Total hackad/virus förstörd dator eller bara win 7 som jävlas?

Permalänk
Medlem

Total hackad/virus förstörd dator eller bara win 7 som jävlas?

Jag startade upp datorn och snabbt kommer en win7 liknande program som heter win 7 internet security 11 eller 12 (eller något mycket liknande upp)
Den liknar verkligen ett ms skappat win 7 program. i alla fall vill den att jag ska använda det programet och ta bort en och annan trojan. Jag har hört att det finns liknande virus effekter så jag prövar att starta ccleaner ochbser om det ev kan lösa problemet. Men det går inte att starta och det kommer upp en varningsbruta som säger att det är osäkert. Vill inte klicka på något som jag inte vet om och stänger an datorn via hålla in på/av knappen.
sätter på i safemode och tänker se om jag kan försöka lösa den vägen. Men samms popup kommer(notera ej som i webbläsar popup) och det går inte att starta de program dom jag vill starta för den anser datorn oskyddad. Nu börjar jag fundera om det är ett win 7 standard program som har kommit i senaste uppdateringen eller jag bara missat. Jag börjar se omkring vad som händer om jag försöker raddera "virusen" med programet men det kommer upp en ny popup som vill att jag ska aktivera produkten/köpa. Jag tycker programmet verkar vara ett virus nu men funderar hur den kan fungera även i safemode...

Jag vet att ibland kan dock win 7 program vara lika jävliga men jag är oroad. Är det säkert att använda programet eller klicka bort det eller är min dator helt nerlusad/hackat?

Kan säga att jag har haft skyddet som skolan hade med men då den blockerade alla torents tog jag bort den ett tag sen. Så jag har varir utan virus skydd ett

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

Litet tag men använder ccleaner regelbundet för att bra ta bort cookies

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

Pröva ladda ner Spybot Search and Destroy, där kan du styra lite vad som ska startas upp och inte.

http://www.safer-networking.org/en/download/

Kör det med Avast Home Free edition, och har aldrig (peppar peppar) råkat ut för något tråkigt.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Låter som om Win 7 internet security är ett skojarprogram. Det finns en del av dem och de fungerar just på det sätt som du beskriver. Dnn som skapat programmet spelar just på din rädsla för virus och får dig att installera "hjälpen" och sedan måste du betala för att bli av med skräpet. Kan inte svara på om det gör någon direkt skada men de kan vara mycket svåra att bli av med har jag hört.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1083845...

Dessa falska säkerhets program laddar ned virus, trojaner osv till din dator istället för att blockera.

Permalänk
Medlem

Man skall aldrig köra utan skydd om man inte är beredd att ta konsekvenserna. Ms har ett eget virusskydd som är gratis, efter att du fått ordning på burken så lägg in det. http://windows.microsoft.com/en-US/windows/products/security-...

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Jag tycker programmet verkar vara ett virus nu men funderar hur den kan fungera även i safemode...

Många av dom sabbar inte bara säkerhets program utan även alla vanliga sätt att fixa problemet så det är inte alls konstigt att du har problem även i felsäkert läge.

Du får överväga att ta bort och installera om Windows osv.

Att lägga in säkerhetsprogram efteråt är som att ringa brandkåren efter att huset börjat brinna. Brandmännen släcker bara elden. Inte deras jobb att bygga upp det nedbrända huset. Även om du får bort det vilket jag tvivlar så är skadorna fortfarande kvar.

Permalänk
Medlem

Som sagt verkar den blockera alla program. Jag förstår att jag troligen blir tvungen att ominstalera....

Även vilket jag först prövade att alt f4 misslyckades så i början tröck/instalera jag inget.

Som tur har jag ingen bank information på den och igentligen lite utav r
värde

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Skrivet av Fuskobot:

Som sagt verkar den blockera alla program. Jag förstår att jag troligen blir tvungen att ominstalera....

Även vilket jag först prövade att alt f4 misslyckades så i början tröck/instalera jag inget.

Som tur har jag ingen bank information på den och igentligen lite utav r
värde

http://tirade.org/internet-security-guard-removal-guide/

detta kanske hjälper (får hoppas så)

Permalänk
Medlem

Lyckades "blockera" programet via safemode/kommanfotolken...

Ska läsa guiden och även om jag vet att svaret är nej, att jag kan få bort hela viruset

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu