Permalänk
Medlem

vad använde du för program till ritningen? mycket snyggt jobb för övrigt!

Visa signatur

|AMD Phenom x6 1055t @ 4.1 ghz|ASUS Crosshair IV Formula|XFX Radeon 6950 2gb "Dual Fan"|Kingston HyperX 8gb| Samsung Spinpoint 250gb|Cooler Master GX 750W | Windows 7 Ultimate x64| Cooler Master HAF 922|

Permalänk
Medlem
Skrivet av NysoO:

Måste ta och tacka alla igen för allt beröm och intresse! Det är kul å se att bygget fortsätter inspirera även fast det var ett tag sen jag byggde klart det. Datorn används dock fortfarande flitigt

Som sagt, bug och bock, allt ni skriver uppskattas fortfarande!

Danne112: Har ingen aning faktiskt. Har köpt och sålt och fixat och har inte riktigt haft någon koll på kostnader

Väldigt fint, roligt med folk som bygger från grunden!

Vad är det för knapp du använder för dvdn? Den som lyser i mitten dvs.

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Inaktiv

Måste ju säga att detta blev extremt stiligt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av chazzi:

Väldigt fint, roligt med folk som bygger från grunden!

Vad är det för knapp du använder för dvdn? Den som lyser i mitten dvs.

Den som sitter längst fram på datorn är en startknapp. Köptes hos chilled pc:
http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?cPath=60_103...

Knappen till DVD'n sitter på baksidan vid temperaturdisplayerna. Har för mig jag köpte den på conrad eller likn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

f** vad snyggt önskar att jag hade tillgång till samma verktyg som du!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Dom svarta fläktgallren, vart hittar jag dom?
Extremt snyggt bygge!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

sjukaste jag sett

Visa signatur

Hårddisk: Corsair Force GT 120gb Skärm: Samsung 2233rz @ 1680x1050, 120hz, 5ms Chassi: Corsair Carbide 500r Minne: Corsair vengeance 8gb 1600MHz @ CL-8 PSU: Corsair HX 750w GPU: Nvidia GTX 580 MB: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel i7 2600k @ 4.4GHz

Permalänk
Medlem

Vilket jäkla häftigt bygge!

Permalänk

Vilken pjäs! riktigt riktigt snyggt!! Härligt att du sa till på skarpen när lackeraren böjde plåten Hoppas de går bra med den nya plåten nura!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NysoO:

Du kanske redan har svarat på det, men vad kostade själva chassibygget med material osv?

5P!

Permalänk
Medlem

Sjukt bra bygge! diggar det rejält.

Hur många mm tjock var alu plåten du använde dig av? Hur mycket fick du betala för den ?

Visa signatur

2500k @ 5Ghz [Vattenkyld] - ASUS Maximus IV Extreme - 4x4GB G.Skill ripjaws peformance 1600Mhz - Tri Crossfire Powercolor Radeon HD5870 @ 1050/1200 [Vattenkyld] - Corsair AX1200 - Corsair Force 120

Permalänk
Medlem

Det här är det snyggaste jag sett! Har haft planer på att bygga egen låda men du är ju helt sjuk! Bygg lådor och sälj dem för 10 000 kr stycket!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500k @4,2GHz CPU-kylning: Corsair Hydro H100 RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) 1866Mhz Vengance MB: AsRock P67 Extreme6 Gen3 Chassi: Cooler Master ATCs 840 Silver Nätaggregat: Corsair AX 1200W Gold Grafikkort: 2 x Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB Windforce Rev 2.0 SLI HDD: 1TB Western Digital Caviar Black SSD: Corsair Force GT 120GB Skärm: Dell ultrasharp 27" u2711 Mus: Roccat Kova Tangentbord: SteelSeries 6G v2

Permalänk
Medlem

Betyget blir:
9.5 för idén
9.5 för genomgörandet
och
9.5 för resultat

lägg sedan till 1.5 för avundsjuka så är det mer rättvist.

Mycket imponerande. vet inte vad jag skall göra av inspirationen men något blir det nog ändå!

Permalänk
Medlem

så jävla snyggt gj

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

Fyfan vad snyggt det blev !!!!! vattenkylningen ser riktigt bra ut stil rent!

Visa signatur

Cooler Master Haf X // Intel I7 2600k // 2x Gtx 560 ti oc SLI // 16gb ddr3 Corsair Vengeance // Ocz 120gb ssd // Ocz 1250w psu // Cpu kylare Corsair H100 // Sabertooth P67

Permalänk

Hej

Har använt en bild härifrån till en header, kolla in den och säg om jag får fortsätta använda den

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk

Snyggaste jag sätt ! Väldigt välbyggt och uträknat! du får 5p av mig!

Permalänk

Förstå hur mycket en tillverkare skulle sålt det här chassit för? Ofantlig summa iaf Riktigt riktigt riktigt riktigt riktigt riktigt snyggt bygge

Permalänk

Lätt fränaste bygget jag sätt. 5P

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

Har följt ditt bygge sedan starten, och återkommit till byggloggen många gånger. Det är ett fantastiskt snyggt och inspirerande bygge. Så inspirerande att jag är sugen på att göra något liknande själv. Tänkte dock försöka mig på att limma istället för att skruva ihop själva skelettet. Har några frågor som jag hoppas du vill hjälpa mig att svara på:

1. Vad blev slutdimensionerna (yttermått) på lådan?
2. Har räknat ut att du använt 15 mm kvartsstav. Vilken dimension på plåt använde du? Samma till hölje och fästkonsoler internt? Minns du måtten på profilerna som håller moderkortet?
3. Hur fäste du frontradiatorn? Kan inte se det på bilderna.
3. Tips till en naiv datorbyggare; något du skulle gjort annorlunda så här i efterhand?

Visa signatur

McPrue Apollo SE V2 2025

Do. Or do not. There is no try. [Jedi Master Yoda]

Permalänk
Medlem

Kul att se ett så kompromisslöst bygge där alla detaljer är väl genomtänkta och elegant utförda. Jag är nyfiken på vad du har lagt ned både i pengar och tid på projektet, och vad väger chassit med alla komponenter monterade?

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk

nice bygge men hur mycket väger det med alla komponenter inuti?

Visa signatur

NOPE.JPG

Permalänk
Medlem

Ser att det är många som ställer ungefär samma frågor, så kan ta och svara på dom vanligaste.
Material och kostnad: 2mm Aluminiumplåt, inköptes för ca 500kr. 15x15mm solid aluminiumstång, inköptes för ca 120kr
Totalt gick väl allt chassimaterial på ca 800kr.

Tid nedlagd: Ingen aning, men det blev några söndagar och eftermiddagar.
Vikt på datorn i dagsläget: ca 35kg

Program som användes för att skapa 3d-modell: Sketchup

Får passa på och tacka för alla positiva kommentarer!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NysoO:

Den som sitter längst fram på datorn är en startknapp. Köptes hos chilled pc:
http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?cPath=60_103...

Knappen till DVD'n sitter på baksidan vid temperaturdisplayerna. Har för mig jag köpte den på conrad eller likn.

Undrar jag bara... Varför har du temperaturdisplayerna på baksidan? Är det inte meningen att man ska se temperaturen? Dvd knappen kan jag förstå, den använder man ju inte allt för ofta

Annars ett jäkligt snyggt bygge!! Ser skitfint ut!! Välgjort och det syns att det är några timmar bakom detta projektet!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Riktig fint!:) 2 frågor!:) är det jätte svårt att lära sig bocka plåt?:)
Och vart får man tag i moderkorts platta eller vad man ska kalla det?:)

Permalänk

amen fifan vad snyggt jobbat! Detaljerna, formen samt hela bygget verkar vara väl genomtänkt! Stilrent.

Visa signatur

"Skillnaden mellan manlighet och idioti är hårfin"

Asrock 970extreme4, Corsair 8Gb Vengance 1600Mhz, AMD 965BE @4ghz, Zotac gtx580, Corsair cx600, Fractal design arc och självklart ingen ssd.

Permalänk
Inaktiv

vad heter de rör du gjort ramen av??

Permalänk

Riktigt snyggt gjort, syns att du har jobbat med mycket plåt och sånt förr du är väldigt duktig