Jag hatar verkligen Android!

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Allt? Har du provat exakt ALLT?

Det är möjligt att drivrutinerna för 3g-radiodelen är oerhört välskrivna, men helhetsintrycket är det som räknas när jag använder min telefon.

Permalänk
Skrivet av SalamandernJoe:

Jag lastar operativet för att det är så dåligt implementerat av så många. Jag struntar i om det är Googles fel eller inte, det drabbar varumärket. Med tydligare riktlinjer skulle inte fragmentationsproblem som dessa äga rum. Att appar inte fungerar på mitt android, men på andras android med samma versionsnummer.

Annars får man kunder, som jag, som hatar Android när dyra telefoner med det inte kan köra de enklaste appar ordentligt. Jag som konsument struntar egentligen i vems fel det är, jag vet bara att mina bankärenden blir krångligare att utföra tack vare att jag bytt till Android. Att det mobila livet i största allmänhet blir krångligare av att ha bytt till Android. Inte bara krångligare, utan buggigare. Så fungerar marknaden.

Bland tusentals konsumenter med exakt samma utfall? Nix.

Du vet att även defekt hårdvara kan orsaka stabilitetsproblem i mjukvaran? har du provat att tala med återförsäljaren om dina problem?

Exakt vilka problem är det du delar med tusentals andra?

(och jag hoppas att ingen på alvar påstått att android är lika polerat som iOS. Isåfall beklagar jag att du lyssnat på den personen. men, så illa du beskriver det, ska det inte vara på ett fullt fungerande exemplar)

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Om du tänker efter har jag aldrig sagt att det märks på telefonen. Jag skrev att det märks att Google äger MM.

Hur märker du det om du nu inte menade telefonen? Känns som att du, precis som andra i tråden redan har konstaterat, bara reggat kontot för att spy galla över google/android OS. Din tråd känns mer som trollande i likhet med det som man påstod att nvidia gjorde på forum dvs minska förtroendet för andra märken.

Äger en Galaxy s2 som jag är ytterst nöjd med då allt flyter på som det ska. Tjejen äger en xperia arc som visserligen är seg men inga problem med android där inte. På arbetet har vi Iphone 4s som också är väldigt bra. Personligen så är jag prestanda/krona kräsen och ser inte någon som helst anledning till att köpa en iphone förutom att tillhöra mainstream. Men det är en annan diskussion.

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Vad var det som från börjar fick dig att välja Motorola med MotoBlur? Känns som att du hade varit mer bekväm med t.ex. HTC Sense eller Vanilla Android.

Sedan att kasta skita på Android när SEB inte har buggtestat sin egna App är ju lite komiskt i sig

Till saken hör att jag tror inte SEB kallt räknade med att behöva buggtesta sin app för iOS, Generic Android, och sen för varje modell som släpps. Nu måste de ju göra det, men det är fortfarande knasigt. Man måste ex. inte buggtesta Firefox för varje hårdvarukombination som existerar.

Jag tyckte att telefonen hade en fulsnygg look, coola detaljer och hade sedan för avsikt att byta ut launchern. Dock kändes ingen launcher mitt i prick, så beslöt att hellre ha support av Motorola än någon random hacker.

Permalänk

Varför ska jag testa 2-3 olika telefoner för att konstatera att jag tycker att det suger? Det räcker med en, den jag har nu. Vad rör det dig egentligen vad jag tycker är sugigt i livet? Varför blir du upprörd över vad jag tycker suger? Det är ju jag som sitter med en bajstelefon, det är väl ändå inte ditt problem?

Alltså -det är en lite märklig inställning att först göra en post i ett forum (som dessutom har inriktning av teknisk support/diskussion) och sen när andra svarar på din post så frågar du vad det rör dem och varför det är deras problem.. eh ..what? Du postar men vill inte att någon svarar eller har annan åsikt? Vad tror du forum är till för överhuvudtaget om du kritiserar att folk engagerar sig i dina inlägg..

Permalänk
Medlem

Till saken hör att jag tror inte SEB kallt räknade med att behöva buggtesta sin app för iOS, Generic Android, och sen för varje modell som släpps. Nu måste de ju göra det, men det är fortfarande knasigt. Man måste ex. inte buggtesta Firefox för varje hårdvarukombination som existerar.

Nä men de måste buggtesta Firefox för varje operativsystem som de släpper det på. Samma princip gäller här, SEB borde ha buggtestat det på Android.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Inaktiv

Har en Motorola Defy och har aldrig haft problem med Motoblur,frysningar etc.
Har haft min i mer än 1 år nu.

Permalänk

Bara till att gratulera.

lär ju vara motorolan det är fel på och inte android , har själv aldrig haft problem med android.

Permalänk
Medlem

Har precis samma åsikt som TS. Hade en Iphone 3GS som blivit slö som en gammal kärring.
Abonnemanget gick ut, så jag valde en Samsung Galaxy S2.
Jag kan inte ha något skydd för den, för då blir den för varm och stänger av sig.
Apparna är dåligt skrivna, med flertalet buggar i varje.
Batteriet klarar inte ens 24 timmar normal använding.
Sitter ibland och stirrar längtande på min gamla 3GS, men den blev alldeles för slö med nya IOS.
Visst, allt må vara dyrare på Appstore, men där har dom iaf en vettig kvalité-check innan man får kasta ut skiten där.
Blir nog min första och sista samsung det här, om inte 4.0 förbättrar allt, så hamnar den nog på blocket rätt omgående.
Dessutom, när fan kommer 4.0 till den? Ingen info någonstans.
Ungefär som Blizzards "soon".

Permalänk
Medlem

Min bror har en Motorola Razr o mina föräldrar har SGII och det är inget fel på Razr, det är nog Android generellt TS inte gillar helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Känner igen det där. Det är ockås anledningen till att jag inte gillar android. Det mesta känns halvfärdigt fortfarande. Nästa version ska tydligen vara bättre dock.

Permalänk
Skrivet av Tickles:

Hur märker du det om du nu inte menade telefonen? Känns som att du, precis som andra i tråden redan har konstaterat, bara reggat kontot för att spy galla över google/android OS. Din tråd känns mer som trollande i likhet med det som man påstod att nvidia gjorde på forum dvs minska förtroendet för andra märken.

Äger en Galaxy s2 som jag är ytterst nöjd med då allt flyter på som det ska. Tjejen äger en xperia arc som visserligen är seg men inga problem med android där inte. På arbetet har vi Iphone 4s som också är väldigt bra. Personligen så är jag prestanda/krona kräsen och ser inte någon som helst anledning till att köpa en iphone förutom att tillhöra mainstream. Men det är en annan diskussion.

Därför att jag är intresserad av företag och deras förehavanden, särskilt företag av vilkas produkter jag äger. Mm, jag köpte en telefon för 5.5k, reggade ett konto, väntade en månad, hittade på massa sakliga argument och sedan satte jag min stora plan i verket; att trolla SweC en torsdageftermiddag. Kom igen nu...

Hur kan det vara trollande när jag redogör varför jag ogillar Android? Det är inte trollande att ogilla någonting, precis som jag inte trollar om jag skriver att jag hatar våldtäktsmän.

Nej, jag förstår att du är konspirationsteoretiskt lagd, men jag är ingen agent på uppdrag av Apple, Microsoft, McDonalds eller något annat företag vars produkter jag gillar mer än Android.

Även jag är intresserad av att komma billigt undan med fullgod prestanda, varför jag nu överväger att köpa en WP7-lur i väntan på iPhone 5. Får nog bli en Nokia Lumia 710, för att lindra plånbokens ångest.

Permalänk
Medlem

Du kanske ska vänta tills ICS kommer då det ska vara en lite mer polerad version av Android, innan du säljer tänker jag. Annars känns det igen fast då från linux installationer på datorn, har aldrig förstått mig på det OSet, iaf inte grafiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kan berätta för alla åhörare att jag hatar Android. Varför? Jo, därför att...
Jag ägde en iPhone 3GS.

Det sammanfattar din helsida med skit

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan skrapa ihop lika många som hatar sin iphone, sin tvättmaskin eller sina tråkiga liv bara du googlar lite, så vad har det för betydelse att det finns x antal andra med samma inställning när majoriteten inte har den?
Elallergiker är inte mindre tokiga bara för att det finns flera av dem.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Otur, själv har jag inte haft ett enda problem med min SGS som jag har mixtrat lite med.

Visa signatur

Fuck yea!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leechu:

Har precis samma åsikt som TS. Hade en Iphone 3GS som blivit slö som en gammal kärring.
Abonnemanget gick ut, så jag valde en Samsung Galaxy S2.
Jag kan inte ha något skydd för den, för då blir den för varm och stänger av sig.
Apparna är dåligt skrivna, med flertalet buggar i varje.
Batteriet klarar inte ens 24 timmar normal använding.
Sitter ibland och stirrar längtande på min gamla 3GS, men den blev alldeles för slö med nya IOS.
Visst, allt må vara dyrare på Appstore, men där har dom iaf en vettig kvalité-check innan man får kasta ut skiten där.
Blir nog min första och sista samsung det här, om inte 4.0 förbättrar allt, så hamnar den nog på blocket rätt omgående.
Dessutom, när fan kommer 4.0 till den? Ingen info någonstans.
Ungefär som Blizzards "soon".

Då kan man ju fråga varför den blir "för varm".. Har som sagt själv en SII och den funkar prima.. Drar batteri som ett as men fungerar annars klockrent. Har inte upplevt några som helst problem med appar.

Hur kan det vara trollande när jag redogör varför jag ogillar Android? Det är inte trollande att ogilla någonting, precis som jag inte trollar om jag skriver att jag hatar våldtäktsmän.

Det roliga är att det enda du redogör är att du bestämt dig för att hata ett OS pga. att du har problem med din mobil.. Dessutom ogillar du inte något utan du hatar (enligt den titel du själv givit din tråd) och det är bara idiotiskt. Du borde gnälla hos motorola och inte på sweclockers.. För detta har absolut inget med Android att göra utan detta är ett problem med din mobil och dess hårdvara.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Whippoorwill:

Alltså -det är en lite märklig inställning att först göra en post i ett forum (som dessutom har inriktning av teknisk support/diskussion) och sen när andra svarar på din post så frågar du vad det rör dem och varför det är deras problem.. eh ..what? Du postar men vill inte att någon svarar eller har annan åsikt? Vad tror du forum är till för överhuvudtaget om du kritiserar att folk engagerar sig i dina inlägg..

Nej, jag reagerade mest på att han som svarade verkade upprörd över att jag tyckte att Android sög efter att bara ha handskats med det i min nuvarande telefon. Därför frågade jag honom om det verkligen var lämpligt att bli arg över vad jag tycker om min egen telefon, med argumenten du citerade.

Ingenting märkligt eller konstigt enligt mig, jag hoppas jag klargjorde för dig.

Permalänk
Medlem

Jag lastar operativet för att det är så dåligt implementerat av så många. Jag struntar i om det är Googles fel eller inte, det drabbar varumärket. Med tydligare riktlinjer skulle inte fragmentationsproblem som dessa äga rum. Att appar inte fungerar på mitt android, men på andras android med samma versionsnummer.

Annars får man kunder, som jag, som hatar Android när dyra telefoner med det inte kan köra de enklaste appar ordentligt. Jag som konsument struntar egentligen i vems fel det är, jag vet bara att mina bankärenden blir krångligare att utföra tack vare att jag bytt till Android. Att det mobila livet i största allmänhet blir krångligare av att ha bytt till Android. Inte bara krångligare, utan buggigare. Så fungerar marknaden.

Det är problemet som kommer på köpet när man bygger ett helt öppet och fritt operativsystem. Det finns alldeles för många olika komponenter som skapar sina egna fel att det nästan blir omöjligt att lösa detta med ett universielt drivrutinsarkiv. Android är, kan man säga, inte helt fördigt än vilket man också måste hantera om man väljer att köpa en sådan telefon. Microsoft har haft samma problem alla dessa år när användare blir galna för att just deras komponenter inte fungerar till 100%

Alternativet är då ett låst operativsystem som i stället kommer med sina egna problem. Då måste välja det ena eller det andra. Själv föredrar jag iOS just för att jag inte har något behov eller ork att bygga om hela telefonen efter hur jag vill att den ska fungera, men då måste jag samtidigt leva med att apple säger vad jag kan eller inte kan göra.

Som med allt annat i livet måste man gå en balansgång mellan perfection och smidighet.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Avstängd

Det är motorolan det är fel på, INTE android..
Testa en ny telefon!
Finns ju olika affärer vad jag vet där man kan gå in och kolla på dom
Får jag komma med ett förslag?

LG Optimus 2x 4"
Samsung galaxy s2 4,3"
samsung galaxy Nexus 4,65" (Ledande mobilen just nu med android 4.0)
Samsung Note 5,3" (Skulle mer kalla det surfplatta, men..)
HTC Sensation 4.3"
HTC sensation XE 4,?" (Dr.dre beats sound)
HTC Sensation XL 4,7" (Dr.dre beats sound)

Permalänk

Jag tyckte att telefonen hade en fulsnygg look, coola detaljer och hade sedan för avsikt att byta ut launchern. Dock kändes ingen launcher mitt i prick, så beslöt att hellre ha support av Motorola än någon random hacker.

Jag förstår hur du känner. Hade själv en Wildfire innan min nuvarande som krånglade som bara den, men efter att jag lämnat in den och fått en ny så var faktist alla mina frysningar och grafiska buggar ur världen, och då blev det en riktigt bra lur.

Jag har haft en iP4 och jag kan förstå vad du menar när du säger att du vill ha en färdig produkt som inte krånglar, men för de flesta teknikintresserade så vill man ha sin frihet att modifiera som man vill utan att bryta garantin, och det är nog därför du blivit rekommenderad Android.

Skulle säga att din frustration beror på 3 saker:

- Ovana i Android
- Måndagsex av telefonen
- Ingen stor supportdatabas för Motorolas telefoner

Om du inte orkar lämna in telefonen på affären så rekommenderar jag att du istället tar något som du är säker på. iP4 finns väldigt billigt nu, och om du får iväg den där för någon tusenlapp så kommer det kanske inte svida lika mycket.

Kan säga att jag absolut skulle ta en iPhone om det inte vore för att den har sina begränsningar. Det är en väldigt bra och stabil telefon, och om du någonsin i framtiden överväger en Android, ta då en populär modell. Motorola Razr hade jag inte ens hört talas om. Däremot HTC Desire, Desire HD, Sensation, Wildfire, Samsung Galaxy S, S2, Note, Sony Ericsson Xperia X10, Arc, Arc S, Ray är väldigt populära modeller som har otroligt stora supportdatabaser på nätet. Om du hade haft någon av dom hade du definitivt inte haft dessa problem

Som någon ovanför sa så ser jag att du bor i stockholm, och du får gärna komma och fingra på den så att du ser att du bara haft otur

Lycka till!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Du kan skrapa ihop lika många som hatar sin iphone, sin tvättmaskin eller sina tråkiga liv bara du googlar lite, så vad har det för betydelse att det finns x antal andra med samma inställning när majoriteten inte har den?
Elallergiker är inte mindre tokiga bara för att de är många.

Mitt svar var om huruvida det var ett handhavandefel. Jag argumenterade för att det inte var ett handhavandefel, med tanke på hur många som lyckats återskapa felet.

I övrigt har du rätt angående elallergiker.

Permalänk
Medlem

Det du har problem med är motoroals blur som är känt för att vara allmänt segt, sen så kanske även otur med dåligt exemplar av lur, förstår inte varför du ska komma hit och mensa som en liten flicka för det? jag kan förstå att visa vana ios användare tycker att andriod inte funkar lite bra då android alltid har och kommer ha problem med flytet då det inte är uppbyggt för ett grafiskt gränssnitt i början, men med det i åtanke så köp då inte android köp en likadan telefon som alla andra har och använd samma appar som alla andra, det är väl inge fel med det. men som van och trogen andrid användare låter det jävligt tråkigt

Permalänk
Medlem

Om du tänker efter har jag aldrig sagt att det märks på telefonen. Jag skrev att det märks att Google äger MM

Det vara rätt nyligen som Google köpte upp MM. Fast hela syftet med detta var inte att göra egna mobiler, utan det vara Motorolas mobil patent google var ute efter.. Sen så är också faktumet att denna telefonen gjordes innan Google tog över MM.

Android är ett OS som tillverkaren av telefonen måste anpassa för varje modell. Att det kan suga på en del telefoner, har mer med att tillverkaren är idioter än att det är fel på själva OSet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Så du köper en telefon med det OSet som tusentals konsumenter klagat på, blir sen besviken på att alla dessa har rätt?? Sen klagar du dessutom på att du själv varit så dum?? Avslutar även med att försvara att du varit korkad

Nu är det så här enkelt att du har fått en dålig TELEFON. Glöm inte att det finns 1000 tals Iphone 4s som inte ens går att ringa med...är IOS skit då? Skilj på hårdvaran och mjukvaran. Min Galaxy note är smooth och laggar inte ett skit. Min gammla Xperia x10i hackar o laggar, låser sig osv. Jag har samma OS i båda 2.
Om man läser på en massa om vilken telefon man skall köpa BORDE du köpt Galaxy s2 eftersom den i stort sett är vald till den bästa Mobilen just nu i varenda test. Motorola har suttit i skuggan av giganterna länge nu och levt en tynande tillvaro.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av blagi:

Det sammanfattar din helsida med skit

Nej, eftersom det varken sammanfattar eller är skit.

Permalänk
Medlem

Lite som att resonera att v8or är kassa för att man köpte en toyota med v8a som aldrig startar.

Problemet ligger inte i android, du köper en motorola, dyr och nylanserad.
Installera launcher pro, ta bort den skit som du installerat bara för att, och se om det fortfarande är kass.

Isåfall, lämna in och förklara att den inte fungerar, tredje gången får du en ny telefon av annat märke.
(Lite beroende på var du köpt den, vilket är?)

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Har du inget öppet köp så att du kan lämna tillbaka telefonen?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Så du köper en telefon med det OSet som tusentals konsumenter klagat på, blir sen besviken på att alla dessa har rätt?? Sen klagar du dessutom på att du själv varit så dum?? Avslutar även med att försvara att du varit korkad

Nu är det så här enkelt att du har fått en dålig TELEFON. Glöm inte att det finns 1000 tals Iphone 4s som inte ens går att ringa med...är IOS skit då? Skilj på hårdvaran och mjukvaran. Min Galaxy note är smooth och laggar inte ett skit. Min gammla Xperia x10i hackar o laggar, låser sig osv. Jag har samma OS i båda 2.
Om man läser på en massa om vilken telefon man skall köpa BORDE du köpt Galaxy s2 eftersom den i stort sett är vald till den bästa Mobilen just nu i varenda test. Motorola har suttit i skuggan av giganterna länge nu och levt en tynande tillvaro.

Jag googlar givetvis specifika fel först efter att jag upplevt dem, konstigt vore det annars. Ingen recension tog upp felen heller.

Jag skulle helst ha köpt en Lumia 800 upplever jag, med tanke på det enhetliga systemet. Jag använder min telefon professionellt, den får inte låsa sig, bugga loss eller dylikt. Oavsett vilken häftig custom kernel som sitter i, eftersom min telefon är ett arbetsredskap.

Permalänk
Administrativ avgift

Har du 4.0.3 så kan jag förstå då vissa appar inte fungerar annars är du bara en äckligfnboi som bara går o köper random tele vrf inte en s2 som har bästa recensioner när du ska betala 5,5k ..... skyll dig själv impulsköpare.......

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop