Jag hatar verkligen Android!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SalamandernJoe:

Okej, om det känns jobbigt för dig rekommenderar jag en annan sysselsättning än att läsa det jag skriver.

Jag citerar:

Alltså ärligt, stick från tråden!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av tellus82:

Om du kräver att du ska kunna flasha via OS X är det bara lite svårare... Allvarligt talat, sälj telefonen billigt & spara ihop till en iphone...

Ja, kör OS X.

Lite därför alla tjatade att jag skulle ha en Android, för det var för ingenjörer och lajvare. Smarta killar. Så nu sitter jag här med en värdelös lur.

Går det inte att flasha via OS X alltså?

Problemet med Android är att andrahandsvärdet är det sisådär med.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Jag citerar:

Jag ser att du citerar, hej då!

Permalänk
Avstängd

Jag ser att du citerar, hej då!

God dag på dig också!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem

Jag är med dig! Fingrade lite på en iPhone 4 idag och ska byta min SGS2 mot en sådan. För mig är det viktigare med ett stabil OS där allt flyter bra och hyfsat buggfritt ifrån början. SGS2 är allt annat än det enligt mig.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ja, kör OS X.

Lite därför alla tjatade att jag skulle ha en Android, för det var för ingenjörer och lajvare. Smarta killar. Så nu sitter jag här med en värdelös lur.

Går det inte att flasha via OS X alltså?

Problemet med Android är att andrahandsvärdet är det sisådär med.

Ok, med detta uttalande så får du antingen leva med telefonen eller kasta den, oddsen att du kommer lyckas flasha eller roota den är nog mindre än att jag blir träffad av en meteor medans jag skriver detta... Vänta på en uppdatering från motorola alternativt skaffa dig den kunskap du behöver för att kliva ur äppelkakan... Nästa gång du stöter på patrull med en produkt du inte klarar av, lämna då tillbaka den innan 30 dagar gått.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Förstår att personer utan kunskap inte förstår sig på en android lur. Går ju i princip att konfigurera luren precis efter eget tycke och smak. Frihet och linuxbaserat operativ kan inte bli bättre enligt mig.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Jag är med dig! Fingrade lite på en iPhone 4 idag och ska byta min SGS2 mot en sådan. För mig är det viktigare med ett stabil OS där allt flyter bra och hyfsat buggfritt ifrån början. SGS2 är allt annat än det enligt mig.

The power of christ compelse you!!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av scienta:

Yes, det fungerar hela tiden. Den uppfattningen har jag om WP7 också. Märkliga webbläsare är det i både Razr och Galaxy S2 som default också.

Permalänk
Medlem

Jag skriver min C-uppsats, därför är jag hemma. Tackar som frågar.

Mina allegorier är inte på 10-årings nivå. Att man skriver bajskorv betyder inte att man är 10 år.

Jag trollar inte forum. Om du tycker att jag trollar kan du lämna tråden, förstår inte varför du fortsätter lägga ner tid här om du tycker att det är trollande.

Det är ju uppenbart att du trollar när du skriker HATA ANDROID när det är din telefon som strular.

Sen vad förväntar du dig för reaktion?

All konstruktiv kritik neggar du helt, du försöker inte änns föra en diskussion då det ända du gör är att basha ner på android (fast du kan inte ge någe mer konkrent mot android annat än att du är missnöjd med luren)

Ett tips är ju att testa telefoner innan man slänger ut 5 papp på dem, om man inte vill prova nya saker kör man på säkra kort (typ iphone4 eller sgs2)

Om du verkligen pluggar på högskola kan du ju iaf tänka efter lite vad konsekvenserna av dina handlingar kommer bli?
Slänger du ut hat på ett internet forum är de uppenbart att du får hat tillbaka. aka trolla
Om du hela tiden tittar åt andra håller när någon påpekar något är det knappast en diskussion och då kanske du inte ska vara på ett forum.

Permalänk
Skrivet av Waste:

Förstår att personer utan kunskap inte förstår sig på en android lur. Går ju i princip att konfigurera luren precis efter eget tycke och smak. Frihet och linuxbaserat operativ kan inte bli bättre enligt mig.

Jag vet inte om du implicerar att jag inte besitter kunskap, för det gör jag. Jag förstår mig även på den här luren, så pass bra att jag kan bedöma att mjukvaran fungerar dåligt.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om du implicerar att jag inte besitter kunskap, för det gör jag. Jag förstår mig även på den här luren, så pass bra att jag kan bedöma att mjukvaran fungerar dåligt.

Tydligen inte tillräckligt med kunskap för att roota den och installera om den så den blir som du vill att mjukvaran ska vara, för då hade du inte varit så gnällig.

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Yes, det fungerar hela tiden. Den uppfattningen har jag om WP7 också. Märkliga webbläsare är det i både Razr och Galaxy S2 som default också.

Och jag säger emot er båda. Min SGS2 har verkligen fungerat så perfekt som den kan fungera (nu pratar jag telefonen & OS och inte apps som i vissa fall kan vara något buggiga men som jag skrev tidigare låter det för bra för att vara sant om nu alla iOS apps är totalt buggfria). Jag ser iallafall ingen som helst anledning att byta till iPhone då det inte kommer att tillföra mig något. WP7 skulle dock vara intressant att testa men inte till den graden att jag vill köpa en ny lur.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Jaså? Men ändå så gör du en helt fel analys och tror att det är hela android systemet som krånglar och inte just mobilen? Sedan så har väl ingen påstått att du inte besitter kunskap? Bara att du inte besitter rätt kunskaper för att kunna hantera en androidmobil.

Skrivet av Mocka:

Och jag säger emot er båda. Min SGS2 har verkligen fungerat så perfekt som den kan fungera (nu pratar jag telefonen & OS och inte apps som i vissa fall kan vara något buggiga men som jag skrev tidigare låter det för bra för att vara sant om nu alla iOS apps är totalt buggfria). Jag ser iallafall ingen som helst anledning att byta till iPhone då det inte kommer att tillföra mig något. WP7 skulle dock vara intressant att testa men inte till den graden att jag vill köpa en ny lur.

Kan ju säga att Apples Iphone inte går under kategorin "gräset är grönare på andra sidan..". Har tidigare i tråden nämnt att brorsan har en Iphone 4 och han lyckas (för någon anledning) med jämna mellanrum dra ner appar som inte är optimala utan kan få för sig att bugga. Samtidigt så sitter jag på en SGS2 och jag har än inte dragit ner en app som buggar. Summan av det hela. Båda OS har appar som inte är optimerade och är fulla av buggar. Finns inte ett system i världen som är utan små skavanker.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av emahex:

Det är ju uppenbart att du trollar när du skriker HATA ANDROID när det är din telefon som strular.

Sen vad förväntar du dig för reaktion?

All konstruktiv kritik neggar du helt, du försöker inte änns föra en diskussion då det ända du gör är att basha ner på android (fast du kan inte ge någe mer konkrent mot android annat än att du är missnöjd med luren)

Ett tips är ju att testa telefoner innan man slänger ut 5 papp på dem, om man inte vill prova nya saker kör man på säkra kort (typ iphone4 eller sgs2)

Om du verkligen pluggar på högskola kan du ju iaf tänka efter lite vad konsekvenserna av dina handlingar kommer bli?
Slänger du ut hat på ett internet forum är de uppenbart att du får hat tillbaka. aka trolla
Om du hela tiden tittar åt andra håller när någon påpekar något är det knappast en diskussion och då kanske du inte ska vara på ett forum.

Jag kollade recensioner och video reviews. Läste även några användares åsikter, och alla var såklart asnöjda. Har inte tid att åka och känna och klämma på all elektronik jag köper. Jag förtjänar inte undermåliga produkter för det.

Okej, så om jag slänger ut hat mot våldtäktsmän kommer jag få hat tillbaka här? Att hata är inte att trolla.

Sedan hatar jag Android av flera skäl, bl.a. att flytet inte är 1:1 mellan finger och skärm, trots hacc. Fragmentering, update hell etc etc

Permalänk
Avstängd

Jag kollade recensioner och video reviews. Läste även några användares åsikter, och alla var såklart asnöjda. Har inte tid att åka och känna och klämma på all elektronik jag köper. Jag förtjänar inte undermåliga produkter för det.

Okej, så om jag slänger ut hat mot våldtäktsmän kommer jag få hat tillbaka här? Att hata är inte att trolla.

Sedan hatar jag Android av flera skäl, bl.a. att flytet inte är 1:1 mellan finger och skärm, trots hacc. Fragmentering, update hell etc etc

Nu jämför du äpplen och päron.. Våldtäktsmän är sjuka individer som oftast tänder på makten han/hon får över offret. Det "hat" som du sprider här på forumet grundar sig i saknad av kunskap runt ämnet du försöker diskutera om. Och ännu en gång så ligger inte felen du upplever hos android utan hos din mobil (har sagts ett antal gånger i tråden redan, men du verkar vilja ignorera fakta).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tacocat:

Tydligen inte tillräckligt med kunskap för att roota den och installera om den så den blir som du vill att mjukvaran ska vara, för då hade du inte varit så gnällig.

Jag ska inte behöva utföra avancerade, för garantin tveksamma procedurer får att få en duglig telefon.

Jag struntar i att jag kan reparera min laptop, jag vill inte att laptopen ska vara trasig vid köp, även om jag vet hur man lagar en. Herregud, vilka grejer folk kommer med här...

Permalänk
Avstängd

Jag ska inte behöva utföra avancerade, för garantin tveksamma procedurer får att få en duglig telefon.

Jag struntar i att jag kan reparera min laptop, jag vill inte att laptopen ska vara trasig vid köp, även om jag vet hur man lagar en. Herregud, vilka grejer folk kommer med här...

Men då är ju laptopen trasig och inte windows eller hur? Dina exempel har en tendens att motsäga dina egna argument..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men om du nu saknar kunskapen så kanske det är lika bra att låta bli saker som kräver kunskapen, desto mer du uttalar dig på detta sätt desto mindre hjälp får du. Tror de flesta skulle klassa detta som sandlåde nivå.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Välkommen till swec? vilken totalt meningsfull förstapost du gör detta fina år 2012.

LooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooL.

Om du inte tycker folket här duger för denna jätte meningsfulla förstapost kan du vända dig till andra forum, hamsterpaj, flashback kanske passar bättre?

Permalänk
Medlem

Det är väl ganska välkänt att Android inte är finslipat, det görs ju för flera 1000 mobiler och är inte precis optimerat för någon, ok kanske är optimerat för Nexus telefonerna men ICS laggar på Galaxy Nexus.

Permalänk
Medlem

Teoretisk sätt, om du går in på ett forum för våldtäktsmän och skrev att du hata dem skulle de du nog få hat tillbaka
På detta forum finns de många som gillar och använder android (jag är en av dem) och då är de klart att många blir sura när du med "bristfaldiga argument" jämför android med bajs.

Visst är de surt att köpa en produkt för mycke pengar och inte bli nöjd, MEN då får man ändra inställning och göra det bästa åt saken, vill man bli arg på ett forum kan man skriva en liten fotnot i slutat att man är arg och de bör inte tas på allvar :]

Fruitninja är inte änns kul så man behöver inte bli ledsen över en app resten går att fixa lite me om man känner sig teknisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacocat:

Man ska inte behöva göra det för att en telefon ska funka som den ska när den är ny.

Permalänk

du får ta och skaffa Cyanogen mod! förbättrar mobiler fruktansvärt mycket kräver root.

Permalänk

Alltså herregud vad trött jag är på dig, jag har ingen som helst lust att diskutera med dig och dina trollanklagelser. Eftersom du stalkar mig antar jag att jag måste svara, trots att jag iggat dig och bett dig dra.

Skrivet av Tumnus:

Jaså? Men ändå så gör du en helt fel analys och tror att det är hela android systemet som krånglar och inte just mobilen? Sedan så har väl ingen påstått att du inte besitter kunskap? Bara att du inte besitter rätt kunskaper för att kunna hantera en androidmobil.

Okej, det är lite olika bud från dig beroende på vad klockan är. Jag har inte rätt kunskaper för att hantera en androidtelefon? Men det är ju fel på hårdvaran hävdar du. Eller är min telefon plötsligt representativ för alla androidtelefoner nu? Annars kan du inte avgöra mina kunskaper, vilka är höga inom många sakområden.

Skrivet av Tumnus:

Nu jämför du äpplen och päron.. Våldtäktsmän är sjuka individer som oftast tänder på makten han/hon får över offret. Det "hat" som du sprider här på forumet grundar sig i saknad av kunskap runt ämnet du försöker diskutera om. Och ännu en gång så ligger inte felen du upplever hos android utan hos din mobil (har sagts ett antal gånger i tråden redan, men du verkar vilja ignorera fakta).

Nej jag jämför inte äpplen och päron. Han skrev att om jag hatar här får jag hat tillbaka. Han definierade ingenting specifikt. Alltså gäller det för både våldtäktsmän, snabbmat, vegetarianer och operativsystem. Mitt hat grundar sig på att jag vet (kunskap) att den mjukvara som sitter i min telefon är helt jävla undermålig.

Här skriver du att det är min mobil som felar, alltså borde det inte handla om min kunskap att hantera en Android-telefon. Alltså beror det inte på mig att telefonen inte lirar jämnt med mig, utan att det är fel på den? Det som sagt lite olika bud i den här frågan från ditt håll, först är det att jag inte kan Android, sen att det är fel på luren.

Skrivet av Tumnus:

Men då är ju laptopen trasig och inte windows eller hur? Dina exempel har en tendens att motsäga dina egna argument..

Spela roll vad som är trasigt, det var en liknelse. Byt ut laptop mot Windows, iOS, en båt, en skiftnyckel, en stressboll eller vad som helst. Dessutom är det inte motsägelsefullt.

Att du inte förstår betyder inte att jag säger emot mig själv. Gammalt djungelordspråk.

Permalänk
Avstängd

Alltså herregud vad trött jag är på dig, jag har ingen som helst lust att diskutera med dig och dina trollanklagelser. Eftersom du stalkar mig antar jag att jag måste svara, trots att jag iggat dig och bett dig dra.

Okej, det är lite olika bud från dig beroende på vad klockan är. Jag har inte rätt kunskaper för att hantera en androidtelefon? Men det är ju fel på hårdvaran hävdar du. Eller är min telefon plötsligt representativ för alla androidtelefoner nu? Annars kan du inte avgöra mina kunskaper, vilka är höga inom många sakområden.

Om nu android vore problemet så borde det även gälla min telefon.. vilket det inte gör alltså är det inte android i sig som är felet. Sedan om du nu inte har lust att diskutera med mig.. varför gör du det då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

...

Jag ägde en iPhone 3GS, men eftersom den började bli sliten och trött så bestämde jag mig för att inhandla en ny telefon. Efter mycket om och men så tänkte jag att jag skulle välja Android, varför? Jo därför att..

*Alla på Sweclockers vrålar och dampar över att om man kan programmera och känner till hårdvara och operativsystem så väljer man Android, därför att..
*Man kan skriva egna applikationer och program kan interagera med varandra. Man kan även byta ut default-applikationer. Man är även smart och icke-mainstream och blablabla.

...

Så du valde en android telefon bara för att man kan programera till den, något som går att göra både till iOS och WP7, och för att alla andra skulle tycka att du var smart.

Bra anledningar...

Permalänk
Skrivet av tellus82:

Men om du nu saknar kunskapen så kanske det är lika bra att låta bli saker som kräver kunskapen, desto mer du uttalar dig på detta sätt desto mindre hjälp får du. Tror de flesta skulle klassa detta som sandlåde nivå.

Att folk kallar mig korkad för att jag inte flashat min lur, varvid jag förklarar att mitt förfarande i flash-frågan inte har att göra med huruvida jag är korkad eller inte - är det sandlådenivå?

På vilket sätt är en sådan kommentar ute efter att hjälpa mig tycker du? Nej du, dra nåt gammalt över dig. Tänker inte snällt ta emot ett spydigt beteende. Dessutom särstavar du.

Permalänk
Skrivet av JasPlan:

Så du valde en android telefon bara för att man kan programera till den, något som går att göra både till iOS och WP7, och för att alla andra skulle tycka att du var smart.

Bra anledningar...

Nej, det var inte bara därför.

Permalänk
Inaktiv

Joe: Jag har varit i samma sits som du. Hade också en 3GS som var sliten och den sålde jag på Tradera. Jag hade i stort sett varit nöjd med iPhone under de åren jag har haft det. Jag köpte en SGS2, den första jag fick så var skärmen 1/3 senapsgul. Körde en DOA på den och därefter så fick jag en ny där skärmen var bra. Gorillaglaset skulle i princip vara orepbar, men jag lyckades få 2 mikrorepor på den som inte syns. Jag trivdes dock inte med Android för att gränssnittet smålaggade. Upplevelsen blev inte helt 100 som det var med iOS. Jag köpte även en Zte Blade som jag fortfarande har kvar. Visst var det skillnad på upplevelsen mellan SGS2:an och Zte Bladen.

Det slutade med att jag sålde SGS2 på Tradera och köpte mig en iPhone 4S. Jag trodde att allt var frid och fröjd, men med en sån otur som jag har så fick jag en som hade problem med hårdvaran. Jag fick helt enkelt "no service" då och då. Naturligtvis ville Tele2 ge mig nytt SIM-kort vilket jag till en början accepterade, men efter det 3:e simkortet som var 4G-ready så tyckte jag att det var nog. Reklamerade telefon och fick en felfri tillbaka och den tappar inte heller täckningen längre och fungerar som en telefon skall göra.

Min slutsats är att Android har en hel del kvar att jobba på. Få bort "smålagget". Det borde ha varit PRIO 1, när de väl släppte operativsystemet, GUI flöt bättre på min gamla 3G jämfört med SGS2 och ändå har SGS2 bra mycket mer kraft under huven jämfört med 3G (observera att det inte är 3GS). Det kan man inte snacka bort, jag kan säga att det inte är bara ingenjörer som tycker att Android är bra. Det finns de som ser brister i Android också.