Permalänk
Medlem

Åsikter om min hemsida?

Hej, gör en hemsida åt flickvännens UF-grupp. Började med lite html/css för ett halvår sedan men har läst mig till allt så är inte precis duktig. www.mistuf.se är sidan som nu precis blivit klar, vad tycker ni om den? vad borde jag göra om/ bättra på? Tacksam för svar och åsikter

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem

Jag är inte någon expert på hemsidor utan en vanlig webbsurfare som bara besöker siter och använder dess forum men det ser helt okej ut.
Bakgrund + textfärg gör sig bra och det är lättläst.

Keep the good work up!

Permalänk
Skrivet av korvjohn:

Hej, gör en hemsida åt flickvännens UF-grupp. Började med lite html/css för ett halvår sedan men har läst mig till allt så är inte precis duktig. www.mistuf.se är sidan som nu precis blivit klar, vad tycker ni om den? vad borde jag göra om/ bättra på? Tacksam för svar och åsikter

Vad är skillnaden nu då?
http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital...

Visa signatur
Permalänk

Hej, bra jobbat!
Man kan inte tro att du bara har hållit på med detta ett halvår, du har gjort en mycket proffsig sida.

Det enda som jag vill anmärka på är att du kan komplettera med 2 koder under HEAD:

<meta name="keywords" content=" ">
<meta name="description" content=" ">

Koderna används för sökord och innehåll i nätets sökmotorer

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

Super! det skall jag tillägga )

och jag har gjort om större delen av sidan , lagt till fler menyer, nya bilder , lite formulär osv

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem

För mig så är brödtexten lite svår läst, du har tagit ett typ snitt och dragit ned på storleken!
Men Sans-serif borde du fortf. använda då det ger ett ungdomligare uttryck

edit: Caption.gif saknar!
Det är mkt skype plugin, är det något som behövs på alla sidorna, då jag inte ser något på framsidan

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

För mig så är brödtexten lite svår läst, du har tagit ett typ snitt och dragit ned på storleken!
Men Sans-serif borde du fortf. använda då det ger ett ungdomligare uttryck

edit: Caption.gif saknar!
Det är mkt skype plugin, är det något som behövs på alla sidorna, då jag inte ser något på framsidan

skall jag kolla upp tack

skall även fixa höjden på vissa sidor då de tydligen är för låg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem

En annan sak du också kan lägga till är till alla telefon nummer så kan du länka <a href='callto:TELEFONNUMMER'>TELEFON NR</a>
Så fungerar skype automatisk och om någon kopplar upp sig med en telefon

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Köpsidan gav mig lite rysningar...

Normalt så börjar man med att välja vad man vill köpa, sedan skriver man in sina kontaktuppgifter. Tänk på att vi bor i Sverige och läser från vänster till höger.
Sedan så måste du ta bort de hårdkodade maxantalet i beställningsformuläret.

Såg att man kan titta på prudukterna, trycka köp och sedan kommer man till den där hemska sidan där det varken finns bilder eller möjlighet att klicka på det jag vill köpa. Jag vill ju att produkten läggs i en kundvagn ifall jag vill köpa fler och kunna se totalpriset på min order. Fraktkostnad är också något jag vill se omgående.

Ett litet skrivfel nere till höger, ändra vårat till vårt.
I övrigt ser det okej ut.

Permalänk
Medlem

Synd att ni inte har produktbild över alla tllgängliga färger ni anger ni har på sidan.

"donut vilken finns i färgerna ljusblå, mörkblå, ljusrosa, mörkrosa, lila, vit och brun."

Sedan på bilden så är det rosa, vit, röd och ljusblå. Röd har ni på en produktbild, men röd är en färg ni inte saluför ?

Enligt mig ska man ha en produktbild som stämmer överens med produkten man säljer.
Men annars har jag inget mer att säga än att själva sidan ser bra ut, och hoppas det går bra för deras Ungdomsföretag.

Permalänk
Medlem

Ser ok ut men skulle fundera på att designa om första sidan, bildena i mitten drar blicken från texten på sidan vilket gör att man inte uppmanas läsa texten om t.ex. Rumänien eller Nyheterna, i övrigt skulle kanske överväga att ta bort skuggan på inramningen av content eller iaf inte ha den på alla sidor, ger en konstig optisk illision som lätt blir jobbig för många att titta på.
Köpsidan kanske skulle kunna ha lite mer info och en bild på det man faktiskt beställer?
På kontakt, ser bättre ut om det är en PR ansvarig man kontaktar inte VD och formulera det lite mer som just kundkontakt.

Men all and all ser den helt ok ut

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurta:

Synd att ni inte har produktbild över alla tllgängliga färger ni anger ni har på sidan.

"donut vilken finns i färgerna ljusblå, mörkblå, ljusrosa, mörkrosa, lila, vit och brun."

Sedan på bilden så är det rosa, vit, röd och ljusblå. Röd har ni på en produktbild, men röd är en färg ni inte saluför ?

Enligt mig ska man ha en produktbild som stämmer överens med produkten man säljer.
Men annars har jag inget mer att säga än att själva sidan ser bra ut, och hoppas det går bra för deras Ungdomsföretag.

jag står tyvärr inte för innehållet men vet att de är osäkert vilken färg produkten egentligen är

skall fixa så det stämmer.

sen ang. "köp" så är tyvärr sjukt okunnig inom php o js men kan givetvis byta plats på dem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ser ok ut men skulle fundera på att designa om första sidan, bildena i mitten drar blicken från texten på sidan vilket gör att man inte uppmanas läsa texten om t.ex. Rumänien eller Nyheterna, i övrigt skulle kanske överväga att ta bort skuggan på inramningen av content eller iaf inte ha den på alla sidor, ger en konstig optisk illision som lätt blir jobbig för många att titta på.
Köpsidan kanske skulle kunna ha lite mer info och en bild på det man faktiskt beställer?
På kontakt, ser bättre ut om det är en PR ansvarig man kontaktar inte VD och formulera det lite mer som just kundkontakt.

Men all and all ser den helt ok ut

skall åtgärdas , tack så mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvjohn:

så dåligt ?:/

Skickades från m.sweclockers.com

Tror han syftar på Doughnut ;).

Har ni börjat sälja dem? Jag stödjer er gärna genom att köpa

Permalänk
Medlem

"Sedan på bilden så är det rosa, vit, röd och ljusblå. Röd har ni på en produktbild, men röd är en färg ni inte saluför ?"

klockan du dig in på bilderna "lego" och "donuts" så ser du alla produkterna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvjohn:

så dåligt ?:/

Skickades från m.sweclockers.com

Doughnuts...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Tror han syftar på Doughnut ;).

Har ni börjat sälja dem? Jag stödjer er gärna genom att köpa

jadå! försäljningen är i gång , bara att fylla i formuläret på sidan (om du vågar)^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Doughnuts...

Ah förlåt Inge simpsonsfan så kopplade inte direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvjohn:

"Sedan på bilden så är det rosa, vit, röd och ljusblå. Röd har ni på en produktbild, men röd är en färg ni inte saluför ?"

klockan du dig in på bilderna "lego" och "donuts" så ser du alla produkterna

Skickades från m.sweclockers.com

Jag får be om ursäkt. Var lite trött, förstod inte när jag skrev att man kunde klicka på bilderna. Då tar jag tillbaka allt jag skrev. För där fanns ju alla färgerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurta:

Jag får be om ursäkt. Var lite trött, förstod inte när jag skrev att man kunde klicka på bilderna. Då tar jag tillbaka allt jag skrev. För där fanns ju alla färgerna.

ingen som helst fara ! du påpekade dock lite saker som jag inte sett ! så det var bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvjohn:

jadå! försäljningen är i gång , bara att fylla i formuläret på sidan (om du vågar)^^

Skickades från m.sweclockers.com

Nice!

En snabb fråga. Är de gjorda av hårdplast eller något gummi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Nice!

En snabb fråga. Är de gjorda av hårdplast eller något gummi?

gummi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem

Designen känns okej, möjligtvis kan man tycka att det är mycket gamla trender drop shadows, 45-graders linjer. Nu för tiden går mycket mot "keep it simple stupid". Säger inte att man blint ska följa strömmen, men det är viktigt att tänka på vilken känsla ett varumärke förmedlar.

Tyckte mig läsa att du inte står för innehåll, men jag har några anmärkningar där som du kan passa vidare eller något.

Jag kommer in på sidan, ser att företaget heter mist och jag ser en gummi-donut. Förstår ingenting. Läser vidare och det första jag får veta är att skaparna går på LM Engströms Gymnasium. I vanliga fall hade jag stängt sidan redan där. Så lång tid tar det för en potentiell kund att bestämma att man inte är intresserad av att läsa vidare. Eftersom att du bett om åsikter så läser jag vidare... Får nu veta att de driver ett företag för att lära sig om företagande. Inga frågor besvarade so far. Kommer till underrubriken "Vad vi gör" och möts direkt av en ärligt talat ganska klyschig affärsplan. Först i slutet av stycke två får jag veta att det är en kabelsnurra.

Dessutom föreslår jag ett konsekvent produktnamn. Ibland heter den doughnut och ibland donut. Dessutom är jag ganska säker på att Lego är varumärkesskyddat och att sälja en produkt som liknar deras som till råga på allt marknadsförs som "Lego" är troligtvis direkt olagligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blizzard:

Designen känns okej, möjligtvis kan man tycka att det är mycket gamla trender drop shadows, 45-graders linjer. Nu för tiden går mycket mot "keep it simple stupid". Säger inte att man blint ska följa strömmen, men det är viktigt att tänka på vilken känsla ett varumärke förmedlar.

Tyckte mig läsa att du inte står för innehåll, men jag har några anmärkningar där som du kan passa vidare eller något.

Jag kommer in på sidan, ser att företaget heter mist och jag ser en gummi-donut. Förstår ingenting. Läser vidare och det första jag får veta är att skaparna går på LM Engströms Gymnasium. I vanliga fall hade jag stängt sidan redan där. Så lång tid tar det för en potentiell kund att bestämma att man inte är intresserad av att läsa vidare. Eftersom att du bett om åsikter så läser jag vidare... Får nu veta att de driver ett företag för att lära sig om företagande. Inga frågor besvarade so far. Kommer till underrubriken "Vad vi gör" och möts direkt av en ärligt talat ganska klyschig affärsplan. Först i slutet av stycke två får jag veta att det är en kabelsnurra.

Dessutom föreslår jag ett konsekvent produktnamn. Ibland heter den doughnut och ibland donut. Dessutom är jag ganska säker på att Lego är varumärkesskyddat och att sälja en produkt som liknar deras som till råga på allt marknadsförs som "Lego" är troligtvis direkt olagligt.

tack så jättemycket jag skall fixa det !
det är min första sida och är inte så uppdaterad i design ännu

kommer att vidarebefordra allt till företaget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem

vad har ni andra för synpunkter på köp-sidan ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem

Nu har jag åtgärdat några av felen som påpekats, vissa kvarstår och vissa är bara ändrade. Vill gärna veta om det är något mer. Sen är det någon som vet varför sidan laggar i Chrome pga border-radius och box-shadow? Kan man på något sätt åtgärda det?

Visa signatur

Ludacris@live.se