Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Skit snyggt vart är dvdn?

I hyllan i skrivbordet

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Var inget, kom på det!

Permalänk
Medlem

kunde inte låta bli att lägga märke till LHF-muggen och matchbiljetterna.
LHF till sm-guld 2010-2011

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jhuyt:

kunde inte låta bli att lägga märke till LHF-muggen och matchbiljetterna.
LHF till sm-guld 2010-2011

Hell Yeah!! =D

Permalänk

Hur kunde du få de nätagget så billigt :P?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusglassen:

Hur kunde du få de nätagget så billigt :P?

Tur!

Permalänk

utan tvekan bästa bygget jag sett!
riktigt fint, gillar chassit enormt..

Permalänk

Måste ju säga att detta e snyggaste modden jag någonsin sett!

Men en sak jag e nyfiken på är hur du har kopplat start, usb och hela kontrollpanelen med den expansionsplatsen och vga (?) kabeln... Samt, var fick du tag på den?

Kanske redan blivit svarat på men orkar inte riktigt läsa genom allt (a) Det Vidstig frågade om tror jag att jag fattar dock

Om jag gissar dock så kan man se att kabeln har 9 sladdar, alltså kan man koppla in 4 strömbrytare å så löder man lite innuti chassit och i skrivbordet i ditt fall? Om detta stämmer undrar jag bara vart du fick tag på kabeln

Edit: efter lite letande så hittade jag HP SERIAL PORT - 5184-4909 , borde väl vara en sån du köpt? Annars så vet jag att COMPAQ CA,SERIAL PORT - 364317-001 gör jobbet men den e mer än dubbelt så dyr

Permalänk
Medlem
Skrivet av prellenboi:

utan tvekan bästa bygget jag sett!
riktigt fint, gillar chassit enormt..

Tack! Kul du gillade bygget. Gillar chassit jag också. Är näst intill heltyst och kyler otroligt bra.

Skrivet av Guergelmajs:

Måste ju säga att detta e snyggaste modden jag någonsin sett!

Men en sak jag e nyfiken på är hur du har kopplat start, usb och hela kontrollpanelen med den expansionsplatsen och vga (?) kabeln... Samt, var fick du tag på den?

Om jag gissar dock så kan man se att kabeln har 9 sladdar, alltså kan man koppla in 4 strömbrytare å så löder man lite innuti chassit och i skrivbordet i ditt fall? Om detta stämmer undrar jag bara vart du fick tag på kabeln

Har inte varit inne på swec på månader så var ren tur jag såg du skrivit en fråga. Nu ska vi se hur vi förklarar de bäst.

Jag har använt:
IO Seriell-port DB9ha för moderkort - Inet.se
Seriell kabel DB9 ha-ho 3m - Inet.se

I seriekabeln finns 9 trådar och jag behövde 8st. Började med att klippa bort kontakten på den delen som sitter i själva datorn, och löda dit kontakterna till power-, resetknapp, spänningsmatning för dioderna i knapparna. Sedan var det bara att kapa bort den kontakten jag inte behövde på kabeln, skala upp den och lödda de komponenterna som sitter i panelen i skrivbordet. Bara kika så att rätt tråd går till rätt på andra sidan kontakten, enklast är bara att du kopplar ihop dem och tar tråd för tråd och ringer dem (multimeter med diodfunktion eller liknande, håll mot en tråd på ena kabeln och leta efter den det piper i på andra kabeln). Enklaste är att du börjar med flatkabeln som kommer sitta inne i datorn, kan du behålla att de sitter ihop 2 och 2. Den andra kabeln är det lite vilket som. Får du snyggare inne i datorn.

2 trådar för power, 2 för resettknapp, 2 spänning till knapparnas dioder, 2 styrning av lysdioder i chassi.

Permalänk

Tack så mycket! Förstår precis nu och när dagen kommer då jag skaffar stationär dator kommer jag använda detta, ursnyggt!

Permalänk
Medlem

WOW vilket jobb, åh herregud så snyggt det blev

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Medlem

Riktigt, riktigt grymt! 5p

Permalänk
Medlem

helt OTROLIGT jävla bra gjort, allt ihop. Du är riktigt duktig! 11 av 10 möjliga!!

Visa signatur

"This is not spam, it's freestyle posting!"

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge, märks att du tänkt både en och två gånger på sakernas funktion. Me like!
Riktigt trevligt galleri att titta igenom, bra bildtexter och väsentlig information.
5p!

Visa signatur

CPU: Intel i7-950 @ stock, Noctua NH-U12P | MoBo: ASrock Extreme3 X58 | Ram: 6gb Corsair Dominator 1600mHz | GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1gb OC i SLI | HDD: 1x Corsair F80 + 1x Samsung Spinpoint 1tb | PSU: 850w Chieftec Nitroseries | Chassi: NZXT Phantom - Black

Permalänk
Medlem

Riktigt bra gjort! Topplacering helt klart

Visa signatur

HTPC Tt Mozart, Asus P8P67 Deluxe B3, i7 2600K@4,4Ghz med Tt vbl, MSI GTX 580 med EK vbl, SSD Intel X25 80Gb system, SSD Plextor M3 Pro 128 Gb för spel, 2x WD 320Gb Raptor, WD 500Gb extern, 4x2Gb OCZ DDR3 1800 Mhz,Tt Bigwater 745 cirkulation, Zalman 850W, Win7 x64 HP, Sharp 46" 100Hz 1080p, Denon AVR-2106 7.1, komplett Dali Concept hgt 7 kanals surround med Concept 8 som frontar, Dantax 12" sub, Xbox 360.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Snyggt gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guergelmajs:

Tack så mycket! Förstår precis nu och när dagen kommer då jag skaffar stationär dator kommer jag använda detta, ursnyggt!

Skrivet av iokE:

WOW vilket jobb, åh herregud så snyggt det blev

Skrivet av stn1337:

Riktigt, riktigt grymt! 5p

Skrivet av Krilsner:

helt OTROLIGT jävla bra gjort, allt ihop. Du är riktigt duktig! 11 av 10 möjliga!!

Skrivet av EddieOff:

Riktigt snyggt bygge, märks att du tänkt både en och två gånger på sakernas funktion. Me like!
Riktigt trevligt galleri att titta igenom, bra bildtexter och väsentlig information.
5p!

Skrivet av Mart1128:

Riktigt bra gjort! Topplacering helt klart

Skrivet av Gulbanan:

jättefin galleri

Skrivet av c0ll:

Snyggt gjort.

TACK! Lite tankeverksamhet bakom fanns det...

Permalänk
Medlem

Älskar vad du gjorde med sidorutan!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt:) Men är det svårt att bytta power knapp? (är bara nyfiken)

Visa signatur

"If you don't controll your mind, someone else will."
- John Allston

Permalänk
Medlem
Skrivet av YellowSnOw:

Riktigt snyggt:) Men är det svårt att bytta power knapp? (är bara nyfiken)

Nej det är jättelätt. Powerknappen är bara 2 trådar som går till moderkortet, när du kortsluter dem så startar dator. Ta samma kontakt till moderkortet och löda dit en annan powerknapp du vill ha i stället. Är gjort på 2 minuter.

Permalänk

fyfan va sugen ja blev på pizza...

Permalänk

Jävlar vilket bra jobb du har gjort! Tummen upp för dig!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Lenovo X250 i7 8gb] [Lenovo x220 i7 8gb] [Asus PB278Q 1440p] [Sennheiser PC 360] [Grado SR80i]
[iPhone 6] [iPad 3] [Sennheiser hd25-1 ii] [Shure se215]

Permalänk
Medlem
Skrivet av villevirus:

fyfan va sugen ja blev på pizza...

Är man inte alltid sugen på pizza?

Skrivet av poskitosker:

Jävlar vilket bra jobb du har gjort! Tummen upp för dig!

Var ett tag sedan nu men det blev några nätter faktiskt

Används dagligen. Konstigt att kaffet alltid smakar bättre i den än alla våra andra muggar frugan köpt!

Permalänk
Medlem

Grymt bra jobbat! Kan vara ett av dom mer utförligare jobben här på swec. Detaljerat och bra beskrivet. Hade jag bara vetat om hur man röstar så hade du fått full pott!

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk

Älskar detta galleri mycket bra jobb ! 5p Btw är du också elektriker ?:)

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt ! bra jobbat

Visa signatur

CHASSI Fractal Design DEFINE R6 SVART TEMPERED GLASS / CPU Intel i5 8600K 3.6Ghz @ 4.3Ghz / GPU ASUS GEFORCE GTX 1070 8GB DUAL OC / PSU XFX Core Edition PRO 650W 80+ Bronze / MB ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING / RAM 16GB DDR4 3000 Mhz / SSD KINGSTON 120GB / SSD SAMSUNG 250GB / SSD SAMSUNG 250GB / HDD1 500GB / HDD2 250GB / HDD3 200GB / SSD M.2 KINGSTON A2000 500GB /

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

dioderna i fram ger ju lite kit-vibbar gillas starkt! tur att du kopplat dem till en switch, hade kunnat bli rätt irriterande i längden.

men vad för sleeve har du använt? och har du sträckt den ordentligt? för det lyser igenom... :/

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Grymt bra jobbat! Kan vara ett av dom mer utförligare jobben här på swec. Detaljerat och bra beskrivet. Hade jag bara vetat om hur man röstar så hade du fått full pott!

Tackar! Kommer du på hur man röstar?

Skrivet av kanskekanske:

Älskar detta galleri mycket bra jobb ! 5p Btw är du också elektriker ?:)

Vad roligt du tycker så. Är några år på nacken nu. Pluggat ingenjör inom Elektroteknik och Elkraft och gjort praktik på högspänningssidan. Så har vi elektriker i släkten osv så har kunskap och folk att fråga men inte full behörighet. Var bra nära där ett tag däremot att det skulle bli den banan innan det blev ingenjör istället.

Skrivet av fuSK:

Mycket snyggt ! bra jobbat

Tack!

Skrivet av Starric:

dioderna i fram ger ju lite kit-vibbar gillas starkt! tur att du kopplat dem till en switch, hade kunnat bli rätt irriterande i längden.
men vad för sleeve har du använt? och har du sträckt den ordentligt? för det lyser igenom... :/

Köpte sleeve på elfa. Ja eller rättare sagt så köpte jag kabelstrumpan där och krympslang på clas ohlsson då deras var billigare men samma märken vi hade på jobbet. Behöver sträcka vissa så har fixat lite sedan galleriet gjordes.

Är ingen stor fan av lysdioder, men det är kul att fixa lite. Har nästan aldrig på dem utan tyckte det var roligt att modda. Vill ha en dator som inte märks vare sig det är lampor eller högljudda fläktar. Lite kit-vibbar är det helt klart.

Alla dioderna skulle varit röda från början för att blir som:

Då alla andra dioderna på extern hdd, skärmar, mus och tangentbord var blå så fick de bli samma för att behålla temat. Skulle bara se tragiskt ut att blanda färgerna. Allra helst skulle jag villa köra alla dioder vita i både dator och kringutrustning.