iPhone 4S vs Samsung Galaxy Nexus vs Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

iPhone 4S vs Samsung Galaxy Nexus vs Samsung Galaxy S2

Jag tänkte byta ut min SGS1 mot en lite nyare och snabbare mobil då jag inte är nöjd med min nuvarande. Dom mobilerna det står mellan är:
iPhone 4S, Samsung Galaxy Nexus och Samsung Galaxy S2.

Jag tycker det hade varit lite roligt med iOS då jag aldrig har haft det förut men jag gillar verkligen Android så jag står inför ett svårt val.

SGS2 och iPhone 4S vet jag är ett säkert val men hur är det med den nya SG Nexus? Är den bättre en SGS2(Bättre kamera, snabbare, Bättre display, Bättre GPU en SGS2?)

Jag har nämligen hört att GPUn i SG Nexusen är betydligt sämre en i SGS2, stämmer det?

Jag vet att SG nexus har Android 4.0 men det kommer SGS2 också få.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

GPUn är ett väl överklockad i Nexus. Äldre men överklockad för att ända få mer prestanda än vad som kommer kunna användas i alla fall just nu. CPUn är väl liknande klass( Kanske till och med samma krets?).
720P-skärm=mums.
Nexusen kör ju vanilla-android, alltså kommer den få nya uppdateringar av android snabbt som tusan. Samsung kommer ju också lägga på Touchwiz, vilket enligt mig är att förstöra hela gränssnittet. Sen så tycker jag själv att Nexusen är betydligt snyggare.

Skulle jag välja en telefon nu, så är det Nexus.Vilken jag antagligen ska försöka få min Sensation utbytt till. Iphone kommer aldrig på tal hos mig.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

mull54 jag köpte mig nyss en Iphone 4s för ca en vecka sedan. Jag är grymt nöjd med telefon, snabb som attan och i ren spelprestanda slår den SGS2 på fingrarna kan jag säga. Jag hade en LG Optimus 2x innan som frugan fick och SGS2 är ungefär likvärdig i spelprestanda med den men också till och med sämre i många spel faktiskt då jag har jämfört de båda.

Jag skulle rekommendera en 4s, bra batteritid och laddar batteriet riktigt snabbt. Jag gillar såklart Android oerhört men när Android ligger tyvärr bra mycket efter IOS när det kommer till spel tyvärr, mycket mer exklusiva spel till IOS än Android tyvärr om man nu gillar att spela på telefon.

Iphone 4s överlag är riktigt snabb i alla fall.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Jag åter kommer om några dagar och berättar vilken det blev:)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Magnus72:

mull54 jag köpte mig nyss en Iphone 4s för ca en vecka sedan. Jag är grymt nöjd med telefon, snabb som attan och i ren spelprestanda slår den SGS2 på fingrarna kan jag säga. Jag hade en LG Optimus 2x innan som frugan fick och SGS2 är ungefär likvärdig i spelprestanda med den men också till och med sämre i många spel faktiskt då jag har jämfört de båda.

Jag skulle rekommendera en 4s, bra batteritid och laddar batteriet riktigt snabbt. Jag gillar såklart Android oerhört men när Android ligger tyvärr bra mycket efter IOS när det kommer till spel tyvärr, mycket mer exklusiva spel till IOS än Android tyvärr om man nu gillar att spela på telefon.

Iphone 4s överlag är riktigt snabb i alla fall.

Lol wut?

Finns säkerligen lika många spel till IOS som det finns till Android...bara det att vissa spel som kostar till IOS är gratis till Android

Batteriet laddas väl lika snabbt ~5-10min skillnad?....det har inget med telefonen att göra det är hur många MAH på batteriet och hur mycket laddar pulserar ström...min SGSII tar ca 60min att fylla sitt batteri efter har tömt det helt på energi

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Lol wut?

Finns säkerligen lika många spel till IOS som det finns till Android...bara det att vissa spel som kostar till IOS är gratis till Android

För spel (mer än Angry Birds) på telefon/surfplatta är iOS fortfarande att föredra i dagsläget. De finns flertalet stora spel som endast finns till iOS (Infinity Blade 1/2, Real Racing 2HD, Rage HD för att nämna några) och i många fall släpps spelen till iOS först och "portas" till Android senare.

Men det är ju självklart helt upp till en själv hur stor vikt detta har. Det är ju inte så att det saknas spel till Android...Bara att det är lite bättre utbud till iOS och man behöver inte oroa sig för om/hur ett spel kommer stödja just din modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Lol wut?

Batteriet laddas väl lika snabbt ~5-10min skillnad?....det har inget med telefonen att göra det är hur många MAH på batteriet och hur mycket laddar pulserar ström...min SGSII tar ca 60min att fylla sitt batteri efter har tömt det helt på energi

Nej det finns mycket mer spel till IOS dessutom så släpps IOS spelen 3-6 månader senare till Android om ens alls. Eller ska vi ta exempel om att kommande Battlefield 3 kommer enbart till IOS och ej till Android? Det är ju det som är så tragiskt med Android att många spel inte kommer överhuvudtaget. Det märks att utvecklarna prioriterar IOS framför Android tyvärr.

Jag har ju både Android och IOS då jag fixar spel till frugan som fick min LG Optimus 2x och Android är inte i närheten på långa vägar till lika många avancerade 3D spel jag mest lirar som det finns till IOS.

Jag menar nyligen släpptes Modern Combat 3 till Android då det redan funnits ute i ca 4 månader till IOS, för mig så störde jag mig oerhört att behöva sitta och vänta på att IOS versionerna ska släppas till Android. Sen ska vi fortfarande prata ren spelprestanda så är ja Iphone 4s bra mycket snabbare. Lätt att jämföra då som sagt SGS2 inte lirar spel i någon högre framerate än LG Optimus 2x.

Sen är det även lättare för utvecklarna att optimera spel för Iphone 4s till skillnad från Android där det är så många olika grafikkretsar, Tegra 2, Exynos, Qualcomm och PowerVR att optimera för skulle Android ha hållit sig till en och samma grafikkrets så skulle nog garanterat spelen ha släppts mycket snabbare än det gör nu. Detta säger dock inte att nästa telefon blir en Android dock en Quad Core mobil isåfall troligen Tegra 3.

Visa signatur

TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk

Har du erfarenhet av iOS? Vill du ha iOS så är ju iphone ganska solklart. Prova iOS om du har nån polare som har en lur eller prova i butik.

Det är väldigt olika lurar du jämför, 3,5" iphone vs. 4,3-4,65" android. Personligen så har jag svårt med små skärmar då jag är van större helt enkelt.

SGS2 har snabbare GPU, men det är inte så att GN har dålig GPU på nått sätt.

Har en SGS2 själv(super nöjd) men skulle jag köpa lur nu skulle jag ta en Nexus, dels pga. skärmen(1280x720 SAMOLED) men även att den har ICS och alltid får senaste uppdateringarna först.

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Lol wut?

Skrivet av Magnus72:

Nej det finns mycket mer spel till IOS dessutom så släpps IOS spelen 3-6 månader senare till Android om ens alls. Eller ska vi ta exempel om att kommande Battlefield 3 kommer enbart till IOS och ej till Android? Det är ju det som är så tragiskt med Android att många spel inte kommer överhuvudtaget. Det märks att utvecklarna prioriterar IOS framför Android tyvärr.

Jag har ju både Android och IOS då jag fixar spel till frugan som fick min LG Optimus 2x och Android är inte i närheten på långa vägar till lika många avancerade 3D spel jag mest lirar som det finns till IOS.

Jag menar nyligen släpptes Modern Combat 3 till Android då det redan funnits ute i ca 4 månader till IOS, för mig så störde jag mig oerhört att behöva sitta och vänta på att IOS versionerna ska släppas till Android. Sen ska vi fortfarande prata ren spelprestanda så är ja Iphone 4s bra mycket snabbare. Lätt att jämföra då som sagt SGS2 inte lirar spel i någon högre framerate än LG Optimus 2x.

Sen är det även lättare för utvecklarna att optimera spel för Iphone 4s till skillnad från Android där det är så många olika grafikkretsar, Tegra 2, Exynos, Qualcomm och PowerVR att optimera för skulle Android ha hållit sig till en och samma grafikkrets så skulle nog garanterat spelen ha släppts mycket snabbare än det gör nu. Detta säger dock inte att nästa telefon blir en Android dock en Quad Core mobil isåfall troligen Tegra 3.

Snälla forum-kamrater, gör inte denna tråd till ytterligare en ios vs android OT tråd. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Men om vi stryker iPhone 4S för tillfället och bara fokuserar på SGS2 och Nexus(prime). Vilken av dom är att föredra? Det är väl i egentligen: SGS2 Bättre GPU(CPU?), inte pintile(super amoled+), och bättre kamera. Nexus: Bättre skärm, men vad mer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då de enda sakerna som skiljer mellan nexusen och s2:an är skärmen (480p, 720p) och kameran (8mpx, 5 mpx) så kan jag tycka att prisskillnaden på ca. 1000kr mellan de två telefonerna är svår att motivera. Enligt min åsikt är det ingen betydande skillnad mellan 480p och 720p på en 4.3" skärm men det är kanske en sak som varierar från person till person. Då android 4.0 kommer till båda telefonerna känns inte heller det som ett stort argument.

Då även iphone 4s:en kostar ca. 1000kr mer än s2:an, sist jag kollade i alla fall, så kan man ju kolla på vad som skulle motivera den prisskillnaden men det har jag inte så bra koll på.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar helt klart Samsung Galaxy S2. Den är helt i klass med Galaxy Nexus eller IpHoNe4S, men har en lägre prislapp numera.
Den har liknande prestanda som 4s:
http://www.glbenchmark.com/compare.jsp?benchmark=glpro21&show...
99% av alla spel och appar som finns till iPhone finns också till android, S_Z är expert på att hitta de 1% som inte finns med. Tidigare var det vanligt att de kom till iPhone först, men det ändrar sig i vinter enligt en insatt källa:
http://www.engadget.com/2011/12/07/eric-schmidt-android-will-...

Apple lever på gamla meriter, följ med android in i framtiden är mitt råd

Permalänk
Medlem

Det känns som om det står mellan en Iphone 4S och en SGS2 då SGS2n känns lite bättre en Nexus tråkigt nog.

Visa signatur

Permalänk

Jag måste rekommendera iPhone.
Med iPhone får du, uppdateringar av programvara blixtsnabbt, högupplöst IPS-skärm och fantastiska 3e parts appar (många exklusiva till iOS). Nackdelar med iPhone är att det krävs programvara för att lägga över musik, om du har spotify premium är det dock inget problem.
Har du något specialbehov, exempelvis om du planerar att ladda ner torrents, kan dock Android vara ett bra alternativ.

Sammantaget är fortfarande iOS den mognare plattformen.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Jag valde Nexus framför SGS2. Priset är i princip detsamma, beroende på hur du tänker köpa den. Vissa importbutiker säljer SGS2 billigare. Nu kan jag ju inte jämföra med någon SGS2, men jag är helt klart nöjd med min Nexus.

Jag frågade mig själv dessa frågor:
Behöver jag fler megapixlar? nej
Behöver jag en lite bättre grafikdel? nej då spel inte är något jag prioriterar
Vill jag ha ny mjukvaran snabbt? ja

Vissa har klagat på batteritiden på Nexusen. När jag laddade min nyss så låg batteriet på 13% efter 2d2h, skärmen på i 3 timmar. Bättre skärm och ligger bättre i handen var något som fick mig att ta Nexusen.

Sitter du och spelar 6h om dagen så är däremot inte Nexus någonting för dig.

Permalänk
Medlem

Vill du ha riktigt telefon köp SG2 den slår alla dagens mobiler en kompis köpte en Iphone 4S han fick inte äns Navigator,Radio,Foto redigering,Video redigering och massa andra bra orginal programm som tillhör telefonen medan SG2 har allt sånt, han är tvungen ladda ner "Free" apps. Att kameran och batteri tid i Iphone 4S är besvikelse det vet alla Iphone fantaster,inte länge sen skrevs det i Metro om folk som var besvikna på Iphone 4S pga att den tappar signal,sim kort..osv...när det gäller kameran SG2 slår Iphone 4S lätt. Sen att i Iphone du har inga inställningar på kameran utan bara 2 alternativ typ medan i SG2 finns hav av inställningar men men smaken är som baken...

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk

Vare sig du väljer Iphone4s eller Samsung Galaxy s2 så lovar jag dig att du inte kommer bli missnöjd.
I slutändan handlar det om vilket OS du föredrar och vad du vill göra med telefonen.
Mitt förslag är att gå till en affär och testa mobilerna och bilda dig en egen uppfattning.

För mig blev det en Iphone4s.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

99% av alla spel och appar som finns till iPhone finns också till android, S_Z är expert på att hitta de 1% som inte finns med.

Just spel råkar vara ett av mina stora användingsområden för min iPhone/iPad samt att jag är intresserad av spel och utveckling på mobilplattformen generellt så det är ett område jag följer väl.

Skrivet av Oldskool:

Tidigare var det vanligt att de kom till iPhone först, men det ändrar sig i vinter enligt en insatt källa:
http://www.engadget.com/2011/12/07/eric-schmidt-android-will-...

Apple lever på gamla meriter, följ med android in i framtiden är mitt råd

Säker källa? Han är ju styrelseordförande för Google...väldigt objektiv åsikt han har Statistiken visar fortfarande på motsatsen.

Men låt oss följa thereal_twisted råd och inte låta detta spåra ut i någon pajkastning. Som sagt, säger inte att det inte finns spel på Android bara att iOS fortfarande är steget före på denna punkt just nu. Vad som händer i framtiden vet vi ingenting om.

Permalänk
Medlem

Vilken av mobilerna har den bästa kameran/video inspelaren?

Angående vilket OS jag föredrar så kan jag säga att jag kan se för och nackdelar med båda så det jämnar ut sig på den biten(iOS med sin enkelhet och AppStore och Android med sin öppna och "göra vad du vill" OS)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min 4s har då aldrig tappat signal, 99% av all IOS spel finns ej till Android kolla upp det först innan du spottar ur dig något sådant. Men som sagt skall ej pajkasta det var inte det trådskaparen ville.

Jag kan i alla fall säga att 4s har då ingen sämre battertid än SGS2 så den diskussionen kan vi kapa direkt jag tycker faktiskt att battertiden var över förväntan för 4s då jag hade min LG Optimus 2x tidigare som hade sämre battertid.

Men som sagt Android är mer öppet än IOS, så vitt jag vet går inte 4s att köra jailbreak på än men 99% av alla Android mobiler går att roota. Köper du Android då ska du köra med root helt klart.

Spelar du mycket och spelar 3D spel som de större mobilutvecklarna släpper som Gameloft, EA, Shadowfingergames osv då skulle jag rekommendera en Iphone 4s. Inte ens Ganstar Rio har släppts än till Android tragiskt nog och som sagt släpptes för några dagar sen modern combat 3 till Android bättre sent än aldrig och likas släpptes just Real Racing 2 varav det har funnits ute ett bra tag till IOS.

Mobilmarknaden när det gäller spel känns med som konsoll vs PC-marknaden. En hel del konsoll spel kommer inte alls medans 99% av dessa släpps först till konsoll sen till PC.

Skillnaden är väl också att Iphone har en och samma hårdvara medans Android lurarna har olika hårdvara så därav har också IOS en fördel att spelen skrivs först till Iphone och därefter till Android.

Nu gäller ju inte detta alla spel men som sagt EA märks att de satsar 99% på Iphone EA Swiss Sarl dvs.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte själv Galaxy S2 och är mycket nöjd. Har några polare med Iphones och ångrar mig inte då IOS helt enkelt är för låst för att den ska kännas rolig medan det alltid finns något nytt man vill/kan göra på Android. (:

Känns dock som att Iphone har mycket bättre batteritid.

Jag har även bättre mottagning med Telenor än vad dom har med Iphone, även dom sitter med värdelösa Telenor.

Skrivet av mull54:

Vilken av mobilerna har den bästa kameran/video inspelaren?

Jag upplever att det är mindre "brus" på Iphones bilder, jag tycker även ljudet är bättre på Iphone, om det har med inställningar att göra vet jag dock inte.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Avstängd

Kan ju enkelt jämföra 4S kamera mot en SGSII bara att ladda upp en film från respektive lur..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Äsch välj vad som passar dig. Men om du ute efter riktig kvalité idag välj då bland Galaxy Nexus, ip4S, SGS2. Skillnaderna rent tekniskt mellan dessa är inte jättestora, den största skillnaden är nog OSet. Välj inte t.ex. HTC Desire S, iPhone4, Huawei eller ZTE om du är ute efter det bästa.
Här är bara ett litet smakprov som visar att det finns kul genomarbetade androidspel för alla spelgenrer:
http://www.gameloft.com/download-games/android-games/

Permalänk
Medlem

fick min Samsung galaxy s2 för nån vecka sen och jag är super nöjd, Android tycker jag är mer fritt och mer "upplåst" medans iphone har mer roliga spel osv, men annars finns allt man vill ha i båda alternativen. Sgs2 är nog den billigaste och mest prisvärda!

Permalänk
Skrivet av mull54:

Men om vi stryker iPhone 4S för tillfället och bara fokuserar på SGS2 och Nexus(prime). Vilken av dom är att föredra? Det är väl i egentligen: SGS2 Bättre GPU(CPU?), inte pintile(super amoled+), och bättre kamera. Nexus: Bättre skärm, men vad mer?

Nexus nexus nexus!

(notera att jag själv har en SGS2 som jag är supernöjd med, har fö en SGS1 också precis som du)

Nexusen har förvisso pentile, men eftersom den har så hög upplösning (1280x720) så är den ändå skarpare/har högre PPI än SGS2. Det betyder i praktiken att du kan läsa mycket mindre text utan att den blir pixlig och därmed oläslig.

Kolla denna videon där dom jämför SGS/Nexus skärm. http://www.youtube.com/watch?v=t8PQYgw62vY

Nexusen har även NFC och barometer som tydligen hjälper till med gps positionering. Och det är en Nexus lur, köper du en SGS2 så kommer det mesta vara ganska likt SGS1'an. Android 4.0(ICS) är riktigt trevligt, SGS2 kommer ju få det också men det lär dröja ett par månader minst.

Den stora fördelen med en Nexus lur är att du alltid får senaste uppdateringarna först, det finns alltid enorma mängder med custom roms/kernels och annat roligt till den. Och ang. GPU'n så kan du va lugn, den räcker gott och väl till alla spel som finns nu och även framöver. Och iom. att det är en utvecklar lur så kommer det komma mängder med roliga custom kernels med överklock osv osv.

I swedroids test finns jämförelsebilder mellan SGS2/Galaxy Nexus, http://www.swedroid.se/test-av-google-galaxy-nexus/

Permalänk
Medlem

Tack för svaren allihop

Jag tror det blir en iPhone 4S då jag vill bli av med min SGS1 för att jag inte gillar den alls faktiskt. Plus att jag känner att det kanske inte blir så mycket nytt om jag uppgraderar till en ny Android i dags läget. Det är faktiskt lite tråkigt för jag gillar verkligen Android i det stora hela. Men jag vill känna att man faktiskt får en stor förändring i mobilens "egenskaper" om ni förstår vad jag menar, när man lägger så mycket pengar på en pryl.

Min nästa, nästa mobil blir såklart en Androidfån. Vid det laget så borde CPUn har 8 kärnor. Men det kan jag väl inte tro är allt för långt in i framtiden

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mull54:

Tack för svaren allihop

Jag tror det blir en iPhone 4S då jag vill bli av med min SGS1 för att jag inte gillar den alls faktiskt. Plus att jag känner att det kanske inte blir så mycket nytt om jag uppgraderar till en ny Android i dags läget. Det är faktiskt lite tråkigt för jag gillar verkligen Android i det stora hela. Men jag vill känna att man faktiskt får en stor förändring i mobilens "egenskaper" om ni förstår vad jag menar, när man lägger så mycket pengar på en pryl.

Min nästa, nästa mobil blir såklart en Androidfån. Vid det laget så borde CPUn har 8 kärnor. Men det kan jag väl inte tro är allt för långt in i framtiden

Fast nexusen har ju mängder med nya funktioner, och ICS är riktigt smooth. Kör en ICS beta på min SGS1 faktiskt. I lööve it!

Tycker ändå att du ska bege dig till butik och klämma på dom båda, det är så vitt skilda typer av lurar, en med 3,5" skärm och en med 4,65". Om du läser/surfar mkt så är det ju mkt trevligt med större skärm, och även i spel. Det är ju ingen större hit att spela på 3,5" skärm om man är van 4".

Det finns sjukt mkt potential i SGS1 också, om man orkar/vill pilla med custom roms osv Hur som, du lär bli nöjd vad du än väljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Fast nexusen har ju mängder med nya funktioner, och ICS är riktigt smooth. Kör en ICS beta på min SGS1 faktiskt. I lööve it!

Tycker ändå att du ska bege dig till butik och klämma på dom båda, det är så vitt skilda typer av lurar, en med 3,5" skärm och en med 4,65". Om du läser/surfar mkt så är det ju mkt trevligt med större skärm, och även i spel. Det är ju ingen större hit att spela på 3,5" skärm om man är van 4".

Det finns sjukt mkt potential i SGS1 också, om man orkar/vill pilla med custom roms osv Hur som, du lär bli nöjd vad du än väljer.

Jag har faktiskt Speedmod kernal(Lag fix, EXT2) och custom ROM installerad så jag vet att man kan göra det riktigt mycket bättre en vad den var från början. Problemet är väl att alla lite mer avancerade spel laggar, och det är ju väldigt tråkigt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

förstår inte vittsen med sånna här trådar?
åk och kolla på mobilerna istället och läs riktiga tester och avgör själv vad du prioriterar hos en mobil.
den enda fördelen som jag ser det med IPhone 4s är att den har lite högre upplösning resten är sämre.
en fördel gör inte att man köper produkten,det krävs en hel lista för att man ska bli nöjd.

när jag valde S2an så prioriterade jag följande:

absolut svärta(enbart AMOLED som fixar det)
beviset nedan

jag kan inte med blaskiga skärmar utan djup så man kan väl påstå att man är nöjd med S2an
enormt djup i alla bilder på som visas på S2an tack vare super svärtan.

bra ljussyrka i dagsljus.
snabbhet från skärmen utan inputlagg och seghet.
stor skärm så att även Navigation från Mobilen går att använda utan förstoringsglas.
en bra kamera som kunde filma i 1080p.
snabb GPU
gorilla glas som inte går att repa
flexibilitet och frihet att välja själv hur gränssnittet ska se ut.
gratis appar
wi-fi
bra batteritid (kör nu med extended batteri kittet på 2000mAh och är supernöjd)
minnesutökning med SD kort

jag tror man har fått allt med S2an och kan inte begära mer.
det enda jag offrade var en lite sämre upplösning,man kan inte få allt.
nu är det bara att vänta in ICS

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

förstår inte vittsen med sånna här trådar?
åk och kolla på mobilerna istället och läs riktiga tester och avgör själv vad du prioriterar hos en mobil.
den enda fördelen som jag ser det med IPhone 4s är att den har lite högre upplösning resten är sämre.
en fördel gör inte att man köper produkten,det krävs en hel lista för att man ska bli nöjd.

när jag valde S2an så prioriterade jag följande:

absolut svärta(enbart AMOLED som fixar det)
beviset nedan
http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=401081.jpg

jag kan inte med blaskiga skärmar utan djup så man kan väl påstå att man är nöjd med S2an
enormt djup i alla bilder på som visas på S2an tack vare super svärtan.

bra ljussyrka i dagsljus.
snabbhet från skärmen utan inputlagg och seghet.
stor skärm så att även Navigation från Mobilen går att använda utan förstoringsglas.
en bra kamera som kunde filma i 1080p.
snabb GPU
gorilla glas som inte går att repa
flexibilitet och frihet att välja själv hur gränssnittet ska se ut.
gratis appar
wi-fi
bra batteritid (kör nu med extended batteri kittet på 2000mAh och är supernöjd)
minnesutökning med SD kort

jag tror man har fått allt med S2an och kan inte begära mer.
det enda jag offrade var en lite sämre upplösning,man kan inte få allt.
nu är det bara att vänta in ICS

Jag vet precis hur bra Samsungs Super AMOLED skärm är för jag har ju SGS1 själv. Den skärmen är enligt mig den bästa skärmen på marknaden idag. Men som sagt så vill jag ha lite förnyelse

Visa signatur