Permalänk
Medlem

Mikrofon jättelåg!

Hej!

Min mikrofon är väldigt låg i skype och andra VOIP program. I skype är inställningen att skype får ändra allt urkryssad även i windows på inspelningsenheter så har jag satt mikrofonen på +30 i mikrofon boost men ändå så sjunker den. När jag satt och spelade CS med några vänner och mina föräldrar låg och sov så va jag tvungen att viska i miken och de hörde de inte alls.

Då till frågan: Vet någon hur man ska kunna göra så att de hör mig bra?
PS har provat med annat headset också. Moderkort : Asus crosshair IV

Bara att skriva om det är något ni inte förstår så ska jag försöka förklara det bättre?

MVH Dalgren

Visa signatur

Crosshair IV | 1055T @ 3.2 GHz | 4 GB Corsair dominator | Corsair H50 | Fractal Design R3 | 2x PowerColor 6950 2GB | Corsair HX 750W

Permalänk
Inaktiv

Jag har precis samma problem.... Moderkort i sign.,....

Permalänk
Medlem

Har precis samma fel med mitt Asus Maximus Gene Z.
Micen är jättelåg, och av någon anledning plockar den upp omgivningsljud bättre än mig som har micen precis bredvid munnen.

Har testat med bakpanelen, frampanelen och även ett USB ljudkort.
Ljudet funkar bättre i ventrilo, men i Skype är det helt värdelöst (Skype är iofs också helt värdelöst), men kör jag tex "listen to this device" i kontrollpanelen så hörs jag knappt, men tvn som står 10m bort hörs utan problem...

/0verseer

Permalänk
Medlem

Fyfan va sjukt.. Kör själv med ett Asus Maximus Gene Z77 och mikrofonen är helt värdelöst låg
Verkar visst bara ett känt problem..

Har skapat en tråd om det här:

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X