man är redo att betala för det samma gäller Data,säng,tv, m.m.

Så om vi säger att jag vill köpa HTC incredbl. S är det något att ha?

Jag förstod att du tänkte sälja din mobil, men ville bara påpeka att det är skillnad på produkt och produkt om vad man får tillbaka efter ett tag när man skall sälja det!

Finns väldigt mycket delade meningar kring den luren (HTC Incredible S) men många verkar vara det att om du ska lyssna på musik eller dylikt så är det bara att glömma, om det stämmer eller inte kan jag ju inte säga då jag själv inte använt en sån lur, men dom säger att det är plåtburksljud i den, men utöver det så är det ett bra alternativ för t.ex iphone vad gäller pris och vad man får!

Jag rekomenderar dig dock att gå till butik och försöka klämma på en sådan om det finns ute i hyllorna eller om du har någon vän som kan låta dig pilla på en sådan. I slutändan är det bara du som kan avgöra om det är en telefon för dig eller inte!

Ju lägre förhoppningar man har desto bättre blir det som man brukar säga.. hehe

Du borde ha en lista på vad för krav du vill att en telefon ska uppfylla, så som t.ex minsta storlek på skärm, om ljud är viktigt så se över ljudkvaliten, om samtalskvalité/mottagning är viktigt, batteritid (räcker den för dina krav innan batteriet tar slut?), design är det viktigt?, utbud av spel/program (finns det vad du vill ha?) ja listan kan göras lång, men där har du väl några saker jag brukar tänka på och tycker är viktigt!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skillz:

Jag förstod att du tänkte sälja din mobil, men ville bara påpeka att det är skillnad på produkt och produkt om vad man får tillbaka efter ett tag när man skall sälja det!

Finns väldigt mycket delade meningar kring den luren (HTC Incredible S) men många verkar vara det att om du ska lyssna på musik eller dylikt så är det bara att glömma, om det stämmer eller inte kan jag ju inte säga då jag själv inte använt en sån lur, men dom säger att det är plåtburksljud i den, men utöver det så är det ett bra alternativ för t.ex iphone vad gäller pris och vad man får!

Jag rekomenderar dig dock att gå till butik och försöka klämma på en sådan om det finns ute i hyllorna eller om du har någon vän som kan låta dig pilla på en sådan. I slutändan är det bara du som kan avgöra om det är en telefon för dig eller inte!

Ju lägre förhoppningar man har desto bättre blir det som man brukar säga.. hehe

Du borde ha en lista på vad för krav du vill att en telefon ska uppfylla, så som t.ex minsta storlek på skärm, om ljud är viktigt så se över ljudkvaliten, om samtalskvalité/mottagning är viktigt, batteritid (räcker den för dina krav innan batteriet tar slut?), design är det viktigt?, utbud av spel/program (finns det vad du vill ha?) ja listan kan göras lång, men där har du väl några saker jag brukar tänka på och tycker är viktigt!

A fan!!

tack för ditt initiativ! ska fundera på saken^^

vet doc inte om jag orkar köpa någon mobil då jag redan har en som fungerar (köpte htc wild för ca 2 ´år sen)

Den duger än så länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

A fan!!

tack för ditt initiativ! ska fundera på saken^^

vet doc inte om jag orkar köpa någon mobil då jag redan har en som fungerar (köpte htc wild för ca 2 ´år sen)

Den duger än så länge!

Inga problem.

Om den duger, så råder jag dig faktiskt att behålla den tills du känner att det gynnar dig att köpa en ny mobil!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag gick över från android till iOS och är sjukt missnöjd. Köpte en ip4s vid release och är grymt nöjd med telefonen men det är iOS jag inte klarar av. Det är så sjukt osmidig och vitala funktioner som bör finnas i varje touchmobil saknas enligt mig. Det sköna med iPhone är nog att iTunes är så pass integrerat. Ja funderar starkt på att sälja min 16gb 4s och köpa en galaxy s2 igen. Japp ägde en förut men tänkte ska testa den andra sidan.

Slutsats: iPhone 4s. Skitbra mobil, skitkasst och os som hamnat efter i utvecklingen.

Skickades från m.sweclockers.com