Permalänk
Avstängd
Skrivet av xeno95:

Den startar imorrn , fick besked idag av CDON
hoppas på 2500k och p8z68 moderkort

Har du någon aning om hur mycket rabatt det brukar vara? Är det typ 10 % billigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Har du någon aning om hur mycket rabatt det brukar vara? Är det typ 10 % billigare?

15%

Permalänk

Gäller rabatten företagskunder?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Gäller rabatten företagskunder?

Det gör den garanterat inte.

Detta Månadserbjudande är till för Sweclockers medlemmar som är entusiaster och oftast privatkunder och byter sina komponenter 10 ggr oftare en vanlig svensson och därför få vi dessa förmåner.

Som företag har man oftast redan reducerat pris beroende på hur mkt man handlar plus momsen avdragbar , så ni har ändå bättre pris redan från början.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Det gör den garanterat inte.

Detta Månadserbjudande är till för Sweclockers medlemmar som är entusiaster och oftast privatkunder och byter sina komponenter 10 ggr oftare en vanlig svensson och därför få vi dessa förmåner.

Som företag har man oftast redan reducerat pris beroende på hur mkt man handlar plus momsen avdragbar , så ni har ändå bättre pris redan från början.

Ska köpa ny dator nu i veckan ev, och då ska vi köpa den via pappas firma. Tänkte slå två flugor i en smäll rabatt + moms avdragen, men är du/ni 100% på att det ej går?

edit: Nej det är inte en dator som är till mig, vi ska köpa den till honom och mig, han kommer delvis arbeta på den.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Ska köpa ny dator nu i veckan ev, och då ska vi köpa den via pappas firma. Tänkte slå två flugor i en smäll rabatt + moms avdragen, men är du/ni 100% på att det ej går?

Det är skattebedrägeri, så de rekommenderar jag verkligen inte att ni gör.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Men datorn är inte primärt till mig, han ska arbeta på den också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Något segt, beställde BF3 + Back to Karkand i måndas kväll, har ännu inte fått det!

as taggad på att börja spela! =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Varför skulle det vara skattebedrägeri?

Köper han den på firman så:

1. Datorn ägs av firman, går firman i konkurs tillfaller datorn konkursboet

2. Firman som förlorar på om de drar av momsen för datorn, de måste ju då sälja någon extra tjänst/produkt som de får in momsen som de drar av....

3. Sättar han firman på kvittot så förlorar han reklamationsrätten, vilket kan vara ganska värdefullt.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Yey mitt "paket" är skickat från cdon.
Ska bli intressant om det kommer imorgon.

Dom skickar två hårddiskar som brev.......låter inte bra så jag hoppas dom packeterat bra.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det där skulle jag kalla ren och skär bullshit. Ge mig gärna lagen och paragrafen så kikar jag på det.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Yey mitt "paket" är skickat från cdon.
Ska bli intressant om det kommer imorgon.

Dom skickar två hårddiskar som brev.......låter inte bra så jag hoppas dom packeterat bra.

så stod det för mig också i tisdas, har ännu inte fått mitt =( mitt var också skickat som brev! hoppas hårdiskarna klarar sig

Permalänk
Medlem

Har beställt 16gb ram från CDON igår. :]
Det är/var 49% rea på ram-minnena.
Hoppas dom är framme till på fredag. ;]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Nej...

Anledningen att vi får erbjudandena är att vi är trendsättande då alla lyssnar på oss "experter" när det gäller var de skall köpa dator för att inte bli lurade.

Så om 10 bekanta frågar dig om var de skall köpa laptop/dator/elektronik billigt och CDON har lyckats göra dig så nöjd att du rekommenderar dem, så tjänar de lätt igen de pengarna de förlorar (eller inte går med vinst på) då de sålt till dig för billigare pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

så stod det för mig också i tisdas, har ännu inte fått mitt =( mitt var också skickat som brev! hoppas hårdiskarna klarar sig

Mm,blir intressant som fan,man blir ju lite mörkrädd när man läser det.
Hade önskat mig ett paket som dom flesta andra butiker

Skrivet av DevilRoze:

Har beställt 16gb ram från CDON nu. :]
Det är/var 49% rea på ram-minnena.
Hoppas dom är framme till på fredag. ;]

Beställt nu?
Då lär du få dom i mitten av nästa vecka skulle jag tippa på

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Mm,blir intressant som fan,man blir ju lite mörkrädd när man läser det.
Hade önskat mig ett paket som dom flesta andra butiker

Beställt nu?
Då lär du få dom i mitten av nästa vecka skulle jag tippa på

Woah, fail där. Jag beställde ramen igår rättare sagt. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Woah, fail där. Jag beställde ramen igår rättare sagt. ^^

Är det postat?
Om inte så vete fan

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen swec erbjudande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Fortfarande ingen swec erbjudande

Kommer säkert under dagen sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

Jag fick min hårddisk från cdon i ett paket, paketet var dock lagt i en typisk skydds påse och därmed skickad som brev. Själva hårddisken ligger i ett väl paketerat skumpaket så ni behöver inte oroa er!

Visa signatur

Laptop ASUS G53SX-S1139V PROC: i7 2670QM GC: GTX 560 2 048 MB RAM: 8GB HD: 500GB Sata 3 MUS: Steelseries Sensei Keyboard: Steelseries 7G Black

Playernames: Zio, DeathEye

Permalänk
Medlem

.............................................
Fick min hdd idag.
låg i en vadderad påse, i en låda.
MEN,fick bara 1 av 2 hårddiskar.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Beställde en Noctua NH-D14 2011SE samt en Fractal design R3 plus ett monterings-kit till kylaren för jag skulle ha den på min 775-bräda.

Beställde det i måndags fick det idag.

Dock så hade CDON tagit FEL version av kylaren, alltså den "gammla" NH-D14 som passar alla AMD plus intel 775/1155/1366.

Varför jag ville ha 2011-versionen? PWM-fläktar.

CDON svarar på 4 timmar på "ärenden" och jag får en ny skickad till mig imorgon. Hoppas att jag får den på fredag senast. Annars blir jag icke glad.

Bra hantering av support, men kunde gärna tagit rätt vara första gången. Och hade gärna kunnat ge någon "beklagar besväret" grej som inet, en godis eller något USB-minne vet jag att Dustin höll på med ett tag!

Jag är JÄVLIGT besviken på CDON.com nu!

Dom skickade den "rätta" varann i onsdags, jag får sms nu på morgonen om att den finns på posten, Jag kör ner dit och hämtar det.

Och när jag öppnar paktetet

TROR NI INTE JAG FICK FEL JÄ*LA KYLARE IGEN?!

Helt jä*la otroligt, Första gången kan jag förstå att man gör fel, MEN DEN ANDRA GÅNGEN? Den versionen jag får ska inte ens vara i lager!

http://cdon.se/hemelektronik/noctua_nh-d14_cpu-kylares1156%25...
Den kylare jag får och INTE vill ha, som tydligen är tillfälligt slut.

http://cdon.se/hemelektronik/noctua_nh-d14_se2011_cpu_cooler_...
Den kylare jag vill ha.

Lite bilder...

http://img171.imageshack.us/img171/8864/img10321m.jpg
http://img545.imageshack.us/img545/3152/img10341.jpg
http://img864.imageshack.us/img864/3203/img10361.jpg

EDIT:
Förlåt för svordomar och caps lock, men ni anar inte hur irriterande det är.

KÖP INTE SE2011-Versionen FRÅN CDON! Ni får bara fel kylare och ingen ersättning alls.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem

Kan inte rekommendera CDON vid ångerrätt, öppetköp då dom verkar vara motvilliga och har överdrivna krav.

Har gjort samma sak flera gånger från NetOnNet innan och de var mycket trevligare och generösa.

Permalänk
Skrivet av mille666:

Jag är JÄVLIGT besviken på CDON.com nu!

Dom skickade den "rätta" varann i onsdags, jag får sms nu på morgonen om att den finns på posten, Jag kör ner dit och hämtar det.

Och när jag öppnar paktetet

TROR NI INTE JAG FICK FEL JÄ*LA KYLARE IGEN?!

Helt jä*la otroligt, Första gången kan jag förstå att man gör fel, MEN DEN ANDRA GÅNGEN? Den versionen jag får ska inte ens vara i lager!

http://cdon.se/hemelektronik/noctua_nh-d14_cpu-kylares1156%25...
Den kylare jag får och INTE vill ha, som tydligen är tillfälligt slut.

http://cdon.se/hemelektronik/noctua_nh-d14_se2011_cpu_cooler_...
Den kylare jag vill ha.

Lite bilder...

http://img171.imageshack.us/img171/8864/img10321m.jpg
http://img545.imageshack.us/img545/3152/img10341.jpg
http://img864.imageshack.us/img864/3203/img10361.jpg

EDIT:
Förlåt för svordomar och caps lock, men ni anar inte hur irriterande det är.

KÖP INTE SE2011-Versionen FRÅN CDON! Ni får bara fel kylare och ingen ersättning alls.

Tänkte köpa samma kylare nästa vecka typ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokhylla2000:

Tänkte köpa samma kylare nästa vecka typ...

Tro mig, gör inte det, lägg hellre till 140 spänn och få rätt kylare av komplett. Dom har ju sänkt fraktpriserna nu också!

F*n mer värt än CDONs jä*la klydd.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kan inte rekommendera CDON vid ångerrätt, öppetköp då dom verkar vara motvilliga och har överdrivna krav.

Har gjort samma sak flera gånger från NetOnNet innan och de var mycket trevligare och generösa.

Håller ABSOLUT inte med!
Fick utnyttja ångerrätten, fick välja mellan att skicka in som paket, som brev eller lämna in på lagret i Helsingborg!
Tycker tvärtom de är mycket tillmötesgående, iaf mer än en viss känd näthandlare som krävde att returen skulle ske med företagspaket!

Permalänk
Medlem

Allihopa! Kan folk vara så vänliga att sluta ge positiva recensioner på Prisjakt bara för att man beställt en pryl som faktiskt kommit fram? Man ska ge recensioner när man vet vad butiken går för, som när man haft supportärenden, ångerköp eller varit trogen kund länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Allihopa! Kan folk vara så vänliga att sluta ge positiva recensioner på Prisjakt bara för att man beställt en pryl som faktiskt kommit fram? Man ska ge recensioner när man vet vad butiken går för, som när man haft supportärenden, ångerköp eller varit trogen kund länge.

Haha, ja mycket ska man höra innan...

Har handlat på CDON för tiotusentals kronor under senaste halvåret, har funkat finfint, även trots att det blivit fel ibland.

Kan rekommendera dem starkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Är man nöjd med varan, priset, leveranstid mm är det väl inget fel att ge bra betyg. Har aldrig haft problem med något jag köpt från CDON.
Däremot har jag haft en hel del returärenden till andra butiker. Bättre att få rätt från början.
Llöjlig kommentar fö

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Haha, ja mycket ska man höra innan...

Har handlat på CDON för tiotusentals kronor under senaste halvåret, har funkat finfint, även trots att det blivit fel ibland.

Kan rekommendera dem starkt.

Varit kund hos dom i runt 7år.
Spel/film fungerar perfekt då jag uppskattar att det kommer lagom till helger.

Skulle inte rekommenderar att köpa delar till burken från dom.
Inte efter mitt RMA ärende, och nu hårddisk tjafset med att 2 beställningar annulleras,diskar försvinner, när dom väl kommer saknas hälften.

Visa signatur

| Steam - Toivo |