Permalänk
Medlem

Uppvisande av meny på hemsida.

Hej!

Kanske en värdelös topic men jag kör på!

Jo, det är såhär att jag driver en hemsida åt en restaurang som vill visa sin meny på sidan. Och det jag funderade över vad som är den enklaste "flippingbook:en" är så jag besökarna själva kan byta sida osv? Har sett ett par exempel på sidor där flash förekommer.

Someone?

/RaHm

Permalänk
Medlem

Försök att låta bli flash eller andra liknande saker så gör du internet en stor tjänst. Kör istället en vanlig sida med listor på vad för rätter de serverar.

Eller, är det av någon speciell anledning du vill ha en "flippingbook"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av taailyn.:

Försök att låta bli flash eller andra liknande saker så gör du internet en stor tjänst. Kör istället en vanlig sida med listor på vad för rätter de serverar.

Eller, är det av någon speciell anledning du vill ha en "flippingbook"?

Okej
Nja ingen speciell, bara att jag skall scanna in menyn i bilder så blir det både simpelt och snyggt med flipperbook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaHm:

Okej
Nja ingen speciell, bara att jag skall scanna in menyn i bilder så blir det både simpelt och snyggt med flipperbook.

Om du skulle välja att köra flash kommer menyn inte synas i IPhone eller IPad.

Blir det verkligen snyggare av att scanna in menyn? Det är mycket mer flexibelt att ha den i ren text/HTML, både när det kommer till uppdaterande av priser och rätter, och för besökaren då nerladdningstiderna blir mindre och det går att markera/kopiera text.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Inaktiv

Ne, Flash är inget att rekommendera. Kolla istället om du kan hitta något liknande i jQuery, borde finnas. Att skanna in menyn är inte heller en jättebra ide då det medför långa laddningstider och att blinda / synskadade ej kan ta del av menyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gjorde något liknande precis.. provade en del olika med valde till slut bxslider ... lätt att konfigga och att använda.. läser in alla rätter från en tabell och listar dem.. ingen flipbook.. men en slidebook? resultatet:

http://malmofisk.se/restaurang

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aesir:

Jag gjorde något liknande precis.. provade en del olika med valde till slut bxslider ... lätt att konfigga och att använda.. läser in alla rätter från en tabell och listar dem.. ingen flipbook.. men en slidebook? resultatet:

http://malmofisk.se/restaurang

Det där ser ju aningen simpelt och snyggt ut! Tror jag skall försöka mig på det! Tack!