Jag hatar verkligen Android!
Jag kan berätta för alla åhörare att jag hatar Android. Varför? Jo, därför att...
Jag ägde en iPhone 3GS, men eftersom den började bli sliten och trött så bestämde jag mig för att inhandla en ny telefon. Efter mycket om och men så tänkte jag att jag skulle välja Android, varför? Jo därför att..
*Alla på Sweclockers vrålar och dampar över att om man kan programmera och känner till hårdvara och operativsystem så väljer man Android, därför att..
*Man kan skriva egna applikationer och program kan interagera med varandra. Man kan även byta ut default-applikationer. Man är även smart och icke-mainstream och blablabla.
Jag köpte en Motorola Razr som är fin i hårdvaran, men jag står inte ut med Android. Jag kräks. Jag spyr på den här skiten.
Allting känns halvfärdigt, MotoBlur laggar häst och känns inte alls stabilt eller polerat. Det där ninjaspelet med frukter fryser fast och fungerar inte. Nice. En app från market fungerar inte på min nya top-of-the-line telefon. Under all kritik, faktiskt.
Hemskärmsersättarna är skrivna av privatpersoner vilket innebär tveksam kvalitet och dubiösa uppdateringar. Det finns dessutom typ.. vad? Tre stycken? Kul. Verkligen ett jätteutbud. Dessutom skrivna av hobbyister. Om de inte är seriösa, som SPB Shell 3D, men då kostar det en slät hundring.
SEB-appen får svart kant runt vissa menyer. Nice! Mail-appen ser ut som någonting hämtat ifrån ReactOS. Om iPhone är USA så känns min telefon som Sovjetunionen. Mycket sämre, mycket mer fanatisk support.
Tydligen kommer ICS någon gång till denna lur. Pallar inte vänta, vill inte ens ha det. Vill ha en färdig, testad, fungerande och finslipad produkt. Typ iOS, typ WP7.
Inte en fragmenterad, schizofren produkt utan tydlig identitet.
Försöker kränga luren för 3000, köpte den för 5.5k. Tänker att nördarna älskar ju att köra åppen sås och linux, de älskar ju Android oavsett, kanske vill de ha min lur.. Är någon intresserad då? Självklart inte. Använt den ett par dagar, det blir en fin dagssumma.
Folk undrar; Motorola Razr? Hmm, vad är det för en lur? Svårt att få grepp om eftersom det kommer 700 Android-lurar per kvartal. Svårt att hitta en community, svårt att felsöka, svårt att få info om kommande uppdateringar.
Så här sitter jag, förbannad över att behöva pynta för en ny lur. Slänga ut en fin summa för en ny telefon som verkligen fungerar som en helhet, och inte som massor av halvfärdiga delar sammanlänkade med eltejp. Äcklad av Android. Äcklad av den fanatiska supporterskaran kring Android som mest håller på Android för att det inte är iOS.
De flesta Android-användare i min närhet vill inte diskutera Android med mig, de vill diskutera; Apple, apple-användare, apple-användares ekonomi, apples prissättning, apple-kunders religiösa inställningar, apple i all oändlighet.
"Inte öppet, låst, blablabla" Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.
Tack Google och Motorola för att ni fintat mig på 5500 spänn rakt ner i sjön. Det blir aldrig mer Android, jag lovar. Förlåt att jag försökte och köpte en av era produkter. Det var dumt.