Jag hatar verkligen Android!

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Om nu android vore problemet så borde det även gälla min telefon.. vilket det inte gör alltså är det inte android i sig som är felet. Sedan om du nu inte har lust att diskutera med mig.. varför gör du det då?

Därför att du stalkar mig och citerar mig tre gånger, dessutom med sådana dumheter att jag känner att jag måste bemöta det. Så sluta kom med sådana dumheter nu tack.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Välkommen till swec? vilken totalt meningsfull förstapost du gör detta fina år 2012.

LooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooL.

Om du inte tycker folket här duger för denna jätte meningsfulla förstapost kan du vända dig till andra forum, hamsterpaj, flashback kanske passar bättre?

Nej, att du ger fan i att kommentera mina trådar skulle passa bättre

Permalänk
Medlem

Inse faktum, din kunskap inom detta område är för låg för att du ska klara av en android lur, du kanske har väldigt god kunskap i andra områden men inom detta har du bevisat i flertalet fall att du saknar den helt. Istället för att spy ur dig än mer dynga så rekommenderar jag dig att:

1: Leva med telefonen tills uppdatering finns (vilket är påväg)
2: Sälja den billigt
3: Ge bort den (tar gärna emot den

Under tiden så förstår jag inte varför du fortsätter häva ur dig den ena kommentaren efter den andra, inget av det du gör nu hjälper dig eller andra så varför envisas?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Inaktiv

Problemet som jag ser är att vi kopplar våra val till en produkt som vi "måste" bara säga att det är ett korrekt ett val. Det är därför man blir så kallad "fanboy". För min egen del är att, jag vill egentligen ha en produkt som bara fungerar. Ingen krångel. Det borde fungera från fabrik. Att jag inte vill hålla på med massa customroms för att få en fungerade telefon innebär inte att jag är inkompetent. Jag lägger ett antal tusen kr för att få en fungerande telefon. Om jag ska betatesta en telefon, så vill jag få betalt för det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SalamandernJoe:

Därför att du stalkar mig och citerar mig tre gånger, dessutom med sådana dumheter att jag känner att jag måste bemöta det. Så sluta kom med sådana dumheter nu tack.

1. huh? 2. Så om du läser dumheter så måste du först säga åt dessa att sluta skriva för att sedan skriva vidare själv? Finns ett ord för det och det är hyckleri eller mer känt som dubbelmoral.

Skrivet av darkshippo:

Problemet som jag ser är att vi kopplar våra val till en produkt som vi "måste" bara säga att det är ett korrekt ett val. Det är därför man blir så kallad "fanboy". För min egen del är att, jag vill egentligen ha en produkt som bara fungerar. Ingen krångel. Det borde fungera från fabrik. Att jag inte vill hålla på med massa customroms för att få en fungerade telefon innebär inte att jag är inkompetent. Jag lägger ett antal tusen kr för att få en fungerande telefon. Om jag ska betatesta en telefon, så vill jag få betalt för det.

Du verkar ha enormt med otur (syftar till ditt förra inlägg). Problemet folk har idag är att de har en motsatt "Gräset är grönare på den andra sidan.." som mer lyder "Gräset är grönare på min sida OCH ENBART MIN SIDA, tycker ni inte detta är ni idioter och ska bara hålla käft". Denna tråd däremot är skapad av en person som först gör den för att spy helt idiotiska mängder galla över något som inte är upphov till problemet han har, för att sedan helt ignorera när folk försöker säga emot. Det mest otroliga är dock att han tror att han inte kommer att få uppleva "hat" tillbaka utan han tror seriöst att alla ska hålla med honom, trots att han uppenbarligen har fel. Android är inte felfritt.. Det är allmänt känt att OS:et har sina buggar och att apparna inte är alltid 100% optimerade. OSx är stabilare men telefonen är betydligt dyrare. Det roliga är också att TS valt att köpa en mobil UTAN någon som helst kunskap om OS:et eller om mobilen i fråga och försöker skylla allt på android när de inte upplever hans förväntningar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Om man nu inbillar sig att android är perfekt från fabrik i alla lägen så får man nog leva med lite småbuggar här & där... Finns det tillverkare som släpper väldigt välpolerade telefoner, japp, finns det dom som släpper ren skit, japp... Om man köper den senare så är det synd, har man kunskapen kan man dock fixa till det mesta med en android lur sålänge det inte är rent hårdvarufel. Saknar man kunskap helt & hållet bör man akta sig, inget konstigt med det.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Avstängd

Jag kan berätta för alla åhörare att jag hatar Android. Varför? Jo, därför att...

Jag ägde en iPhone 3GS, men eftersom den började bli sliten och trött så bestämde jag mig för att inhandla en ny telefon. Efter mycket om och men så tänkte jag att jag skulle välja Android, varför? Jo därför att..

*Alla på Sweclockers vrålar och dampar över att om man kan programmera och känner till hårdvara och operativsystem så väljer man Android, därför att..
*Man kan skriva egna applikationer och program kan interagera med varandra. Man kan även byta ut default-applikationer. Man är även smart och icke-mainstream och blablabla.

Jag köpte en Motorola Razr som är fin i hårdvaran, men jag står inte ut med Android. Jag kräks. Jag spyr på den här skiten.

Allting känns halvfärdigt, MotoBlur laggar häst och känns inte alls stabilt eller polerat. Det där ninjaspelet med frukter fryser fast och fungerar inte. Nice. En app från market fungerar inte på min nya top-of-the-line telefon. Under all kritik, faktiskt.

Hemskärmsersättarna är skrivna av privatpersoner vilket innebär tveksam kvalitet och dubiösa uppdateringar. Det finns dessutom typ.. vad? Tre stycken? Kul. Verkligen ett jätteutbud. Dessutom skrivna av hobbyister. Om de inte är seriösa, som SPB Shell 3D, men då kostar det en slät hundring.

SEB-appen får svart kant runt vissa menyer. Nice! Mail-appen ser ut som någonting hämtat ifrån ReactOS. Om iPhone är USA så känns min telefon som Sovjetunionen. Mycket sämre, mycket mer fanatisk support.

Tydligen kommer ICS någon gång till denna lur. Pallar inte vänta, vill inte ens ha det. Vill ha en färdig, testad, fungerande och finslipad produkt. Typ iOS, typ WP7.

Inte en fragmenterad, schizofren produkt utan tydlig identitet.

Försöker kränga luren för 3000, köpte den för 5.5k. Tänker att nördarna älskar ju att köra åppen sås och linux, de älskar ju Android oavsett, kanske vill de ha min lur.. Är någon intresserad då? Självklart inte. Använt den ett par dagar, det blir en fin dagssumma.

Folk undrar; Motorola Razr? Hmm, vad är det för en lur? Svårt att få grepp om eftersom det kommer 700 Android-lurar per kvartal. Svårt att hitta en community, svårt att felsöka, svårt att få info om kommande uppdateringar.

Så här sitter jag, förbannad över att behöva pynta för en ny lur. Slänga ut en fin summa för en ny telefon som verkligen fungerar som en helhet, och inte som massor av halvfärdiga delar sammanlänkade med eltejp. Äcklad av Android. Äcklad av den fanatiska supporterskaran kring Android som mest håller på Android för att det inte är iOS.

De flesta Android-användare i min närhet vill inte diskutera Android med mig, de vill diskutera; Apple, apple-användare, apple-användares ekonomi, apples prissättning, apple-kunders religiösa inställningar, apple i all oändlighet.

"Inte öppet, låst, blablabla" Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Tack Google och Motorola för att ni fintat mig på 5500 spänn rakt ner i sjön. Det blir aldrig mer Android, jag lovar. Förlåt att jag försökte och köpte en av era produkter. Det var dumt.

Vilken jävla kap du gjorde
Nä lämna tillbaka motoroljan o köp en galaxy plus eller s2, kommer fungera iaf...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

1. huh? 2. Så om du läser dumheter så måste du först säga åt dessa att sluta skriva för att sedan skriva vidare själv? Finns ett ord för det och det är hyckleri eller mer känt som dubbelmoral.

Vadå skriva vidare själv? Klart jag besvarar dumheter, finns inget "hyckleri" eller dubbelmoral i det.

Permalänk
Avstängd

Vadå skriva vidare själv? Klart jag besvarar dumheter, finns inget "hyckleri" eller dubbelmoral i det.

Hyckleriet är att du säger åt personer att sluta skriva dumheter för att sedan skriva totalt nonsens själv.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem

Du köpte en motorola, största felet har du där. Inte upplevt dessa problem med min s2.

Permalänk

Det är alltid lika roligt att titta på när de inrutade androidfansen, klankar på folk som har problem med sina androidlurar och alla klankar på varandra! Efter jag läst första inlägget kände jag bara. This is gonna be *scrollar ned* ZOMG FLAMEWAR...

Och ja, jag har använt både Android och iOS och jag måste säga att inget av dem slår mjukvaran i min hederliga Ericsson Gh172(Hotline)

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Hedersmedlem

Alla telefoner passar inte alla. Men det är knappast operativsystemets fel att det inte passar dig. Som några andra nämnt, om du är van med IOS är det nog lika bra att köpa en 4S och se glad ut.

Skrivet av anon2110:

Gorillaglaset skulle i princip vara orepbar, men jag lyckades få 2 mikrorepor på den som inte syns.

Lite off topic, men håller verkligen med om att få osynliga repor på ett orepbart glas måste vara mycket irriterande.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Skrivet av tellus82:

Inse faktum, din kunskap inom detta område är för låg för att du ska klara av en android lur, du kanske har väldigt god kunskap i andra områden men inom detta har du bevisat i flertalet fall att du saknar den helt. Istället för att spy ur dig än mer dynga så rekommenderar jag dig att:

1: Leva med telefonen tills uppdatering finns (vilket är påväg)
2: Sälja den billigt
3: Ge bort den (tar gärna emot den

Under tiden så förstår jag inte varför du fortsätter häva ur dig den ena kommentaren efter den andra, inget av det du gör nu hjälper dig eller andra så varför envisas?

Visst klarar jag av en Android-lur, samt besitter nödvändig kunskap för att handskas med *nix. Jag tycker bara att många designval som gjorts för Android suger skunk.

Jag spyr varken ur mig dynga eller häver ur mig trams eller dylikt. Däremot finns det en hop här som försöker ägna sig åt att trycka ned mig, varvid jag påpekar deras brister. Nog om den saken.

Sälja den billigt kommer jag att göra, dock kommer inte en trut att hitta den på blocket. Den hamnar längst ner i anonymitet eftersom ingen känner till att modellen existerar. Andrahandsvärdet == 0

Säljer den för 2k, alltså 3,5k förlust för att man gav sig in på nya banor i livet. Aldrig igen. Android alltså, inte nya banor.

Permalänk
Medlem

jag tycker android är nice. inte haft några problem med min billiga lg gt540... använder den mest till ljudböcker och pdf.

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Inaktiv

Androidmarknaden är så pass fragmenterad så det släpps otroligt många mobiler. Det Google borde sätta som krav är att de måste få certifiera mobilen för att den överhuvudtaget får släppas med OS:et. Efter många år som anhängare av open source, så har jag insett att det måste finnas ett certifieringssystem för att för att hålla ihop skutan. Upplevelsen är #1. Allt annat är sekundärt, en stora massan vill inte tweaka en telefon in i absurbdum. Det stora massa = stora volymen. Detta säger jag trots att jag är elektroingenjör, att marknaden är allt. Utan marknaden, ingen telefon. Apple har haft iPhone, iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S. Tillsammans har de sålt mer än vad hela androidcommunityn har lyckats trots många flera tillverkare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swinto538:

Det är alltid lika roligt att titta på när de inrutade androidfansen, klankar på folk som har problem med sina androidlurar och alla klankar på varandra! Efter jag läst första inlägget kände jag bara. This is gonna be *scrollar ned* ZOMG FLAMEWAR...

Och ja, jag har använt både Android och iOS och jag måste säga att inget av dem slår mjukvaran i min hederliga Ericsson Gh172(Hotline)

Nu är det väl inte tal om inrutade androidfans eller att killen faktiskt har problem med sin mobil utan det är hur han framför allt som det vore androidsfel helt uteslutande.. vilket det inte är. Startar man en tråd som heter "Jag hatar verkligen Android!" och framför det som att android vore fullt av buggar och att man är en idiot som inte inser detta, ja då borde man kunna förvänta sig motargument UTAN att börja säga åt folk att hålla tyst och dra exempel som involverar avförning.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Kr^PacMan:

Alla telefoner passar inte alla. Men det är knappast operativsystemets fel att det inte passar dig. Som några andra nämnt, om du är van med IOS är det nog lika bra att köpa en 4S och se glad ut.

Lite off topic, men håller verkligen med om att få osynliga repor på ett orepbart glas måste vara mycket irriterande.

Visst är det OSets fel att det inte passar mig. Fragmentering och uppdateringsdimma bl.a.

Permalänk
Avstängd

Visst är det OSets fel att det inte passar mig. Fragmentering och uppdateringsdimma bl.a.

Nej, det är ditt fel för att du inte har läst på vad som passar dig bäst. Tar man det första bästa man kommer åt så är det ju inte varans fel för att du är för lat för att läsa på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej, att du ger fan i att kommentera mina trådar skulle passa bättre

Nja, jag tror vi alla får samla alla våra krafter och komma fram till roten av ditt android hat, inte fören man kommer till roten av problemet som det kan lösas.

Så på med era tänkarmössor nu!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kr^PacMan:

De syntes endast om man tittade efter det. Så det blev lite tokigt när jag skrev att det var osynligt =). Den första 4S som jag hade hade en mikrorepa på undersidan av glaset. En defekt från fabrik.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Nja, jag tror vi alla får samla alla våra krafter och komma fram till roten av ditt android hat, inte fören man kommer till roten av problemet som det kan lösas.

Så på med era tänkarmössor nu!

Räknas en foliehatt? :>

Visa signatur

Permalänk

Synd att du inte gillade det... Själv älskar jag det

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinto538:

hm ps3 vs 360
amd vs nvidia
intel vs amd
volvo vs allt annat
öl vs vin
heroin vs hockeypulver

osv osv, klart de finns fanboys alltid.

Permalänk
Medlem

Du skaffa fel telefon och det är ditt egna problem om du är så dum att du dömer ut ett helt operativsystem för du inte skaffar dig rätt telefon. Är väl därför folk som du gillar Apple, slipper tänka själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Räknas en foliehatt? :>

Den bästa sortens hatt, då vet man att ingen tjyvar ens tankar.

Permalänk
Medlem

Yes, det fungerar hela tiden. Den uppfattningen har jag om WP7 också. Märkliga webbläsare är det i både Razr och Galaxy S2 som default också.

Hela tiden låter överdrivet, men lite bättre än Android iaf.

Skrivet av Mocka:

Och jag säger emot er båda. Min SGS2 har verkligen fungerat så perfekt som den kan fungera (nu pratar jag telefonen & OS och inte apps som i vissa fall kan vara något buggiga men som jag skrev tidigare låter det för bra för att vara sant om nu alla iOS apps är totalt buggfria). Jag ser iallafall ingen som helst anledning att byta till iPhone då det inte kommer att tillföra mig något. WP7 skulle dock vara intressant att testa men inte till den graden att jag vill köpa en ny lur.

Säg emot allt du vill, det ändrar inte fakta. Android på SGS2 är antingen bloatware eller massa buggar. I princip de valen man har. Standard så käkar program i bakgrunden upp allt minne och försämrar även batteri-tiden. Custom Roms fixar detta men innehåller bara massa buggar. Jag ska se till att testa iPhone för att skaffa mig en objektiv uppfattning istället för att mässa om hur bra en telefon är utan att ha andra erfarenheter. Skärmen är mindre och telefonen må vara ömtåligare, men man kan inte få allt och det handlar om personlig prioritering.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Den bästa sortens hatt, då vet man att ingen tjyvar ens tankar.

Om nu inte regeringen har utvecklat en antifoliehattstråle som gör att de läser ens tankar fast man tror sig vara "safe" .... Som ett antivirus. Man tror sig vara säker men då lyckas alltid ett virus ta sig förbi och fucka upp din hårddisk!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Wolfgrin: Det handlar ju inte om att man slipper tänka. Utan man slipper lösa tillverkarens problem för att de inte har testat telefonen tillräckligt mycket. Klart att en app inte ska släppas på market utan att den är testad så att den fungerar me alla modeller och programversioner av Android som programmet är avsedd för förstås. Dygnet har tyvärr bara 24 timmar och jag slipper helst använda någon av de för att felsöka en produkt som jag inte själv har tillverkat.

Permalänk

Kör på en HTC Legend fortfarande med Android 2.3 som fungerar klockrent. Låter mer som att Motorola telefonen är kass och inte Android i sig.

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Största felet att du hade en iphone först.

Visa signatur